عملیات نظامی ما از تأیید شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج[فارس] و ملت یمن برخوردار است و نباید برای آن، محدودیت زمانی قائل شد. من عکس‌های قربانیان غیرنظامی را ندیده‌ام اما در مناقشات مسلحانه افراد غیرنظامی هم قربانی می‌شوند!

از تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای شگفت‌زده شدم/ سیاست‌های روحانی در منطقه ادامه راه احمدی‌نژاد است/ دست دوستی بسوی ایران دراز کردیمگروه بین‌الملل مشرق - شاهزاده ترکی بن فیصل آل سعود (70 ساله) از 1977 تا 2001 رییس سرویس اطلاعات خارجی عربستان سعودی و بعد از آن سفیر این کشور در لندن و واشینگتن بود. او در حال حاضر سرپرستی مرکز پژوهشی ملک فیصل در مطالعات اسلامی را برعهده دارد. پدر او فیصل از 1964 تا 1975 شاه عربستان سعودی و برادرش سعود چهل سال وزیر خارجه این کشور بود. هفته گذشته ملک سلمان با تغییر نسل رهبران کشور به خدمت او خاتمه داد.

در ادامه متن مصاحبه این شاهزاده سعودی با نشریه آلمانی اشپیگل آمده است:

اشپیگل: پادشاه ملک سلمان به نحو غافلگیرکننده‌ای ولیعهد خود را عوض کرد، وزیر کشور محمد بن نایف را به ولیعهدی برگزید و پسرش محمد بن سلمان را به نیابت ولیعهد منصوب کرد. شما در مورد این تصمیمات چه نظری دارید؟

ترکی بن فیصل: شورای پادشاهی انتخاب ملک سلمان درباره ولی‌عهد و نایب جدید را تأیید کرده است. لذا نگاه کنید که در نص قانون اساسی عربستان چگونه مقرر شده است.

خبرنگار اشپیگل در واکنش به این پاسخ یک خطی ترکی فیصل گفت: شما برای حادثه‌ای که پیامدهای گسترده‌ای دارد خیلی کوتاه پاسخ می‌دهید. نه تنها مقرن که تا کنون ولیعهد بود برکنار شد، بلکه برادر شما شاهزاده سعود الفیصل هم که تا هفته گذشته وزیر خارجه بود، کنار گذاشته شد.

ترکی بن فیصل: شاهزاده سعود الفیصل در مقام فعلی‌اش نیز سیاست خارجی را زیر نظر دارد. از تجربیات فراوان او برای هدف‌های سیاست خارجی ملک سلمان به عنوان ابزاری برای تنظیم روابط با سایر کشورها استفاده خواهد شد.


اشپیگل:
شاهزاده محمد، نفر سوم در حکومت و در مقام وزیر دفاع مسؤول عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن، 30 سال بیشتر ندارد و قطعاً برای این کار خیلی جوان است.

از تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای شگفت‌زده شدم/ سیاست‌های روحانی در منطقه ادامه راه احمدی‌نژاد است/ دست دوستی بسوی ایران دراز کردیم

ترکی فیصل: «رهبر ما ملک سلمان است، او شاه است و عملیات نظامی همین طور سیاست خارجی و داخلی را هدایت می‌کند. ملک سلمان در 18 سالگی فرماندار ریاض شد. ملک عبدالعزیز 18 ساله بود که برای ایجاد وحدت کشور لشگرکشی کرد. ما همدیگر را در این کشور سلطنتی به خاطر توانایی‌های‌شان و نه به خاطر سنین عمر آنها می‌سنجیم.»

اشپیگل: شما ملاحظه نمودید که مصری‌ها در دهه شصت چه شکستی را در یمن متحمل شدند و شوروی‌ها چطور در افغانستان و بعد آمریکایی‌ها در عراق شکست خوردند. چطور این طور با خوشبینی ادعا می‌کنید که عملیات شما در یمن موفقیت آمیز خواهند بود؟

ترکی فیصل: ملت‌های دیگری سعی کرده‌اند یمن را فتح کنند، که در این میان رومی‌ها اولین گروه بودند. عملیات ما به قصد فتح کردن انجام نمی‌‌شود، بلکه هدف ما آن است که آنچه را که شورشیان حوثی و رییس جمهور سابق علی عبدالله صالح از ملت یمن ربوده‌اند، به آنها بازگردانیم. عملیات نظامی ما از تأیید شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج (فارس) و نیز ملت یمن برخوردار است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی سعودی درباره مدت زمان حمله این رژیم به یمن اظهارداشت:

«به نظر من برای این عملیات نباید محدودیت زمانی قائل شد. ائتلاف کشورهای خلیج (فارس) که مصر، اردن و دیگران هم به آن پیوسته‌اند، قصد دارد دوباره مشروعیت را برقرار کند و از همة نیروهای سیاسی از جمله حوثی‌ها بخواهد معاهده‌ای را منعقد کنند. این لشگرکشی هدف نظامی ندارد، بلکه تنها یک ماموریت سیاسی را انجام می‌دهد.»

اشپیگل:‌ عربستان سعودی رسماً مرحله نظامی عملیات را خاتمه یافته خوانده و حتی اعلام آتش بس کرده است. با وجود این نیروی هوایی به عملیات خود ادامه می‌دهد. حوثی‌ها کماکان بخش های وسیعی از کشور را تحت کنترل دارند و شرایط رساندن کمک‌های انسان دوستانه بدتر از گذشته شده است. این حملات هوایی چه اثری داشتند؟

ترکی فیصل: من نمی‌دانم شما این اطلاعات را از کجا کسب می‌کنید؟ اگر گزارش‌های سخنگوی ائتلاف را دنبال کنید، می‌بینید که حوثی‌ها در عدن، تائیس، الحدیده و سایر مناطق به عقب رانده شده‌اند.

از تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای شگفت‌زده شدم/ سیاست‌های روحانی در منطقه ادامه راه احمدی‌نژاد است/ دست دوستی بسوی ایران دراز کردیم

تصاویر قربانیان حملاتمان به یمن را ندیده‌ام!/رسانه‌های خارجی از بیان دخالت ایران در یمن خجالت می‌کشند!

این شاهزاده سعودی درباره عکس‌ها و گزارش‌های بسیاری از که قربانیان غیرنظامی بمباران‌های این رژیم منتشر شده‌ است گفت:

«من این عکس‌ها را ندیده‌ام. در مناقشات مسلحانه افراد غیرنظامی هم قربانی می‌شوند. ما هم به نوبه خود مدارکی داریم حاکی از این که حوثی‌ها خود به غیرنظامیان، نه فقط در یمن شمالی که حتی در عدن حمله می‌کنند! وقتی سازمان‌های حقوق بشر درباره قربانیانی می‌نویسند که در حملات ائتلاف کشته‌ شده‌اند، باید درباره قربانیان طرف مقابل هم گزارش بدهند.»

از تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای شگفت‌زده شدم/ سیاست‌های روحانی در منطقه ادامه راه احمدی‌نژاد است/ دست دوستی بسوی ایران دراز کردیم

اشپیگل: شما چه دلیل مستندی حاکی از دخالت ایران در یمن در دست دارید؟ شما چه سندی دارید که حاکی از ارسال اسلحه (از جانب ایران) باشد؟

ترکی فیصل: ظاهراً رسانه‌ها و دولت های غربی وقتی به نفوذ ایران در یمن نگاه می‌کنند، خجالت می‌کشند حرفی بزنند. حتی علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق هم در زمان درگیری با حوثی‌ها اسلحه‌هایی را به نمایش گذاشته بود که از ایران قاچاق شده بودند. وقتی رئیس جمهور منصور هادی بر سر کار آمد یک کشتی توقیف شد که حامل اسلحه‌هایی از ایران بود.

سفیر سابق سعودی در لندن و واشنگتن همچنین با طرح ادعایی کذب اظهار داشت: اخیراً نیز کمیته ملی یمن شناسنامه‌های اعضای ارتش و سپاه پاسداران ایران را که در درگیری‌ها به دست آورده بودند، به نمایش گذاشتند!

روحانی سیاست‌های احمدی‌نژاد را دنبال می‌کند/ روحانی دستور دخالت در یمن را داده است

اشپیگل: اما ایران این ادعا را رد می‌کند.

ترکی فیصل: آیا انتظار دیگری داشتید؟ ایرانی‌ها حتی رد می‌کنند که نیروهای‌شان در سوریه هستند. رئیس‌جمهور روحانی در نطق خود به مناسبت سالروز انقلاب، حمایت ایران از ملل یمن، سوریه، لبنان و عراق را مورد ستایش قرار داد. من این را دلیل آن می‌دانم که او خود دستور نوعی حمایت را داده است.

اشپیگل: سلف افراطی روحانی، محمود احمدی‌نژاد به گذشته تعلق دارد، در‌باره برنامه هسته‌ای هم یک توافق اصولی کسب شده. آیا این یک فرصت تاریخی نیست که ایران و عربستان سعودی به یکدیگر نزدیک شوند.

ترکی فیصل: این سؤال را شما باید از رئیس جمهور روحانی بپرسید. او در آغاز ریاست جمهوری خود از بهبود روابط با عربستان سعودی سخن گفت. اما در این فاصله سیاست احمدی‌نژاد را در منطقه توسعه داده است: ما علناً گفته‌ایم که خواهان مناسبات حسنه با همسایگانمان هستیم. ما دست‌مان را دراز کرده‌ایم و حالا نوبت ایرانی‌هاست که آن را بفشارند.

ترکی فیصل درباره تبلیغات ضدایرانی رسانه‌های وابسته به آل‌سعود اظهار داشت:

«آیا شما رسانه‌های ایران را هم دیده‌اید؟ در آنجا بیش از 20 شبکه! رادیو تلویزیونی وجود دارد که شعارهای حاکی از نفرت و تحقیرآمیز ضد عربی سر می‌دهند. بنابراین قابل درک است که رسانه‌های ما نیز لحنی خصم آمیز داشته باشند.

اشپیگل: در سوریه و عراق جنگ داخلی حاکم است. مصر با خودش گرفتار است. آیا ریاض بر آن شده است که خود را به قدرت رهبری در منطقه مبدل کند؟

ترکی فیصل: ما هرگز مدعی یک قدرت تک‌بعدی در جهان عرب نیستیم. ما همیشه با دیگران همکاری داشته و عملیات یمن این نکته را تأیید می‌کنند.

در همان ابتدای دهه شصت که عراق قصد اشغال کویت را داشت، عربستان سعودی در عملیات تجسسی اتحادیه عرب شرکت نمود. ما پس از جنگ شش روزة 1967 هم به اردن نیرو فرستادیم و در جنگ اعراب و اسراییل در سال 1973 شرکت کردیم. در سال 1991 یکی از ژنرال‌های ما بود که نیروهای اسلامی عرب را در مبارزه برای آزادسازی کویت فرماندهی می‌کرد. کشور سلطنتی عربستان سعودی نه فقط توانایی دارد، بلکه مصمم است که با دیگران در این گونه منازعات همکاری کند.

وقتی شاهزاده سعودی منکر حمایت آل‌سعود از داعش می‌شود!

اشپیگل: شما عدم فعالیت جامعه بین‌المللی در مناقشة سوریه را «جنایتکارانه» توصیف کرده‌اید. وقتی امروز به اعمال داعش می‌نگرید آیا می‌توانید منکر آن شوید که کشور شما و یا شهروندان آن از این جهادگرایان حمایت کرده‌اند؟

ترکی فیصل: من این را کلاً تکذیب می‌کنم، حتی یک فرد هم چنین کاری نکرده است. ما در سرتاسر جهان با هماهنگ کردن مقررات سازمان ملل و آمریکا سخت‌ترین قوانین مربوط به کنترل نقل و انتقالات مالی را به مورد اجرا گذاردیم. ما هر شهروندی را که پول برای القاعده واریز کرده است، مورد پیگرد قانونی قرارداده و بازداشت کرده‌ایم. اگر این «فواحش» - که مقصودم داعشی‌ها هستند از عربستان سعودی کمک مالی دریافت کرده باشند، باید بدانیم که از چه کسی بوده است. این که بدون داشتن سند مدعی شویم که شیوخ و شاهزادگان عربستان سعودی، قطر و امارات متحدة عرب در این جنبش دست داشته‌اند، کار درستی نیست.

اشپیگل: شما «دولت اسلامی (داعش)» را وحشی می‌نامید. این جنبش اما بر آن تفاسیر تعصب آمیز اسلامی متکی است که به تصورات وهابی در عربستان سعودی شباهت فراوان دارند.

این افراد دنبال توجیهی برای خود می‌گردند و در نتیجه مذهب و اصل جهاد را از مسلمانان سرقت می‌کنند. و اصول حکومتی ما را هم سرقت می‌کنند، چون خودشان حکومتی ندارند. آنها از سنت‌های ما سوء استفاده می‌کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    گور بابای خاندان آل سعود(یهود)
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    خوکهای کثیف سعودی
  • SHAHIN ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    نابودی شما نزدیک است
  • ناشناس ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    مرگ بر آل سعود (آل یهود) کودک کش .
  • علیرضا ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بر پدر دروغگو
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بر شاهزاده تکفیری دروغگو لعنت
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    واقعا همینطور است؟ اگر اینطوری باشد من پای روحانی را می بوسم! اما ظاهرا اظهارات این مقام سعودی صرفا برای خودشان مصرف دارد!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    اینم از احمدی نژاد خورده ها
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    ظاهرا این شاهزاده سعودی بیشتر وقتش در حرم سرا می گذرد و از دنیای اطراف خبری ندارد یا اینکه دروغ گوی بزرگی است. اینکه به یک ملت مظلوم اسلحه بدهی تا از خودش در مقابل وحوش دفاع بکند، وظیفه سازمان ملل متحد است. اگر هم ایران این کار را کرده باشد خیلی کار خوبی کرده است. رسانه های غربی اگر یک مدرک کوچک از دخالت ایران داشتند گوش فلک را کر کرده بودند. هیچ مدرکی نداشته اند برای همین خفه خان گرفته اند.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    البته خاندان سلطنتي سعودي نه مردم عربستان و حجاز
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    ان شا ءالله
  • majid ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    قربون سنگ پا بابا اینا دیگه کین ؟؟
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بسیار منطقی و متین جواب دادند.
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    دوست خانوادگی بعضیاااا
  • من ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    :|
  • ایران ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    عاقبت شما از صدام هم بدتر است
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    "فواحش" معنی این کلمه چی میشه !!! این کلمه ها رو از کجا میارید ؟؟!!
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    جالبه که میگه ایرانی ها با عربها مشکل دارن. نه برادر ما با عرب ها مشکل نداریم ما فقط با آل سعود و بادمجان دوره قاب چیناش مشکل داریم
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بخواب بابا
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    موشکهای میثاق یک و دو که این همه رویش مانور می دادید کجایند ؟ چرا دست انصارلله نیست اگر دریک روز ده هواپیمای سعودی سقوط کند حساب کار دست شان می آید از خاک عمان به حوثی های یمن سلاح برسانید.اگر نمی توانید خودم بیام
  • صاعقه ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    من تزویر رو در این سخنان دیدم.راست با دروغ رو قاطی کرده تا عوام باور کنن. ای کسانی که این مطلب رو خوندید و میگید که راسته مواظب باشید اینها میخوان که عزم ما رو سست کنن.هیچ شکی نیست که آل سعود داره یکی از فجیع ترین جنایات رو در خاورمیانه مرتکب میشه.ماباید کمک یمن بکنیم تا آل سعود رو ریشه کن بکنن.والسلام
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    همین مونده بود که توی حرومزاده بگی ایران باید دست مارا بفشارد. انشاالله به موقعش اوون حلق کثیف رژیم نجس شما حرامیان می فشاریم.
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    اکنون دست شما دراز شده است و نوبت ایران است که آن را قطع کند نه بفشارد. پوزه خون آلود شما به زودی به خاک یمن آغشته خواهد شد. فرزندان امیه چطور راحت دروغ های شاخ دار تحویل مردم می دهند. الحق که خلف معاویه و یزید هستند.
  • محمد از کرمانشاه ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    دوست عزیز اینا سرقبیله زادن نه شاهزاده.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    اولین کشوری که یمن رو فتح کرد ایران ساسانی بود این وهابی آدمکش به دروغ گفته روم
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    بریده باد دست ابولهبی آل سعود
  • اراکی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    توکه راست نمیگی ولی گور بابای آدم دروغگو.
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    مشکل این احمق اینه که رسانه های غربی چی میگن؟!!
  • هوشنگ ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    همه میزنن تو سر ایران ............ ایران بدبخت..........ایران مظلوم...........ایران تنها وغریب
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    بزمجه سر و ته تو چقدر می ارزه که ایران دستش رو به طرف تو بوزینه دراز کنه نکبت.
  • افشین تهران ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    جدا این مردک فکر کرده که مردم دنیا مثل شاه خودشان الزایمر دارند یا فکر کرده که از نژاد برتر سوسمار خور هست؟شما برای مردم یمن اینکار رو کردید؟؟؟؟؟؟؟؟اخه مزدور با ریگی که حرف نمیزنی که این مزخرفات رو تحویل میدی !ایران دست شما را بفشارد!!با این رفتاری که دارید مردم ایران تف کف دست شما نمیندازن.رو که نیست ال سقوط است.
  • افشین تهران ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    خوبه حالا زدن زیر لنگش کله پا شده وهابی کثافت.داره پاچه خوری میکنه شاید بشه سفیر عر عرستان در امریکا.
  • افشین تهران ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    دست به این نجاسات بزنی تا ابد باید روزی سه بار غسل میت وهابی بگیری.اینا باید بدست داعش که دست پرورده خودشون هست بدرک واصل بشن.
  • افشین تهران ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    در این یک مورد جوک گفته .این بدبخت حتی خبر نداره که این موارد رو شخص دیگری دستور میده.
  • افشین تهران ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    افتخار بعضیها رقاقت خانوادگی با این وحوش هست!!
  • عرفان ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    آفرین به اشپیگل چه سوالاتی اول صهیونیسم دوم وهابیت سوم انگلیس چهارم /امریکا و در نهایت روسیه بی وفا و منفعت طلب
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    بیش باد
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    تو عربستانی از سفارت عربستان نو ایرانی از نوکران خائن الحرمین
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    این قدرام آسون نیست درسته سعودی خره ولی دیگه اینقدرام چل نیست که راحت کاری بشه کرد
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    حالا خود من به نمایندگی ملت شریف ایران ... و میفشارم ببینم بازم از این حرفا میزنه
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    ای احمق بدان که ایران به جای این که دستت را بفشارد گلویت را خواهد فشرد
  • سید ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    خدالعنتتون کنه ای سیوخ آل سقوط یهودی خدامرگ شمارو برسانه کذاب بیشرم
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    ...آنها ( داعشیها) از سنت‌های ما سوء استفاده می‌کنند. ... مثلا" اگر خوب استفاده کنند، چه فرقی می کند؟!!! مظلوم کُشی، برده جنسی کُشی، تکفیر بقیه، کودک کُشی، صدور احکام احمقانه و شیطانی و.... راه های دیگری غیر از جنایت دارد؟
  • سیستانی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    ال سعودبه هوای گرفتن صندوق گنج،به یمن حمله کرد!حال این صندوق گنج تبدیل به والی شده که گردن شیخ نشینان رابه دندان گرفته است بطوری که دوستان ال سعودفریادمیزنند،بابا،!!ازخیرصندوق گنج بگذرورهاکن!!ال سعودهم جواب میدهد،من ول کرده ام اما وال ول نمیکند!!!
  • بنده ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    خدایا از تو می خواهم که بلائی که به قوم ثمود و عاد فرستادی بحق پنج تن در این ماههای حرام به آل سعود کثیف و شهر ریاض را با سنگهای آسمانی دفن کن تا دنیا همه ببینند و عبرت بگیرند انشاءالله
  • ناشناس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    سعودی خب منظور خاندان سعودی هستش
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    عربستان افتخار خاورمیانه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس