کد خبر 419739
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵

چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وزیر دفاع کشورشان خواستار انتشار سریع‌تر گزارش پنتاگون درباره قدرت نظامی ایران شدند.

به گزارش مشرق، سناتور «مارکو روبیو» و سناتور «تد کروز» که هر دو نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 هم هستند همراه با دو سناتور دیگر در نامه‌ای به «اشتون کارتر»، وزیر دفاع کشورشان از وی خواسته‌اند گزارش تأخیرشده پنتاگون درباره قدرت نظامی ایران را منتشر کنند.

به گزارش هیل، این دو سناتور ارشد همراه با «جانی ایساکسون» و «دیوید پردو»، هر دو از ایالت جورجیا در این نامه تأکید کرده‌اند برای «ارزیابی کامل» توافق هسته‌ای ایران به این گزارش نیاز دارند.

در نامه این چهار سناتور به کارتر آمده است: «معقول نیست انتظار داشته باشیم کنگره بتواند تبعات توافق هسته‌ای با ایران را بدون دسترسی به اطلاعات موجود در این گزارش ارزیابی کند.»

این نمایندگان جمهوری‌خواه از کارتر خواسته‌اند گزارش مورد نظر یا «توضیح کامل» درباره تأخیر در زمان انتشار آن را حداکثر تا تاریخ 30 ماه مه منتشر کند.

این چهارسناتور قبلاً هم همراه با سایر نمایندگان در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا از وی خواسته بودند گزارش حقوق بشر ایران را سریع‌تر منتشر کند. سناتورها خواسته بودند این گزارش حداکثر تا 15 ماه مه منتشر شود اما هنوز به درخواست آنها پاسخی داده نشده است.

وزارت دفاع آمریکا هر ساله گزارشی با عنوان «قدرت نظامی ایران» منتشر می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    اگر کنگره گزارش قدرت نظامی ایران رو ببینه و ببینه که در گیری با ایران چه هزینه هنگفتی برای امریکا داره به اولین حامی توافق هسته ای تبدیل میشه
    • اشنا IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      0 0
      عالی گفتی.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    کارتر از کجا اومد؟
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    1 0
    اینکه گزارش نمیخواد 70 تا80 میلیون نفر بمب اتم بیا اینم گزارش اگه جرات دارید حمله کنید.
  • محمد ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    خخخخخ معلومه ایران از نظر نظامی به دستاوردای جدیدی رسیده و طبق سخنرانی فرمانده ارتش نیروی زمینی تا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تکاورای دریایی٬هوایی٬و زمینی از ام ۱۶ استفاده میکنن به علاوه بزودی موشک اس سیصد به ایران تحویل داده میشه و حمله به ایران غیر ممکن میشه مهم تر از سلاح ایمان مردمه همونطورکه با هیچی در مقابل صدام وایسادیم بعضیاهم میگن ترکیه قویتره با اون چالوسیا بله اما شناس جنگ با ایران نداره هنوز تو پ.ک.ک مونده چه برسه ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس