قرار است یک پهپاد فوق سری آمریکا به نام X-37B که طولانی‌ترین زمان پروازش بدون خلبان نزدیک به 2 سال می‌شود، علاوه بر پرواز بر فراز کشورهای دوست و متحد با واشنگتن، بر فراز ایران و کره شمالی و مکان‌های مختلفی در خاورمیانه پرواز کند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج‌شنبه 94/2/31 به شرح زیر است:

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/ایران:

آغاز ماموریت یک پهپاد فوق سری آمریکا با هدف رصد ایران، چین و کره شمالی

روزنامه انگلیسی اکسپرس- قرار است یک پهپاد فوق سری آمریکا به نام X-37B از پایگاه کیپ کارناوال در فلوریدا ماموریت نظامی طبقه بندی شده خود را آغاز کند. ماموریت این پهپاد که شبیه هواپیمای شاتل می‌باشد، پرواز در مدار کره زمین است. طولانی‌ترین زمان پرواز این هواپیمای بدون خلبان نزدیک به 2 سال طول می‌کشد. پیشتر گمانه زنی‌ها از مکان ماموریت این پرواز جاسوسی بر فراز چین بوده است. علاوه بر پرواز این هواپیما بر فراز کشورهای دوست، پهپاد X-37B بر فراز ایران و کره شمالی و مکان‌های مختلفی در خاورمیانه پرواز خواهد کرد.

آغاز مذاکرات معاونان ظریف و موگرینی در وین

خبرگزاری فارس- مذاکرات سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در هتل پله کوبورگ وین آغاز شد. این رایزنی‌ها قرار است تا روز جمعه ادامه یابد.

آسوشیتدپرس: ایران و ۱+۵ بر سر ملحقات فنی سند توافق نهایی اختلاف دارند

آسوشیتدپرس- دیپلمات‌های غربی پیش از دیدار سطح مدیران سیاسی روز چهارشنبه بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 گفته‌اند دو طرف در حال پیشرفت در این گفت‌وگوها هستند. این دیپلمات‌ها، با وجود این، در گفت‌وگو با از باقی ماندن اختلافات معنادار بر سر سند توافق نهایی و ملحقات فنی آن خبر داده‌اند.

حزب‌های رقیب دولت ترکیه خواستار تغییر سیاست‌ها در قبال ایران هستند

روزنامه تودی‌زمان چاپ استانبول- در آستانه انتخابات ترکیه، حزب‌های رقیب حزب حاکم از سیاست خارجی دولت در قبال ایران انتقاد می‌کنند و خواستار همکاری بیشتر با این کشور هستند.

واشنگتن: دسترسی به مراکز و افراد هسته‌ای ایران بخشی از برجام است

رویترز- ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص موضع آمریکا در برابر سخنان اخیر رهبر معظم گفت: در زمینه دسترسی‌ها اگر به کف خواسته‌های خود نرسیم، توافق‌نامه‌ای را امضاء نخواهیم کرد. در همکاری با ایرانی‌ها در حال تهیه فهرستی از ابعاد نظامی احتمالی ایران هستیم که افراد و اماکن مورد نیاز بازرسان آژانس هم در این مذاکرات روی میز است؛ این بحث بخشی از توافق ما و ایران در برنامه جامع اقدام مشترک بوده است.

افخم: تا همه موضوعات مورد نظر ایران به نتیجه نرسد، توافقی نخواهد بود

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران به سخنان اخیر ماری هارف سخنگوی طرف آمریکایی پاسخ داد. وی گفت: تا همه موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ایران نیز مشخص نشود و به نتیجه نرسد؛ توافقی نخواهد بود. نظرات ایران در همه موارد به صورت مشخص و شفاف از ابتدای مذاکرات مطرح شده است.

انتقاد ظریف از روند کمک‌رسانی بین‌المللی به یمن

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه از روند کنونی کمک رسانی بین المللی به یمن انتقاد نمود و گفت: اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نباید روند کمک رسانی به یمن را با اختلال مواجه کند. وی همچنین بر ایجاد مناطقی در داخل یمن که علیه آن حمله نظامی صورت نگیرد ،جهت ورود کمکهای فوری انساندوستانه به این کشور تاکید کرد.

فابیوس: ایران خواستار مهلت ۲۴ روزه قبل از بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود شده است

روزنامه تایمز اسرائیل- لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران خواستار شده است در صورت بروز هرگونه شک و شبهه در خصوص نقض توافق هسته‌ای ایران و 1+5، برای صدور اجازه ورود به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران به 24 روز زمان نیاز دارد.

دبکا مدعی شد: انفجار سفارت ایران در دمشق

پایگاه خبری صهیونیستی دبکا- یک پایگاه خبری صهیونیستی در خبری اختصاصی مدعی شده که ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت سوریه، هدف حمله تروریستی اعضای جبهه‌النصره قرار گرفته و خسارات عمده‌ای به آن وارد شده است. بر اساس گزاش این پایگاه، منابع اطلاعاتی و ضدتروریسم وابسته به صهیونیست‌ها گفته‌اند که این انفجار، شامگاه دیروز چهارشنبه واقع شده و خسارات سنگینی به ساختمان سفارت وارد آمده است. این در حالی است که ساعتی پس از انتشار این خبر، یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه این خبر را تکذیب کرد.

معمار سابق تحریم‌های ایران:‌ تحریم‌های ایران روزی به ضرر آمریکا تمام خواهد شد

گاردین- ریچارد نفیو معمار سابق تحریم‌های ایران گفت: آمریکا ممکن است روزی دریابد که سیاست‌های تحریمی یکجانبه باعث شده که شرکت‌ها، بانک‌ها و شهروندان خود آمریکا، هدف اقدام مشابه قرار بگیرند.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/عراق:

رئیس پلیس الانبار عراق برکنار شد

العربیه- وزارت کشور عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاظم محمد فارس رئیس پلیس استان الانبار عراق برکنار شد. در این بیانیه آمده است که سرلشگر هادی رزیج کسار به جای محمد فارس به عنوان فرمانده پلیس استان الانبار عراق انتخاب شد. استان الانبار از چند روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و مردمی عراق با عناصر تروریستی و تکفیری است که بخش های اعظمی از شهر الرمادی استان الانبار تحت اشغال داعش قرار دارد.

بررسی دلایل سقوط الرمادی؛ محاکمه عاملان آن در دادگاه نظامی

پایگاه خبری سومریه نیوز- حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در پی سقوط شهر رمادی به دست تروریست‌های داعش،‌ دستور تحقیق و بررسی دلایل این حادثه و شناسایی و محاکمه عاملان آن در دادگاه نظامی را داد. استان الانبار اخیرا شاهد تحولات امنیتی فراوانی بوده که به سقوط شهر الرمادی منجر شد و گروهک تروریستی داعش به محض ورود به این شهر تعدادی از شهروندان بی دفاع را اعدام کرده است. در همین راستا نیروهای امنیتی بیشتری از سوی دولت عراق با همکاری نیروهای بسیج مردمی برای بیرون راندن داعش از الرمادی به این منطقه اعزام شده‌اند.

نخست‌وزیر عراق: داعش در رمادی در محاصره نیروهای ما قرار دارد

خبرگزاری فارس- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش و بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، الرمادی مرکز استان الانبار را محاصره کرده‌اند. وی گفت نیروهای ما از چند جهت الرمادی را در محاصره خود گرفته‌اند و آماده‌اند در سریعترین زمان ممکن، آن را (از دست داعش) آزاد کنند.

مسعود بارزانی با پادشاه اردن دیدار کرد

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا- مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرد. با وجود اینکه هنوز جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است، پادشاه اردن گفته بود که با همکاری دولت عراق و ائتلاف آمریکایی علیه داعش راه بغداد به امان در طول تابستان جاری باز خواهد شد. وی همچنین ضمن تأکید بر فشار فراوانی که وجود آوارگان سوری و عراقی در این کشور ایجاد می‌کنند تأکید کرد که کشورش نیازمند پیدا کردن راه‌های جدید برای جبران این گونه فشارهاست.

آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش

وبگاه خبری السومریه- پس از اینکه ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک داعش تهدید کرد وارد کربلا خواهد شد و مراقد دینی آن را نابود خواهد کرد، غائم المنکوشی رئیس پلیس کربلا افزایش تدابیر امنیتی در این شهر را اعلام کرد. پلیس کربلا تا کنون 6 فرد مشکوک را بر اساس ماده چهار (قانون مبارزه با) تروریسم بازداشت کرده است. المنکوشی گفت: استان کربلا یک استان مرزی و دارای مرزهای وسیعی است و طرح کنونی برای حمایت از آن ویژه و شامل تمرکز بر تمام مناطق و پوشش امنیتی آنهاست. گروه‌هایی از نیروهای حشد شعبی (ارتش مردمی) در مرزهای غربی کربلا مستقر شده‌اند و آماده دفاع از کربلا در مقابله هر حمله احتمالی داعش هستند. گروهک تکفیری داعش با انتشار ویدئویی مدعی شد شهرهای شیعه نشین کربلا را مورد هدف قرار خواهد داد.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/یمن:

ارتش یمن: الحوطه بزرگترین شهر استان لحج پاکسازی شد

المیادین- ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کمک و همراهی کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله موفق شدند شهر الحوطه استان لحج واقع در جنوب این کشور را پاکسازی کنند.

بان‌کی‌مون خواستار حضور بدون پیش‌شرط طرفین در کنفرانس صلح یمن در ژنو شد

سازمان ملل- بان‌کی‌مون در بیانیه‌ای درباره کنفرانس صلح یمن، ‌از همه اعضای شرکت‌کننده در این نشست بین‌المللی خواست با حسن نیت و بدون پیش داوری در اجلاس ژنو حضور یابند. در این بیانیه تصریح شده است: دبیرکل سازمان ملل از همه مشارکت‌کنندگان می‌خواهد در این مشورت‌های سازمان ملل با حسن نیت و بدون پیش شرط مشارکت یابند. تنها راه‌حل قابل دوام برای بحران یمن،‌ راه‌حل فراگیر سیاسی مبتنی بر مذاکره است.

پیش‌شرط دولت مستعفی یمن برای شرکت در کنفرانس صلح در ژنو

شبکه المیادین- ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دولت منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به شرطی در مذاکرات صلح در ژنو شرکت می کند که نیروهای طرفدار انصارالله از مناطق یمن عقب نشینی کنند. این در حالی است که بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره کنفرانس صلح یمن، حضور بدون پیش‌شرط طرفین در این کنفرانس که هفتم خردادماه در ژنو برگزار می شود را خواستار شد.

6 پایگاه نظامی عربستان با 90 موشک و خمپاره هدف قرار گرفت

المیادین- قبایل یمنی یک خودروی نظامی حامل سربازان عربستانی را در منطقه علب در مرز یمن، هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

نیروهای قبایل یمن تاکید کردند که در این حمله همه سربازان سعودی داخل خودرو کشته شدند. همچنین قبایل یمنی ساکن دو منطقه الظاهر و شدا بیش از 40 موشک و 50 گلوله خمپاره به سمت پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند. منابع محلی روز چهارشنبه اعلام کردند که قبایل یمنی در واکنش به ادامه تجاوز جنگنده های عربستان به مناطق مختلف این کشور 6 پایگاه متعلق به ارتش عربستان در نجران و جیزان را با خمپاره هدف قراردادند.

ریاض: آماده اعلام مجدد آتش‌بس در یمن هستیم

خبرگزاری فارس- عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل از آمادگی این کشور برای اعلام مجدد آتش‌بس در یمن خبر داده است. المعلمی شرکت ایران در کنفرانس ژنو درباره یمن را غیرضروی دانست و گفت که می‌تواند تضمین کند ایران به این کنفرانس دعوت نمی‌شود.

عبدالملک الحوثی: طرفداران منصور هادی پرچم القاعده و عربستان را به اهتزاز درمی‌آورند

خبرگزاری فارس- عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب طی سخنانی اعلام کرد حملات عربستان به یمن مانع ادامه گفت‌و‌گوهای احزاب مختلف یمنی تحت نظارت سازمان ملل شده است. مذاکره تنها راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن است و تنها راه حل سیاسی، یک گفتگوی ملی در کشوری بی طرف است. رهبر جنبش انصارالله گفت: عناصر مسلحی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به آنها می‌بالد، نه پرچم ملی یمن بلکه پرچم القاعده و عربستان را به اهتزاز در می‌آورند.

26 نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند

پرس تی‌وی-در حمله روز گذشته نیروهای قبایلی یمنی به یک پاسگاه مرزی عربستان در استان نجران 11 نظامی سعودی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند. روز گذشته قبایل یمنی ساکن دو منطقه الظاهر و شدا بیش از 40 موشک کاتیوشا و 50 گلوله خمپاره به سمت 6 پایگاه‌ها نظامی عربستان در مناطق مرزی در شمال غربی صعده شلیک کردند و پس از آن به یک پاسگاه مرزی سعودی ها حمله کردند. نظامیان سعودی قبل از رسیدن نیروهای قبایلی یمنی این پاسگاه را تخلیه و پابه فرار گذاشتند.

پایگاه نظامی ردیف در خاک عربستان به کنترل یمنی‌ها در آمد

شبکه المنار لبنان- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه نظامی کوه الردیف در خاک عربستان کنترل پیدا کردند. این اتفاق پس از درگیری نیروهای یمنی با نظامیان عربستانی در منطقه الردیف رخ داد. پیش‌تر منابع خبری در یمن از کشته شدن بیش از 20 نظامی عربستانی در درگیری‌های مرزی با یمن خبر دادند. در درگیری منطقه الردیف، دهها خودرو نظامی عربستان منهدم شد و نظامیان ارتش سعودی از منطقه درگیری فرار گرفتند.

بی‌اعتنایی سازمان ملل به عربستان؛ انصارلله در نشست ژنو

روزنامه السفیر لبنان- سازمان ملل در روزهای گذشته، با پیش کشیدن موضوع گفت‌و‌گوها در ژنو، کاملا بی اعتنایی خود را به گفت‌و‌گوهای ریاض نشان داد و این قضیه می‌تواند دلایلی داشته باشد، یکی اینکه سازمان ملل خود را مرجع می‌داند و می‌خواهد گروه‌های یمنی را در جهت بازگشت گفت‌و‌گوهای یمنی گرد هم آورد و هم اینکه (بر خلاف عربستان) برای حضور انصارالله در این نشست اصرار دارد.

عربستان بازار صعده و مقر یونیسف در یمن را بشدت بمباران کرد

شبکه المیادین- صبح پنج شنبه هواپیماهای سعودی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر بازار صعده در شمال یمن را با بیش از 50 موشک بمباران کردند تا بازاری که بیش از این مخروبه شده بود، کاملا نابود شود. از سوی دیگر، هواپیماهای عربستانی مقر یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) در منطقه میدی در استان حجه را بمباران کردند.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/سوریه:

معارضان سوری: داعش بخش شمالی شهر باستانی تدمر سوریه را اشغال کرد

پایگاه خبری الحیاه- گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان مدعی شد که تروریست‌های تکفیری داعش چهارشنبه کنترل بخش شمالی این شهر تاریخی را در دست گرفتند. رامی عبدالرحمان، رئیس این گروه گفت: داعش شمال پالمیرا (تدمر) را که برابر با یک سوم این شهر است را به تحت اشغال خود در آوردند. وی مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه از این مناطق گریختند. این در حالی است که تلویزیون دولتی اعلام کرد که نیروهای ارتش، تروریست‌های داعش را در تدمر هدف گرفته و راه نفوذشان به بخش‌های شمالی این شهر را مسدود کردند.

دولت اوباما از صبغه تروریستی معارضان سوریه آگاهی داشته است

سازمان دیده‌بان قضایی آمریکا- باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از اکتبر سال 2011 تا اوایل سپتامبر 2012 از ارسال سلاح از بنغازی به معارضان سوریه اطلاع داشته و علی‌رغم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه سوریه اقدامی برای متوقف کردن آن انجام نداده است. همچنین تشکیل گروه داعش در مرز سوریه و عراق بر پایه اطلاعاتی که دولت آمریکا در سال 2012 در اختیار داشته موضوعی کاملاً قابل پیش‌بینی بوده است.

شهر تدمر در حمص سقوط کرد

خبرگزاری فارس- منابع خبری سوری اعلام کردند، پس از مقاومت چند روزه نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی این کشور، سرانجام شهر تاریخی و باستانی تدمر از توابع استان حمص، در مرکز سوریه سقوط کرد و گروه تروریستی تکفیری داعش وارد آن شد. ارتش سوریه پس از خارج کردن بخش اعظم اهالی، از شهر تدمر عقب نشینی کرد. این شهر تاریخی و باستانی چند روزی بود که با حملات گسترده داعش مواجه بود که ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی این کشور، این حملات را دفع کردند، اما حمله چهارشنبه داعش بسیار گسترده و وسیع بود و از چندین محور صورت گرفت.

۱۰۰ سرباز سوری در درگیری شبانه با داعش در تدمر کشته شدند

شبکه تلویزیونی آی 24 رژیم صهیونیستی- بیش از یکصد سرباز ارتش سوریه در درگیری‌های شبانه با تکفیری‌های داعش در شهر تاریخی تدمر یا پالمیرا که به عروس صحرا معروف است، و در حومه آن کشته شدند.

آستانه، میزبان مذاکرات صلح سوریه

پایگاه خبری کانیوز- یرلان ادریس‌اف وزیر امور خارجه قزاقستان از برگزاری مذاکرات طرف‌های درگیر در بحران سوریه در هفته آینده در شهر آستانه خبر داد. وی در صفحه تویتر خود نوشت: انتظار می‌رود که مذاکرات اپوزیسیون سوریه هفته آینده در آستانه برگزار شود.

قاچاق میراث سوریه، منبع درآمد داعش است

دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعتی پس از اعلام سقوط شهر پالمیرای سوریه، نسبت به احتمال قتل عام هزاران شهروند دیگر سوری و به تاراج رفتن میراث تاریخی این کشور جنگ‌زده هشدار داد. در بیانیه خانم موگرینی، پس از اشاره به گزارشات سقوط شهر پالمیر آمده است: باز هم صدها نفر کشته شدند و هزاران نفر در معرض خطر خشونت‌های بی‌مهار داعش‌اند؛ علاوه بر این ممکن است تخریب بیشتری متوجه اماکن تاریخی سوریه باشد. پالمیرا نماد میراث تاریخی غنی سوریه است و در طی تاریخ، چهارراه تمدن بوده است.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/مصر:

اردوغان: برای من مرسی رئیس‌جمهور مصر است نه السیسی

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با حمله به دولت مصر برای صدور اعدام محمد مرسی و بیش از صد تن از اعضای رده بالای اخوان‌المسلمین مصر، بار دیگر با نامشروع خواندن السیسی گفت: در نزد من مرسی رئیس‌جمهور مصر است نه (عبدالفتاح) السیسی کودتاچی.

السیسی با فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه دیدار کرد

العهد- ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و ژنراللوید آستین فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم رایزنی کردند. مبارزه با تروریسم محور رایزنی رئیس جمهور مصر با فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه بود.

مصر: درخواست عربستان برای آشتی قاهره با اخوان صحت ندارد

روزنامه المصری الیوم- سامح شکری وزیر خارجه مصربرخی اخبار مبنی بر اینکه ملک سلمان از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در دیدارهای شرم‌ الشیخ و ریاض درخواست کرده به فکر آشتی با اخوان‌المسلمین و قطر باشد را رد و تاکید کرد سخن درباره تلاش مشترک درباره یمن بوده است.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/عربستان:

عربستان خبر استخدام ۸ گردن‌زن و جلاد را تکذیب کرد

روزنامه الحیات- وزارت خدمات اجتماعی عربستان صحت گزارش‌های منتشر شده درباره آگهی استخدام 8 گَردن زَن (جلاد) جدید را رد کرد. حمد المنیف سخنگوی وزارت خدمات اجتماعی عربستان اعلام کرد که این خبر از جدول مشاغل موجود در سایت این وزارت خانه که جلاد هم بخشی از آنهاست استخراج شده و به معنای آگهی استخدام برای این شغل نیست.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/فلسطین:

تاریخ تحویل اولین پرونده‌های فلسطینی به دادگاه لاهه اعلام شد

وبگاه خبری البوابه- نبیل ابوزنید سفیر فلسطین در هلند اعلام کرد اولین پرونده‌های فلسطینی برای ارائه به دادگاه لاهه 25 ماه آینده (ژوئن) به این دادگاه خواهد رفت. وی گفت: دادگاه جنایات کیفری بر اساس درخواست ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین 25 ماه آینده را برای ارائه پرونده‌های مربوط به شهرک‌سازی اسرائیلی و جنایات جنگی مربوط به جنگ اخیر غزه (تابستان 2014) تعیین کرد. فلسطین از یکم آوریل امسال (2015) رسما عضو لاهه شد.

حماس اتهام مذاکره مستقیم این جنبش با تل‌آویو را بشدت تکذیب کرد

وبگاه خبری القدس العربی- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره مستقیم این جنبش با رژیم اشغالگر قدس را بشدت تکذیب کرد. فتح و برخی از اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین ساف اخیرا اتهاماتی به حماس وارد کرده بودند مبنی بر اینکه حماس مذاکراتی مستقیم با سران اسرائیلی داشته است.

دیدار موگرینی با عباس و تأکید بر ازسرگیری مذاکرات سازش

عمان دیلی- فردریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه با محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد و در این دیدار درباره راه‌های از سرگیری مذاکرات صلح میان طرف اسرائیلی و فلسطین بحث و تبادل نظر شد. موگرینی در این دیدار بر تعهد اتحادیه اروپا برای ایجاد دولت مستقل فلسطینی به ویژه در سایه اوضاع امنیتی آشفته کنونی تأکید کرد.

حکم نهایی شیخ رائد صلاح اعلام شد

وبگاه خبری فلسطین الیوم- دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی حکم نهایی شیخ رائد الصلاح رئیس جنبش موسوم به مقاومت اسلامی در اراضی اشغالی فلسطین را صادر و وی را به پرداخت 9000 شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) جریمه کرد. شیخ صلاح متهم است که در کار یک پلیس اسرائیلی در حین انجام وظیفه اخلال وارد کرده است.

نتانیاهو: به راه حل دو دولتی پایبندم

اسپوتنیک- بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از انتخاب مجددش به عنوان نخست وزیری تاکید کرد که به راه حل دولتی پایبند است و این در حالی است که وی پیش از انتخابات اخیر گفته بود که مخالف تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

موافقت آمریکا با فروش هزاران بمب و موشک پیشرفته به اسرائیل

وبگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- کنگره آمریکا با فروش 750 بمب قابل نفوذ به تونل‌ها و نیز 3000 موشک هالپر ویژه هلیکوپترهای جنگنده و نیز هزاران بمب هدایت شونده مجهز به (GPS) به ارتش اسرائیل موافقت کرده است. ارزش قرارداد مذکور 1.879 میلیارد دلار اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود این قرارداد به زودی میان دو طرف و پس از توافق احتمالی هسته‌ای ایران با ۵+۱ امضا شود و چه بسا این اقدام آمریکا برای کم کردن از ترس‌ها و بیم‌های اسرائیل از توافق با غرب با ایران است.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/لبنان:

پرواز پهپادهای آمریکایی در آسمان عرسال لبنان

روزنامه السفیر- پهپادهای آمریکایی به منظور جمع‌آوری اطلاعات نظامی از تروریست‌های حاضر در دشت‌های منطقه عرسال در شرق لبنان و کمک به ارتش لبنان، بر فراز این منطقه پرواز کردند. تعداد تروریست‌های حاضر در این منطقه طبق اطلاعات آمریکایی‌ها از چند صد نفر تجاوز نمی‌کند. برخی از تروریست‌ها قصد فرار به سمت شهرک عرسال را دارند که با ممانعت ارتش در منطقه‌ای به وسعت 60 الی 90 کیلومتر مربع پخش شده‌اند. برخی کارشناسان لبنانی در هدف اعلام شده این پهپادها ابراز تردید کرده‌اند. این دسته از ناظران سیاسی معتقدند که هدف اصلی، جمع‌آوری اطلاعات این منطقه است که تروریست‌های فراری از منطقه قلمون وارد آن شده‌اند.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/روسیه:

پروشنکو: با روسیه درگیر جنگی واقعی هستیم

شبکه خبری بی‌بی‌سی- پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین از شرایط موجود در کشورش با روسیه با عنوان جنگی واقعی یاد و تاکید کرد که کشورش باید برای مقابله با خشونت‌های روسیه آمادگی داشته باشد. پروشنکو همچنین گفت ‌که به پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه اعتماد ندارد اما گزینه دیگری ندارد تا به غیر از پوتین با وی مذاکره کند.

مرکل:‌ بازگشت روسیه به باشگاه کشورهای صنعتی فعلاً محال است

رویترز- آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص آخرین موضع کشورهای صنعتی در برابر روسیه و صف‌آرایی آنها در برابر مسکو به خاطر مناقشه اوکراین گفت: فعلا بازگشت روسیه به جمع 7 کشور صنعتی غیرقابل تصور است. این باشگاه که با نام جی-7 شناخته می‌شود، گروهی متشکل از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا است که تا پیش از مناقشه اوکراین، جی-8 نام داشت و روسیه هم عضو آن بود.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/اردن:

سهم بزرگ اردن از بودجه دفاعی ۲۰۱۶ آمریکا

پایگاه اینترنتی المانیتور- مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه 19 ماه مه، لایحه بودجه دفاعی سال مالی 2016 آمریکا را منتشر کردند که طبق آن به وزارت دفاع این کشور اجازه داده است تا پول جنگ علیه تروریسم را به اردن تخصیص دهد. این لایحه از پنتاگون می‌خواهد که نیروهای مسلح اردن را مورد حمایت قرار دهد و آن را تقویت کند.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/کویت:

کویت غرامت 3 میلیاردی حمله صدام را از آمریکا دریافت کرد

رویترز- علی العمیر وزیر نفت کویت اعلام کرد این کشور بابت خسارت‌های زیست‌محیطی ناشی از حمله عراق در سال 1990 مبلغ 2.97 میلیارد دلار از آمریکا غرامت دریافت کرده است. غرامت مذکور به هیأت عامه سرمایه‌گذاری (صندوق ذخیره ارزی) برای سرمایه‌گذاری تحویل داده شده اما شورای حاکم بر کمیسیون سازمان ملل پیامی فرستاده و اعلام کرده این اموال ویژه امور زیسست‌محیطی بوده و اجازه سرمایه‌گذاری آنها وجود ندارد.

روز خونین جنگ یمن برای سعودها/ آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش/شورای همکاری خلیج:

نشست اعضای اتحادیه اروپا و شورای همکاری در دوحه

روزنامه الحیات- وزرای خارجه اعضای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا یکشنبه هفته آینده در دوحه نشستی برگزار خواهند کرد و احتمالا پیش از آن، یک نشست مقدماتی برگزار خواهد شد. افراد شرکت‌کننده در این نشست مسائل روز منطقه از جمله تروریسم و اوضاع سوریه، یمن، عراق و لیبی را بررسی خواهند کرد همانگونه که جدول کار روابط میان طرفین و افق‌های همکاری اقتصادی و تجاری و منطقه آزاد در صدر مسائل این نشست خواهد بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    پهپاد جدیدمون مبارک :)
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    منتظر درج خبر ظهوریم مشرق جان
  • ناشناسX ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    اگه بی اجازه بیاد میگیریمش.
  • حقگو ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مسعود بارزانی با پادشاه اردن دیدار کرد پادشاه اردن سر مار است و عامل انگلیس
  • حسین ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر این پهپاد را بتونیم بگیریمش که بسیار سخت هست و یا حتّی اینکه وقتی‌ تو آسمان ایران هست بزنیمش ضربه بسیار سخت و فشار سنگین رسانه‌‌ای شدیدی خواهد بود بر علیه آمریکا و صهیونیستها.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    تفكيك كشورهاخيلي خوب انجام شده بود
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    عکسش رو ببین تو گوگل شبیه همه چیه به جز پهپاد
  • مهماندار هواپیما vip ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    امیدواریم دانشمندان ما با ساخت موشک ضد ماهواره مرز فضایی ایران را امن کنند جناب مشرق این موضوع را به مسئولین نظامی گوشزد کنید
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    مگه پهپاد جاسوسی با اجازه میاد ؟
  • ادلاید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    اگه چین و ایران و کره شمالی هر سه علیه امریکا متحد بشن دخلشو میارن البته بدون در نظر گرفتن متحدین امریکا و ناتو
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    ما موشک می خواهیم چکار تا باب مذاکره با کدخدا باز است !!!
  • سروش ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    اخ جون صاحب پهپاد جدید شدیم باز اوباما بهدغلط کردن می افتد
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    آخه کدوم احمقی میاد اعلام میکنه میخام پهباد جاسوسی بفرستم بالای سرت؟ فک کنم نامردا پیش پیش میگن تا ایرانیا هوس کنن مثه ار کیو شکارش کنن بعد بتونن فناوری شکار پهبادو از طرق راه نفوذ ایرانیا پیدا کنن یعنی اگه خبره راس باشه اونوقت یه تله هست واسه دانشمندای نظامی ولی کور خوندن فکر کردن ما هم احمقیم
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    کارنشد نداره
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    خوب اونم میخاد ایرانی ها همین کارو کنن دیگه!!!! میخان بیان تحقیق بفهمن ایرانیا چطوری نفوذ کردن پهپاد قبلیا رو گرفتن نشوندن واین پهپاد فقط یه موش آزمایشگاهیه بنظر من شاید بهترین راه اینه که اگه واقعا چنین پهپادی اومد با موشک زمین به هوا یا شاید هوا به هوا سرنگون بشه بعد تو بوق کنیم بازم جونورا حقوق ملیمونو زیر پا گذاشتنو...... تا بیشتر آبروش بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس