سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد گزارش آژانس نشان می دهد ایران هیچ تخلفی از طرح مشترک اقدام نداشته است.

به گزارش مشرق، خبرنگاری از جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید درباره مسئله هسته‌ای ایران پرسید پس شما یافته های آژانس را که می گوید ذخیره اورانیوم غنی شده ایران با غلظت کم بیست درصد افزایش داشته است، قبول دارید؟ آیا نگران نیستید که این خود نشانی از این باشد که ایران فریبکاری می کند و به تعهدات خود عمل نمی کند؟

جاش ارنست گفت در واقع گزارش آژانس نیز قضیه را این طور نمی‌بیند. مهم است بدانیم علت اینکه ما می‌توانیم به طور دقیق اندازه ذخیره اورانیوم ایران را راستی آزمایی کنیم، این است که ما این تدابیر نظارتی را به کار گرفته ایم. به خاطر این نظارت‌ها ما می‌توانیم میزان پایبندی آنها را به توافق، راستی آزمایی کنیم. لازم است که این نکته را یادآوری کنم که در گزارش اخیر آژانس، هرگز گفته نشده است که ایران به طرح اقدام مشترک پایبند نبوده است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آسیب دیدگی جان کری تاثیری برای مذاکرات با ایران خواهد داشت یا نه،گفت: وزیر خارجه امروز عمل جراحی داشت. هر فردی که زمانی را با وی گذرانده باشد به خوبی به این موضوع خواهد رسید که او توجه خاصی به توصیه های پزشکی برای بهبود سلامتی اش دارد. او تلاش زیادی می کند تا مدت زمان بهبودیش کوتاهتر شود. او می داند برنامه های زیادی در دست دارد. البته هنوز خیلی زود است که بگوییم تاثیر کلی این آسیب دیدگی بر روی مذاکرات چه خواهد بود. آنچه که من درباره آن اطمینان دارم این است که وی نقشی پیشتاز و برجسته در تکمیل و به سرانجام رساندن این مذاکرات تا پایان ژوئن ایفا خواهد کرد. هنوز زود است که بگوییم تاثیر آسیب دیدگی وی در زمان و مکان مذاکرات چه خواهد بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس