کد خبر 420740
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

در آستانه ماه مبارک رمضان، بیش از ۱۲۰۰تشکل قرآنی شهر تهران تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری می شوند.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی با اشاره به اهم برنامه های قرآنی موسسات قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه شکوفایی و بهار قرآن کریم که از این فرصت استفاده کرده و برنامه های متعددی را ویژه موسسات قرانی مردم نهاد پیش بینی کرده ایم.

 گفتنی است بیش از 1200 تشکل قرآنی شامل جلسات آوزش قرآن، خانه های قرآن و عترت، و موسسات قرآنی در شهر تهران حضور دارند که در آستانه ماه مبارک رمضان از انها حمایت می شود.

 بر همین اساس شورای عالی قرآن شهرداری تهران قول مساعدت و حمایت از 1200 تشکل قرآنی شهر تهران را شامل تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری داده است.

مشارکت موسسات قرانی مردم نهاد در طرح قرآنی 1449

  مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد با بیان این مطلب که ظرفیت مردمی به حمایت طرح قرآنی 1449 می آید، به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با برگزاری طرح قرآنی 1449 اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد همچون سال های گذشته نه تنها از این طرح حمایت می کند بلکه با حضور گسترده مجری آن خواهد بود.

وی افزود: لذا امسال نیز در طرح قرآنی 1449 حضور جدی خواهیم داشت بر همین اساس جلسات هماهنگی با مدیران اتحادیه های موسسات قرآنی استان ها برگزار کردیم تا به آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف این طرح در ادوار گذشته و برطرف کردن آن بپردازیم.

حجت الاسلام کوششی تصریح کرد: لذا جلسه کارشناسی  برای تبیین شیوه های اجرای طرح ملی 1449 پیش بینی شد تا مشکلات آن را به حداقل برسانیم و شاهد ارتقای کمی و کیفی آن باشیم.

وی با اشاره به برخی از آسیب های طرح قرآنی 1449 عنوان کرد: یکی از آسیب هایی که این طرح قرآنی در سال های گذشته با آن مواجه بود بحث عدم ارائه محتوای مناسب با شرایط مخاطبین عام بود بر همین اساس به نظر می رسد ارائه مباحث حفظ قرآن که برای مخاطبین آسان باشد و آنها را دچار خستگی نکند لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام کوششی اظهار کرد:  بر همین اساس انتخاب سوره ها و آیات موضوعی منتخب که مبتلابه افراد باشد و در عین کوتاهی بیان ساده و قابل فهم داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از  آیات سخت و طولانی که با زندگی روزمره افراد ارتباطی ندارد می تواند مخاطبین را دچار خستگی کند.

وی افزود: امسال این اتفاق افتاده و با انتخاب سوره مبارکه یس شاهد ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت و حضور گسترده مخاطبین خواهیم بود.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس