چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و‌ حکم رئیس جمهور منصوب شدند.

به گزارش مشرق، در اجرای ماده 3 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

این 4 عضو، دکتر محمدعلی نجفی، دکتر پیروز حناچی، دکتر ابراهیم بای سلامی، مهندس سید محمد بهشتی هستند.

در حکم صادره از سوی رییس جمهور برای این 4 عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری آمده است:

" توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

گفتنی است در ‌در ماده 3  قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 آمده است: شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست رئیس جمهور یا‌ معاون اول رئیس جمهور و عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزرای ‌امور خارجه، مسکن و شهر سازی، راه و ترابری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم،‌تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و رؤسای سازمانهای‌ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و حفاظت محیط‌ زیست و چهار نفر کارشناس خبره با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و‌ حکم رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

بر اساس ‌تبصره یک این قانون،  رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دبیر شورای عالی خواهد ‌بود و دبیرخانه شورای عالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل می‌شود؛ همچنین ‌تبصره 2 این قانون تاکید کرده است که کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی،‌ شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است در‌حدود وظایف قانونی خود، موظف به اجرای مصوبات این شورای عالی هستند.

طبق ‌ماده 4 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وظایف و اختیارات شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به شرح زیر‌ است:

‌الف - تصویب سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه‌های کلان امور میراث فرهنگی و‌ گردشگری.

ب - جلب حمایت بخش‌های دولتی و غیردولتی و بخش تعاونی و خصوصی برای‌ تحقق اهداف بخش میراث فرهنگی و گردشگری.

ج - فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و افزایش سهم آن در امور ‌مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری.

‌د - کلیه وظایف قانونی که تا قبل از تصویب این قانون بر عهده شورای سازمان ‌میراث فرهنگی کشور و شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی بوده است.

‌هـ - سایر وظایف و اختیارات تعیین شده برای شورای مذکور در این قانون.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نشست 8 اردیبهشت 94 ، نصرالله پژمانفر را به‌عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس