کد خبر 428141
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

بنیاد حفظ آثار امام(ره) علی‌القاعده وظایفی در زمینه واکنش به آنهایی که می‌گویند اگر امام راحل زنده بود «اصلاح‌طلب»! می‌شد دارد که هیچکس نمی‌داند چرا انجامشان نمی‌دهد؟

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام سایت جماران اخیراً و در واکنش به صدور حکم قضایی برای «مهدی هاشمی» طی مطلبی با مزاج استفهام انکاری 2 سؤال را مطرح کرد.

جماران در مطلب اشاره شده، می‌نویسد:

«نظر شما چیست؟

آیا حکم مهدی هاشمی سیاسی است؟

آیا این حکم به معنای مقابله با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است؟»

این دو سؤال که فی‌الواقع دو پاسخ مشخص مبنی بر «سیاسی بودن حکم مهدی هاشمی» و «مقابله عده‌ای یا محافلی یا دستگاه‌هایی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» را به ذهن القا می‌کند؛ اما پیش از این مفاهیم، نکات دیگری را هم به ذهن هر خواننده‌ و بیننده‌ای متبادر می‌سازد.

نکاتی که نوستالژی رفتارهای چند سال اخیر مجموعه جماران و تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در به یکسو نهادن وظایف اصلی خود و بازی سایه‌وار در پازل حمایت از جریان‌های سیاسی خاص و چهره‌های مسئله‌دار هستند.

«جماران» در حالی که هنوز در بهت گوشزدهای مکرر چهره‌های نظام پیرامون خطر «تحریف امام» قرار دارد و هیچگونه حرکت خاصی در این زمینه انجام نداده است به یکباره در نقش مدافع مهدی هاشمی و جرم‌های اثبات شده‌ی وی ظاهر می‌شود و در اقدامی بدون ارتباط با ترویج اندیشه‌های امام راحل، به فرافکنی پیرامون حکم مهدی هاشمی می‌پردازد.

این ایجاد تشکیک در حکم صادره از سوی قوه قضائیه و حمایت از رفتارهایی که زمینه‌های ایجاد فتنه و فساد را در کشور فراهم کردند؛ در حالی است که بی‌حسّی و کرختی مجموعه جماران و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) راجع به تحریفات محرزی که علیه امام راحل صورت می‌گیرد؛ یه یک درد بزرگ برای جامعه متدینین و دوستداران امام(ره) و انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

از سوی دیگر رفتارهای سایت جماران که هدف و رسالت ایجاد خود را «پاسداشت و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی»! عنوان می‌کند اما در علاقه نشان دادن به سلبریتی‌ها، مدل‌های نوین خودروهای لوکس، رفتارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان و انتشار عکس‌های خانوادگی تولیت جماران، گوی سبقت را از دیگران ربوده نیز تناقضات جدی را در میان افکار عمومی ایجاد کرده است.

تناقضاتی جدی که البته با حمایت تلویحی مجموعه اشاره شده از مهدی هاشمی و پرونده بین‌المللی او؛ عمق بیشتری پیدا می‌کنند.

در عین حال هنوز سابقه رفتارهای آقای سیدحسن خمینی در سال 88 و اعتراض رسمی و سرگشاده به پخش مستند شاخص از سیمای جمهوری اسلامی ایران که به تبیین واقعی چهره امام راحل برای نسل‌های جدید و بازنمایی مواضع وی می‌پرداخت؛ به روشنی در یادها مانده است.

و بدیهی است که مجموعه مشاوران رسانه‌ای تولیت بنیاد حفظ آثار امام(ره) باید بدانند که نمی‌شود در تابلو حرف‌هایی معمولی را نوشت اما در شناسنامه؛ مشخصات دیگری داشت و بر این مشخصات نیز پای فشرد!

سایت جماران و مجموعه بنیاد حفظ آثار امام(ره) علی‌القاعده وظایفی در زمینه واکنش به آنهایی که می‌گویند اگر امام راحل زنده بود «اصلاح‌طلب»! می‌شد یا اینکه «امام هم اعتدالی بود»! دارد که هیچکس نمی‌داند چرا انجامشان نمی‌دهد و به جای آنها، به حمایت‌های تلویحی از مهدی هاشمی روی می‌آورد.

مجموعه وابسته به نوه‌های امام راحل به جای پاسخ روشن به افکار عمومی در زمینه تزئینات اشرافی حرم امام راحل که با منش و ممشای آن یار سفر کرده که صد قافله دل همره اوست؛ همخوانی ندارد و به جای دفاع از امام خمینی(ره) در مواقفی که آن مبارز نستوه علیه استکبار را موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا! عنوان می‌کردند؛ سکوت اختیار کرده است اما گویی برای حمایت از یک پرونده بین‌المللی که جرایمی در ارتباط با فتنه و فساد در آن وجود دارد؛ احساس وظیفه کرده است.

و این احساس وظیفه یقیناً سؤالاتی را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که راه گریزی از پاسخ‌های آنها نیست.

پاسخ‌هایی که مجموعه جماران و بنیاد حفظ آثار امام راحل به آنها پاسخ بدهد یا ندهد؛ اما به مرور در مختصات واقعیات‌ها شکل گرفته و به مثابه یک ویترین، به نمایه فکر و عملی این مجموعه تبدیل خواهد شد. اگر تاکنون تبدیل نشده باشد...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مهدی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    بسمه تعالی مگر نه اینکه همه در برابر قانون برابرند؟چرا وقتی قراره یک نفر به خاطر عملکردی که داره مورد نقد قرار بگیره و در قبال عملرکد خودش پاسخگو باشه این همه جنجال به پا میشه ؟ دوستانی که در سایت جماران فعالیت میکنند آیا خودشان را در قبال امام شهدا و شهدا پاسخگو نمی دانند؟ آیا از فردای حساب و کتاب قیامت ترسی ندارند؟
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    صد درصد سیاسی
  • قاسم ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    50سال زندان برایش کم میباشد
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    اگه من یک درصد جرم او را داشتم، خودم رو که اعدام می‌کردند که هچ! دودمان من هم به باد می‌دادند!
  • اینجانب ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    سیاسی است 100% .... اگر سیاسی نبود باید پاسخ گفت چطور اختلاس کنندگان 3000 میلیاردی مفسد فی الارض شناخته میشوند ...امـــا..... دارنده یک از قطورترین پرونده های امنیتی و اقتصادی و ..غیره..! فقط 10 سال حبس میگیرد؟؟؟!!!!
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    0 0
    ای خبر رو موسسه نشر و ... آثار امام نذاشته. مشرق دقت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس