کد خبر 413818
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

ارتش سوریه و مقاومت در منطقه القلمون با بازپس گیری بلندیهای القرنه و گذرگاه های متعدد در منطقه پیروزی و دستاوردهای جدیدی را رقم زدند.

به گزارش مشرق، ارتش و مقاومت در منطقه القلمون با بازپس گیری بلندیهای القرنه که متشکل از سه تپه معروف به تپه های النحله و مشرف به وادی الدار و وادی الصهریج است و نیز بازپس گیری چندین گذرگاه در منطقه و کنترل عسال الورد، دستاورد جدیدی به ثبت رساندند.

بلندیهای القرنه با 2 هزار و 145 متر ارتفاع از سطح دریا از اهمیت استراتژیکی برخوردار است که این امر زمینه ضربه زدن به پایگاه های گروه های تروریستی و تکفیریهای اطراف آن و نیز زمینه نفوذ هر چه بیشتر در این منطقه کوهستانی و سیطره بر سلسله جبال تقریبا کم ارتفاع تر از این تپه مانند قبع شعب الجماعه، قبع العریض، قبع الکنیسه و نیز حقل البیک را فراهم کرد.

عقب نشینی عناصر مسلح در برابرحملات ارتش و مقاومت و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها، وضعیت دفاع این عناصر مسلح را از هم پاشید و بسیاری از آنها وادار به فرار به سمت شمال به منطقه الخشع شدند.

هدف اصلی از آزادسازی این منطقه استراتژیک، پایان دادن به تجاوزگری های تکفیری ها به پایگاه ها و گذرگاه های هم مرز لبنان و نیز پایان دادن به تهدیدهای پی در پی آنها برای اشغال مناطقی از خاک لبنان و بمباران برخی مناطق و نیز پایان دادن به تجاوزگری ها علیه ارتش لبنان است. شرایط میدانی نبرد با تروریست ها و گروه های تکفیری درعرسال و آنچه که اکنون در این منطقه در جریان است دلیلی بر این مدعاست.

این دستاوردها اقدام مقدماتی مقاومت و ارتش سوریه برای ادامه عملیات نظامی اصلی و تدارک حمله ای شدید با هدف آزادسازی القلمون از دست عناصر مسلح است اما زمان این حمله تا این لحظه اعلام نشده است.

با وجود آن که گروه های مسلح تلاش می کنند تا نبرد القلمون را کم اهمیت جلوه دهند و آن را فقط نوعی محک زدن قدرت طرف مقابل عنوان می کنند؛ اما این نبرد بنا به گفته ناظران تحول گسترده ای ایجاد خواهد کرد زیرا از یک طرف منابع کمک های لجستیکی و انسانی عناصر مسلح از طرف لبنان را خواهد بست و از سوی دیگر باعث تحکیم سیطره ارتش سوریه بر منطقه مرکزی سوریه خواهد شد و راه تماس و ارتباط میان عناصر مسلح در جنوب و شمال را به طور کامل قطع خواهد کرد؛ همچنین کنترل سلسله جبال شرقی لبنان راه را برای هرگونه زمینه سازی برای حملات غیرقابل پیش بینی بر دمشق خواهد بست و تمام این مسایل تاثیری منفی بر تروریست ها خواهد گذاشت.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • ناشناس ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    موقع انرسیده است که سوریه به مرور مرزهایش را برای همیشه وبطور کامل با برجهای نگاهبانی و چندین ردیف حصار ولتاژ برق قوی، سیمهای خاردار، گستره مینگذاری شده غیر قابل نفوز کند. درست مثل حد فاصل بین دو کره شمالی و جنوبی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس