لیندسی گراهام قانونگذار ارشد آمریکایی نوشته است: باید به ایرانی‌ها اجازه دستیابی به نیروگاه هسته‌ای داده شود اما زیرساخت آن باید مرتبط و مناسب با نیازهای تنها یک نیروگاه هسته‌ای باشد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/2/28 به شرح زیر است:

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/ایران:

رایزنی ایران و روسیه در راستای افزایش تسهیلات ترددی و روادید برای شهروندان 2 کشور

خبرگزاری فارس- هیأت کنسولی وزارت امور خارجه ایران به ریاست علی چگنی مدیرکل کنسولی این وزارتخانه به منظور انجام مذاکرات با همتای روس خود جهت ارتقای همکاری‌های کنسولی و افزایش تسهیلات ترددی و روادید برای شهروندان دو کشور به ویژه بازرگانان، سرمایه‌گذاران، دانشجویان و گردشگران وارد مسکو شد. طرفین با توجه به اراده مسئولان 2 کشور برای ارتقای هر چه بیشتر روابط فیمابین به ویژه روابط اقتصادی و بازرگانی، راه‌های تقویت مناسبات و برداشتن موانع را مورد رایزنی قرار خواهند داد. همچنین در این سفر قرار است اسناد مربوطه پس از نهایی شدن بین مدیران کل کنسولی وزارت خارجه‌های 2 کشور امضا شود.

سناتورهای جمهوری‌خواه به انتقاد از حقوق بشر ایران پرداختند

پایگاه اطلاع‌رسانی یکی از سناتورهای آمریکایی- ۶ نفر از سناتورهای تندرو آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان در خصوص تأخیر در انتشار گزارش مربوط به حقوق بشر ایران اعتراض کردند. سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در این نامه نوشتند: وزارت خارجه طبق قانون ملزم است هر سال این گزارش را طبق زمان معین منتشر کند. بعد از گذشت مهلت ۲۵ فوریه ۲۰۱۵، وزارت خارجه روز ۱۶ آوریل اعلام کرد که در انتشار این گزارش همچنان تأخیر وجود خواهد داشت.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند

پایگاه خبری الیوم عربستان- وزارت خارجه بحرین صبح یکشنبه محمدرضا بابایی کاردار سفارت ایران در منامه را فراخواند. عبدالله عبداللطیف عبدالله سرپرست وزارت خارجه بحرین با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در دفاع از ملت مظلوم بحرین اعلام کرد که چنین اظهاراتی دخالت آشکار در امور داخلی این کشور است. وی با تاکید بر اینکه این اظهارات با قوانین بین المللی و سازمان ملل در تعارض است، گفت: ایران باید به حاکمیت بحرین احترام بگذارد.

معاون سابق سیا:‌ در جنگ با ایران، باید کنار عربستان باشیم

رادیو صدای آمریکا- مایکل مورل معاون سابق مدیر سیا در خصوص روابط ایران و عربستان گفت: این دو کشور مهم در حال جنگ نیابتی با هم هستند، جنگی بر سر تسلط بلندمدت بر خاورمیانه. من در این مصاحبه، دید سیاسی (سازمان سیا) را علنی می گویم و می‌دانید که این کار برای یک فرد اطلاعاتی، غیرمعمول است؛ به نظر من ما باید تمام قد پشت عربستان بایستیم.

گیتس: باید امکان بازرسی های مورد درخواستمان از تاسیسات ایران را داشته باشیم

شبکه سی‌بی‌اس- وزیر دفاع اسبق آمریکا مدعی شد: در صورتی که مابازرسی‌های مورد درخواستماناز تاسیسات ایران را نداشته باشیم،‌ پتانسیل زیادی وجود دارد که ایران تقلب کند.

تل‌آویو در حمله احتمالی ایران مبدل به شهر سوخته می‌شود

وبگاه اسرائیلی عروتص شواع- دکتر ماتی اوفک افسر ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل و موساد با ارائه جزییاتی از نمونه‌ حمله هسته‌ای و الکترو مغناطیسی ایران اظهار داشت که چنین حمله‌ای غیرمترقبه بوده و موجب مرگ هزاران نفر خواهد شد. همچنین علاوه بر تخریب تل‌آویو در اثر حمله هسته‌ای، بخش‌های بسیاری از این شهر در حمله هسته‌ای خواهند سوخت زیرا گازهای موجود در باک خودروها آتش خواهند گرفت. همچنین ساختمان‌های بلند شهر نیز سقوط کرده و عابرین خیابان‌ها به شکل وحشتناکی مجروح خواهند شد. گفته می‌شود ارتش اسرائیل قادر به دفاع از بخش‌های الکترونیکی خود در برابر حملات الکترو مغناطیس هستند، اما باید گفت که انفجارهای ناشی از بمب‌های الکترو مغناطیسی با از کار انداختن سامانه‌های ارتباطی تلفن‌های همراه و خطوط ثابت تلفن کاملا سامانه ارتباطی اسرائیل را نابود خواهند کرد.

سفر وزیر دفاع ایران به عراق

خبرگزاری فارس- حسین دهقان وزیر دفاع ایران روز دوشنبه به عراق می‌رود. این سفر به دعوت رسمی خالد العبیدی همتای عراقی دهقان انجام می‌گیرد و قرار است روابط دو جانبه نظامی دو کشور و آخرین وضعیت امنیتی عراق مورد بررسی طرفین قرار گیرد.

معاون وزیر نفت: ما به بازارهای جهانی نفت برمی‌گردیم

رویترز- رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت ایران گفت که بعید است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست بعدی خود میزان تولید را کاهش دهند. وی تاکید کرد که ایران اخیرا کمی بیشتر از 10 میلیون بشکه نفت در تانکرها ذخیره کرده که می‌توان در صورت رفع تحریمها و شرایط بازار آنها را در اختیار بازارهای جهانی قرار دهد. ما به سطح تجارتی که قبلا داشتیم برخواهیم گشت.

سنگاپور مدعی شد: تیراندازی به کشتی سنگاپوری توسط ایران نقض قوانین بین‌المللی است

پایگاه استار- سنگاپور در ادامه ادعاها درباره تیراندازی به یک کشتی این کشور در خلیج فارس توسط ایران، اعلام کرد که چنین اقدامی نقض قوانین بین‌المللی است. در این بیانیه همچنین از مقامات دریایی ایران خواسته شده درباره این حادثه تحقیق کرده و مانع تکرار چنین اقداماتی در آینده شوند.

وزیر دفاع ایران وارد بغداد شد

خبرگزاری فرانسه- سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران، وارد بغداد شد. دهقان که به دعوت خالد العبیدی همتای عراقی‌اش به این سفر رفته قرار است نشستی مشورتی با وی داشته باشد.

صالحی از بیمارستان مرخص شد

خبرگزاری فارس- علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه پس از چند روز بستری در بیمارستان بهمن تهران مرخص شد. رئیس سازمان انرژی اتمی چندی پیش بر اثر عارضه‌ای در روده در بیمارستان بستری و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

گراهام: غنی‌سازی ایران باید تنها برای نیازهای عملی یک رآکتور کافی باشد

وال‌استریت‌ژورنال- لیندسی گراهام قانونگذار ارشد آمریکایی نوشته است: باید به ایرانی‌ها اجازه دستیابی به نیروگاه هسته‌ای صلح‌آمیز داده شود اما زیرساخت آن باید مرتبط و مناسب با نیازهای تنها یک نیروگاه هسته‌ای باشد. بازرسی‌های هر زمان و هر مکان از همه تاسیسات نظامی و غیرنظامی ایران باید لحاظ شده و ایران نباید قدرت وتوی بازرسی بازرسان از تاسیساتش را داشته باشد. رفع تحریم‌ها باید مرحله به مرحله و با تاییدیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گیرد. نباید به ایران اجازه تحقیق و توسعه روی سانتریفیوژهای پیشرفته داده شود. هرگونه توافقی که این اصول را تامین نکند، ‌ناکام خواهد ماند؛‌ ناکامی‌ای که نتایج ناگواری برای امنیت جهانی خواهد داشت.

ولایتی برای دیدار با مقامات لبنانی وارد بیروت شد

پایگاه لبنانی دیلی‌استار- علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، برای دیدار با مقامات لبنانی دوشنبه وارد بیروت شد. ولایتی با استقبال علی مقداد نماینده پارلمان لبنان و از اعضای حزب‌الله به نمایندگی از سیدحسن نصرالله، وارد بیروت شد. ولایتی قرار است در این سفر یک روزه با نبیه بری و تمام سلام رئیس پارلمان و نخست‌وزیر لبنان دیدار کند و ساعت 7 عصر هم با میشل عون رهبر حزب جریان ملی آزاد لبنان هم دیدار کند و انتظار می‌رود با سید حسن نصرالله هم دیدار کند.

واشنگتن: آماده همکاری با اسرائیل جهت مقابله با تهدیدات ایران هستیم

خبرگزاری فارس- دن شاپیرو سفیر آمریکا در سرزمینهای اشغالی در اظهاراتی به رژیم صهیونیستی درباره ادامه همکاریهای واشنگتن و تل‌آویو اطمینان داد و گفت: ما آماده تعامل فوری با شرکای اسرائیلی خودمان برای یافتن راه‌ها جهت تقویت همکاری امنیتی و اقدامات جهت مقابله با تهدیدات ایران هستیم .وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نیز گفت: چشمان ما کاملا بر روی یک توافق خوب متمرکز باقی می‌ماند چون ما توافق بد نخواهیم کرد.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/یمن:

عربستان بیش از ۲۰ موشک به صعده و حجه شلیک کرد

شبکه المیادین- ارتش عربستان در ادامه نقض آتش‌بس در یمن، امروز بیش از ۲۰ موشک و خمپاره را به سمت صعده و حجه شلیک کرد. نظامیان عربستانی همچنین منطقه فج حرض در استان حجه واقع در غرب یمن را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

یک نفربر ارتش سعودی در منطقه جلاح هدف قرار گرفت

شبکه خبری المیادین- المیادین در خبری فوری از هدف قرار گرفتن یک نفربر سعودی در منطقه جلاح واقع در استان نجران خبر داد و اعلام کرد که طی این اقدام، تمام سرنشینان این نفربر زخمی شدند. هنوز جزئیاتی از این خبر منتشر نشده است.

خالد بحاح خواستار تمدید آتش‌بس انسانی در یمن شد

پایگاه خبری براقش نت- خالد بحاح نخست‌وزیر مستعفی و فراری یمن در نشست ریاض، خواستار تمدید آتش‌بس انسانی در یمن شد. بحاح مدعی شد که دولتش ترجیح می‌دهد، آتش‌بس کنونی تمدید شود اما این مسئله به شرایط موجود بستگی دارد.

عربستان حملات هوایی به یمن را از سر گرفت

روزنامه شیکاگو تریبیون- مقامات امنیتی دولت مستعفی یمن و شاهدان عینی خبر داده اند ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با پایان آتش بس 5 روزه در یمن بار دیگر حمله هوایی به مواضع انصارالله در شهر عدن در جنوب یمن را از سر گرفته است. آتش بس 5 روزه از ساعت 11 شب (30 دقیقه بامداد به وقت تهران) به وقت محلی به اتمام رسید و جنگنده های ائتلاف مواضع انصارالله و تانکهای آنها در حومه عدن را بمباران کردند.

کری: برای حمایت از آتش‌بس انسانی در یمن تلاش می‌کنیم

خبرگزاری فارس- جان کری وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن همچنان به حمایت از ایده آتش‌بس انسانی در یمن ادامه می‌دهد. وی ادامه داد، تحت شرایط کنونی که در یمن به وجود آمده است، حمایت از ایده آتش‌بس انسانی در این کشور بسیار دشوار است. وی در توجیه حملات نیروهای ائتلاف عربستان سعودی به یمن علیرغم آتش‌بس انسانی، مدعی شد: با حرکت دادن سکوهای پرتاب موشک به سمت عربستان سعودی، حوثی‌ها آتش‌بس را نقض کردند.

اصابت خمپاره به مناطق مرزی جازان در عربستان

خبرگزاری فارس- گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که چند خمپاره به منطقه جازان در مرز عربستان و یمن اصابت کرده است. این خمپاره‌ها از سوی قبایل یمنی در مرزهای مشترک با عربستان به سوی این کشور شلیک می‌شود.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/عراق:

اشغال ساختمان استانداری الانبار با 17 خودروی بمب‌گذاری شده

شبکه عراق القانون- فالح العیساوی نماینده رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که به دولت عراق درباره انتقال تجهیزات نظامی داعش از سوریه به عراق بارها هشدار داده است اما کسی به هشدارهای او توجه نکرده است. وی گفت: نیروهای امنیتی در استان الانبار، انتظار حمله تکفیری‌های داعش را داشتند و تکفیری‌ها نیز با بیش از 17 خودروی بمب‌گذاری شده به طرف یگان‌های امنیتی مستقر در نزدیکی ساختمان دولتی و ساختمان استانداری حرکت کردند و همین مسئله موجب شد آنها بتوانند، این دو ساختمان را تصرف کنند.

داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد

المیادین- داعش از 4 محور بار دیگر به شهر الرمادی مرکز استان الانبار، یورش برد تا نیروهای ارتش و عشایر را از این شهر عقب براند. داعش کنترل بخش غربی الرمادی را در اختیار گرفته است و ارتش تجهیزات خود را برای مقابله با شبه نظامیان به مناطق درگیری فرستاده است. روز گذشته نیروهای ارتش و عشایر توانستند داعش را از ساختمان مرکزی دولتی در الرمادی عقب برانند ولی امروز بار دیگر تروریست‌ها به شهر الرمادی حمله بردند تا شکست روز گذشته را جبران کنند.

حیدر العبادی فرمانده نیروهای واکنش سریع در الانبار را برکنار کرد

شفق نیوز- یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار عراق، دوشنبه اعلام کرد که حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، دستور برکناری فرماندهی تیپ نیروهای واکنش سریع در استان الانبار را صادر کرد. العبادی، سرتیپ ستاد موسی کاطع فالح را از پست فرماندهی تیپ نیروهای واکنش سریع در الانبار را به دلیل بحران ایجاد شده در مرکز این استان و منطقه الکرمه برکنار کرد. نیروهای ارتش عراق(گردان طلائی) و عشایر اهل سنت منطقه، طی دو روز گذشته، سرانجام بعد از مقاومت چند ماهه در مقابل حملات نیروهای تروریستی داعش در شهر الرمادی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

الحشد الشعبی:‌ آماده آزادسازی الانبار هستیم

صوت العراق- یوسف الکلابی سخنگوی نیروهای بسیج مردمی مبارزه با داعش، موسوم به الحشد الشعبی امروز از آمادگی نیروهای مردمی برای آزادسازی استان الانبار از دست نیروهای تروریستی خبر داد. الکلابی اعلام کرد که ورود الحشد الشعبی به استان الانبار، منوط به تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق است.

ورود 3 هزار نیروی بسیج مردمی به الانبار

پایگاه خبری السومریه‌نیوز- نزدیک به 3 هزار نیروی بسیج مردمی مبارزه با داعش وارد استان الانبار شدند. از سوی دیگر صباح کرحوت رئیس شورای استانداری الانبار با تایید سیطره داعش بر مرکز شهر الرمادی مرکز استان الانبار، گفت: این شورا با اکثریت آرا با ورود نیروهای بسیج مردمی به الانبار موافقت کرده است.

سازمان بدر: هادی العامری شخصا نبرد الانبار را فرماندهی می‌کند

پایگاه خبری المعلومه- سازمان بدر عراق دوشنبه اعلام کرد که هادی العامری رئیس این سازمان که وارد الرمادی مرکز استان الانبار شده است، شخصا مسئولیت نبرد با داهش در این استان را برعهده خواهد گرفت. محمد ناجی گفت: تصمیم العبادی برای ورود نیروهای بسیج مردمی به الانبار بسیار مناسب بود و ما برای آزادسازی این استان از دست داعش و همپیمانانش آماده‌ایم. شخص العامری نیز خود نبرد با داعش را فرماندهی خواهد کرد و در نزدیک‌ترین زمان ممکن، آزادی این استان را اعلام خواهد کرد.

پنتاگون: کشمکش برای تصرف شهر الرمادی ادامه دارد

خبرگزاری فرانسه- پنتاگون اعلام کرد اوضاع در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار عراق که گروه تروریستی داعش پیشتر مدعی تصرف کامل آن شده بود کماکان تغییرپذیر و محل کشمکش است. پنتاگون به علاوه اعلام کرده در حال پیگیری گزارش هایی مبنی بر تداوم خشونت در این شهر راهبردی است.

استقرار 60 هزار نیروی بسیج مردمی در شرق الرمادی

پایگاه خبری عراقی التغییر- منابع امنیتی اعلام کردند که 60 هزار نیروی بسیج مردمی مبارزه با داعش به پایگاه الحبانیه در شرق شهر الرمادی برای شرکت در نبرد آزادسازی این شهر که مرکز استان الانبار است، رسیدند. این گروه‌ها قرار است تحت فرمان ابومهدی المهندس معاون فرماندهی بسیج مردمی و هادی العامری فرماندهی ناظر بر عملکرد این نیروها، به محض اعلام ساعت صفر عملیات، وارد نبرد با داعش شوند.

سازمان بدر: 25 هزار داوطلب برای عملیات آزادی الرمادی آماده‌اند

خبرگزاری فارس- جاسم محمد از فرماندهان سپاه بدر عراق که در حال فعالیت در نیروهای بسیج مردمی این کشور است گفت که 25 هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی آماده حرکت به سوی الانبار هستند. وی افزود که این نیروها طی 2 روز آینده راهی الانبار خواهند شد.

فواد معصوم به آمریکا می‌رود

پایگاه خبری عراقی الیوم الثامن- یک منبع آگاه سیاسی عراق از سفر قریب الوقوع فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق به واشنگتن خبر داد. معصوم تا چند روز دیگر به آمریکا خواهد رفت تا با باراک اوباما همتای آمریکایی‌‌اش دیدار کند. معصوم در این سفر درباره جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه و مسئله مهم تسلیح نظامی عراق و آشتی ملی در این کشور با مقامات آمریکایی رایزنی خواهد کرد. رئیس‌جمهور عراق چند روز پیش به ایران سفر کرده بود.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/سوریه:

کشته شدن ۳۰۰ نفر در درگیری‌های تدمر

ال‌بی‌سی لبنان- گروه موسوم به دیدهبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد که حدود 300 نفر در درگیری‌های طی 4 روز اخیر کشته شدند. در همین حال، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که پنج نفر از سرکردگان گروه تروریستی داعش در حمله ارتش سوریه به شرق این کشور از پای درآمدند.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/آمریکا:

وزیر اسبق خارجه آمریکا: جنگ عراق بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ آمریکا بوده است

مرکز وودرو ویلسون- مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد: من معتقدم که عراق بزرگترین فاجعه در تاریخ آمریکا بوده است. (جنگ) عراق اعتبار آمریکا را نابود کرد یا شاید به آن خدشه وارد آورد. آنچه که جنگ عراق به وجود آورد، نظامی کردن دموکراسی بود و ما را در جایگاه بدی در خاورمیانه در خصوص تمامی موضوعاتی که ما درباره آن بحث کردیم، قرار داد.

اوباما استفاده پلیس آمریکا از برخی از تجهیزات نظامی را ممنوع کرد

آسوشیتدپرس- باراک اوباما تحت فشار شدید افکار عمومی اقدام به ممنوعیت استفاده نیروهای پلیس از برخی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی کرد. تجهیز بسیار زیاد نیروهای پلیس و استفاده آنها از انواع تسلیحات تا آنجا با انتقاد مواجه شده که برخی از نظامیان سابق آمریکایی حاضر در جنگهای افغانستان و عراق اذعان کردند که نیروهای پلیس از نظر تسلیحات و تجهیزات از نظامیان حاضر در خط مقدم جنگ هم مسلح‌تر هستند.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/مصر:

اتحادیه اروپا صدور حکم اعدام مرسی را محکوم کرد

اسکای‌نیوز- اتحادیه اروپا صدور حکم اعدام برای محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و 100 نفر دیگر را محکوم کرد و محاکمه را نادرست دانست. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: تصمیم دادگاه برای صدور حکم اعدام، پس از دادرسی‌های طولانی در مصر گرفته شد که بر مبنای قوانین این کشور و تحت قوانین جهانی نبود. اتحادیه اروپا خواستار تجدید‌نظر در این حکم است.

قرضاوی: حکم اعدام مرسی باطل است؛ زوال کودتاچیان نزدیک است

شبکه خبری الجزیره- یوسف القرضاوی رئیس سازمان موسوم به اتحاد علمای مسلمان در واکنش به صدور حکم اعدام برای خودش و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور، این حکم را بی ارزش دانست و گفت که ارزش پیگیری هم ندارد. به گفته قرضاوی این حکم قابل اجرا نیست زیرا بر خلاف سنت‌های خداوند و برخلاف عرف میان مردم است و هیچ مفتی حاضر نخواهد شد اجازه اجرای چنین حکمی را بدهد زیرا این حکم در اصل باطل است. وی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و مردان این دولت را کودتاچی توصیف کرد و گفت که این حکم را علیه ما صادر نکرده‌اید بلکه صدور این حکم گریبان خودتان را خواهد گرفت و سقوط می‌کنید.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/انگلیس:

اقدامات کامرون تعیین می‌کند که همه‌پرسی مجدد جدایی اسکاتلند برگزار خواهد شد یا نه

تلگراف- نیکولا استرجئون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند و رهبر حزب ملی این کشور به دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفت اگر خواسته‌های آنان برای قدرت بیشتر را نپذیرد، اسکاتلندی‌ها به زودی بریتانیا را ترک خواهند کرد. استرجئون به دیوید کامرون هشدار داد که وی مسئول برگزاری همه‌پرسی دوم برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا خواهد بود. خانم استرجئون خواستار تفویض اختیارات و قدرت بیشتر به اسکاتلند است.

هزاران معلول، قربانی سوءاستفاده جنسی در انگلیس

روزنامه گاردین- موسسات خیریه انگلیس با اشاره به آمار و ارقام از مشکل عظیمی برای معلولان انگلیسی خبر دادند. انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان، با اشاره به آمار 106 مرکز، اعلام کرد شمار 4 هزار و 748 معلول قربانی سوءاستفاده جنسی بودند. در این میان، معلولان ذهنی دو سوم قربانیان را تشکیل می‌دهند. جان بروآن عضو انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان گفت: کودکان و افراد جوان معلول در مقایسه با افراد سالم، سه تا چهار برابر بیشتر در معرض سوءاستفاده جنسی و هم‌چنین بی‌توجهی واقع می‌شوند.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/فلسطین:

نتانیاهو: اورشلیم شهر یهودی‌هاست؛ از اینجا تکان نمی‌خوریم

خبرگزاری فارس- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس روز یکشنبه در جشن موسوم به یوم یروشالاییم (به معنای روز اورشلیم) مدعی شد قدس شهر یهودی‌ها است و آن‌ها این سرزمین را ترک نخواهند کرد. رژیم صهیونیستی این جشن را برای یادبود اشغال یکپارچه شهر قدس برگزار می‌کند.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/فرانسه:

شهردار فرانسوی: دین اسلام باید از سال ۲۰۲۷ در فرانسه ممنوع شود

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت- رابرت چاردون شهردار شهر ونلس در جنوب فرانسه به خاطر ارسال پیام‌های توئیتری ضد اسلامی به طور موقت از این حزب اخراج شد. رابرت چاردون در توئیت خود گفته بود: دین اسلام باید از سال 2027 در فرانسه ممنوع شود. هر شخصی‌که در فرانسه دین اسلام را دارد باید به فوریت به خارج از کشور فرستاده شود.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/اردن:

ظهور داعش در اردن؛ وزیر کشور و فرماندهان ارشد امنیتی برکنار شدند

شبکه خبری سی‌ان‌ان- منابع بلندپایه اردنی گزارش دادند که چالش‌های امنیتی اخیر در اردن دلیل اصلی برکناری وزیر کشور و تعدادی از فرماندهان امنیتی این کشور است. عبدالله نسور نخست وزیر اردن اعلام کرده حسین المجالی وزیر کشور اردن استعفا کرده و توفیق الطوالبه فرمانده کل امنیت عمومی و احمد السویلمین فرمانده نیروهای گارد به صورت اجباری بازنشسته شده‌اند. این تغییرات در پی نا امنی‌های اخیر در استان معان اردن و ربوده شدن یکی از خودروهای سازمان اطلاعات این کشور به دست گروه‌های مسلح و برافراشته شدن پرچم القاعده بر روی آن صورت گرفته است.

بحرین کاردار سفارت ایران را فراخواند/ سرنوشت شهر تل‌آویو در صورت حمله ایران/ داعش بر مقر فرماندهی عملیات الانبار مسلط شد/ 60 هزار نیروی مردمی در الرمادی مستقر شدند/روسیه:

آغاز رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای مدیترانه

اسپوتنیک- الکساندر فدوتنکوف معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه از ورود ناوهای روسیه و چین به دریای مدیترانه برای برگزاری رزمایشی مشترک در سال جاری خبر داد. روسیه اعلام کرده است که رزمایش روسیه و چین در سال 2015 در دریای مدیترانه عملیاتی علیه گروه سومی نیست و با هدف درک مشترک بین نیروهای دریایی 2 کشور صورت می‌گیرد. فاز فعال این رزمایش تا 21 می ادامه خواهد داشت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    نظام سلطه فقط با استفاده از حربه اسب تروا قادر است ایران را به زانو درآورد و لا غیر
  • محمد ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    کشورهای زیادی برای حفظ منافعشان ،وارد منطقه شده اند ،و این در حالی است که اگر از ما سوال کنند برای حفظ و گسترش منافع تان چکار می کنید ، جواب درستی نداریم چون کارهای ما باعث توجیح عملکرد آنها بوده است و جواب داده است(طرح موفق ایران هراسی) شاید وقت آن رسیده باشد که ما هم به دنبال سیاست قابل انعطافتری باشیم ، راه های رسیدن به هدف خیلی زیاد هستند که با تغیر فکر امکان پذیر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس