دیپلمات‌ ارشد ایران اعلام کرد که تهران در حال حاضر در حال بررسی چندین گزینه برای بازگشت سریع تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/3/10 به شرح زیر است:

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/ایران:

دومین دور رایزنی‌ ظریف و کری در ژنو با حضور معاونانشان و اشمیت

خبرگزاری فارس- دومین دور رایزنی محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا در راستای رفع اختلافات بر سر راه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو آغاز شد. در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه 2 کشور و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارند. عراقچی پیش از نشست صبح طی اظهاراتی عنوان کرد: در این نشست درباره موضوعات محتوایی و مسائلی که هنوز برای آن راه‌حلی پیدا نشده، گفت‌وگو می‌شود.

رایزنی ظریف و کری در ژنو پایان یافت

خبرگزاری فارس- مذاکرات محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا که از صبح شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهر ژنو سوئیس در راستای رفع اختلافات بر سر پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار شد و پس از حدود سه ساعت پایان یافت. در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه 2 کشور و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

عراقچی: اختلافات و تفاوت‌ها همچنان باقی است

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچیعضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان مذاکرات یک روزه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو گفت: در این نشست در حضور وزرای خارجه ایران و آمریکا یک بار دیگر به طور کامل همه موضوعات مرور شد، با این شرایط همچنان اختلافات و تفاوت‌ها باقی است. قرار شد دور بعدی مذاکرات پنج شنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان 1+5 با ایران در وین ادامه یابد.

کری: مذاکرات بسیار خوبی داشتیم

خبرگزاری فارس- جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از پایان دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانیش، این مذاکرات یک روزه را بسیار خوب توصیف کرد. کری و ظریف به مدت بیش از 6 ساعت در شهر ژنو سوئیس گفت‌وگو کردند.

کار تمام‌وقت تیم هسته‌ای در مهلت باقی‌مانده

خبرگزاری صداوسیما-محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از پایان نشست هسته‌ای یک روزه ژنو گفت: تصمیم گرفتیم سه چهار هفته آینده تمام وقت کار کنیم تا ببینیم آیا امکان رسیدن به توافق وجود خواهد داشت یا نه.

گروه ۱+۵ درباره احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به توافق رسید

رویترز- مقامات غربی اعلام کردند که کشورهای گروه ۱+۵ در خصوص شیوه احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورتی که تهران شرایط توافق نهایی هسته‌ای را نقض کند، به توافق رسیدند و مانع اصلی در مسیر توافق قبل از پایان مهلت ۳۰ ژوئن را از میان برداشتند. این مقامات غربی دقیقاً اشاره‌ای به چگونگی احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران نکردند اما یکی از مقامات غربی گفت: ما توافق یکدست و محکمی بین شش کشور در خصوص مکانیسم بازگشت سریع تحریم‌ها داشتیم که روسیه و چین نیز موافقت کردند اما هم‌اکنون طرف ایرانی باید موافقت کند. یکی از دیپلمات‌های ارشد ایران اعلام کرد که تهران در حال حاضر در حال بررسی چندین گزینه برای بازگشت سریع تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران است.

عراقچی: وزرای خارجه ایران و روسیه پنج‌شنبه دیدار می‌کنند

ریانووستی- معاون وزیر خارجه ایران گفت که وزرای خارجه ایران و روسیه روز پنج شنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. مسکو در روز پنج شنبه میزبان نشست امنیتی کشورهای عضو پیمان شانگهای است که وزیر خارجه ایران نیز قرار است در آن شرکت کند. در جریان شرکت در این نشست آقای ظریف با سرگئی لاوروف نیز دیدار دوجانبه‌ای خواهد داشت.

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا: مذاکرات احتمالا تمدید می‌شود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز- رابرت اینهورن که تا سال 2013 در هیأت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشت، در خصوص احتمال رسیدن توافق جامع هسته‌ای بین ایران و 1+5 تصریح کرد: به پایان رساندن مسائل باقیمانده تا پایان ماه ژوئن دشوار است. مذاکره کنندگان باید هر مقدار زمان که برای انجام چنین کاری را نیاز دارند، اتخاذ کنند و حتی ممکن است این مدت زمان بعد از 30 ژوئن باشد.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/سوریه:

داعش زندان تدمر سوریه را منفجر کرد

اسکای‌نیوز- گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان گزارش داد که عناصر تروریستی داعش یک زندان خالی از زندانیان را منفجر کرد. چندی پیش نیز 27 زندانی لبنانی زندان تدمر سوریه، در پی تسلط گروه تروریستی داعش بر این شهر فرار کردند.

محموله‌های تسلیحاتی ارسالی به داخل سوریه، کمک‌هایی برای ترکمن‌ها بود

روزنامه تودی زمان- پس از چندین سال اصرار منابع مستقل بر وجود شواهدی مبنی بر تسلیح تروریست‌های سوری از سوی ترکیه، نخست‌وزیر کابینه این کشور بالاخره به این امر اعتراف کرد. احمد داوود اوغلو به گزارش جنجال‌برانگیز روزنامه جمهوریت واکنش نشان داد و قاچاق تسلیحات به سوریه را تأیید کرد. وی گفت: بله، این حرف را بدون ذره‌ای تردید می‌گویم. این کمک‌ها برای ترکمن‌ها می‌رفت. در همسایگی ما جنگ باشد و ما شاهد آن باشیم که برادران ترکمن، عرب و کرد ما قتل‌عام شوند؟

آمریکا: از مخالفان مسلح سوری پشتیبانی هوایی می‌کنیم

النشره- ژنرال جان آلن نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش تصریح کرد که ایالات متحده از مخالفان مسلح سوری که تحت آموزش نیروهای آمریکایی هستند، پشتیبانی هوایی به عمل خواهد آورد. وی با اشاره به آمادگی 4500 شبه نظامی برای آموزش دیدن مدعی شد که حمایت هوایی آمریکا از مخالفان مسلح ضامن پیروزی آنها خواهد بود.

اشغال ادلب به دست تروریست‌ها با پول و کمک ترکیه، موقت است

روزنامه الوطن سوریه- وائل الحلقی نخست وزیر سوریه تأکید کرد که شکست ارتش سوریه در برابر پیشروی‌ تروریست‌ها در استان ادلب این کشور موقتی است. الحلقی گفت که به برکت پول، سلاح و مداخله نظامی مستقیم ترکیه، آنچه در استان ادلب و مناطق آن رخ داد، شکست‌های موقتی است.

اردوغان انتشار خبر درباره رسوایی کامیون‌های حامل اسلحه به سوریه را ممنوع کرد

روزنامه حریت ترکیه- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، انتشار هر خبری درباره مسئله کامیون‌های توقیف شده دستگاه اطلاعاتی ترکیه در آدانا را ممنوع اعلام کرده و روزنامه جمهوریت را به دلیل انتشار یک فایل تصویری از این کامیون‌ها که حامل اسلحه برای تروریست‌های سوریه بوده، تحت فشار قرار داده است. دادستانی استانبول که مسئول تحقیق درباره توقیف این کامیون‌ها در آدانا است، مسئولیت تحقیق درباره روزنامه جمهوریت به اتهام تروریسم و جاسوسی را نیز برعهده گرفته است.

دفع حمله گسترده داعش به شهر حسکه

خبرگزاری فارس- ارتش سوریه موفق شد، حمله گسترده‌ای که گروه تروریستی تکفیری داعش علیه شهر حسکه واقع در شمال شرقی سوریه انجام داده بود، را دفع کند. حمله داعش از نیمه شب در سه محور آغاز شد و شدیدترین آنها در دو محور ابیض در غرب و داوودیه در جنوب بود که این گروه تکفیری طی آن تلاش داشت، 5 خودرو بمبگذاری شده را منفجر کند، اما ارتش سوریه 2 خودرو را پیش از منفجر شدن در نقطه مورد نظر هدف گرفت.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/یمن:

انصارالله و عربستان برای پایان بحران یمن به توافق اولیه رسیدند

روزنامه الشرق‌الاوسط عربستان- انصارالله و ائتلاف سعودی بر سر اتمام بحران و شروع روند سیاسی به توافق رسیده‌اند. طبق این توافق منصور هادی به قدرت باز خواهد گشت و گفت‌وگوهای سیاسی پس از آن آغاز خواهد شد. در این توافق ادعایی، طرفین به تقسیم یمن به 2 اقلیم به جای 6 اقلیم رضایت داده‌اند. بازسازی ارتش و دور نگه داشتن علی عبدالله صالح از هر گونه نقش سیاسی از دیگر بندهای توافق شده ادعایی بین انصارالله و ائتلاف سعودی است.

اخبار غیررسمی از توافق میان طرف‌های یمنی درباره تشکیل یک شورای نظامی

پایگاه خبری کویتی الشاهد- منابع آگاه نزدیک به هیأت جنبش انصارالله از تشکیل یک شورای نظامی در یمن با توافق تمامی طرف‌های سیاسی در این کشور به ریاست علی مثنی خبر دادند. قرار است سرتیپ ستاد علی مثنی فرمانده منطقه نظامی 7 که یک ماه پیش از سوی انصارالله از پست برکنار شده، ریاست این شورای نظامی را برعهده گیرد به ویژه که میان نیروهای مسلح و طرف‌های سیاسی یمن محترم شمرده می‌شود. انصارالله برای پذیرش این مسئله که از سوی دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن پیشنهاد شده، شرط گذاشته‌اند. شرط انصارالله نیز برکناری سرتیپ محمد المقدشی از ریاست ستاد مشترک ارتش و جایگزین کردن سرتیپ علی الجائفی است.

یک پادگان عربستان به دست ارتش و انصارالله یمن افتاد

پایگاه خبری لحج نیوز- نیروهای مردمی وابسته به جنبش انصارالله به همراه ارتش یمن، در درگیری با نیروهای مرزبانی سعودی توانستند کنترل پادگان عین الحاره در استان عسیر را به دست بگیرند. در این پادگان 45 تانک، 55 خودروی نظامی هامر و تعداد زیادی ادوات نظامی بعلاوه 465 موشک زمین به زمین و دوربرد به غنیمت نیروهای یمنی درآمده است. در این عملیات 50 نظامی سعودی کشته و بیش از 40 نفر دیگر به اسارت درآمده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان در حمله به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده می‌کند

وبگاه خبری راشاتودی- سازمان دیده‌بان حقوق بشر بار دیگر هشدار داد عربستان سعودی در حملات خود به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده می‌کند و این بمب‌ها باعث تلفات بسیاری در میان غیرنظامیان شده و به ویژه زندگی کودکان را به خطر انداخته است.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/عراق:

انگلیس تعداد نیروهای نظامی خود را در عراق افزایش می‌دهد

استاندارد بیزنس- انگلیس برنامه دارد تعداد نیروهای مربی خود را در عراق افزایش دهد. برنامه‌های افزایش تعداد نیروهای نظامی انگلیس در عراق در جلسه شورای امنیت ملی انگلیس با حضور دیوید کامرون نخست وزیر این کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت ۳۰ هزار نفر برای تامین امنیت کربلای معلی در مراسم شعبانیه

المنار- کمیته امنیتی استان کربلای معلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج مردمی موسوم به الحشد الشعبی برای تامین امنیت مراسم شعبانیه شرکت می کنند.

داعش یک مسجد را در غرب کرکوک منفجر کرد

تلویزیون المیادین- عصر یکشنبه عناصر گروهک داعش مسجد نزهان الجبوری را پس از سرقت محتویاتش منفجر کردند. این مسجد در شهرستان الحویجه در غرب استان کرکوک واقع است.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/عربستان سعودی:

داعش عربستان: تمام شیعیان شبه جزیره باید از میان برداشته شوند

خبرگزاری رویترز- شاخه عربستانی داعش موسوم به ولایت نجد با صدور بیانیه‌ای خواهان از میان بردن تمامی شیعیان موجود در شبه جزیره عربستان است. در یک فایل صوتی 13 دقیقه‌ای، سخنگوی داعش به نیروهایش دستور داده تا تمامی دشمنان اسلام به ویژه شیعان را بکشند. سخنگوی داعش در ادامه گفته: شیعیان بی‌ایمان و مرتد هستند و ریختن خون آن‌ها مباح است و حتی اموال آنها را نیز می‌توان مصادره کرد. این وظیفه همگان است تا آن‌ها را به قتل رسانید.

جنبش تمرد علیه آل سعود در عربستان اعلام موجودیت کرد

پایگاه خبری عراقی المسله- جنبشی تحت عنوان جنبش تمرد علیه آل سعود با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد. هدف اعلامی این جنبش آزادسازی تمام طوائف و قبائل در نجن و حجاز است. در بیانیه مذکور آمده است: پس از درود خدا بر ملت آزاده حجاز و نجد، با آشکار شدن ابعاد جعلی بودن و فساد خاندان آل سعود، خاندان حاکم بر عربستان، باید موضع یکپارچه حجازی و نجدی که همه طوایف و قبایل در نجد و حجاز را شامل می‌شود، علیه این نظام اتخاذ شود. ما تمرد خود علیه این خاندان ظالم و فاسد را که با اموال مردم ما و روح سربازان ما بازی می‌کنند و تلاش دارند حاکمیت مستبد و وراثتی خود را اشاعه دهند، اعلام می‌کنیم.

خودروی بمبگذاری شده در عوامیه که قرار بود مقابل مسجد العباس منفجر شود، کشف شد

خبرگزاری فارس- نیروهای مردمی موفق شدند یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل مسجد العباس علیه السلام در منطقه عوامیه شهر قطیف را کشف و خنثی کردند. گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که انفجار این خودرو قرار بود بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و خروج نمازگزاران صورت گیرد.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/آمریکا:

فساد اخلاقی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا برایش دردسرساز شد

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست- تازه‌ترین اخبار از فساد اخلاقی سیاستمداران آمریکایی نشان می‌دهد که دنیس هاسترت رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا قبل از آنکه وارد سیاست شود در دهه 1980 یک دانش‌آموز پسر را مورد تعرض جنسی قرار داده است و بعد از آن به او حق‌السکوت پرداخت کرده تا در این باره حرفی به کسی نزند. بعد از گذشت این همه سال، هم‌اکنون علیه هاسترت به دلیل این اقدام اعلام جرم شده است.

روسیه ناوشکن آمریکایی را مجبور به خروج از دریای سیاه کرد

خبرگزاری فارس- جنگنده‌های روسیه در پی عبور ناوشکن آمریکایی از خط مرزی آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه، این ناوشکن را مجبور به ترک آب‌های سرزمینی روسیه به سمت آب‌های بین‌المللی کردند. یک منبع امنیتی روسیه اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی پس از خروج از بندر رومانی کنستانتسا، وارد دریای سیاه شد.

پیوستن ژاپن به چتر امنیتی آمریکا برای مقابله با خطر حمله سایبری چین و کره شمالی

خبرگزاری رویترز- آمریکا قصد دارد چتر دفاع سایبری خود را بر فراز ژاپن نیز بگستراند و به متحد آسیایی خود کمک کند با توجه به رشد فزاینده حملات آنلاین علیه پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌ها چون تاسیسات برق شهری، قادر باشد از خود دفاع کند. آمریکا و ژاپن به شدت در تیررس حملات سایبری از سوی چین و کره شمالی هستند.

پلیس آمریکا در ۵ ماه نخست سال جاری حداقل ۳۸۵ نفر را کشت

روزنامه واشنگتن‌پست- در حالی که سال جاری میلادی به نیمه رسیده، آمارها از کشته شدن صدها نفر در آمریکا توسط پلیس آمریکا حکایت دارد. واشنگتن‌پست در گزارشی درباره میزان کشته‌های ناشی از تیراندازی پلیس آمریکا در 5 ماه اول سال 2015 خبر داد که حداقل 385 آمریکایی در حملات ماموران دولتی کشته شدند.

کری پس از تصادف در فرانسه، در بیمارستان ژنو بستری شد

اسکای‌نیوز- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مساعد بودن حال وزیر خارجه بعد از تصادف در فرانسه خبر داد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وی از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شده است. جان کری به هنگام دوچرخه سواری تصادف کرده است و هم اکنون در بیمارستانی در شهر ژنو بستری شده و تحت درمان قرار گرفته است. به علت وخامت حال کری وی را با بالگرد از فرانسه به بیمارستانی در ژنو منتقل کرده‌اند.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/لبنان:

حزب‌الله دولت لبنان را به آزادسازی عرسال فراخواند

وبگاه خبری تلویزیون المنار- شماری از مقامات حزب الله لبنان در مراسم‌های جداگانه‌ای با تاکید بر حمایت از ارتش در آزادسازی و پاکسازی مناطق شرقی کشور از حضور تروریست‌‌ها، دولت کشورشان را به برداشتن گام‌های لازم برای آزادسازی ارتفاعات عرسال و پاکسازی آن از حضور تکفیری‌ها دعوت کردند.

تشکیل لشکر القلعه در لبنان برای پاکسازی عرسال از تروریسم تکفیری‌

شبکه المنار- عشایر و اهالی منطقه بعلبک در نشستی در این منطقه از تشکیل لشکر القلعه به منظور رویارویی با تروریسم تکفیری در ارتفاعات عرسال خبر دادند. عشائر مناطق بعلبک، الهرمل و بریتال عصر جمعه گذشته نیز با برگزاری تجمعی در حسینیه شهرک بودای واقع در شرق لبنان آمادگی خویش برای دفاع از منطقه خود در رویارویی با تکفیری‌ها را اعلام کردند.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/فلسطین:

نشست نزدیک فتح و حماس با هدف حل اختلافات

وبگاه خبری دنیا الوطن- صالح زیدان عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد تعدادی از گروه‌های مقاومت پیشنهاد داده‌اند طی یک هفته آینده مذاکرات میان فتح و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با نظارت این جنبش (جبهه دموکراتیک) برای حل تمام مسائل مورد اختلاف ادامه یابد.

تلاش اعضای لیکود برای محدود کردن قدرت نتانیاهو

پایگاه خبری عاروتص شوع- بر اساس برخی از گزارش‌ها، ظاهرا برخی اعضای حزب لیکود تصمیم دارند با ایجاد برخی تغییرات و تصویب برخی لوایح قدرت و اختیارات بنیامین نتانیاهو را محدود سازند. این موضوع زمانی برجسته شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که میری رِگِو وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی به انتقاد از اعضای حزب لیکود پرداخت و به این اقدامات واکنش نشان داد.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/روسیه:

موگرینی: تحریمهای روسیه علیه اتحادیه اروپا غیرعادلانه است

اسپوتنیک- فدریکا موکرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحریم‌های روسی علیه اتحادیه اروپا را ناعادلانه خواند. وی گفت تحریم‌ مسافرت برخی اعضای اتحادیه اروپا به روسیه از سوی مسکو غیرمنصفانه است. موگرینی این اقدام روسیه را بدون توضیح و شفاف‌سازی، خودکامه و ناعادلانه توصیف کرد.

روسیه در رزمایش دریای چین جنوبی شرکت می‌کند

شبکه خبری راشاتودی- آناتولی آنتونوف وزیر دفاع روسیه از برنامه روسیه برای شرکت در رزمایش دریایی ضدتروریستی ماه می سال 2016 خبر داد. آنتونوف هم‌چنین از آمریکا به دلیل مداخله در مسایل داخلی دیگر کشورها انتقاد کرد و گفت روسیه نگران اپیدمی انقلاب‌های رنگی است که در خاورمیانه به جریان افتاده و زمانی طولانی در کشورهای متعددی در منطقه در جریان است. رزمایش‌ ماه می سال 2016 در دریای جنوب چین که محل مناقشه ژاپن و کشورهای آسیایی بسیاری است، برگزار خواهد شد.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/نیجریه:

54 کشته و زخمی در انفجار انتحاری میان نمازگزاران نیجریه‌ای

اسپوتنیک- دستکم 26 نفر درپی اقدام تروریستی یک عامل انتحاری در مسجدی در شهرمیدوگوری نیجریه کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند. بر اساس اعلام مقامات محلی، تاکنون هیچ گروه یا فردی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و درپی این انفجار انتحاری تمام ساختمان مسجد تخریب شده است.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/چین:

اظهار نگرانی چین از استقرار سیستم موشکی تاد در کره‌جنوبی

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی یونهاپ- مقامات چین روز یکشنبه از احتمال تحویل سیستم دفاعی هوایی پیشرفته آمریکایی به کره‌جنوبی اظهار نگرانی کردند. سان جیانگوآ رئیس ستاد مشترک چین از حضور سیستم دفاعی موشکی پیشرفته تاد در شبه‌جزیره کره اظهار نگرانی کرده است. چند ماه پیش از این، منبعی در ارتش کره جنوبی گفته بود آمریکا برنامه دارد تا در صورتی که شرایط اضطراری در شبه‌جزیره کره رخ دهد، سیستم پیشرفته دفاعی-موشکی تاد را به این منطقه ارسال کند.

تهران به دنبال راهی برای بازگشت سریع تحریم‌های ضدایرانی/ داعش: تمام شیعیان عربستان باید کشته شوند/ وزیر خارجه آمریکا با دوچرخه تصادف کرد/ژاپن:

زلزله ۸.۵ ریشتری توکیو پایتخت ژاپن را لرزاند

خبرگزاری رویترز- زمین‌لرزه‌ای به قدرت اولیه 8.5 ریشتر توکیو پایتخت ژاپن را به لرزه درآورد. سازمان جغرافیایی آمریکا شدت این زمین لرزه را 7.8 ریشتر اعلام کرده است. درحالیکه برخی از رسانه ها اعلام کردند که هشدار سونامی صادر نشده است روزنامه ژاپن تایمز از صدور هشدار سونامی خبر داد و نوشت که به مردم توصیه شده از سواحل فاصله بگیرند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • صاعقه ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ایران: کل داعشی های جهان باید قتل عام شوند.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اون دو نفری که تا به این لحظه منفی دادن یحتمل وهابی .... هستند
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    تمام شاهزاده هاي يهودي عربستان كه حاميان اصلي داعش هستند بايد نابود شوند تا خاورميانه ارامش پيدا كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس