صداوسیمای جمهوری اسلامی شاید تنها سازمان رسانه‌ای دنیا باشد که به تهیه‌کنندگان خود حتی بدون هیچگونه فعالیت و تولید محصول هم حقوق پرداخت می‌کند. از این عجیب‌تر اما خبر حضور برخی از چهره‌های خاص در لیست حقوق‌بگیران صداوسیماست.

گروه فرهنگی مشرق - درباره مناسبات مالی عجیب تهیه‌کنندگان در ایران و عدم وابستگی آنها به فروش تولیداتشان پیش از این در مطالب مختلفی به طور مفصل بحش شده است، اما یک نکته عجیب و باورنکردنی در این بین وجود تهیه‌کنندگانی در سازمان صداوسیماست که از این سازمان حقوق ثابت دریافت می‌کنند، بدون اینکه اصلا تولیدی برای آن انجام دهند. درواقع صداوسیمای جمهوری اسلامی شاید تنها سازمان رسانه‌ای دنیا باشد که به تهیه‌کنندگان خود حتی بدون هیچگونه فعالیت و تولید محصول هم حقوق پرداخت می‌کند.
اما به گزارش"هفت راه" از این عجیب‌تر اما خبر حضور برخی از چهره‌های خاص در لیست حقوق‌بگیران صداوسیماست.


وقتی کارگردان حامی فتنه همچنان از صداوسیما حقوق ماهیانه می گیرد


در همین زمینه اخیرا شنیده شده است که نام «جعفر پناهی» همچنان در لیست تهیه‌کنندگان سازمان صداوسیما قرار دارد و او با وجود فعالیت علیه جمهوری اسلامی و محکومیت قضایی در دادگاه‌های کشور هنوز هم از صداوسیما در حال دریافت حقوق ماهیانه است.
جعفر پناهی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی دانشکده‌ی صداوسیماست و بعد از فارغ‌التحصیلی نیز مدتی مشغول فعالیت در صداوسیمای بندرعباس بوده است. او بعدها به سیاسی‌ترین فیلمساز جشنواره‌ای ایران تبدیل شد و پس از فتنه۸۸ با حکم دادگاه به مدت بیست سال ممنوع‌الفعالیت شد.

با این وجود اما وی پس از اعلام این حکم نیز سه فیلم بصورت زیرزمینی ساخت و جوایز مختلفی را هم از جشنواره‌های جهانی دریافت کرد. نکته جالب توجه در این بین اما این است که جعفر پناهی در جشنواره‌های جهانی به عنوان فیلمساز مبارز علیه جمهوری اسلامی مشهور است و به همین دلیل هم در محافل و جشنواره‌ها همواره برای او یک صندلی خالی در نظر می‌گیرند و برای فیلم‌های عمدتا ضعیف او جوایز ویژه‌ای کنار می‌گذارند، اما حالا اخباری شنیده شده است از اینکه در تمام این مدت او حقوق‌بگیر دولتی‌ترین تریبون رسانه‌ای جمهوری اسلامی بوده است و درواقع با حقوق دولتی ایران علیه خودش مبارزه می‌کرده است و پز زندانی سیاسی می‌گرفته است.

بنابراین حالا باید علاوه بر خود جعفر پناهی، مسئولان ارشد صداوسیما در مورد علت حضور نام پناهی در میان حقوق‌بگیران این سازمان شفاف‌سازی کنند و در مورد این شنیده‌ها توضیحاتی ارائه دهند، اینکه ایا واقعا سازنده‌ی صریح‌ترین فیلم‌ها علیه جمهوری اسلامی با وجود محکومیت در دادگاه کشور، همچنان از سازمان صداوسیما حقوق دریافت می‌کند؟ این سوالی است که طبعا منتظر پاسخ آن از سوی مدیران رسانه ملی هستیم.

* مجله فرهنگی «هفت‌راه»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سارا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خب مگه نمی دونین. توی ایران؛ چند مملکت خود مختار نهفته؛ یکی مملکت بانک مرکزی؛ یکی مملکت صدا و سیما، یکی مملکت شهرداری تهران، بازم بگم ؟
  • سیروس ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 1
    دوست عزیز، امثال جعفر پناهی که شما با عنوان مخالف جمهوری اسلامی سعی دارید چهره مخدوشی ازشون نمایش بدید حرفشون چیزی دیگه است که از میزان درک شما خیلی فراتره. این افراد که اگه آمار بگیرید متوجه میشید کم هم نیستن با اینجور انگها و تهمتها محبوبیتشون بیشتر میشه. میدونم این مطلبم به مذاق مشرقیها خوش نمیاد و منعکس نمیکنن اما خودشون که میخونن!!
  • محسن ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 1
    مشرق جان حالا چرا میخوای نون بُری کنی؟
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    فروش بیست ساله گذشته سینما محبوبیت رو نشون میده
  • سحر ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    میشه بفرمائید حرفشون چیه که تو میفهمی و ملت درک نمیکنند ؟دوست من پیش شما هم هرکس علیه نظام موضع بگیره محبوبتر میشه اما پیش ملت منفورتر ..... انگ و تهمت نیست چشمهاتو باز کن میبینی دست بوس اونو آبی ها هستند
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 0
    قابل توجه رئیس صدا و سیما که قراره تغییرات ایجاد کنه !!!
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    صداوسیما این پولا رو خرج کارمندای حقوق بگیر خودش بکنه. از وقتی سرافراز اومده نون و آب همه رو بریده. به خیلیا گفتن برید!!!
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    1 0
    اقا سیروس دلائلتونو بنویسید والا مقبول نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس