کد خبر 423953
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

در ادامه سیر صعودی بیکاری در فرانسه و ناتوانی مقامات این کشور در مهار این معضل، وزارت کار فرانسه در تازه‌ترین آمار خود از افزایش قابل توجه بیکاران فرانسوی در ماه آوریل گذشته و رسیدن شمار بیکاران این کشور به مرز 5 میلیون و 300 هزار نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تازه‌ترین آمار منتشره از سوی وزارت کار فرانسه، شمار بیکاران در این کشور طی ماه آوریل گذشته برای سومین ماه متوالی در سال جاری میلادی شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، بنابر اعلام وزارت کار فرانسه، در ماه آوریل گذشته 26 هزار و 200 نفر بیکار مطلق جویای کار دیگر (گروه A) اقدام به ثبت‌نام در مؤسسه کاریابی فرانسه موسوم به Pôle emploi کرده‌اند که این از افزایش 0.7 درصدی شمار این دسته از افراد در مقایسه با ماه پیش از آن حکایت دارد.

طبق این گزارش، طی سه ماه‌ اخیر شمار بیکاران فرانسوی 54 هزار و 400 نفر افزایش داشته و از زمان روی کار آمدن «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نیز چیزی در حدود 641 هزار نفر به رقم بیکاران فرانسوی افزوده شده؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت طی 35 ماه ریاست جمهوری اولاند در این کشور، فرانسه برای 31 ماه شاهد افزایش بیکاری بوده است.

بنابر اعلام وزارت کار فرانسه، چنانچه شمار بیکاران دارای مشاغل پاره‌وقت (گروه B و C) را نیز به آمار فوق اضافه کنیم، شمار بیکاران فرانسوی در پایان آوریل گذشته به 5.3 میلیون نفر می‌رسد.

تداوم سیر صعودی بیکاری در فرانسه در حالیست که اولاند در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه وعده داده بود که منحنی فزاینده بیکاری در این کشور را تا پایان سال 2013 معکوس و یک رقمی کند؛ و این در حالیست که آمارها از عدم تحقق این وعده خبر می‌دهند.

اولاند که هم‌اکنون عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه را یدک می‌کشد و فرانسویان وی را در اداره امور کشور و برآورده کردن انتظارات و خواسته‌ها خود ناتوان ارزیابی می‌کنند، چندی پیش طی سخنانی سرنوشت سیاسی خود را منوط به وضع بیکاری فرانسه در سه سال باقی مانده دوران ریاست جمهوری‌اش دانست و گفت چنانچه بیکاری تا سال 2017 کاهش نیابد، من دلیلی برای نامزدی در انتخابات آینده نخواهم داشت و هیچ شانسی برای انتخاب مجددم وجود ندارد.

اوضاع نامناسب بازار کار و معضل بیکاری در این کشور به حدی است که کارشناسان و اقتصاددان‌ها نیز بدبینی خود را پنهان نکرده و می‌گویند که فرانسه کشوری است در حوزه پولی یورو که در بحران فرو رفته و چشم‌انداز روشنی پیش روی آن نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فقط تو ایران بیکاری نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس