کد خبر 427565
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

سازمان ملل متحد در گزارشی از رفتارهای غیراخلاقی صلح‌بانان این سازمان خبر داده است.

به گزارش مشرق، سازمان ملل متحد در پیش‌نویس گزارشی اذعان کرد که صلح بانان این سازمان در ازای پرداخت کمک های انسانی، آوارگان در هائیتی و لیبریا را وادار به تن‌فروشی کرده اند.

برپایه این گزارش به نقل از رویترز، بنابر پیش نویس یک گزارش سازمان ملل متحد صلح بانان این سازمان، اجناس را در کشورهای نیازمند به شرط برقراری ارتباط جنسی به نیازمندان ارائه کرده‌اند.

این سند توسط دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل تهیه شده است. براساس این سند، صدها زن در هائیتی و لیبریا به خاطر گرسنگی و فقر مجبور به تن فروشی به صلح بانان شده اند. آن ها در ازای این کار پول نقد، جوهرات، تلفن های موبایل و اجناس دیگر می گیرند.

این گزارش می گوید که از سال 2008 تا 2013، 480 ادعا در مورد بهره برداری و بدرفتاری جنسی طرح شده است. یک سوم این ادعاها شامل افراد زیر سن قانونی می شد.

به گزارش رویترز پیش نویس گزارش سازمان ملل اذعان دارد که صدها زن که در هائیتی و لیبریا  نظرسنجی شدند گفتند که با انگیزه های مختلفی مثل گرسنگی و فقر حاضر به خودفروشی به صلحبانان سازمان ملل شده اند.

این خبرگزاری با استناد به اسناد سازمان ملل نوشت: «در مواردی که چیزی به زنان پرداخت نمی شد، بعضی ها نشان صلح بانان را گرفتند و آن ها را تهدید به آشکار کردن روابط نامشروع شان در شبکه های اجتماعی کردند.»

این گزارش می افزاید که 51 ادعای این چنینی در سال 2014 و 66 ادعای شبیه به آن در سال 2013 علیه صلح بانان مطرح شد.

سازمان ملل در حال حاضر حدود 125 هزار صلح بان در شماری از کشورهای جهان مستقر دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    آشغالا صلح طلب
  • زلزال ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    اینارو بفرست به صادق زیبا کلام و نوکرای آمریکا تو ایران ببینند مرگ بر همه شما! ایا قراره اینکارا هم سر ناموس ما در آینده در بیارند! بخدا نخواهیم گذاشت اول دشمن داخلی را تیکه تیکه می کنیم بعد دشمن خارجی را!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس