کد خبر 422103
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵

هزاران نفر از شهروندان سوری ساکن استان حسکه در پی حملات گروه تجزیه طلب کرد پ.ک.ک از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

به گزارش بین الملل مشرق ، استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه طی روزهای اخیر صحنه تحولات میدانی ویژه ای بوده است. یگانهای نظامی ارتش و دفاع وطنی سوریه با مشارکت واحدهای دفاع مردمی کرد سوری موفق به باز پس گیری بیش از 200 روستای اشغال شده از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش شده اند.



حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

در این نبردها یگان توپخانه و بمب افکن های نیروی هوایی ارتش سوریه نقش بسیار فعالی داشته و با بمباران شدید مواضع و خطوط ارتباطی و امدادی تروریستها از نقل و انتقال تسلیحات و نیروهای کمکی داعش به خطوط نبرد جلوگیری کرده و خسارات سنگینی را به آنها وارد آورده اند.

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

به موازات نبردها میان ارتش ، دفاع وطنی و واحدهای دفاع کردی سوریه با تروریستهای داعش ، عناصر گروه تروریستی تجزیه طلب پ.ک.ک با حمله به ساکنین برخی از روستاهای عرب نشین حاشیه غربی حسکه منازل ساکنین را آتش زده و تعدادی از آنها را به قتل رسانده اند. این حملات به هدف مهاجرت دادن اجباری شهروندان عرب سوریه استان حسکه به خارج از آن جهت یکدست کردن بافت قومیتی این منطقه صورت میگیرد. 

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

گفتنی است ، گروه تروریستی تجزیه طلب پ.ک.ک (حزب کارگران کرد ترکیه به رهبری اوجالان) طی یکسال گذشته به بهانه دفاع از برخی مناطق دارای بافت کرد نشین شمال سوریه بصورت غیر قانونی از مرزهای ترکیه با سوریه عبور کرده و اقدام به تشکیل گروههای نظامی با هدف تجزیه این مناطق کرده است. این گروه تلاش می کند با سوء استفاده از وضعیت امنیتی کشور سوریه ضمن مرتبط کردن شهرهای کرد  عرب نشین مستقر در نوار مرزی سوریه و ترکیه ، زمینه را برای تشکیل اسراییل دوم (کشور موهوم کردستان واحد) فراهم آورد.

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

شاخه ایرانی این گروه با نام "پژاک" جنایات بیشماری علیه مردم و نیروهای نظامی ایران در مثلث مناطق مرزی میان سه کشور ایران ، عراق و ترکیه مرتکب شده که در نتیجه آن نیروهای سپاه پاسداران سال گذشته طی عملیات وسیعی مناطق استقرار این گروه در کوههای مرزی ایران با عراق را بطور کامل پاکسازی کرده بودند. 

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

حملات تجزیه طلبان کرد به اعراب استان حسکه سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    8 0
    این تجزیه طلبان کرد هر جا حکومت مرکزی کمی ضعیف بشه دور بر میدارند و مناطقی با بافت جمعیتی دوگانه را یکدست میکنند به نظر من خطر اینها کم از داعش نیست.
  • ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    2 0
    انشالله بعد فراغ بال حزب الله عراق..میان سوریه رو هم یه جارویی میزنن وایناشغالارو میرزن تو سطل زباله تاریخ..
  • ایرانی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    8 0
    هدف غرب برای حمایت از کردها تشکیل اسراییل دوم در منطقه است
  • موشک خان ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    4 0
    کردها به تاثیر پذیری از اسرائیل, مناطق تحت تصرف خود رو پاکسازی نژادی خواهند کرد
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    اسرائیل تا اونجا که بتونه آتش فتنه را توی منطقه شعله ور نگهمیاره - هر کس بر علیه هرکس بجنگه و هرکس دیگری را بکشه و یا خسارت به بار بیاره به نفع اسرائیل هست. اونها هم همه جوره حمایت میکنند از کسانی که جنگها را شروع میکنند.
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 6
    خبر درست نیست. منطقه جنگی است قبلا داعش در روستاهاشون حضور داشت بایستی تاوان حمایت از تروریستها را بپردازند. عکس دومی که گذاشتی مربوط به مهاجرت اجباری کردها از شهر گری سپی در شمال سوریه است. داعش اونها رو مجبور به ترک شهر کرده است.
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    5 0
    درسته
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 7
    کار ypg در اینجا اششتاه بوده می بایستی شهر حسکه رو داعش اشغال می کرد و تمام سربازان سوری را می کشت.
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس