کد خبر 424867
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

یک روزنامه آلمانی با انتشار تصویری از سران گروه 7، از آنها به عنوان افرادی درمانده در حل مسایل جهانی یاد کرده است.

به گزارش مشرق، با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری نشست 7 کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 7 (G7) و شدت گرفتن انتقادها از رویکرد شرکت‌کنندگان در حل بحران‌های جهانی، روزنامه آلمانی «هاندلز بلات»  با انتشار تصویری در صفحه نخست خود، اعضای گروه 7 را به باد انتقاد گرفت.

در این تصویر سران شرکت‌کننده در نشست گروه 7 به صورت 7 گاوچران دیده می‌شود. انتخاب عنوان «هفت درمانده» و اینکه «گروه 7 درباره چه موضوعی صحبت خواهد کرد»، ناتوانی به تصویر کشیده شده در چهره‌های شرکت‌کنندگان در نشست آتی را بیش از پیش برجسته کرده است.

«هفت‌ درمانده» در راه آلمان +عکس

در بخش دیگری از این تصویر پوتین دیده می‌شود که بر خلاف دیگر افراد کلاهی سفید بر سر دارد و به ستونی شبیه به نماد تمدن سرخپوستان بسته شده است که اشاره‌ایست به حذف روسیه از گروه 8 در پی اختلافات گسترده میان غرب و مسکو.

قرار است در نشست روزهای یکشنبه و دوشنبه 7 و 8 ژوئن (17 و 18 خرداد) گروه هفت متشکل از سران آلمان، فرانسه،‌آمریکا ایتالیا و انگلیس، ژاپن و کانادا در ایالت بایرن آلمان طیف گسترده‌ای از مسایل به بحث گذاشته شود.

مسایل مربوط تغییرات محیط‌ زیست، تروریسم از جمله داعش،‌ بحران اوکراین و موضع‌گیری درباره روسیه، مسئله همکاری‌های جاسوسی‌ مشترک آلمان با آمریکا، بلایای طبیعی و مسایل اقتصادی از جمله روابط بازرگانی میان آلمان و آمریکا که مخالفان زیادی دارد، مهمترین مواردی خواهند بود که در این نشست به آنها پرداخته می‌شود.

حذف روسیه از این نشست انتقادهای فراوانی را به ویژه از جانب گروه‌های اقتصادی آلمان به دنبال داشته است اما با وجودی که «فرانک‌والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان از حضور پوتین در این نشست استقبال کرده اما آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، حضور رئیس‌جمهور روسیه در نشست را رد کرده است.

صدراعظم آلمان در حالی با حضور پوتین در نشست مخالفت می‌کند که پیش از این گفته بود که این 7 کشور نمی‌توانند مسایل جهانی را حل کنند و به شرکای بیشتری نیاز دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مرگ بر همه دولت های غربی و شرقی
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    مرگ بر همه ی این هفت نفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس