مدير عامل موسسه صداي بهار از آغاز فعاليت آزمايشي اولين "ويکي فقه" شيعي در جهان و ايجاد دانش نامه مجازي فقه و اصول خبر داد.<BR>

به گزارش مشرق، جواد جوادي در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر گفت: اين فعاليت آزمايشي با هدف رفع مشکلات احتمالي محتوايي و فني آغاز شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري اولين ويکي فقه شيعي در جهان فعاليت رسمي خود را آغاز کند.
وي افزود: ايجاد دانش نامه فقه و اصول با امکان ايجاد لينک براي تمامي موضوعات رجالي، اصولي، روايي و فقهي ارائه شده در متن دروس مراجع معظم تقليد و اساتيد برجسته حوزه به کتاب ها و منابع علمي مرتبط از ويژگي هاي ديگر اين ويکي خواهد بود که هم اکنون متن کامل برخي از کتابهاي اصيل فقهي و همچنين برخي از مجموعه آثار اساتيد برجسته حوزه در اين زمينه آماده شده است که حاصل آن ايجاد کتابخانه تخصصي فقه و اصول به صورت مجازي در فضاي وب خواهد بود.
وي افزود: از مهمترين نگرانيها در اين زمينه ايجاد اين ويکي فقه، بررسي اتقان موضوعات ارائه شده در اين مجموعه است که در حال بررسي شيوه هاي مختلف قرار دادن مطالب در اين مجموعه فقهي هستيم. گروهي از شاگردان برجسته مراجع نيز براين محتوا نظارت خواهند کرد.
مديرعامل موسسه صداي بهار افزود: مدتي قبل امکان دريافت دروس مراجع تقليد به صورت زنده از طريق موبايل فراهم شده بود که با هدف توسعه اين فناوري، هم اکنون امکان ارسال زنده سئوال توسط موبايل فراهم شده و شخصي که از سوي استاد تعيين شده است سئوالات دريافت شده از سوي کاربران در فضاي موبايل را دريافت کرده و در جلسه درس به صورت حضوري از استاد سئوال خواهد کرد. بدين ترتيب امکان ارتباط دوسويه ميان استاد و شاگرد در فضاي موبايل نيز فراهم شده است که اين طرح از ابتداي سال تحصيلي آينده حوزه هاي علميه اجرايي خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس