کد خبر 419815
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

امتحانات پایان سال دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

 به گزارش مشرق، دانش‌آموزان پس از گذراندن یک سال تحصیلی از امروز دوم خردادماه در امتحانات پایان سال مدارس شرکت می‌کنند.

در مقطع ابتدایی، امتحانات فقط در پایه ششم دبستان برگزار خواهد شد و امتحانات پایه‌های اول تا پنجم دبستان به صورت داخلی توسط معلم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان این پایه‌ها، کارنامه خود را به صورت ارزشیابی توصیفی دریافت خواهند کرد.

آغاز امتحانات دانش‌آموزان در مقاطع دوره اول متوسطه (راهنمایی)، دوره دوم متوسطه (دبیرستان)، هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای، مدارس غیردولتی، هیأت امنایی،‌ نمونه دولتی، شاهد، شبانه‌روزی و مدارس استعدادهای درخشان از صبح امروز دوم خردادماه خواهد بود.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان سراسر کشور از امروز شنبه دوم خردادماه آغاز و در 28 خردادماه به پایان خواهد رسید.

عمادی در خصوص اعلام نتایج امتحانات، افزود: نتایج امتحانات دانش‌آموزان نیز به طور معمول بین یک هفته تا 10 روز پس از برگزاری آخرین امتحان اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزانی که امسال در کنکور سراسری شرکت خواهند کرد، گفت: برنامه‌ریزی امتحانات به نحوی انجام شده است که آخرین امتحان دانش‌آموزان داوطلب شرکت در کنکور سراسری 10 خردادماه خواهد بود.

امسال حدود 13 میلیون دانش‌آموز در قریب به 120 هزار مدرسه کشور در امتحانات پایانی خردادماه شرکت خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس