کد خبر 417903
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

انتخابات مجلس اصولگرایان و اصلاح طلبان عزم خود را برای ورود به انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه اردبیل جزم کرده اند در این بین خبری از فعالیت حامیان دولت مخابره نشده است.

به گزارش مشرق، اصولگرایان، اصلاح طلبان، حامیان دولت و احمدی نژادی ها در حال تلاش و نقش آفرینی در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه اردبیل هستند از این رو برخی از کاندیداهای احتمالی تحرکات انتخاباتی را آغاز کرده اند به طوری که رسانه های استانی از حضور تعدادی از این افراد در مراسم ترحیم، ارسال پیامک های تبریک و حضور در مناطق روستایی خبر داده اند.

در انتخابات مجلس نهم، اصولگرایان با فهرست جبهه متحد اصولگرایان وارد عرصه انتخابات شدند و در آن مقطع این جبهه با صدور بیانیه‌ای کاندیداهای مورد حمایت خود را معرفی کرده بود. از حوزه انتخابیه اردبیل، نمین و سرعین منصور حقیقت‌پور استاندار سابق اردبیل، جواد صبور و مصطفی افضلی‌فرد و از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر نیز ولی ملکی نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایی معرفی شده بودند.

** وضعیت کنونی اردبیل در خانه ملت

مصطفی افضلی فرد، کمال الدین پیرمؤذن، حبیب برومند داشقاپو، جلیل جعفری بنه خلخال، میرقسمت موسوی اصل و یونس اسدی با رای مردم در کرسی سبز بهارستان در ایستگاه نهم قرار گرفتند. از نمایندگان کنونی اردبیل به عنوان گزینه های اصلی در حوزه های انتخابیه خود نام برده می شود البته علاوه بر نمایندگان فعلی این استان، اصلاح طلبان و حلقه احمدی نژاد نگاه ویژه ای به اردبیل دارند به همین جهت براساس شنیده ها یکی از وزرای فعال دولت دهم به همراه برادرش کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه اردبیل خواهد شد.

** یاران احمدی نژاد از اردبیل تا مشکین شهر

علی نیکزاد و اکبر نیکزاد به عنوان گزینه های احتمالی و شاخص در حوزه انتخابیه اردبیل شناخته می شوند، برادر بزرگ وزیر پرکار دولت احمدی نژاد و برادر کوچک استاندار سابق اردبیل بود. البته وزیر سابق راه کاندیداتوری خود در انتخابات را رد کرد اما با این حال رسانه ها و فعالان سیاسی او را کاندیدای احتمالی معرفی می کنند که در دقیقه نود انتخابات وارد عرصه خواهد شد.

اخیرا، یکی از روزنامه ها نیز علی نیکزاد را گزینه اصلی احمدی نژاد در انتخابات مجلس معرفی کرده بود.

برخلاف علی نیکزاد، برادر او از احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات خبر داد و با اشاره به آرایش انتخاباتی اردبیل و نقش آفرینی اصلاح طلبان در این استان گفته بود: کاندیداهای اصلاح‌طلب منتصب به دولت روحانی محبوبیتی در بین مردم ندارند و اگر کاندیدای اصلاح‌طلبی رأی بیاورد از بابت شخصیت و جایگاه حقیقی خود است.

عباس زاده مشکینی مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت احمدی نژاد هم کاندیدای احتمالی انتخابات از حوزه انتخابیه مشکین شهر است.

همچنین یک منبع آگاه، از فعالیت انتخاباتی حمید عبادالهی فرماندار سابق مشکین شهر خبر داد و گفت: وی از نظر فکری نزدکترین گزینه به اصولگرایان است

هم اکنون یونس اسدی نماینده این حوزه انتخابیه(مشکین شهر) است، وی با فراکسیون رهروان ولایت همکاری می کند و طرح سوال از رئیس جمهور پیشین را نیز امضاء کرده بود.

** وضعیت انتخاباتی اصلاح طلبان در اردبیل

چهره های حزبی اصلاح طلب و نمایندگان ادوار می خواهند بخت خود را برای ورود به انتخابات مجلس دهم آزمایش کنند. از بین اصلاح طلبان تاکنون از محمدرضا سرداری، احمدجباری مقدم، احد قضایی، علی محمد  غریبانی و ولی آذروش به عنوان گرینه های احتمالی نام برده می شود.

علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و در صورت کاندیداتوری و تائید صلاحیت در انتخابات در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

ولی آذروش نماینده اردبیل، نمین در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس بود. او در انتخابات مجلس هشتم مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه قرار گرفت اما از ورود به بهارستان باز ماند.

علاوه بر نقش آفرینی اصلاح طلبان در اردبیل، تعدادی از نیروهای اصلاح طلب نیز خود را برای ورود به حوزه انتخابیه خلخال و پارس آباد آماده می کنند. شنیده شده است حسن الماسی «نماینده دوره ششم»، کیومرث کمالی «معاون منابع انسانی استاندار و دبیر حزب اراده ملت» و فتح‌اله دادگر «رئیس فعلی دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر» کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه پارس‌آباد و بیله‌سوار خواهند شد.

حسن الماسی در میتینگ متحصنین مجلس ششم حضور داشت و سرانجام به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان در دوره ششم استعفاء داد.

براساس اخبار دریافتی، مهرانگیر مروتی نیز از حوزه انتخابیه خلخال وکوثر در انتخابات مجلس دهم ثبت نام خواهد کرد. وی نماینده خلخال در مجالس ششم و هفتم و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون زنان مجلس ششم بود. این چهره اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم مورد حمایت حزب اعتماد ملی قرار گرفت اما درنهایت نتوانست رای اکثریت را از آن خود کند.

همچنین در حوزه انتخابیه گرمی تاکنون ناصر نصیری فرماندار پارس آباد و چهره نزدیک به اصلاح طلبان با استعفا از این مسئولیت، آمادگی خود را جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم اعلام کرد.

حجت الاسلام میر قسمت موسوی و ولی اسماعیلی"نمایندگان فعلی و سابق مجلس" نیز دو چهره اصولگرا هستند که به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات از سوی اصولگرایان معرفی می شوند. موسوی هم اکنون عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس و ولی اسماعیلی سخنگوی  فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم بود.

حجت الاسلام عیدالصمد وثوقی هم یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گرمی است، وی پیش از این در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا فعالیت می کرد که به دلیل حضور در انتخابات استعفاء داد و هم اکنون مسئول عتبات عالیات بازنشگتان نیروهای مسلح شمالغرب کشور  است.


منبع: نماینده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجلس آخرتی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    بدبخت آنکه گرفتار عقل شد**** خوشبخت آنکه .... آمد ..... رفت
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مگه من خلاف عقل و شرع و اخلاق نوشتم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس