کد خبر 42638
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

هر چند سخن گفتن از تاريخ در خصوص کشوري که کمتر از 300 سال از تشکيل آن مي گذرد اندکي مشکل است اما در طول همين تاريخ کوتاه و براي اولين بار، يک رئيس‌جمهور آمريکا مجبور شد گواهي تولد خود را به عنوان سند آمريکايي بودنش به نمايش گذارد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق ، باراک اوباما که از پدري اهل کنيا و مادري يهودي، زاده شده و به همين خاطر از سوي برخي جوامع يهودي هم‌کيش تلقي مي‌شود تحت فشار حملات شديد برخي رقباي جمهوري‌خواه خود از جمله "دونالد ترامپ" و "سارا پيلين"، سرانجام مجبور شد سندي را به عنوان گواهي تولد خود ارائه کند تا شايد جامعه آمريکا از آمريکايي بودن وي مطمئن شود.
بلافاصله پس از انتشار اين سند، برخي محافل مخالف اوباما در داخل آمريکا تأکيد کردند که تعلل کاخ سفيد در انتشار اين سند، شبهات زيادي را در خصوص جعلي بودن آن ايجاد کرده است.

سند تولد اوباما در آمريکا که در اصالت آن ترديد شده است


دونالد ترامپ نيز بلافاصله مسأله نحوه ورود اوباما به هاروارد را به عنوان جنجالي جديد پيش روي رئيس‌جمهور آمريکا نهاد.
به نوشته روزنامه ديلي‌ميل،برخي از جمهوري‌خواهان ادعا مي‌کنند که اوباما در کنيا يا اندونزي به دنيا آمده، اما تحليلگران اين فشارها را به‌گونه‌اي ديگر ارزيابي مي‌کنند؛ اين تحليلگران بر اين باورند که اگر اوباما توانسته بود با پافشاري بر وعده تغيير و عدم عدول از وعده‌هاي صريح خود در انتخابات 2008 ميلادي، مشروعيتي در نزد مردم آمريکا کسب کند، امروز مجبور نبود تن به اين خفت داده و براي ساکت کردن مخالفانش دست به انتشار گواهي تولد خود بزند.
بسياري از تحليلگران ترديد دارند که آيا علت موفقيت جنجال‌هايي نظير مسأله گواهي تولد را بايد در توانايي تبليغاتي جمهوري‌خواهان جست وجو کرد و يا در عملکرد شخص اوباما، که جامعه آمريکا را به انبار باروتي بر ضد خود بدل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس