کد خبر 423897
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

یک سرکرده برجسته داعشی افشا کرد که عناصر داعش، مشتی «راهزن» و امارت اسلامی مورد ادعایمان کانون «مفسدان» است.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبرگزاری‌ها از جدایی «ابو ولید المقدسی»،‌ سرکرده گروه تروریستی تکفیری «داعش» در منطقه القلمون غربی، واقع در ریف دمشق خبر دادند.

جدایی المقدسی از داعش اولین جدایی و شکاف عمیق ایجاد شده در این گروه تکفیری از زمان شکل گیری می‌باشد، به همین دلیل برخی از کارشناسان و صاحبنظران این رخ داد را مهم ارزیابی کرده و آن را به نوعی آغاز مرحله فروپاشی داعش دانستند.

اما جدای از اهمیت این رخ داد، ابو ولید همزمان با اعلام جدایی خود از داعش نوار صوتی را منتشر کرد که در آن ضمن وارد آوردن اتهامات متعدد به این گروه تکفیری، آن را به شدت مورد حمله قرار داد.

در واقع اظهارات المقدسی فضا و شرایط حاکم بر داخل داعش، به ویژه در میان عناصر ارشد این گروه تکفیری را ترسیم می‌کند.

المقدسی که 6 ماه پیش از گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره»، شاخه رسمی القاعده در سوریه جدا می‌شود، هم اکنون از «داعش» روی گردان می‌شود و اعلام برائت می‌کند.

این سرکرده برجسته داعش، این گروه تکفیری محفل گردآمدن مفسدین و حرّاف‌ها و راهزانان بشمار می‌آورد و تمام اتهامات وارده از سوی گروه به خود را رد و تاکید می‌کند که از این پس وی فردی همانند عامه مردمی است که در القلمون زندگی می‌کنند و هم اکنون در هیچ گروه مسلحی عضویت ندارد.

المقدسی درباره وضعیت حاکم بر داعش در منطقه القلمون می‌گوید: در القلمون گروه‌ها، باندها و جریان‌هایی که تحت لوای داعش فعالیت می‌کنند، در ضعف بسرنمی‌برند، اگرچه من از زمان منصوب شدن به امیر داعش در این منطقه تلاش کردم، اوضاع را بهبود ببخشم و اصلاح کنم، اما در این راه با مسائل و امور بسیار عجیبی مواجه شدم.

این سرکرده داعش در این‌باره توضیح می‌دهد: در طول حضور در القلمون دریافتم، افراد جای خود قرار ندارند، نظارتی صورت نمی‌گیرد، افرادی به سرعت مدارج ترقی را در داعش طی می‌کنند، در حالی‌که هیچ توجهی به شایستگی، مهارت و تخصص افراد نمی‌شود.

المقدسی تاکید می‌کند که به دلیل نبود هیچ قید و بند و شرایطی جهت جذب نیرو به گروه، در این تردید نیست که عناصر دشمن در داعش در این منطقه نفوذ کرده‌اند و به همین دلیل نبرد عرسال که داعش علیه حزب الله دست به آن زد، تله‌ای برای به دام انداختن گروه بود.

این سرکرده داعش، عناصر تکفیری آن را به «راهزن» و گروه‌هایش را به «باند» تشبیه کرد که هیچ شناخت و معرفتی از شرع ندارند و اقدام به سرقت غنیمت‌های گروه‌های دیگر به بهانه مرتد و کافر بودن آنها می‌کنند.

در خصوص مقرها و مراکز داعش در القلمون، المقدسی آنها را کانون‌های فساد اخلاقی و مالی می‌داند و افشا می‌کند که فساد بین سرکردگان داعش در القلمون بحدی رسیده که برای دریافت حقوق لیست 250 نفر را رد می‌کنند، در حالی‌که تعداد واقعی این افراد بیش از 85 نفر نیست.

وی در بخش دیگری از افشاگری‌های خود درباره فساد مالی گسترده حاکم بر داعش می‌گوید که بسیاری از عناصر ساده نادیده گرفته می‌شوند، به حدی که در مواردی 20 روز یک بار هم به آنها آب و غذا و لباس داده نمی‌شود، در حالی‌که فرمانده مستقیم آنها از این امر کاملا مطلع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    درود بر اون شرفت حرومزاده خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    این جماعت پست خبیث داعشی کارهایی کردن که تو تاریخ ماندگار بشن جزو خونخوارترینها در تاریخ کل بشریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس