کد خبر 42799
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۲

وزارت امور خارجه آمريکا براي اقبال و حضور بيشتر دانشجويان و محققان، سايت دولت آمريکا (America.gov) را بايگاني و مراجعه کنندگان به اين سايت را به صفحات فيس بوک و شبکه هاي اجتماعي ارجاع مي دهد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي مشرق، وزارت امور خارجه آمريکا سايت دولتي خود (America.gov) را بدون سر و صدا، کنار گذاشته و مراجعان خود را به سمت رسانه‌هاي اجتماعي معطوف کرد. اين سايت(America.gov) يک طرح بلندپروازانه ديجيتالي بود که سه سال پيش براي ترويج دموکراسي در خارج از کشور، راه اندازي شد.
در صفحه اول سايت America.gov پيامي به اطلاع بازديد کنندگان رسيد که سايت از تاريخ 31 مارس، به روز رساني نشده است و بايگاني خواهد شد. يک آگهي بازديد کنندگاني را که به دنبال اطلاعاتي در مورد سياست خارجي ايالات متحده بودند به وب سايت کنسولگري سفارت آمريکا و يا به سايت State.gov هدايت مي‌کرد.


آليسيا کوهن در مطلب خود در سايت هيل نوشت: برنامه‌هاي اطلاعات بين‌المللي (IIP) ارائه شده از طريق دفتر وزارت امور خارجه، نيروي انساني‌اي را که يک بار به سايت اختصاص داده بود، به سمت " دارايي‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي" که از توييتر، فيس بوک و يوتيوب استفاده مي‌کند، هدايت مي‌کرد.
دانکن مک اينس، قائم مقام معاون وزير IIP، آنرا تغيير "بيش فعال" استراتژي تعامل وب ناميد.
مک اينس گفت: "پارادايم جديد، به ويژه براي دسترسي به جوانان، اين است که شما مجبوريد در وب به جايي برويد که مردم آنجا هستند. مردم به ديدن شما نمي‌آيند، شما بايد به ديدن آنها برويد. اطلاعاتي که ما براي سايت America.gov توليد مي‌کرديم اکنون در سايت‌هاي سفارت قرار دارند".
بنا بر گفته مک اينس، نقش رسانه‌هاي اجتماعي در شورش‌هاي اخير مصر به "تغيير استراتژي" اعتبار بخشيد. او گفت: " اين براي همه مردم يک الهام بود، ما دائماً در جستجوي راه‌هاي جديد براي يافتن چيزهاي جديد هستيم".
وزارت امور خارجه از حدود 400 سايت خارج از کشور حمايت کرد و IIP ميزبان آموزش کاربران رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان "بهترين شيوه" شد.
مک اينس گفت: "ما در حال آموزش مردم براي خلاصه نويسي هستيم".
اين منبع همچنين نوشت: براساس گفته کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه وقت امريکا، سايت America.gov، که توسط وزارت امور خارجه در 15 ژانويه 2008 راه‌اندازي شده بود، براي گسترش "گفتگوي دو طرفه بين امريکا و مردم کشورهاي ديگر" طراحي شده بود. اين سايت منبعي براي کسب اطلاعات فرهنگي و سياسي در خدمت منافع خارجي کشور امريکا بود.
70 درصد صفحات اينترنت به زبان‌هاي غير انگليسي است.
اين منبع افزود: ابزارهاي رسانه‌هاي اجتماعي مانند تويتر و فيس بوک از زمان راه‌اندازي America.gov به طرز چشمگيري در خارج از کشور گسترش يافت. اين ابزار به خصوص محبوب نسل جوان است. 

 155.000 کاربر فيس بوک عضو صفحه محبوب دموکراسي يعني - يک کمپين سالانه چالش ويديويي دموکراسي وزارت - کمتر از 24 سن دارند.
مک اينس به اين منبع گفت: "نيمي از مردم جهان کمتر از 30 سال سن دارند. ما همچنين دريافته‌ايم... که سه يا چهار سال پيش 75 درصد صفحات وب انگليسي بوده است اما در حال حاضر 70 درصد صفحات وب به زبان‌هاي خارجي غير انگليسي است".
به گفته مک اينس، اداره در حال "بالا بردن" تلاش براي ترجمه است.
او گفت: "ما مقاله‌هاي خود را تا 200 کلمه کاهش مي‌دهيم تا بتوان از آنها در صفحات فيس بوک استفاده کرد و آنها را در سه يا چهار توييت مي‌نويسيم که مي‌تواند بر روي يک اشتراک توييتر و پيام رساني فوري استفاده شود".
رسانه‌هاي اجتماعي و محتواي قابل انتقال آنها که به سفارتخانه‌هاي خارجي فرستاده مي‌شود، در حال حاضر به شش زبان اصلي دنيا از جمله عربي، فرانسوي، اسپانيايي، روسي و چيني ترجمه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس