کد خبر 428995
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: افزایش درآمدهای غیر نفتی دولت قابل قیاس با گذشته نیست و میزان اتکا دولت در بودجه به نفت مرتبا کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمد نهاوندیان در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ادامه تحریم‌ها، دولت برنامه‌‌ جامع اقتصادی برای ارائه دارد یا خیر، گفت: در طول 22 ماه گذشته تحریم وجود داشته و تمام اصلاحات انجام گرفته در کشور با توجه به این همین‌ شرایط بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ما مسیر پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و ... را ادامه خواهیم داد و معطل هیچ مسئله‌ای باقی نخواهیم ماند، اما اگر تحریم‌ها رفع شود عملی شدن برنامه‌ها سرعت بیشتری خواهند گرفت. زیرا ما به این ترتیب هم حق پیشرفت در همه‌ صحنه‌ها و هم حق هسته‌ای را حفظ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم‏ها ظلمی در حق ملت ایران است، بیان داشت: تحریم پیشرفت‎ها را تحت شعاع قرار داده و دولت معتقد است هر شهروند و فعال اقتصادی ایرانی باید بتواند نشاط اقتصادی خودش را داشته باشد. لذا ما برای ادامه شرایط تحریم برنامه داریم و روند 22 ماه گذشته بهترین دلیل برای این دعاست. ما در این مدت ثابت کردیم که می‌توانیم در همین شرایط تورم را پایین بیاوریم و کشور را از رکود خارج  کنیم.

نهاوندیان با اشاره به نقل قول‌ها در مورد 13 میلیارد دلار کسری بودجه در سال جاری اظهار داشت: ما در همین وضعیت بودجه را بدون کسری به مجلس دادیم و افزایش درآمدهای غیر نفتی دولت قابل قیاس با گذشته نیست و میزان اتکا دولت در بودجه به نفت مرتبا کاهش پیدا می‌کند این یعنی اقتصاد مقاومتی و از این بابت نگرانی نداریم. اما با در نظر گرفتن همین شرایط برای ادامه تحریم‎ها هم برنامه داریم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس