کد خبر 426940
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

مدیر شبکه خبری العالم با اشاره به وجود بیش از 2 هزار شبکه داعش در فضای مجازی گفت، بر اساس رصدهای صورت گرفته این تعداد شبکه اجتماعی به 6 نقطه در انگلیس می‌رسند.

به گزارش مشرق، دکتر سید احمد سادات روز دوشنبه در همایش گفتمان ولایت که با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانيون، جانشين سپاه ثارالله کرمان و جمعي از مسوولان در جيرفت برگزار شد افزود: گروه تروریستی داعش از یک پشتوانه رسانه‌ای برخوردار است و هرگونه که دوست داشته باشد به نفع خود اطلاع رسانی می‌کند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه تصریح کرد: امروز همه رسانه‌ها در منطقه در اختیار عربستان قرار دارند و از این امتیاز استفاده می‌کنند اما با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز رسانه‌های ما فقیر هستند.
وی با بیان این که هسته اصلی داعش سال 2003 با عناوین دیگری توسط کشورهای ائتلاف در عراق بوجود آمد، بیان کرد: امروز داعشی که ما در عراق و سوریه مشاهد می‌کنیم نتیجه همان هسته‌ای است که آن زمان تشکیل شد و اکنون به میدان آمده است.
مدیر شبکه العالم گفت: پس از پیروزی‌های موفقیت آمیز محور مقاومت، حماس و حزب الله لبنان که اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست، آمریکا و سایر هم پیمانان منطقه‌ای آن به فکر افتادند که زمینه حضور سلفی‌های تکفیری را فراهم کنند.
وی ادامه داد: البغدادی سرکرده تروریست‌های داعش در زندان بوکا در حوالی بصره زندانی بود که این منطقه در اختیار انگلیسی‌ها قرار داشت و آنها این افراد را همان گونه که می‌خواستند سازماندهی کردند.
سادات گفت: آنها به فکر افتادند که سلفی‌های تکفیری باید مدیریت شوند و امروز با راه اندازی گروهک داعش، حزب الله لبنان، عراق و سوریه و به نوعی ایران را درگیر کرده‌اند و این ناآرامی های منطقه نتیجه هماهنگی این چند کشور است که سلفی های تکفیری را مدیریت کردند.
وی افزود: آنها در خواب نمی‌دیدند که در عراق که روزی دشمن بزرگ ایران بود، حکومتی شیعی روی کار آید لذا امروز می بینید که داعش آمده است و به نام اسلام چه جنایت هایی انجام می دهد.
وی با بیان این که ایران در سوریه فقط مشاوره نظامی انجام می دهد، گفت: اگر ما آنجا حضور داشتیم نتیجه چیزی دیگری رقم می‌خورد.
مدیر شبکه العالم خاطرنشان کرد: اگر کمکهای جمهوری اسلامی ایران و درایت سردار قاسم سلیمانی نبود بعد از موصل، اربیل، سامرا و چند شهر دیگر عراق هم سقوط کرده بود.
وی افزود: امروزه همه به خوبی می‌دانند که آمریکا به هیچ عنوان در پی نابودی داعش نیست بلکه به دنبال مدیریت آن است.
سادات با اشاره به اتفاقات یمن اظهار داشت: امروز عربستان شکست خورده جنگ افروزی در یمن است و دست به دامن حامیان غربی خود شده که برای رفع این بحران با انصارالله مذاکره کند‌، و ماه مبارک رمضان این مذاکرات در ژنو برگزار خواهد شد.
همایش گفتمان ولایت با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانیون، جانشین سپاه ثارالله کرمان و جمعی از مسوولان روز دوشنبه در جیرفت برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس