مرضیه افخم در خصوص سفر هیأتی از طالبان به ایران و هدف آن گفت: در جریان این سفر نیستم و باید پیگیری شود که منابعی که خبر را منتشر کرده‌اند با چه اطلاعات و مسئولیتی آن را منتشر کردند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز چهارشنبه 94/2/30 به شرح زیر است:

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/ایران:

اسرائیل مدعی شد؛ ایران با خرید هواپیما تحریمهای آمریکا را نقض کرده است

خبرگزاری رویترز- یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از خرید 9 هواپیمای ایرباس توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایران به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که تهران، تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است و علیرغم گزارش محرمانه تل‌آویو، چنین کاری را کرده است. وی گفت: اسرائیل از منابع اطلاعاتی درباره این نقض بسیار چشمگیر تحریم‌‌ها قبل از آنکه رخ بدهد، آگاهی پیدا کرده بود. ما این موضوع را با دولت‌ آمریکا در میان گذاشتیم. متأسفانه این توافق صورت پذیرفته است و هیچ موفقیتی در جلوگیری از آن حاصل نشده است.

واشنگتن‌پست: تلاش می‌کنیم نماینده‌ای را به دادگاه رضائیان بفرستیم

روزنامه واشنگتن‌پست- در پی اعلام تاریخ برگزاری دادگاه جیسون رضائیان تبعه ایرانی که با عنوان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ایران فعالیت می‌کرد، این روزنامه آمریکایی اعلام کرد تلاش می‌کند تا نماینده‌ای را برای حضور در دادگاه به تهران اعزام کند. سه‌شنبه، مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه گفته بود: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون آدم کاظم رضاییان در روز سه‌شنبه مورخ 5 خرداد 94 در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مأموریت کشتی امدادرسان ایرانی کاملاً بشردوستانه است

رویترز- دو فعال غربی حاضر در کشتی امدادرسان ایرانی روز سه‌شنبه به رویترز گفتند که کشتی امدادرسان ایرانی اسکورت نظامی نمی‌شود. عربستان سعودی پیش از این بر پایه این ادعا که ایران در حال ارسال سلاح به اعضای جنبش انصارالله است خواستار بازرسی از کشتی امداد رسان جمهوری اسلامی ایران شده بود.

پنتاگون: دو کشتی جنگی، کشتی ایرانی کمک به یمن را همراهی می‌کنند

خبرگزاری رویترز- استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ادعا کرد که دو کشتی جنگی، کشتی باری ایران به نام شاهد که در حال ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن هستند را همراهی می‌کنند. وی افزود پنتاگون این کشتی‌ها را لحظه به لحظه در طول مسیر تحت نظارت دارد.

بعیدی‌نژاد: کشتی شاهد برای پهلوگیری در یمن، از سازمان ملل مجوز دریافت کرده است

پایگاه روسی اسپوتنیک- حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه تصریح کرد که تهران محموله‌های امدادی و بشردوستانه را با هماهنگی مستقیم با سازمان ملل به یمن ارسال می‌کند. وی گفت: هماهنگی‌های لازم با آژانس مربوطه در سازمان ملل برای انتقال کمک‌های بشردوستانه انجام شده و کشتی با این مجوز در یمن و نه در جیبوتی، پهلو خواهد گرفت.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه چهارشنبه در تهران

خبرگزاری فارس- والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل که چهارشنبه وارد تهران می‌شود، قرار است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کند. آموس اخیراً در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات امدادرسانی و ارسال کمک‌های فوری انساندوستانه به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن گفت‌وگو کرد.

ابراز نگرانی و تأسف ایران از صدور احکام اخیر اعدام در مصر

وزارت امور خارجه- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور احکام اخیر اعدام در مصر ابراز تاسف و نگرانی کرد. وی گفت: صدور چنین احکامی که تشویق روش‌های مبتنی بر خشونت و حذف را در بر دارد وجهه و اعتبار کشور مصر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امیدواریم از چنین راهکارهایی اجتناب شود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن: به زودی به ایران سفر می‌کنم

خبرگزاری فارس- اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تماس با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد به زودی برای مشورت‌های بیشتر و یافتن راهکار سیاسی برای بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند‌.

اسرائیل درخواست آمریکا برای فرستادن نماینده برای بحث درباره مذاکرات هسته‌ای را رد کرد

شبکه المیادین- تل‌آویو درخواست آمریکا برای فرستادن نماینده در راستای بحث درباره ضمانت‌های اجرایی توافق هسته‌ای با ایران را رد کرده است. اسرائیل بسیار اصرار دارد که توافق با ایران، توافق بد خواهد بود.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تائید مجدد سبعیت این رژیم است

خبرگزاری فارس- غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت به اظهارات گستاخانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورمان واکنش نشان داد. در این نامه آمده است: اظهارات اخیر موشه یعلون بیش از پیش ماهیت و خوی تجاوزکارانه این رژیم را آشکار می‌سازد.

افخم: در جریان سفر هیأت طالبان به ایران نیستیم

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص سفر هیأتی از طالبان به ایران و هدف آن گفت: در جریان این سفر نیستم و باید پیگیری شود که منابعی که خبر را منتشر کرده‌اند با چه اطلاعات و مسئولیتی آن را منتشر کردند. وی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری وضعیت تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان نیز گفت: دادسرای مربوطه پرونده را به شورای اجرای حکم ارجاع داده است. پاسخ‌هایی به مکاتبات و پیگیری‌های ما داده‌اند و منتظر هستیم که در زمانبندی‌ اعلام شده‌، نتیجه گرفته می‌شود یا نه.

اوباما تحریم‌های نفتی ایران را دوباره تمدید کرد

خبرگزاری فارس- اوباما در بیانیه‌ای اعلام کرد، عرضه کافی نفت و محصولات نفتی از کشورهای غیر ایران وجود دارد. این مساله اجازه می‌دهد حجم نفت و محصولات نفتی خریداری شده از ایران کاهش چشمگیری داشته باشد. این بیانیه همچنین به اقدام آمریکا اشاره می‌کند که معامله با ایران را منع می‌کند. طبق این اقدام، شرکت‌های خارجی در صورت تعامل با نهادهای مالی ایران، از نظام مالی آمریکا حذف می‌شوند و با تحریم مواجه هستند.

ورود تیم مذاکره‌ کننده ایرانی به وین

خبرگزاری فارس- تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران به ریاست سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه وارد وین پایتخت اتریش شد. این دور از گفت‌وگوها به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای حضور دارد، از امروز در هتل پله کوبورگ وین از سر گرفته می‌شود. این مذاکرات تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/یمن:

حمله توپخانه‌ای و خمپاره‌ای قبایل یمنی به منطقه مرزی نجران عربستان

المیادین- قبایل یمنی عصر سه‌شنبه شهر مرزی نجران عربستان را هدف قرار دادند. حمله توپخانه‌ای قبایل یمنی به نجران در واکنش به ادامه تجاوزات و بمباران عربستان صورت گرفته است.

دیشب سنگین‌ترین حملات هوایی به پایتخت یمن صورت گرفت

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس- آسوشیتدپرس از بی‌سابقه‌ترین حملات سعودی به صنعا خبر داد، ولی فوراً با ادعای هدف قرار گرفتن تسلیحات سنگین، این حمله را توجیه کرد. در این گزارش آسوشیتدپرس آمده است که حملات لحظاتی پس از نیمه شب آغاز شده و کو‌های نقوم و فق‌اتان هدف قرار گرفته‌اند، اما در این کوه‌ها، تسلیحات شبه نظامیان قرار داشته است و در کوه‌های اطراف صنعا نیز تانک مخفی شده بوده است.

کنفرانس صلح یمن در ژنو برگزار می‌شود

شبکه خبری العربیه- کنفرانس صلح یمن 7 خرداد در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. هنوز خبری از برگزارکننده اصلی این کنفرانس و شرکت‌کنندگان آن گزارشی مخابره نشده است اما بنظر می‌رسد که این همان اجلاسی است که سازمان ملل در پی برگزاری آن بود.

12 کشته و زخمی در حملات هوایی امروز سعودی‌ها به یمن

خبرگزاری فارس- حملات هوایی عربستان به یمن منجر به کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 3 تن دیگر در استان أب در مرکز یمن شد. عصر سه‌شنبه سعودی‌ها حملات هوایی گسترده‌ای را به پایتخت یمن انجام دادند که رسانه ها این حملات را شدیدترین حملات 48 روز گذشته دانسته‌اند.

بیش از 10000 کشته و زخمی و 500000 آواره، نتیجه تجاوز عربستان به یمن

سازمان ملل- تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، موجب آوارگی بیش از نیم میلیون نفر شده است. همچنین حملاتی که از اوایل فروردین ماه به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن به این کشور آغاز شد، تاکنون به مرگ 1850 یمنی منجر شده است. همچنین 7394 نفر هم در این حملات هوایی که در برخی آن‌ها از تسلیحات ممنوعه مانند بمب‌های خوشه‌ای و بمب‌های فسفری استفاده شده، زخمی شده‌‌اند.

سفر یک هیأت از انصارالله یمن به عراق

شبکه خبری إرم- منابع آگاه عراق اعلام کردند که یک هیأت از جنبش انصارالله یمن، دوشنبه (28 اردیبهشت) به بغداد سفر کرده‌اند. این هیأت 5 نفره از انصارالله به ریاست محمد القبلی عضو دفتر سیاسی این جنبش، سه‌شنبه با سید عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه الکراده در بغداد دیدار کرد. این هیأت به احتمال زیاد در ادامه حضورش در عراق به نجف نیز خواهد رفت تا با شخصیت‌های سیاسی عراق از جمله نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق رایزنی کند.

کشته شدن یکی از عناصر گارد مرزی عربستان در منطقه جازان

پایگاه خبری یمن پرس- رسانه‌های عربستانی گزارش دادند که یکی از عناصر گارد مرزی این کشور در پی درگیری مسلحانه با قبایل یمنی در منطقه مرزی جازان کشته شده است.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/آمریکا:

سوزان رایس: توافق هسته‌ای به اختلاف ما و اسرائیل منجر می‌شود

روزنامه یواس‌ای‌تودی- سوزان رایس مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که اگر توافقی حاصل شود، اسرائیل نه تنها با آمریکا بلکه با دیگر کشورهای درگیر در مذاکرات دچار اختلاف خواهد شد.

آمریکا به سومین صادر کننده گاز جهان تبدیل می‌شود

رویترز- شرکت گازی چنی یر آمریکا اعلام کرد این شرکت صادرات اولین محموله های گاز طبیعی مایع شده آمریکا را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد. چنی یر اعلام کرده است تمایل زیادی از سوی چینی ها به خصوص برای سال های 2020 به بعد برای واردات حجم های بالا از گاز آمریکا وجود دارد. بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، این کشور قصد دارد با افزایش تولید گاز طبیعی مایع شده خود، تا سال 2020 به سومین صادر کننده گاز پس از قطر و استرالیا در جهان تبدیل شود.

گاز آمریکا در برابر گاز طبیعی روسیه هیچ شانسی برای صادرات به اروپا ندارد

اسپوتنیک- در شرایطی که اروپایی‌ها به دنبال کاهش وابستگی به گاز روسیه هستند و شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که گاز شیست آمریکا را به اروپا صادر خواهند کرد، کارشناسان بر این عقیده‌اند که گاز شیست آمریکا در برابر گاز طبیعی روسیه شانسی برای صادرات به اروپا ندارد. آندریاس کرامر رئیس مؤسسه محیط زیست آمریکا در واشنگتن در این خصوص اعلام کرد: صادرات گاز شیست آمریکا به اروپا مستلزم سرمایه‌گذاری‌های عمده و هزینه‌های بهره‌برداری بسیار زیاد است و هرگز نمی‌تواند با صادرات گاز طبیعی روسیه رقابت کند.

آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار برای کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد

دیفنس‌نیوز- کنگره آمریکا در تدارک بودجه‌ای 200 میلیون دلاری برای اوکراین است تا این کشور به این وسیله بتواند سلاح تهیه کند و با آموزش نیروها به این کشور برای مقابله با جدایی‌طلبان شرق کشور کمک کند. در نخستین نسخه از بودجه پنتاگون برای سال 2016، کنگره اعلام کرده است که بودجه‌ای باید برای کمک به اوکراین به منظور آموزش، تجهیز به سلاح‌های کشنده و دفاعی، حمایت لجستیکی، انتقال خدمات و ثبات در امنیت ملی و نیروهای نظامی اوکراین اختصاص یابد.

اولین ارتباط بانکی بین آمریکا و کوبا برقرار شد

پرنسا‌لاتینا- ایالات متحده آمریکا و کوبا اولین ارتباط و توافق بانکی خود را پس از 50 سال ایجاد کردند که به منزله گامی مهم و اساسی در راستای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک دوجانبه آنها تلقی می‌شود؛ این توافق با بانکی در فلوریدا ایالت جنوب شرقی آمریکا صورت گرفته است.

دولت اوباما از قبل از حمله بنغازی اطلاع داشت

دیده‌بان قضایی آمریکا- دیده‌بان قضایی اعلام کرد که به بیش از یکصد صفحه از اسناد وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا دسترسی پیدا کرده است که در آن افشا شده وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده بود که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی توسط القاعده و اخوان المسلمین صورت گرفته است و دستکم از 10 روز قبل برنامه ریزی شده بود. این گزارش همچنین اولین تأییدیه رسمی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد دولت آمریکا از انتقال محموله تسلیحات از بنغازی به سوریه آگاهی داشته است. این اسناد همچنین فاش کرد که دولت آمریکا درست سه ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 از برنامه تکفیری‌های داعش برای ایجاد یک خلافت در عراق آگاهی داشته است.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/سوریه:

دومین پایگاه داعش در ریف حسکه سقوط کرد

خبرگزاری فارس- نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، شهرک رزازه، در جنوب غربی شهر حسکه، مرکز استان حسکه را پس از درگیری‌های شدید با گروه تکفیری داعش باز پس گیرند. شهرک الرزازه که دومین پایگاه بزرگ و مهم داعش در منطقه ریف حسکه بشمار می‌آید، سومین منطقه‌ای است که طی یک هفته اخیر پس از شهرک‌های عالیه و الصوامع در مسیر بزرگراه بین المللی حسکه - حلب، این گروه تروریستی تکفیری از دست می‌دهد.

پایگاه نظامی مسطومه در ادلب سقوط کرد

خبرگزاری فارس- با عقب نشینی یگان‌های ارتش سوریه از شهر و پایگاه نظامی مسطومه در ریف ادلب، گروه‌های تروریستی تکفیری موسوم به جیش الفتح و جبهه النصره وارد آنها شدند. شهرک مسطومه و پایگاه نظامی آن از جمله نقاط مهمی بود که ارتش سوریه آن را در کنترل داشت، اما اکنون از آن عقب‌نشینی کرده است.

سفارت روسیه در دمشق هدف قرار گرفت

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه- سفارت روسیه در سوریه هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت. این اولین نوبتی نیست که یک مکان دیپلماتیک در دمشق، هدف خمپاره‌های تروریست‌ها قرار می‌گیرد. وزارت خارجه روسیه دقائقی پس از این حمله، آن را محکوم کرد و اقدامی تروریستی خواند.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/عراق:

حزب الله عراق: داعش نمی‌تواند وارد کربلا شود

پایگاه خبری شبکه العالم- فرمانده نظامی مقاومت اسلامی گردانهای حزب الله گفت: عناصر داعش قطعا وارد کربلا یا بغداد نخواهند شد. وی افزود: شکست امنیتی در الرمادی به دلیل اعتماد سیاستمداران به آمریکایی‌ها، صورت گرفت.

کاخ سفید: از حمله بسیج مردمی عراق به الرمادی حمایت می‌کنیم

خبرگزاری فارس- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید می گوید که ائتلاف هوایی تحت فرمان کشورش، از حملات آتی نیروهای شبه‌نظامی شیعه و داوطلبان سنی به مواضع داعش در الرمادی، حمایت می‌کند.

مقتدا صدر: داعشی‌‌ها به مراقد مقدس نزدیک شوند؛ عراق را اجساد متعفن آنها پر می‌کنیم

سی‌ان‌ان- مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به تهدیدات تکفیری‌های داعش مبنی بر هدف قرار دادن مناطق دینی شیعیان گفت: داعشی‌ها بدانند که اگر به هر یک از مراقد مقدس و حتی یک وجب از سرزمین مقدس دست درازی کنند، خاک عراق را به گور اجساد متعفن آنها تبدیل خواهیم کرد.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/فلسطین:

دیده‌بان حقوق‌بشر اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری را محکوم کرد

خبرگزاری فرانسه- دیده‌بان حقوق‌بشر سه‌شنبه چراغ سبز دیوان عالی اسرائیل در خصوص اخراج ساکنان دو روستا در جنوب فلسطین اشغالی و کرانه باختری را محکوم کرد. دیوان عالی رژیم صهیونیستی اخیرا در حکمی اعلام کرد که 750 تا 1000 ساکن روستای ام الحیران واقع در صحرای نگو می توانند اخراج شوند.

تسری درگیری‌های فلسطین با رژیم صهیونیستی به فوتبال

روزنامه تلگراف- با درخواست فلسطینی‌ها از فیفا برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در این نهاد ورزشی درگیری‌های دو طرف به حوزه فوتبال هم کشیده شده است. سپ بلاتر، رئیس فیفا قرار است با سران فلسطین و رژیم صهیونیستی دیدار و آخرین تلاشها را برای پایان دادن به تنش‌هایی که می‌تواند به تعلیق این رژیم از فیفا منجر شود، انجام دهد. دیدارهای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بعد از قطعنامه فلسطین در ماه مارس انجام می‌شود. این قطعنامه خواستار تعلیق رژیم صهیونیستی از فیفا به دلیل اثرات مخرب سیاستهای این رژیم بر فوتبال فلسطین است.

هنیه: حماس برای احداث بندر غزه آماده مذاکره غیرمستقیم با اسرائیل است

روزنامه الاخبار لبنان- اسماعیل هنیه معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد این جنبش آماده است در برخی مسائل از جمله موضوع بندر در غزه با اسرائیل مذاکره غیرمستقیم و از طریق طرف ثالث داشته باشد. هنیه افزود کرد: تشکیلات خودگردان راه را به روی بازسازی غزه بسته است و این موضوع به یک مسأله قابل مذاکره تبدیل شده و ما با تفنگ و شمشیر برای گرفتن حقوق خود وارد عمل خواهیم شد.

نتانیاهو طرح جدا کردن اتوبوس فلسطینی‌ها از اسرائیلی‌ها را لغو کرد

روزنامه هاآرتص- یک روز بعد از آنکه رژیم صهیونیستی به دستور موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم برنامه آزمایشی جدا کردن اتوبوس اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به اجرا در آورد، این طرح به خاطر مخالفت‌های صورت گرفته، از سوی بنیامین نتانیاهو لغو شد. طبق طرح جدید کارگران فلسطینی اجازه نداشتند از خطوط اتوبوس‌رانی اسرائیلی‌ها استفاده کنند.

رژیم صهیونیستی به زندانیان فلسطینی مواد سمی تزریق می‌کند

وبگاه روزنامه الحیات الجدیده- تشکیلات خودگردان اعلامکردرژیم صهیونیستی به بهانه انجام آزمایش‌های پزشکی بر روی زندانیان فلسطینی به آنها سم تزریق می‌کند. تشکیلات خودگردان اذعان کرد این اقدام رژیم صهیونیستی با هدف کشتن اسرای فلسطینی (به صورت تدریجی) صورت می‌گیرد.

طرح جدید فرانسه برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین در ۱۸ ماه

روزنامه فرانسوی فیگارو- دولت فرانسه در نظر دارد طرحی جدید در خصوص حل مناقشه اسرائیل و فلسطین طی مدت 18 ماه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند. فرانسه قصد دارد این طرح را تا پیش از ماه سپتامبر آینده به شورای امنیت بفرستد. فرانسه همچنین اعلام کرده که در صورتیکه طی این مهلت 18 ماهه مناقشه این دو حل و فصل نشود، فلسطین را رسما به طور یکجانبه به عنوان دولت و کشوری مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

اتحادیه اروپا به ایجاد کشور فلسطین پایبند است

پایگاه خبری آی 24- فدریکا موگرینی می‌گوید اتحادیه اروپا به صلح و امنیت و همچنین ایجاد کشور فلسطینی پایبند است. موگرینی بعد از ورود به رام‌الله گفت: برای من حائز اهمیت است که از اینجا (رام‌الله) شروع کنم تا بدانم آیا امکان احیای مذاکرات سازش وجود دارد یا خیر. موگرینی قرار است در دیدار دو روزه خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در رام‌الله و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار کند.

نشست محرمانه دیپلمات‌های عرب و اسرائیلی در اردن

رادیو رژیم صهیونیستی- دیپلمات‌های اسرائیلی با نمایندگانی از دولت‌های عربی که روابط رسمی با اسرائیل ندارند، در اردن برای مذاکرات سِری دیدار کردند و در این دیدار نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکا برای بحث درباره همکاری امنیتی منطقه‌ای در صورت کاهش نفوذ آمریکایی در منطقه حضور داشتند. سفرای عرب در این دیدار تمایل خود برای افزایش همکاری امنیتی در سایه تسلط آمریکا در منطقه را اعلام کردند.

سازمان ملل خواستار پایان شهرک‌سازی برای ادامه مذاکرات سازش شد

وبگاه خبری ارم نیوز- نیکلای ملادینف فرستاده جدید سازمان ملل در خاورمیانه بر ضرورت پایان شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری تاکید کرد. وی در اولین گزارش خود از وضعیت خاورمیانه به شورای امنیت گفت: مرحله آینده ، مرحله‌ای سرنوشت‌ساز برای آینده عملیات صلح خواهد بود.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/مصر:

افزایش خشونت جنسی در زندان‌های مصر؛ زنان و کودکان قربانیان اصلی

پایگاه خبری اخبار 24- اتحادیه بین المللی حقوق بشر با انتقاد از نقض حقوق بشر در زندان‌های مصر اعلام کرد که حکومت مصر زندانیان عقیدتی را در معرض خشونت جنسی قرار می‌دهد. زنان و کودکان بیش از دیگر زندانیان در بازداشت‌گاه‌های مصر مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند. بعد از قدرت گرفتن نظامیان در مصر میزان خشونت و نقض حقوق زندانیان در بازداشت‌گاه‌های مصری افزایش پیدا کرده و به بسیاری از دخترانی که در مصر زندانی شده‌اند به صورت گروهی تجاوز شده است.

محدودیت وزارت اوقاف مصر برای شیعیان در سالروز ولادت امام حسین (ع)

پایگاه خبری الیوم السابع- وزارت اوقاف مصر به شیعیان این کشور هشدار داده در صورت اجرای مراسم شیعیان در سالروز ولادت امام حسین (ع) [3 شعبان] با آنها برخورد خواهد شد. وزارت اوقاف مصر اعلام کرده که اجرای هرگونه مراسمی که با دیدگاه‌های اهل سنت همخوانی نداشته باشد برخورد خواهد شد.

رئیس پارلمان آلمان دیدار با السیسی را به دلیل نقض حقوق بشر رد کرد

خبرگزاری آناتولی- نوربرت لامرت رئیس پارلمان آلمان برنامه دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به دلایل بشردوستانه و صدور احکام اعدام جدید در این کشور لغو کرد. لامرت روز گذشته اعلام کرد که برنامه دیدار خود با السیسی که قرار است ماه آینده به برلین سفر کند را به دلیل نقض حقوق‌بشر در مصر لغو کرده است. دفتر وی در بیانیه‌ای مکتوب از اطلاع‌رسانی به سفارت مصر در این مورد خبر داده است.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/عربستان:

رشوه چند میلیاردی عربستان به کشورهای عربی

روزنامه الریاض- عربستان با پرداخت مبالغ مالی هنگفت تحت عنوان کمک مالی به کشورهای عربی موافقت آنها در قبال سیاست‌های خود را جلب می‌کند. کمک‌های مالی عربستان به 85 میلیارد ریال سعودی [22.7 میلیارد دلار] رسیده است و بر اساس گزارش صندوق نقد بین المللی مصر با دریافت 24.4 میلیارد ریال [6.5 میلیارد دلار] از ژانویه 2011 تا آوریل 2014 بالاترین میزان کمک‌های نقدی را از ریاض دریافت کرده است. بر اساس این گزارش یمن نیز با دریافت 14.3 میلیارد ریال [3.8 میلیارد دلار] در طول سالهای 2011 تا 2014 و اردن با دریافت 11.2 میلیارد ریال و [3 میلیارد دلار] در زمانی مشابه به یمن رتبه‌های بعدی را تشکیل می‌دهند.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/انگلیس:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی‌ شد

بی‌بی‌سی- با جدی و نزدیک شدن برگزاری همه‌پرسی در انگلیس نسبت به ادامه حضور و یا جدا شدن از اتحادیه اروپا، داچ بانک آلمان در حال بررسی ابعاد مختلف این موضوع است. این بانک با تشکیل کارگروهی، در حال بررسی انتقال واحدهای این بانک در انگلیس به آلمان در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

انتشار لایحه همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه‌ اروپا بعد از سخنرانی ملکه

گاردین- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس لایحه مربوط به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را یک روز پس از سخنرانی ملکه بریتانیا، منتشر خواهد کرد. نخست وزیر انگلیس، روز سه‌شنبه اولین جلسه سیاسی کابینه جدید را برگزار می‌کند. کامرون در این جلسه سعی خواهد کرد به نمایندگان محافظه‌کار این اطمینان را بدهد که سر حرف‌های خود در موضوع اتحادیه اروپا خواهد ماند. کامرون مصمم است تا اواخر سال 2017 همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا را برگزار کند. ملکه قرار است روز 27 ماه می سخنرانی کند.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/بحرین:

تظاهرات مردم بحرین در آستانه محاکمه شیخ علی سلمان

العالم- بحرینی ها برای همبستگی با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند. این تظاهرات در حالی صورت می گیرد که قرار است جلسه محاکمه شیخ علی سلمان چهارشنبه برگزار شود. مردم بحرین با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی فوری دبیرکل جمعیت الوفاق و همه زندانیان سیاسی این کشور شدند.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/پاکستان:

عاملان حمله به اتوبوس در کراچی دستگیر شدند

داون- غلام‌قادر‌تهیبو فرمانده پلیس مسئول تحقیق درباره حمله به اتوبوس در کراچی اظهار داشت: تا کنون 4 نفر از کسانی که در حمله به اتوبوس در کراچی دست داشته‌اند از جمله فردی به نام طاهر عامل اصلی این حمله دستگیر شده‌اند. به گفته تهیبو، حمله به اتوبوس در کراچی یک عملیات تروریستی فرقه‌ای بود و عاملان این جنایت افراط‌گرایان فرقه‌ای هستند. اعتراف مجرمان دستگیر شده نشان می‌دهد بیش از 11 نفر در حمله به اتوبوس در کراچی شرکت کردند.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/کره شمالی:

کره شمالی سفر بان‌کی‌مون به خاک این کشور را لغو کرد

شبکه خبری بی‌بی‌سی- دولت پیونگ یانگ سفر دبیرکل سازمان ملل برای بازدید از مجتمع صنعتی کائه سونگ در خاک این کشور را لغو کرد. قرار بود بان‌کی‌مون از یک مجتمع صنعتی در ناحیه مشترک اقتصادی دو کره بازدید کند. بان‌کی‌مون گفت این اقدام کره‌شمالی مایه تاسف است و نمی‌توان هیچ توضیحی درباره آن داد.

کره‌شمالی به فناوری کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای دست یافته است

خبرگزاری رسمی کره جنوبی- کره‌جنوبی روز چهارشنبه به نقل از مقامات کره‌شمالی خبر داد، پیونگ‌یانگ به فناوری کوچک‌سازی سلاح هسته‌ای دست یافته است. این دستاورد کره‌شمالی را قادر خواهد کرد از این فناوری در موشک استفاده کند. دست‌یابی کره شمالی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته‌ای، می‌تواند تهدیدی برای کره جنوبی باشد. چندی پیش وزیر دفاع کره جنوبی برآورد کرده بود کره شمالی با پیشرفت هسته‌ای، به سمت ساخت بمب هسته‌ای نزدیک می‌شود.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/روسیه:

صندوق بین‌المللی پول: اقدامات اقتصادی روسیه در برابر تحریم‌ها موفقیت‌آمیز است

راشاتودی- مین ژو، معاون صندوق بین المللی پول، اعلام کرد اقدامات بانک مرکزی روسیه در راستای تثبیت ارزش پول ملی این کشور و به طور کلی وضعیت اقتصادی این کشور موثر واقع شده است. مین ژو که در کنفرانس بریکس در واشنگتن سخن می گفت ادامه داد ما در حال حاضر شاهد تثبیت ارزش روبل روسیه و اقتصاد این کشور هستیم.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/کشورهای مشترک‌المنافع:

سران جامعه همسود در آستانه گردهم می‌آیند

پایگاه خبری کانیوز- در تاریخ 14 خرداد (29 ماه می سال جاری) نشست شورای سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در قزاقستان برگزار می‌شود. در این جلسه بیش از 20 سند در زمینه همکاری‌های مختلف کشورهای مشترک‌المنافع مورد بحث‌وبررسی قرار خواهد گرفت. همچنین اقدامات مشترک در زمینه اقتصادی برای رفع مشکلات حوزه مالی و اقتصادی کشورهای عضو سازمان و برنامه فعالیت سازمان در دوره 2016-2015 از جمله محورهای این نشست خواهد بود.

مصر برگزاری جشن ولادت امام حسین(ع) را ممنوع کرد/دانمارک:

دانمارک به ۳۲ تکفیری مزایای بیکاری پرداخت می‌کند!

خبرگزاری فارس- دولت دانمارک به 32 تکفیری بیش از 400 هزار کرون دانمارکی برابر با 59 میلیون و 734 هزار و 48 دلار هزینه بیکاری پرداخت می‌کند. این در حالی است که این افراد در سوریه به همراه نیروهای داعش مبارزه می‌کنند. آژانس کار دانمارک اطلاعاتی به دست آورده است که بنابر آن 32 نفر از افرادی که برای پیوستن به داعش از کشور خارج شده‌اند، از مزایای خدمات اجتماعی افراد بیکار استفاده می‌کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شناس ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    با طالبان هم مذاکره کنید سیستان رو بدید بره مثل لوزان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس