یک روزنامه آلمانی فاش کرد که مقامات این کشور به عربستان سعودی در ازای اطمینان از رای مثبت این کشور برای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ فوتبال، سلاح فروخته اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه دی سایت، این افشاگری آخرین موضوع افشا شده در خصوص فسادهای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) است.

این روزنامه افشا کرده است که دولت آلمان در زمان صدراعظمی گرهارد شرودر و یک هفته قبل از برگزاری رای گیری میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ در شهر زوریخ سوئیس در سال ۲۰۰۰ میلادی، تحریم های فروش تسلیحات به عربستان را برداشته است. به نوشته این روزنامه بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی علیه عربستان، محموله ای از تسلیحات از جمله راکت اندازها به این کشور ارسال می شود.

این موضوع باعث می شود تا عربستان سعودی که قصد داشت به نفع میزبانی مراکش رای دهد، رای خود را تغییر داده و به میزبانی آلمان برای جام جهانی ۲۰۰۶ رای دهد و آفریقای جنوبی دیگر نامزد این میزبانی نیز نتواند آرای لازم برای رقابت با آلمان را بدست بیاورد.

از سوی دیگر آلمان از طریق شرکت های چندملیتی خود از جمله فولکس واگن و بایر، وعده افزایش سرمایه گذاری را به تایلند و کره جنوبی می دهد و این موضوع حتی باعث عضویت تایلند در کمیته اجرایی فیفا می شود. در نهایت این دو کشور نیز به میزبانی آلمان رای دادند.

گفتنی است آلمان در انتخابات سال ۲۰۰۰ میلادی در زوریخ سوئیس با ۱۲ رای مثبت در برابر ۱۱ رای منفی و تنها با اختلاف یک رای توانست میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ شود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس