کد خبر 415507
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۳

نمایندگان مجلس سنا ساعتی پیش قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که خواستار آزادی سه تبعه آمریکایی زندانی در ایران و کمک برای یافتن یک تبعه دیگر است.

به گزارش مشرق، مجلس سنای آمریکا بامداد سه‌شنبه قطعنامه‌ای که خواستار آزادی اتباع آمریکا زندانی در ایران است را با 90 رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رساند.
 
این قطعنامه که به ابتکار «جیمز ریش»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو تهیه شده از مقامات ایران می‌‌خواهد «سعید عابدینی»، «امیر حکمتی» و «جیسون رضائیان» را از زندان  آزاد و برای یافتن «رابرت لوینسن» همکاری کند.
 
«سعید عابدینی» در ایران به جرم سازمان‌دهنده‌های محافل زیرزمینی کلیسای خانگی و فعالیت‌های فرقه‌ای تحت پوشش پرورشگاه با رأی دادگاه از سال 1391 به 8 سال زندان محکوم شده است.
 
«امیر میرزایی حکمتی»، 28 ساله، سال 1390 به جرم جاسوسی برای سازمان سیا و نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازداشت شده و بعد از اعتراف در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اعدام محکوم شده است. رسانه‌ها اسناد مربوط به همکاری‌های وی با سازمان سیا و دیدارهای وی با مقامات آمریکایی در کشور افغانستان را منتشر کرده‌اند. وی اهل ایران و مقیم ایالت میشیگان آمریکا است.
 
«جیسون رضائیان»، شهروند دارای تابعیت دو گانه ایرانی ـ آمریکایی است که به گفته مراجع قضایی در ایران تحت پوشش خبرنگار واشنگتن‌پست مشغول به کار بوده است. وی به جاسوسی متهم شده است.
 
«رابرت لوینسون»، مأمور پیشین سازمان سیا است که مطابق ادعاها در اسفند سال 1385 در پوشش کارمند بازنشسته بخش مبارزه با جرائم سازمان‌‌یافته پلیس فدرال آمریکا به جمع‌آوری اطلاعات در ایران مشغول بوده که ناپدید شده است. مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند وی ربوده شده است. رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته ایران اطلاعی از وی ندارد.  


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    این گاوها فکر میکنند صاحب دنیا هستند؟!
  • نقی ابراهیمی سنایی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    باسلام اگر به قطعنامه صادر کردن باشد مجلس ما هم می تواند دربا ره اجرای موارد غیر قانونی دستگاه حاکمه امریکا درباره ایران قطعنامه صادر کند اگر فکر نکنند که اگر اینکار رابکنند عمل تقلیدی خواهد بود متشکرم
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    زارتا زورت زیادی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس