کد خبر 429084
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: در راستای تدابیر مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا، نیروی زمینی آماده اجرای هرگونه مأموریت است و گروه‌های تکفیری مثل داعش برای ما عدد و رقمی به حساب نمی‌آیند.

به گزارش مشرق، امیر علی آراسته؛ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای رزمایش اخیر نزاجا در اصفهان اظهار داشت: نیروی زمینی در راستای اجرای تدابیر مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا عمده توجه خود را بر روی تقویت آمادگی‌های رزمی قرار داده که در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی در این مولفه‌ها داشتیم.

وی افزود: ما آن قسمت از توانمندی‌هایمان را که قابلیت رسانه‌ای شدن دارد را در قالب رزمایش‌ها به نمایش می‌گذاریم که رزمایش اخیر بیت‌المقدس هم که در منطقه عمومی اصفهان برگزار شد، در همین راستا بود.
 
امیر آراسته در خصوص تهدیدهای گروه‌های تکفیری نسبت به کشورمان اظهار داشت: نه به عنوان یک عضو نیروی زمینی ارتش، بلکه به عنوان یک کارشناس نظامی عرض می‌کنم، نزاجا در اوج آمادگی خود قرار دارد و زمانی که گروه‌های تکفیری را به عنوان دشمن در مقابل خود می‌بینیم و یک مقایسه و موازنه انجام می‌دهیم هیچ حسابی بر روی داعش باز نمی‌کنیم.
 
این کارشناس نظامی با بیان علت اقدامات داعش در سوریه و عراق عنوان داشت: اگر امروز در عراق و یا سوریه این بحران‌آفرینی‌ها توسط گروه‌های تکفیری صورت می‌گیرد، به دلیل شرایط خاص سیاسی و اوضاع آنجاست، اما نیروهای مسلح ایران اعم از عزیزان سپاه و ارتش با برنامه‌ریزی و محاسبات‌شان نشان دادند که هیچ حسابی بر روی داعش باز نمی‌کنند و اصلا آنها هیچ عدد و رقمی برای ما به حساب نمی‌آیند.
 
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در همین رابطه افزود: همانگونه که فرمانده محترم نیروی زمینی بارها در محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا بارها آمادگی نیروی زمینی رادر همه عرصه‌ها اعلام کرده‌اند، ما هم به نوبه خوذ اعلام می‌کنیم که برای اجرای هر نوع ماموریت داخلی و خارجی با یک اشاره فرمانده معظم کل قوا آمادگی کامل داریم.
 
وی در پایان با اشاره به اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح بر منطقه، خاطر نشان کرد: فقط در آن حدی که من بتوانم به آن اشاره کنم باید بگویم اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح تا آنجا که برای ما لازم باشد، در حد بسیار خوبی قرار دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس