کد خبر 427922
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه گزاره برگ ملی در راستای دفاع از عزت و منافع کشور است، گره زدن تمام مسائل به تحریم‌ها را به مصلحت کشور ندانست.

به گزارش مشرق، امیر خجسته با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌ای خطوط قرمز نظام را مشخص کرده‌اند، اظهار کرد: در این خصوص کسی نمی‌تواند کوچکترین شبهه‌ای را ایجاد کند زیرا تمام اصول و مسیر حرکت مشخص شده است.

وی با بیان اینکه عدول از خطوط قرمز نظام را به هیچ وجه نمی‌پذیریم، گفت: از تیم مذاکره‌کننده و زحمات آنها نیز تقدیر می‌کنیم و طبق فرموده رهبری به این تیم به عنوان فرزندان انقلاب، اعتماد داریم.

*تحریم در 30 درصد وضعیت اقتصادی کشور تأثیر گذاشته

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از خباثت و کینه‌ورزی دشمن سخن به میان آورد و با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم روند مذاکرات خوب پیش رود، افزود: گزاره برگ ملی نیز در راستای دفاع از عزت و منافع کشور است.

وی گفت: این موضوع نشان از آن دارد که مردم به دنبال توافق خوب و مبتنی بر مصلحت و منفعت کشور هستند.

خجسته در ادامه گره زدن تمام مسائل به تحریم‌ها را به مصلحت کشور ندانست و تأکید کرد: تحریم در 20 تا 30 درصد وضعیت اقتصادی کشور تأثیر گذاشته است که با اتکا به اقتصاد مقاومتی و مدیریت درست ظرفیت‌های کشور می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید زمینه رونق اقتصادی و کسب و کار در کشور را فراهم کنند، مقابله با واردات بی‌رویه کالا، اتکا به ظرفیت داخل، تقویت تولید را در همین راستا برشمرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه با وجود تأکیدات رهبری، کار خاصی در زمینه اقتصاد مقاومتی نشده است، افزود: در حال حاضر دنیا به سمت اقتصاد مقاومتی پیش می‌رود، در صورتی که رهبری از زمان تشدید تحریم‌ها این موضوع و توجه به ظرفیت درون را مورد توجه قرار دادند.

*افت تولید ملی / اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشده

وی از افت تولید ملی در کشور نیز گلایه کرد و با طرح این سئوال که چرا در محصولاتی مانند گندم با وجود اینکه خودکفا شده‌ایم باز واردات داریم؟ گفت: واردات برخی کالاهای بی‌کیفیت از کشورها نیز از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن حساس بوده و جلوی آن را گرفت.

خجسته با بیان اینکه امید ما به خارج از کشور نیست زیرا دشمن حیله‌گر و مکار است، ابراز داشت: باید آن طور برنامه‌ریزی کنیم که در صورت عدم حصول به نتیجه در مذاکرات، خود را برای اداره مطلوب کشور آماده کرده باشیم.

وی گفت: البته با تلاش مسئولان، همراهی مردم و مدیریت رهبری، کشور به خوبی اداره شده و از این پس نیز باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی زمینه توسعه شتابان ایران اسلامی را مهیا کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس