لیندسی گراهام قانونگذار آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال 2016: پدر من مالک یک فروشگاه مشروب‌فروشی، یک قمارخانه و یک رستوران بود. هر چه من درباره سیاست می‌دانم را در قمارخانه یاد گرفتم. من دروغگویان زیادی را دیده‌ام و می‌دانم که ایرانیان دروغگو هستند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز سه‌شنبه 94/3/5 به شرح زیر است:

ایران:

جروزالم پست: ایران داعش، آمریکا و اسرائیل را به هم پیوند داد

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست- برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور در تهران با محوریت گروهک داعش و حلقه حمایت آمریکا و تل‌آویو، موجب جلب توجه برخی رسانه‌های اسرائیلی شده است. جروزالم‌پست موضوع این نمایشگاه کاریکاتور که ارتباط بین داعش، اسرائیل و آمریکاست را در گزارش خود برجسته کرد و در این خصوص نوشت: کارتون‌ها و تصاویر به نمایش درآمده حمایت‌های آمریکا و اسرائیل را از گروهک داعش نشان می‌دهند.

ظریف به عمان و کویت می‌رود

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه به منظور گفت‌وگو با مقامات عمان در خصوص مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه به ویژه تحولات یمن راهی مسقط پایتخت عمان می‌شود.

درآمدهای حاصل از لغو تحریم‌ها صرف متحدان منطقه‌ای ایران نخواهد شد

خبرگزاری رویترز- ایرانیها از دولت خود می‌خواهند که درآمدهای حاصل از لغو تحریمها صرف بهبود اوضاع زندگی مردم شود. این موضوع، این فرضیه را که ایران با لغو تحریمها بیشتر می‌تواند به متحدان منطقه‌ای خود کمک مالی کند، تضعیف خواهد کرد.

کاخ سفید: بابت کودتای ۲۸ مرداد از ایران عذر خواهی نمی‌کنیم

وبگاه خبری نیوز مکس- با وجود ادعاهای گاه و بیگاه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد ناپسند بودن عمل ایالات متحده در حمایت از کودتای سال 1953 میلادی علیه محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی در این‌باره اعلام کرد که هیچ برنامه خاصی برای معذرت خواهی رسمی از دولت ایران به عنوان ارسال علامت تمایل جهت روابط دوستانه‌تر با این کشور ندارد.

عراقچی: پروتکل الحاقی جزو خطوط قرمز نبود

شبکه دوم سیما- سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه ممکن است در شرایطی خطوط قرمزها جا به جا شوند، عنوان کرد: ما دقیقا در همین چارچوب حرکت کردیم و در آینده حرکت می‌کنیم و به هیچ وجه به خودمان اجازه نمی‌دهیم که خارج از این چارچوب حرکت کنیم. بازرسی‌ها و نظارت‌ها با اطلاعات کشور ارتباط مستقیم پیدا می‌کند که این اطلاعات در خیلی موارد اطلاعات سری و ارزشمند کشور است که به آسانی نباید دست هر کسی بیفتد. ما در موضوع هسته‌ای از آنجایی که برنامه ما یک برنامه کاملا صلح‌آمیز است در چارچوب قواعد ان‌پی‌تی حرکت می‌کند، هیچ نگرانی از شفاف سازی،‌ بازرسی و نظارت نداریم. چون هیچ چیزی برای پنهان کردن نیست، ولی اجازه نخواهیم داد که از این نظارت‌ها برای دسترسی به اطلاعات سری کشور، شناسایی دانشمندان و بعضی از سیاست‌های کشور سوء استفاده شود. این یکی از خطوط قرمز بسیار پررنگ ماست. وی درباره پروتکل الحاقی گفت: پروتکل الحاقی به عنوان یک رژیم متعارف بین‌المللی برای ما جزو خطوط قرمز نبود. مشروح صحبت‌های عراقچی را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

لیندسی گراهام باید عذرخواهی کند

خبرگزاری فارس- شورای ایرانیان مقیم آمریکا موسوم به نایاک به شدت سخنان چند روز قبل لیندسی گراهام قانونگذار آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال 2016 را محکوم کرد. لیندسی گراهام پیش از این در دو گفت‌وگوی جداگانه ایرانی‌ها را افرادی دروغگو خطاب کرده بود. وی گفته بود: پدر من مالک یک فروشگاه مشروب‌فروشی، یک قمارخانه و یک رستوران بود. هر چه من درباره سیاست می‌دانم را در قمارخانه یاد گرفتم. من دروغگویان زیادی را دیده‌ام و می‌دانم که ایرانیان دروغگو هستند. تریتا پارسی، مدیر نایاک در واکنش به این اظهارات ضمن سفارش به لیندسی گراهام برای عذر خواهی از جامعه ایرانیان مقیم آمریکا درخواست کرد تا قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه سخنان متعصبانه گراهام را محکوم کنند.

ایران مشارکت در عملیات آزادسازی بیجی در عراق را تکذیب کرد

راشاتودی- حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران روز دوشنبه گزارش رسانه‌های غربی درباره اعزام نیرو از ایران به عراق برای مبارزه با داعش را تکذیب کرد. برخی رسانه‌های غربی روز شنبه از قول مقامات دفاعی آمریکا مدعی شدند که ایران برای بازپس‌گیری پالایشگاه نفت بیجی از دست گروه تروریستی داعش،‌ وارد عمل شده و برای کمک به پیشروی نیروهای عراقی، تسلیحات سنگین و توپخانه در اختیار آن‌ها قرار داده است.

امیرعبداللهیان: ایران به زودی اس 300 را تحویل می‌گیرد

خبرگزاری فرانسه- حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد روسیه و ایران مذاکرات خود را درباره تحویل سامانه‌های اس 300 به پایان رسانده‌اند. به گفته این مقام ایرانی، سامانه‌های اس 300 ساخت روسیه قرار است در نخستین فرصت ممکن در مدت زمانی نسبتاً کوتاه به ایران تحویل داده شود. وزارت‌ امور خارجه روسیه این اظهارات را تایید نکرده است.

مقام روس: زود است درباره زمان تحویل اس‌۳۰۰ صحبت کرد

خبرگزاری اسپوتنیک- یوگنی لوکیانوف قائم مقام دبیر شورای امنیت روسیه سه شنبه درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه به زودی به ایران تحویل داده می‌شود ابراز تردید کرد. لوکیانوف گفت: تصمیم ارسال اس‌۳۰۰ به ایران اتخاذ شده است، اما اجرای این طرح به میزانی از زمان نیاز دارد. تا آنجایی که من می‌دانم هنوز زمان تحویل نشده است. حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران دوشنبه اعلام کرد اس 300 قرار است در مدت زمانی نسبتاً کوتاه به ایران تحویل داده شود.

کاردار سعودی در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد

خبرگزاری فارس- در پی اصابت 2 راکت شلیک شده توسط هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان، به نزدیکی سفارتخانه کشورمان در صنعا، کاردار سفارت عربستان در تهرانشامگاه روز دوشنبه به وزارت امور خارجه فرا خوانده و اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

جاسوسی برای ایران داستان تخیلی مونس برای دریافت پناهندگی بود

روزنامه انگلیسی گاردین- یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موضوع گروگان‌گیری سال گذشته شهر سیدنی به نقل از جرمی گورملی مشاور پزشکی قانونی تحقیقات در این‌باره، نوشت، ادعای هارون مونس عامل گروگان‌گیری سیدنی مبنی بر جاسوسی برای ایران داستانی تخیلی بیش نبوده است که برای به دست آوردن امتیاز پناهندگی در استرالیا به کار گرفته شد.

رایزنی‌های هسته‌ای در وین به چهارشنبه موکول شد

خبرگزاری فارس- دور جدید گفت‌و‌گوهای هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که قرار بود از سه‌شنبه در هتل پله کوبورگ وین از سرگرفته شود، به چهارشنبه موکول شد. در این دور از گفت‌وگوها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای حضور دارد، شرکت می‌کنند. این دور از مذاکرات هسته‌ای تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

تحریم‌ها مهم‌ترین اختلاف باقیمانده در مذاکرات هسته‌ای است

اسپوتنیک- سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد روسیه میگوید که مساله تحریمها مهمترین اختلاف باقیمانده در توافق هسته‌ای ایران و 1+5 است. وی می‌گوید: برای ما، مسئله اصلی سرعت و لحظه لغو تحریم‌های تسلیحاتی، تثبیت ماهیت بی‌سابقه توافقات و تعهدات به منظور اجرای حق انحصاری شورای امنیت سازمان ملل و نظارت بر روند آن در تمامی مراحل تصمیم‌گیری بعد از حصول توافق است.

موافقتنامه تعیین مرزهای دریایی بین ایران و عمان امضا شد

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که صبح سه‌شنبه به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات عمان راهی مسقط شد، در این سفر به همراه سید حمود بن فیصل البول سعیدی وزیر کشور عمان موافقتنامه تعیین مرزهای دریایی بین سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد. طبق این توافقنامه، طولانی‌ترین مرز دریایی در دریای عمان بین جمهوری اسلامی ایران و عمان به طول تقریبا 450 کیلومتر تحدید حدود شد.

یمن:

درگیری شدید مرزی بین نیروهای سعودی و یمنی

المیادین- درگیری شدیدی میان نیروهای یمنی با سعودی‌ها در منطقه مرزی دو کشور روی داده و دو طرف با بکارگیری انواع سلاح‌های سبک و سنگین مواضع یکدیگر را هدف قرار داده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، این شدیدترین درگیری مرزی دو طرف در طی 60 روز گذشته بوده است و نیروهای سعودی با بالگرد در حال گلوله باران مواضع نیروهای یمنی هستند.

منزل مسکونی فرزند علی عبدالله صالح بمباران شد

العربیه- جنگنده‌های عربستان منزل مسکونی احمد بن عبدالله صالح فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن را عصر دوشنبه دو بار بمباران کردند. گزارشی درباره سرنوشت فرزند صالح منتشر نشده است.

ارتش یمن چهار تانک عربستان را منهدم کرد

خبرگزاری فارس- ارتش یمن با پشتیبانی نیروهای کمیته مردمی بعد از حمله به یک پایگاه در شهر جیزان عربستان در جنوب غربی این کشور چهار تانک را منهدم کردند.

خروج کنترل شهر الضالع یمن از دست انصارالله

خبرگزاری رویترز- ساکنان محلی در شهر ضالع یمن اعلام کردند که گروه‌های مسلح جدایی‌طلب در جنوب یمن موفق شدند، نیروهای انصارالله را از این شهر بیرون کنند و نخستین شکست انقلابیون را طی 2 ماه تجاوز عربستان به یمن رقم بزنند.

ارتش یمن، نجران عربستان را هدف قرار داد

خبرگزاری فارس- در حمله موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع عربستان سعودی در نجران، تجهیزات نظامی عربستان در این منطقه نابود شد.

عبدربه منصور هادی وزیر کشور جدید انتخاب کرد

شبکه خبری العربیه- العربیه در خبری فوری اعلام کرد که سرتیپ عبده الحذیفی به عنوان وزیر کشور یمن انتخاب شد. عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن ناگزیر شده برای خود وزیر کشور انتخاب کند.

عراق:

العبادی: اطلاعات وزیر دفاع آمریکا درباره توانمندی ارتش عراق نادرست است

شبکه بی‌بی‌سی- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق ضمن ابراز تعجب از اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه ارتش عراق عزم مبارزه با داعش را ندارد، تاکید کرد که شهر الرمادی به زودی از دست داعش آزاد می شود. العبادی افزود: اشتون کارتر وزیر داع آمریکا همواره از عراق حمایت می کند و این اظهارات وی به دلیل اطلاعات نادرستی درباره توانمندی های ارتش عراق در مقابله با داعش است که به وی داده شده است.

عملیات آزادسازی الانبار آغاز شد

پایگاه خبری السومریه نیوز- السومریه نیوز در خبری فوری از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار خبر داد. فرماندهی عملیات مشترک عراق، سه شنبه را روز آغاز این عملیات اعلام کرد.

العبادی: الانبار به زودی آزاد می‌شود

خبرگزاری فارس- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق پس از اعلام آغاز عملیات الانبار اعلام کرد که آزادی این استان نزدیک است و نیروهای امنیتی در حال محاصره کردن داعش هستند. وی در ادامه از نیروهای مسلح عراق و بسیج مردمی به دلیل پیروزی‌هایی که در منطقه بیجی کسب کردند، تقدیر کرد. از سوی دیگر پایگاه خبری المعلومه عراق به نقل از نیروهای بسیج مردمی از محاصره شهر الرمادی خبر داد.

بسیج مردمی عراق: عملیات لبیک یا حسین مکمل عملیات لبیک یا رسول‌الله است

خبرگزاری فارس- هیأت بسیج مردمی عراق، اعلام کرد که عملیات لبیک یا حسین (ع) مکمل عملیات لبیک یا رسول‌الله برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده از استان‌های صلاح‌الدین و الانبار خواهد بود. در این عملیات قرار است، مناطق شمالی استانهای صلاح‌الدین و الانبار از دست داعش خارج شود و مکمل عملیات لبیک یا رسول‌الله در صلاح‌الدین است.

بغداد در کنفرانس پاریس درباره داعش شرکت نمی‌کند

خبرگزاری عراقی المعلومه- کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، سه‌شنبه از عدم مشارکت عراق در کنفرانس پاریس که قرار است ژوئن ‌آینده درباره بحران داعش برگزار شود، خبر داد. سمیرة الموسوی عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با اظهار داشت: دلیل اصلی این موضع عراق و عدم حضورش در این کنفرانس، ارتباط برقرار کردن میان عراق و اوضاع جاری در سوریه است و این امر مقبول نیست.

عربستان:

معاون وزیر خارجه روسیه راهی عربستان می‌شود

شبکه خبری المیادین- میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه راهی عربستان می‌شود. بوگدانوف در این سفر در راستای بررسی بحران یمن و تحولات پرونده این کشور با مقامات سعودی دیدار خواهد کرد.

مراسم ده‌ها هزار نفری تشییع 21 شهید انفجار قطیف در شرق عربستان

پایگاه خبری قطیف عربستان- مراسم تشییع شهدای انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) روستای القدیح شهر قطیف با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم شرق عربستان برگزار شد. ده‌ها نفر از علمای شیعه پیشاپیش مردم در مراسم تشییع که مردم از جای‌جای منطقه شرقیه به استان قطیف آمدند، حضور یافتند. مردم حاضر در این مراسم همچنین شعارهایی در راستای حمایت از شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعه که در زندان است و به اعدام محکوم شده، سر دادند.

تشییع شهدای قطیف به بزرگترین تظاهرات اعتراضی عربستان تبدیل شد

پایگاه خبری قطیف عربستان- تشییع پیکر 21 شهید مسجد امام علی القدیح در القطیف در شرق عربستان، به بزرگترین تظاهرات اعتراضی شیعیان این کشور با شعار لبیک یا حسین و هیهات منا الذله تبدیل شد. مردم در مراسم تشییع شهدا شعارهایی در اعتراض به رژیم آل سعود سر دادند و خواستار آزادی شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناسی شدند که اکنون در زندان است و به اعدام محکوم شده است. تشییع کنندگان همچنین خواستار برخورد دولت با تحریک‌کنندگان به طائفه گری در عربستان شدند؛ یکی از نکات این تجمع چند ده هزار نفری حضور پرچم‌های یا حسین و نبود پرچم عربستان در دست تشییع کنندگان است.

ابراز همدردی آیت‌الله سیستانی با ساکنان قطیف عربستان

پایگاه خبری عراقی المسله- آیت‌الله سید علی السیستانی مرجعیت عالی شیعیان عراق در پیامی به ساکنان قطیف در عربستان سعودی به دلیل شهادت شماری از نمازگزاران در مسجد امام علی (ع) در روستای القدیح تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است: با نهایت اندوه و تاسف خبر حمله پلید به برادران نمازگزارمان در مسجد امام علی علیه السلام در روستای القدیح را دریافت کردیم. حمله‌ای که به زندگی شماری پایان داد و شماری دیگر را زخمی کرد و خون پاک این افراد به بهای ولایتمداری و تابعیت از اهل بیت علیهم السلام بر زمین جاری شد.

مجلس عربستان طرح حمایت از وحدت ملی را بررسی می‌کند

روزنامه عکاظ- محمد رضا نصر الله عضو کمیسیون امور اسلامی و قضائی مجلس شورای عربستان اعلام کرد که در پی حادثه تروریستی انفجار قطیف طرح حمایت از وحدت ملی در مجلس مطرح می‌شود. در پی حادثه خونین قطیف و درخواست برخی نمایندگان مجلس شورا برای تسریع در ارائه و تصویب این طرح به منظور مبارزه با طائفه گرایی و اقدامات مشابه آن تصمیم گرفته شد تا این پرونده پیش از پایان تعطیلات سالانه مجلس بررسی شود.

سوریه:

داعش ساخت دیوار در شمال رقه را آغاز کرد

خبرگزاری فارس- منابع محلی در شهر رقه واقع در شمال سوریه اعلام کردند که گروه تروریستی تکفیری داعش ساخت دیواری را در دروازه شمالی این شهر آغاز کرده است. دیواری که داعش اقدام به ساخت آن کرده است، بین کارخانه نیشکر و میدان خزیمه شهر رقه قرار دارد که نقطه ضعف داعش در مسیر رقه تل ابیض بشمار می‌آید و این روزها شاهد پیشروی کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه است.

هشدار دمشق به آنکارا؛ هر کمکی به تروریست‌ها تجاوز به سوریه است

تلویزیون سوریه- فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به موضع وزیر خارجه ترکیه برای کمک به تروریست‌های سوریه، به سران ترکیه هشدار داد. مقداد اعلام کرد که هر گونه کمکی به تروریست‌ها در سوریه، اعلام جنگ به سوریه است. وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته در مصاحبه‌ای از توافق اولیه کشورش با آمریکا برای حمایت از تروریست‌هایی خبر داد که آنان را معارضان سوریه خوانده بود.

فلسطین:

تشکیلات خودگردان پیشنهاد نتانیاهو برای مذاکره بر سر شهرک‌ها را رد کرد

وبگاه خبری ۲۴ امارات- تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مذاکره بر سر شهرک‌های صهیونیستی را نپذیرفت. ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد آنچه درباره دعوت نتانیاهو برای مذاکره با طرف فلسطینی درباره حدود شهرک‌های صهیونیستی وجود دارد دروغ و فریبکارانه است . نتانیاهو تصمیمی برای توقف شهرک‌سازی و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی ندارد.

آشوب در دستگاه دیپلماسی اسرائیل؛ وزارت خارجه 6 تکه شد

روزنامه تایمز اسرائیل- دیپلمات‌های اسرائیلی از تقسیم وظایف امور بین‌المللی اسرائیل میان گروهی از وزرای کابینه جدید نتانیاهو ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند، نبودِ پیوستگی به ظرفیت اسرائیل برای نشان دادن موثر خود در مجامع دیپلماتیک آسیب می‌رساند. بعد از اضافه شدن گیلاد اردان به عنوان وزیر امور استراتژیک و وزیر امنیت داخلی به کابینه نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و 5 نفر از اعضا ارشد حزب لیکود اکنون نقش‌های کلیدی مختلف در سیاست خارجی این رژیم را بر عهده گرفته‌اند.

پیشنهاد نتانیاهو به موگرینی برای اشغال رسمی کرانه باختری

روزنامه هاآرتص- بنیامین نتانیاهو هفته گذشته به فدریکا موگرینی گفته با هدف رسیدن به تفاهم بر سر مرزهایی از کرانه باختری که اسرائیل تحت هر توافق صلحی، ضمیمه اراضی اشغالی خواهد کرد، می‌خواهد مذاکره با فلسطینی‌ها را از سر بگیرد. یک منبع اسرائیلی گفت: نخست وزیر بیان کرد به این طریق، مشخص می‌شود اسرائیل در چه بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند به ساخت‌وساز ادامه دهد.

آمریکا:

تهدید هواپیمای خطوط ایرفرانس و اسکورت آن توسط جنگنده‌های آمریکایی

شبکه خبری ای‌بی‌سی- یک شبکه آمریکاییاز عملیات پایش و رهگیری یک هواپیمای خطوط هوایی فرانسه که به مقصد فرودگاه جان اف کندی آمریکا در حال پرواز بود، خبر داد. مقام‌های آمریکایی با به پرواز درآوردن فوری جت‌های جنگنده از این هواپیما مراقبت کردند. خطوط هوایی ایر فرانس تاکنون واکنش فوری نسبت به این رویداد نشان نداده است.

انگلیس:

بلر برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا وارد عمل شد

روزنامه دیلی‌تلگراف- تونی بلر نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای مقابله با طرح جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مداخله خواهد کرد. نخست‌وزیر پیشین انگلستان تلاش خود برای باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را به کار گرفته و هشدار داد ترک اتحادیه اروپا به معنای بحران تجاری و از دست دادن جایگاه بریتانیا در جهان است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    اونا هزار یک درد از ایران دارند به قول شهید بهشتی ناراحت باش و با همین ناراحتی بمیر
  • مجيد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    دروغگو باباهات هستن.
  • دلسوز ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    سیاستمدار مشروب فروش امریکایی غلط میکنه راجع به ایران نظر میده تو برو مشروبتو بفروش
  • مهدی خطر ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    پیام من که یک شهروند از کشور ایران هستم برای این مشروب فروش امریکایی که گفته است من دروغگو های زیادی دیدم وایرانی ها دروغگو هستند این است : ای احمق کودن ، وای آشغال فروش مشروب خور این را بدان خودت اول دروغگوی کثیفی هستی که تاریخ امریکا به خود ندیده تا چه رسد به ملتهای دیگر . در نظر ملت ایران اسلامی موجوداتی پست تر وبی وجدان تر ودروغگو تر و کثیف تر از امریکائیها بر روی زمین نیست که نیست 0
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    تف تو گور بابای عرق خورت
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    مست کرده نمی فهمه
  • سروش ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    مطمعنی پدر ت بوده؟
  • حاجوی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    کسی که سیاست را در قمارخانه و مشروب فروشی یاد گرفته حتما که ملتی را دروغگو خواهد پنداشت ، خاک بر سر دولتی که ترا سیاستمدار کرده همین بهتر که به میگساری و می فروشیت برگردی .
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    باباهاتو خوب اومدی :)
  • پسر ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    قبل از اینکه سخنرانی کنه رفته طویله باباش مشروب خورده بعد اومده جفتک انداخته
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    تو و بابات غلط کردید و همه اسلام و ایران ستیزان. دروغ گو هفتاد جد شما کثافت هاست
  • هانی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    تو برو همون مشروب فروش باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس