کد خبر 418369
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

دادگاه جنایی قاهره در آکادمی پلیس قاهره امروز سه شنبه محاکمه «محمد مرسی» و ۱۰ متهم دیگر از اعضای اخوان المسلمین در قضیه جاسوسی برای قطر را ازسرمی گیرد.

به گزارش مشرق، رسانه های خبری مصر اعلام کردند: دادگاه جنایی قاهره امروز سه شنبه به ریاست قاضی «محمد شرین فهمی» و عضویت دو مستشار قضایی به نام های ابو النصر عثمان و حسن السایس به منظور ازسرگیری محاکمه محمد مرسی و 10 متهم دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر، برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشات صادره از دستگاه های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده اند که در میان آنها اسناد کاملا محرمانه نیز دیده می شود که مربوط به ارتش، مکان های استقرار نیروهای ارتش و سیاست های کلی دولت است.

این متهمان قصد داشتند این گزارشات و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل داده و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.

این متهمان عبارتند از: محمد مرسى عیسى العیاط ( رئیس جمهور اسبق- زندانی) - أحمد محمد محمد عبد العاطى (زندانی - مدیر دفتر رئیس جمهور اسبق – داروساز) - أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (زندانی – منشی سابق نهاد ریاست جمهوری) - أحمد على عبده عفیفى (زندانی- تهیه کننده فیلم های مستند) - خالد حمدى عبد الوهاب أحمد رضوان (زندانی- مدیر تولید شبکه مصر 25) - محمد عادل حامد کیلانى (زندانی – مهماندار هواپیما در شرکت هواپیمایی مصر) - أحمد إسماعیل ثابت إسماعیل (زندانی – آموزشیار دانشگاه علوم و فنآوری مصر) - کریمه أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (دانشجو) - أسماء محمد الخطیب (فراری – گزارشگر شبکه خبری رصد) - علاء عمر محمد سبلان (فراری – تبعه اردنی – تهیه کننده برنامه های شبکه الجزیره قطر) - إبراهیم محمد هلال (فراری - رئیس بخش اخبار شبکه الجزیره قطر.

این در حالی است که دادگاه مصر روز شنبه حکم اعدام 122 نفر از میان 166 متهم پرونده جاسوسی بزرگ و حمله به زندان ها را به مفتی مصر ارجاع داد تا نظر شرعی در این باره را کسب نماید و از جمله این افراد نیز عبارتند از : محمد مرسی، یوسف القرضاوی، محمد بدیع، خیرت الشاطر، سعد الکتاتنی، عصام العریان و محمد البلتاجی.

دادگاه جنایی قاهره پیش از این نیز محمد مرسی را به خاطر اتهامات مربوط به قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به "کاخ الاتحادیه" به 20 سال زندان محکوم کرد.

اخراج 400 دانشجوی دانشگاه الازهر در سال جاری تحصیلی

یک منبع در دانشگاه الازهر اعلام کرد که از آغاز سال جاری تحصیلی 400 دانشجوی دختر و پسر به دلیل شرکت در تظاهرات دانشگاه اخراج شده اند.

وی افزود که حکم اخراج این دانشجویان متفاوت است و تعدادی از آنها به صورت نهایی اخراج شده و تعدادی نیز به مدت یکسال از تحصیل تعلیق شده اند.

در همین رابطه دو روز پیش دانشکده پژوهش های اسلامی دانشگاه الازهر شاخه دختران، 4 دانشجوی رشته مطبوعات و رسانه، یک دانشجوی اصول دین و دو دانشجوی شریعت اسلامی را به اتهام مشارکت در تظاهرات ها و اغتشاشات اخراج نمود.

بر اساس این گزارش، دانشکده مذکور با چسباندن اعلامیه هایی در مقابل دروازه دانشکده خواستار ممانعت از ورود این دانشجویان به دانشکده شده است.

انفجار 3 بمب دست ساز در منطقه طره

یک منبع در وزارت کشور مصر شب گذشته اعلام کرد که 3 بمب دست ساز در منطقه طره منفجر شد که البته در این انفجارها آسیبی به کسی نرسید.

وی گفت که دو بمب در خیابان کورنیش النیل در منطقه طره و بمب سوم نیز در زیر تونل های طره منفجر شد.

روز گذشته نیز تعدادی از استان های مصر شاهد وقوع انفجار و حمله مسلحانه بودند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای پلیس و کارشناسان مواد منفجره زخمی شدند.

در اسماعیلیه عناصر مسلح یک کمین نیروهای مسلح در این استان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک سرباز مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته و زخمی شد و به بیمارستان نظامی الجلاء انتقال داده شد.

در الشرقیه نیز در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه یک سرباز نگهبان در جاده «بلبیس - الزقازیق» توسط افراد ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان الاحرار در اثر شدت جراحت وارده به وی جان سپرد.

افراد ناشناس خودروی معاون رئیس دادگاه تجدید نظر در المنیا را آتش زدند

افراد ناشناس خودروی شخصی «احمد حافظ عبد الصمد» معاون رئیس دادگاه تجدید نظر در شهر مغاغه واقع در استان المنیا را به آتش کشیدند.

سرلشگر «محمد صادق الهلباوی» مدیر امنیت المنیا ابلاغیه ای درباره این حادثه دریافت کرد و سریعا تیم دفاع شهری و تحقیقات جنایی به مکان مورد نظر اعزام شدند.

این در حالی است که افراد مسلح روز شنبه نیز با حمله به مینی بوس حامل قضات در شهر العریش واقع در شمال سه قاضی را به قتل رساندند.

در همین رابطه گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است، در بیانیه ای به قتل قضات و کارکنان دستگاه قضایی تهدید کرد.

تهدیدات این گروه علیه قضات پس از آن مطرح شد که اداره زندان های مصر روز یکشنبه 6 تن از عناصر این گروه را که در عملیات هایی علیه ارتش و پلیس مصر دست داشتند، اعدام کرد.

کشته شدن 6 تروریست و دستگیری 12 فرد مظنون در حملات امنیتی شمال سینا

منابع امنیتی در شمال سینا اعلام کردند که در ادامه حملات امنیتی در این منطقه 6 فرد مسلح در منطقه جنوب شیخ زوید کشته شدند.

به گفته این منابع، یک گروه مسلح 6 نفره که سوار بر خودروی شاسی بلند بودند، هدف قرار گرفته و به قتل رسیدند.

همچنین 12 فرد مظنون نیز در این عملیات های امنیتی دستگیر و نیز 6 دستگاه موتور سیکلت، 2 خانه و 7 مخفیگاه تروریست ها تخریب شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس