کد خبر 421078
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

باید از تیم مذاکره کننده پرسید چرا در سخنان شما این همه تناقض وجود دارد و اگر بر اساس پذیرش پروتکل و بر اساس سند سازی غرب، آژانس درخواست دسترسی به زیرزمین منزل رییس جمهور را داشته باشد، ما چه باید بگوییم و اگر قبول نکنیم توافق زیر سؤال می‌رود؟

گروه سیاسی مشرق - مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 با همه کش و قوس های خود این روزها در حال نزدیک شدن به ایستگاه پایانی خود است؛ ایستگاهی که یا دو طرف با توافق از آن خارج می شوند یا ترجیح می دهند که همچنان این قطار ایستگاه های دیگری را نیز پشت سر بگذارد تا به هر شکلی که هست توافقی حاصل شود و یا دو طرف به حالت عدم رسیدن به توافق آن را ترک خواهند کرد.

مهم اما در این میان برای ملت ایران، حفظ استقلال و عظمت ملت ایران و رسیدن به توافقی است که عزت ملت ایران در آن حفظ شده باشد؛ بدیهی است ملتی که بیش از دوازده سال است فشار تحریم در خصوص مسائل هسته ای را به جان خریده و اکنون در موضع اقتدار قرار گرفته است، حاضر نیست توانمندی هسته ای خود را به ثمن بخش معامله کند؛ اکنون ملت ایران در موضع اقتدار قرار دارد و این طرف مقابل است که برای رسیدن به توافق لَه لَه می زند.

این را البته مذاکره کنندگان کشورمان نیز خوب می دانند که ملت حاضر نیست عزت خود را با هیچ چیزی معامله کند؛ از این روست که آنان نیز سعی کرده اند در برابر فشارها و زورگویی های طرف مقابل بایستند و ان شاء الله تا پایان نیز خواهند ایستاد.

علیرغم اعتمادی که ملت و رهبری به مذاکره کنندگان ارشد کشورمان دارند، این روزها اما تناقضات گفتاری تیم خودمان بیش از روزهای قبل شده که این امر بر نگرانی ها افزوده است؛ نگرانی از سوی افرادی که قصد دارند با فشار بر دولت و تیم مذاکره کننده، آنان را مجبور به پذیرش هر توافقی کنند و اتفاق نامبارکی رقم بزنند؛ همان ها که امروز از مقاومت خسته شده اند و در به در دنبال تحقق شعار « هر توافقی بهتر از عدم توافق است» هستند.

آقای عراقچی چرا با مردم خلاف واقع سخن می‌گویید؟ + فیلم // مردم با این همه تناقض چگونه به تیم هسته‌ای امیدوار باشند؟// + فیلم آماده انتشاریک تیم و این همه تناقض...

بخوانید این چند بند را:

1. دبه کردن آمریکایی ها

- صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی: غربی ها از حالا روی یکسری مباحثی که توافق کردیم دبه در می‌آورند. (20 اردیبهشت 94)

- صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی: دبه درآوردن را به مزاح گفتم شکر خدا همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود. (23 اردیبهشت)

البته معلوم نشد که صالحی چرا در یک سخنرانی رسمی و عمومی شوخی می کند و در عیادتی که از او در بیمارستان می شود و پس از یک عمل جراحی موفقیت آمیز به لطف خدا که همگان به خنده و شوخی می پردازند، تا بیمار روی تخت سختی های عمل جراحی را فراموش کند، بیمار ما با جدیت موضوع بسیار مهم روزهای قبل و موضع بسیار مهم خود را یک شوخی عنوان می کند!

2. ماجرای بازرسی نظامی

اما مهم تر از دبه کردن آمریکایی ها که انصافا تاریخ 35 ساله انقلاب پر است از این دبه کردن ها و اگر صالحی هم اعتراف نمی کرد اتفاقی نمی افتاد موضوع بسیار مهم بازرسی از مراکز حساس نظامی است. موضوعی که متاسفانه با برخی مواضع متناقض یکی از اعضای اصلی تیم مذاکره کننده کشورمان همراه شده است؛ شرح این تناقضات در بندهای زیر ارائه می شود:

1. عراقچی: دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی طبق پروتکل الحاقی امکان پذیر است... (24 اردیبهشت)[1] (فیلم ذیل)


دانلود (اظهارات عراقچی درباره اجازه دسترسی به مراکز نظامی)

- دعوت ظریف و عراقچی به مجلس و برگزاری جلسه غیر علنی:

2. عراقچی: جناب آقای دکتر ظریف و بنده در این جلسه بر مخالفت با بازرسی یا بازدید از هرگونه مراکز نظامی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشورمان تاکید و تشریح کردیم که در طول مذاکرات اصولا راه هرگونه سواستفاده مسدود شده است. (ایرنا؛ 3 خرداد)[2]

نکته مهم و قابل ذکر دیگر در کنار اظهارات متناقض عراقچی، نقل قول های نمایندگان مجلس از این جلسه غیر علنی است؛ ببینید:

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس گفت:‌ در این جلسه سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود عنوان کرد: بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده، اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیّت انجام می‌شود. (فارس 3 خرداد)[3]

نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس (در خصوص جلسه غیر علنی 3 خرداد): عراقچی در این باره (موضوع بازرسی از تاسیسات و مراکز نظامی) توضیح داد که بازرسی ها در چارچوب پروتکل الحاقی بوده و این گونه نخواهد بود که آمریکایی ها هر زمان که بخواهند از هر جایی بتوانند بازدید کنند . این بازرسی ها قطعا مدیریت شده خواهد بود.[4] (ایرنا؛ 3 خرداد)

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در مورد صحبت های ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس درباره بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: آقای ظریف و عراقچی بیان کردند که چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی پذیرند و پروتکل الحاقی را می پذیرند. (ایرنا، 3 خرداد)[5]

سادات ابراهیمی نماینده مجلس: در این جلسه ظریف درباره بازرسی از اماکن نظامی گفت ما چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی پذیریم؛ پروتکل الحاقی هم می گوید می شود بازرسی کرد ولی بازرسی مدیریت شده. (ایرنا، 3 خرداد)[6]

کاظم جلالی، نماینده مجلس: تیم مذاکره کننده ما در این جلسه بیان کردند اگر کسانی بخواهند تاسیسات نظامی را بازدید کنند ما زیر بار بازرسی از این تاسیسات نمی رویم ولی اگر بخواهند تاسیسات هسته ای را براساس آنچه در ان پی تی و قواعد بین الملل آمده بررسی کنند همکاری ها انجام می شود. (ایرنا، 3 خرداد)[7]

همچنان که می بینیم حتی اظهارات خود نمایندگان مجلس نیز در این خصوص با تناقض همراه شده است؛ برخی نمایندگان تاکید کرده اند که مذاکره کنندگان ما گفته اند آژانس دسترسی های مدیریت شده به سایت های نظامی ما خواهد داشت و برخی دیگر به صراحت می گویند که آنان تاکیده کرده اند زیر بار بازرسی از تاسیسات نظامی نمی رویم؛ یعنی تناقض روی تناقض.

البته با اینکه تنها نظر یکی از نمایندگان با نظر دیگران تفاوت دارد (کاظم جلالی) با این حال از بین دیگر نمایندگان (کریمی قدوسی، نعمتی، سادات ابراهیمی و جلیلی) و خبرگزاری هایی که این خبر را مطرح کردند (ایرنا و فارس)، مذاکره کننده کشورمان تنها کریمی قدوسی و فارس را متهم به دروغگویی و به خدا واگذار کرد؛ حال آنکه حرف خبرگزاری دولت نیز چیزی جز حرف فارس و حرف سایر نمایندگان نیز چیزی جز حرف کریمی قدوسی نبود و باید از آقای عراقچی سوال کرد، چگونه جنابعالی در رسانه ملی به صورت واضح و روشن اعلام می کنید بر اساس پذیرش پروتکل الحاقی، آژانس می تواند به تأسیسات غیر هسته ای از جمله نظامی به صورت مدیریت شده بازدید کند ولی اگر همان اظهارات از زبان نماینده ملت خارج شود - اگرچه نباید جزئیات جلسه غیرعلنی را رسانه‌ای کرد- ولی چرا ایشان ابتدا به خدا واگذار می کند و سپس تکذیب می‌کند، این همه خلاف واقع گویی برای چه هدفی است و تیم هسته‌ای چرا با رسانه‌های اصلاح‌طلب در بازی دادن افکار عمومیف یکدست و هم‌رنگ می‌شود؟

بفرمایید پروتکل؛ بفرمایید بازرسی از مراکز حساس

نکته ای که از مجموع تمام سخنان قابل برداشت است، این است که تیم هسته ای تصمیم خود را گرفته که پروتکل الحاقی را بپذیرد؛ و بعد هم البته این وظیفه و حق نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی خواهد بود که آن را تصویب کنند یا رد؛ البته تیم نیز باید حواس خود را جمع کند که مسئولیت شکست مذاکرات را به گردن مجلس نیاندازد؛ به زبان صریحتر نباید از جانب مجلس قولی به طرف غربی بدهد.

اما نکته اینجاست که طبق پروتکل الحاقی آژانس این حق را دارد که به غیر از مراکز هسته ای از هر جا که تشخیص داد بازرسی به عمل آورد؛ یعنی پذیرش بدون قید و شرط پروتکل الحاقی از سوی کشورمان این نتیجه را نیز در پی دارد؛ از همین روست که بحث تناقضات پیش می آید؛ پذیرش پروتکل را تا کنون تیم هسته ای ما رد نکرده است ولی مدعی هستند که نگفته اند اجازه بازرسی های نظامی را می دهند.

بله؛ تیم ما هر از گاهی که از پروتکل و بازرسی های آن سخن به میان می آید این را نیز مطرح می کند که مراکز غیر هسته ای نیز می تواند تحت بازرسی های مدیریت شده قرار گیرد، ولی وقتی که سخن از بازرسی های نظامی به میان می آید آن را رد می کند! واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

حاشیه مهم تر از متن

تا کنون از ابتدای مذاکرات، کسی به این امر فکر هم نمی کرد که ما روزی مجبور باشیم در مذاکرات سر موضع بازرسی های نظامی نیز بحث کنیم؛ ابتدا تلاش می کردیم تحریم ها را بدون کاهش توان هسته ای لغو کنیم، حال خودمان را مجبور به پذیرش پروتکلی کرده ایم که امنیت ملی ما را به خطر می اندازد.

به نظر می رسد موضوعی که تیم باید به آن توجه کند این است که حال که تصمیم به پذیرش پروتکل گرفته، باید چند نکته را مد نظر خود قرار دهد:

1. بازرسی از مراکز غیر نظامی یعنی چه!؟ یعنی اگر فردا روزی تصمیم سازان برای آژانس چون خود آژانس یک ابزار در دست قدرت ها بیشتر نیست و ماهیت سیاسی خود را بارها نشان داده تصمیم گرفتند که از ساختمان ریاست جمهوری ما و یا مناطق حساس سیاسی کشورمان بازدید به عمل آورند، تکلیف ما با آنان چیست؟ اگر آنان که متخصص در پرونده سازی و سند سازی های جعلی هستند مدعی شدند در زیر زمین نزدیک پاستور جمهوری اسلامی ایران مشغول کار غنی سازی است، ما چه می توانیم بکنیم؟ اگر نپذیریم یعنی توافق بی توافق؟ اگر آنان با استناد به ماده 5 پروتکل ادعا کردند که « هر مکان تعیین شده توسط آژانس به غیر از مکان‌های اشاره شده در بندهای الف و ب این ماده جهت انجام نمونه برداری‌های محیطی مختص آن مکان » باید برای آنان فراهم گردد و آن مکان یک مکان نظامی و امنیتی ما بود چه؟ بپذیریم؟

2. چگونه است که وقتی ما پیمان معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را می پذیریم، آژانس و کشورهای 1+5 لوازم آن را نیز با آن نمی پذیرند؟ چرا قبول نمی کنند ما این حق را داریم که به هر میزان می خواهیم غنی سازی کنیم و ... ؛ ولی حال که بحث پروتکل پیش می آید ما باید همه آن را بپذیریم؛ « یک بام و دو هوا » تا کی؟

3. به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد و تیم مذاکره کننده ما نیز نبایست این پروتکل را بدون قید و شرط بپذیرد؛ همچنان که کشورهای امریکا، روسیه، انگلیس و فرانسه در توافقات خود با آژانس انرژی اتمی، آن ها را با قید و شرط و طبق منافع خود پذیرفته اند. اکنون نیز لزومی ندارد که به خاطر اعتماد سازی کشورهایی که اشتهای سیری ناپذیری در کسب اعتماد دارند، به هر بیگانه ای اجازه بازرسی و یا نمونه برداری و ... از مراکز نظامی کشورمان داده شود. به نظر می رسد بیان رهبر انقلاب در این باره کاملا صریح بود:

حالا در همین مذاکرات باز حرفهای تازه‌ای میزنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد... این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه میشود، بدانند.[8]

این یعنی عدم توافق شرف دارد به اینکه چنین توافقات خفت باری را انجام دهیم! مذاکره کنندگان ما نیز باید در برابر جریان فشاری که آنان را وادار به تناقض گویی می کند مقاومت کنند و همچنان که در مذاکرات انقلابی عمل می کنند ان شاء الله در مواضع خود نیز به خوبی نشان دهند که منافع و عزت ملت را با هیچ توافقی معامله نخواهند کرد.

4. و البته موضوع مصاحبه بخوانید بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان؛ این اتفاق نیز باید از توافق نهایی به هر شکل ممکن حذف شود. جملات هشدارگونه رهبر انقلاب به خوبی حساسیت فوق العاده ایشان نسبت به بازجویی بیگانگان از فرزندان عزیز این ملت را نشان می داد:

میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمیدهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته‌ی حسّاس و مهمّی، اندک‌اهانتی بشود. من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند حرف بزنند. در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمیدهد، هیچ دولتی اجازه نمیدهد؛ دانشمندانشان را مخفی میکنند، نمیگذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند. درباره‌ی چه؟ درباره‌ی یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه میشود، بدانند.[9]



[1] http://www.entekhab.ir/fa/news/204258

[2] http://irna.ir/fa/News/81620807/

[3] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940303000222

[4] http://www.irna.ir/fa/News/81620023/

[5] http://irna.ir/fa/News/81619664/

[6] http://irna.ir/fa/News/81619664/

[7] http://irna.ir/fa/News/81619664/

[8] http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29792

[9] همان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    امیدوارم شعور و درک مردم به حدی برسه که اثرات جام زهر سال ۶۷ را ببینند.
  • عبدالله ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    از سایت محترم مشرق تقاضا می کنم این سحن را منتشر کنند و اکر منطقی است تبیین نمایند تا همه پی ببرند: اقای عراقچی در مصاحبه تلویزیونی گفتند ما موارد مربوط به pmd یعنی ادعای انحراف به سمت ساخت سلاح هسته ای را نیز در مذاکرات گنجاندیم تا اراده سیاسی برای حل آنها ایجاد شود. طبعا مرجع اظهار نظر در این موارد نیز آژانس است. دقت شود که موضوع این موارد ساخت سلاح اتمی است نه غنی سازی مواد. حالا فرض کنیم که چشم بازرسان را بستیم و داخل تاسیسات نظامی بردیم و جلو وسایل و تجهیزات پرده کشیدیم و اجازه نمونه برداری دادیم تا معلوم شود که در زمینه غنی سازی در اینجا فعالیتی صورت نگرفته است. اما این مشکل pmd را حل نمیکند چون موضوع آنها ساخت سلاح اتمی استو آنها می گویند ما باید مطمئن شویم شما سلاح اتمی نساخته اید پس باید تجهیزات را بازرسی کنیم. پس تا تجهیزات دیده نشود آژانس پاسخ نمی دهد و تا پاسخ ندهد تحریم لغو نمیشود. پس عملا بازرسی مدیریت شده امکان پذیر نیست.
  • محمد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده خواهی های طرف مقابل در مذاکرات هسته ای را، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همانگونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچیک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته ای و سایر رشته های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد. همین چند جمله برای افرادی که خیال خام در سر دارن کافیه حالا برید بگید مدیرت شده بعضی از آقایون مثل اینکه دچار مشکل شدن و سخنان رهبرو یا نمیفهمن یا خودشونو زدن به نفهمی اشکال نداره کافیه رهبر امر کنه تا براتون تفهیمش کنیم ------ فقط برای کدخدا نیست برای تمام کسانیه که دانسته یا ندانسته در جهت اهداف شیطان بزرگ قدم بر میدارن مشرق سانسور نکن.
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    نظر تیم مذاکره کننده نظر 90درصد مردم است ومردم خودشان عقل وشعور دارند نیاز به دلسوزی شما نیست.
  • محمد ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بخدا قسم علی تنها نخواهد ماند
  • محمد ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    عقل و شعوری که در دست کدخداست !!!!!!!!
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    خیر اینطور نیست. بجای 90% مردم حرف نزن !!!
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    چرا نمی گی 99.999 درصد؟؟!!!
  • سید ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ...[مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد... این جمله رهبری عزیزمان یعنی بازرسی به هر شکل ممنوع!! مدیریت شده و چشم بسته و از اطراف محیط پیرامون!!! هم نداریم.... روشنه قضیه؟؟
  • سهیلا ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    شما خودتو 90 درصد حساب کردی ؟
  • علی ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    از تیم مذاکره کننده خواهشا درخواست می کن که همان طور که با امریکا صاف و صادق هستند با ملت صاف و صادق باشن
  • علیرضا اهواز ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    منظورت %50.2 بود ؟ ضمنا همه اون 50.2 هم حرکات آقایون رو تایید نمیکنن/
  • ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    من و خانوادم را جزئ 90 درصد حساب نکن.
  • ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    لطفا نظر خودت رو بده و از جانب مردم چیزی نگو همینجا نگاه کنی می بینی اکثریت چی میخوان
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    فکر می کنی این بدیهیات را نمی فهمند؟ این تیم مذاکره ملت را فیلم کرده است. قرارهایشان را گذاشته اند و فقط می خواهند آرام آرام بگویند ما یکوقت سنکوپ نکنیم.
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    این آمار را در اطراف ویلای خودتان گرفتید؟
  • حاج عمو ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    هیچ تناقضی در کار اقایان نیست .زمانی که تعدای از طرف وزارت خارجه اجیر شدند و شعار هر توافقی بهتر از توافق نکردن را دادند منظور همین روزها بود.حالا باید صبر کرد تا ببینیم صدای ویلون کی در می اید.در زمان توافق الجزایر گفتند چون انقلاب شده و نیروی متخصص نداشتیم ان کلاه سرمان رفت اما الان این بهانه وجود ندارداگر میگوییم ایران با 26 کشور مذاکره میکند ان مذاکره کنندگان را کروهی متخصص در هر زمینه ای مشورت میدهد اما تیم ایران از همان روز اول همین چند بودند که انها روانشناسی تیم ما را در مذاکره میدانند. واقعا چه عیبی دارداز مجلس از اساتید حقوق دانشگاه وازکسانی که در کذشته در مذاکرات حضور داشته اند هیئت ایرانی همراهی کنند تا همدلی هم صورت گیرد.
  • ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    الان آمریکا برای رسیدن به خواسته هاش از نظر دولت مشکلی نداره مونده مجلس ایران و به نظر من تا انتخاب جدید و تشکیل مجلس مورد نظرش کا رو عقب می اندازه مطمئن باشید بازم این بازی رو تمدید می کنن تا انتخابات مجلس برگزار بشه
  • ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    به خوب نکته‌اي اشاره کرديد. پذيرش پروتکل الحاقي مي‌تونه با استثنا و شرايط باشه. مثلا بازديد از مراکز حساس امنيتي و نظامي و مصاحبه با دانشمندان استثنا بشه. همون طور که کشورهاي متعددي اين کار را کرده‌اند.
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مردم ورهبر از اول گفتند عزت مندانه نرمش قهرمانه ..تیم مذاکره کجای این بازی است
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    از عجبم از آنهایی که خود را 90 درصد مردم به حساب می آورند !!!
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    می گن یک صفتی هست که آدم رو کم حافظه می کنه
  • سارا توانگری ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    این روزها خبر از شهدای عزیزی است که ب ادستان بسته زنده به گور شده اند. روحشان شاد آقای عراقچی! چرا این قدر تناقض برادر من شرافت چه معنایی دارد و برای چه زمانی؟ این قدر ابزار جاسوسی زیاد شده که حتی اگر چشم بازرسان را هم ببندی باز آنها می‌توانند با چیزهایی که شاید به ذهن امثال تو نرسد، اهداف جاسوسیشان را محقق کنند مثلا مختصات دقیق مراکز نظامی را به دست بیاورند تا در لحظه جنگ احتمالی دشمن با موشکهای فوق پیشرفته دقیق هدفگیری کند و بزند. آن وقت شما پاسخگو خواهید بود؟
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    اقا عبدالله اين سخن شما منطقي شفاف و مستدل است و انكار ان مثل انكار روز و شب مي ماند
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    منافع npt حق ما نيست ولي مضار ان را چون همه پذيرفه اند ماهم بايد بپذيريم . البته اسرائيل كه دشمن شماره يك ماست هم هيچ چيزي را نبايد بپذيرد.
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    در جامعه که می گردی مردم مایل به توافق هستند و عام و خاص بر این عقیده اند برای رهایی از این وضعت نابسامان اقتصادی باید توافق صورت بگیرد و متاسفانه این ذهنیت کاملا در جامعه جا افتاده که همه مشکلات ناشی از تحریم مربوط به هسته ای است و خواستار رفع آن هستند ضمن اینکه اگر نظرات و کامنت های سایت های موافق دولت را مرور کنید تمام مخاطبان آنها نظرات بر عکس نظرات سایت شما دارند.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    نظر تيم مذاكره كننده به نظر مرفهين بي درد نزديك تر است اونها هم معلومه چند درصد از مردم هستند
  • مردم ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    شعور مردم میرسه اما شما شعور رو با عقده ای بودن اشتباه گرفتید....
  • جان ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جک گفتی عزیزم نه ؟؟ توخوشبینانه ترین حالت ، اگر طرفدارای روحانی هیچ ریزشی نکرده باشن (که حتما کردن! ) 50 و خورده ای درصد رای داره !!! چطور میشه 90٪ ؟؟؟!!!!
  • سیدساداتی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    90درصد یا 9درصد . فکر کنم نظر خانوادگی خودت رادیدی به 90درصد رسیدی !
  • مجید ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جناب ناشناس عزیز وهم وطن گرانقدر این نظر 90درصدی که می فرمایید درکدامین جامعه آماری وتوسط کدام مرکزویاسازمان نظر سنجی بررسی وپالایش شده است ،وبراساس اموزه های دینی بهترین مردم آنانی هستند که حرف وسخن راگوش وبهترین راانتخاب می نمایند. عزت وسربلندی شما وتمامی مردم خوب وگران سنگ ایران عزیز راخواستارم .
  • کاکرو یوگا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جفتتون خفه شین یعنی جنگ باید تاالان ادامه داشت؟؟
  • کاکرو یوگا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    دم ظریف و عراقچی گرم که فهمیدن تنها راه نجات و نرسیدن به نقطه بی بازگشت رفع تحریمهاست و با چند خط کلی گویی مسخره و بی سروته که یه پارامتر و فرمول هم توش نیست نمیتوان اقتصاد یک کشور 77 میلیونی را از نفت جدا کرد
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    توافق انجام شده تموم شده رفته پی کارش . همه مسئولان هم در جریانن . این فیلمها هم برای مردم عادی مث من و شماست .
  • کاکرو یوگا ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    رفقا جون من مثبت منفیها رو داشته باشین خخخخخ
  • کاکرو یوگا ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مردم تحمل نمیکنن ایران میشه مصر و سوریه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    صداقت در گفتار و رو راست بودن با ملت و پافشاری بر آن علاج مقابله با دورویی آمریکا است .
  • عبدالله ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بله هر عاقلی توافق خوب را به عدم توافق ترجیح میدهد اما گزارش شما از مردم کامل نیست و خیلی از مردم فهمیده اند که مشکلات اقتصادی عمدتا به دلیل سوء مدیریت است. می بینید که اوضاع اقتصادی نسبت به دولت قبلی بدتر شده و دولت هم به اذعان همه از جمله اصلاح طلبان فاقد برنامه اقتشادی است و دست روس دست گذاشته است.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    راستی خبر افشاگری رسایی رو چرا از سایت حذف کردید؟؟؟؟ یعنی فشار دولت راستناگویان اینقدر زیاده؟؟؟
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    تو برو گمشو با سوباسا توپ بازی کن!
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق اگه شرف دو غیرت تو هم مثل بعضیها به باد نرفته اون نظر اولم رو بزار. چرا دومی پخش شد اولی نشد؟
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق اگه شرف دو غیرت تو هم مثل بعضیها به باد نرفته اون نظر اولم رو بزار. چرا دومی پخش شد اولی نشد؟
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    یک سوم واجدین شرایط
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    نه کاکروی احمق
  • کاکا2 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    چطوری که اخبار مذاکرات که مردم باید بدونند محرمانه است ولی اطلاعت نظامی و اسرار کشور رو جاسوسای اژانس ببینن محرمانه نیست؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بابا مشرق گفتم اون نظری رو که حذف کردی بزار نه اینکه درخواستم برای اون رو دوبار دوبار منتشر کن! بچه که گول نمیزنی برادر من!
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بابا مشرق گفتم اون نظری رو که حذف کردی بزار نه اینکه درخواستم برای اون رو دوبار دوبار منتشر کن! بچه که گول نمیزنی برادر من!
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بابا مشرق گفتم اون نظری رو که حذف کردی بزار نه اینکه درخواستم برای اون رو دوبار دوبار منتشر کن! بچه که گول نمیزنی برادر من!
  • دریجانی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    اکه ریگی به کفش آقایان نباشد که این همه تناقض در حرفهاشون چه معنی داره جز.....!!!البته واقعا سعی در رفع مشکلات و تحریمها دارند ولی با لبخند و اعتماد بیش از حد به دشمنان قسم خورده انقلاب که ذات سیاستشون با پدرسوختگی وفریب هست کاری به پیش نمیره عزیزان وزارت خارجه...
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    دیشب عراقچی میهمان شبکه 2 بود برخی جوابهایش با سخنان هم تیمیهایش متناقض بود .... دوست ایشان قبلا در مورد ورود کنگره به این مباحث گفته بود که مباحث انتخاباتی است و آنها هم می خواهند موفقیت آمریکا تنها به حزب اوباما منحصر نشود . دیروز عراقچی گفت : کنگره چون دید توافق لوزان به نفع ایران و به ضرر آمریکائیهاست مانعش شد
  • سرباز وطن ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    برای اون افراد ساده لوحی که فکر میکنن که امریکا تحریماشو برمیداره و فکر میکنن مشکلات مملکت ما تحریمهاست متاسفم شما الانو نگاه نکنید یه کم جلوتر رو هم ببینید بد نیست بد نقشه هایی واسه ایران عزیز کشیدن پس لطفا اینقد ساده نباشیم مرگ بر امریکا و طرفداران توافق به هر قیمتی بر آن باش پیوسته تا میهنت سرافراز گردد بر دشمنت
  • کاکرو یوگا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ببند ناشناس
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    90% ؟ اشتباه می کنی . 09% است .
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ما هم تحمل نخواهیم کرد. البته همه می دانند که کشور ضرر می کنه اگه بخوان تمدید کنند.
  • جاوید ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    فکر کردید شرط ریس جمهور بودن فقط خوشگلیه!?!?
  • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    کاکرویوگا قبل از اینکه چاک دهنتو باز کنی و هر چی لیاقته خودتو به دیگران بگی در مورد حرفت فکر کنی وگرنه با نخ سوزن در خدمتت هستم مردک بی ادب
  • مرتضیsk ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    ناشناس ۰۱:۳۵ یکم برو بیرون از خونه سرت هوا بخور مردم ببین
  • سامان ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق نظرات اقای کاکرو رو بخون ... بعد این نظرات منتشر می شه اما ما یه نقد ساده راجع به فعالیت های دولت می نویسیم اونم بدون هیچ توهینی می زنه غیر قابل انتشار ؟؟؟؟ اها فک کنم منم باید فحش بدم تا نظرم پخش شه خاک بر سرت مشرق با این طرز رفتارت ... حالا ممکن اینو منتشر کنی ؟؟؟؟؟
  • احمد از بروجرد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم سلام بر همه كساني كه محب اهل بيت عليه السلام هستند محبين اهل بيت عاشق اسلام و رهبر و مملكتشون هستند زير بار حرف زور نمي روند زيرا هيچ يك از اهل بيت ( ع ) زير بار ننگ و زور نرفتند و زندگي ذلت بار را قبول نكردند تا به درجه رفيع شهادت نائل آمدند هركس يا كساني كه موافق باج دادن هستند مسلما" مخالف حزب ا... هستند و هر كس يا كساني كه مخالف حزب ا ... و محبين اهل بيت باشند در پاك بودن نطفه شان صدرصد بايد شك كرد والسلام / . احمد از بروجرد
  • مرتضیsk ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جریان طرفدار دولت ، خیلی عجیب آینده مملکت به توافق هسته ایی دوختن و جریان سازی جالبی روی افکار عمومی انجام دادن غیر از این مبحث هم هیــچ چیزی از دولت ندیدم مگر انداختن تقصیرات گردن دولت قبلی !
  • جاوید ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    خر وخرما با هم نمیشه رابطه با آمریکا یعنی قید دینو مذهب و باید بزنیم
  • مرتضیsk ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    اقتصاد نمیخان از نفت جدا کنن نه اینکه نمیــشه ! اِمریکا با ابزار تحریم ملّت های غیرمتحدش رو به زانو درمیاره ، این وسط عشق اِمریکاییا فرش قرمز پهن می کنن بـِشکن میزنن
  • محمد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    شما ایرانی ؟ اولا اگه گفته شما درست بود نود درصد مردم به روحانی رای میدادن که ندادن ! بعدشم با این گند هایی که دولت زده و وعده ای سر خرمنش و موضع گیریهاش که صدای مراجع رو هم در اورد خیلی از طرفدارای ایشون ریزش کردن و فقط لیبرال ها و نئو لیبرال ها موندن ! پس شما الکی خودتو 90 درصد حساب نکن اوکی ؟
  • سجاد ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    نتیجه دوستی با آمریکا همینه هر روز چیز جدیدی میخوان ، میخوان ایران هم تو منطقه بشه مثل عراق و سوریه و افغانستان و... هیچ استقلالی از خودش نداشته باشه بشه نوکر بله قربان گوی اونا آمریکا به فکر استعمارگری خودشه به فکر اقتصاد ایران نیست
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    آخ، باز هم یکی برای تفریح از ولنجک آمد بیرون ، رفت در جمعه یک گشتی زد :-) منظورتان از "جامعه" ای که در ان شما می گردید کجای اسن مملکت است؟ ولنجک ، محله مسکونی آقای رئیس جمهور؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس