پیشکسوت فوتبال می گوید: من از آقای کفاشیان و از آقای وزیر ورزش سوال دارم، که این 4-5 نفری که الان به لیگ برتر آمدند و معروف به مربیان منشوری هستند از کجا مجوز فعالیت گرفته اند؟

گروه ورزشی مشرق - ناصر فریادشیران پیشکسوت فوتبال و مربی سابق نفت تهران درباره درخشش نفت در این فصل لیگ برتر و صعود از مرحله گروهی در اولین حضور شاگردان منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا با مشرق به گفتگو نشست.

نفت الگوی یک تیم همدل و موفق
چه کسی به متخلفین مجوز فعالیت داد؟/ قطعاً در لیگ برتر تبانی صورت می‌گیردفریادشیران در ابتدا گفت: با تبریک صعود نفت و پرسپولیس از مرحله گروهی باید بگویم نفت پنجمین سال خود را در لیگ برتر می گذراند و فراتر از حد انتظار ظاهر شده و همیشه مدعی تصاحب سهمیه آسیایی بوده و حتی مدعی قهرمانی هم بوده است. سال گذشته اگر اتفاقاتی نمی افتاد، مطمئن بودم که تیم نفت باید قهرمان می شد، پشت پرده اتفاقاتی افتاد که خواسته مدیریت باشگاه و هیات مدیره باشگاه اتفاق نیفتاد و متاسفانه نفت تهران در چنین روزی تنها تیمی بود که نتیجه دست خودش بود و اگر سپاهان را در اصفهان شکست می داد قهرمان می شد.

وی افزود: بعضی از تیم ها کارشان به اگر و اما کشیده شده بود ولی نفت تهران همه چیز را در دستانش داشت که این اتفاق نیفتاد. امسال هم ویژه تر از پارسال کار کرده و کارشناس ها و اهالی فوتبال هم اذعان دارند که تیم نفت تهران فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. کادر فنی و بازیکنان با تجربه و تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه باعث شده که این تیم شرایط آرمانی داشته باشد، تا هم در جام حذفی موفق باشد و هم در لیگ برتر مدعی قهرمانی است و حتی در جام باشگاه های آسیا شانس صعود دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: هیچ کس انتظار نداشت که نفت به این شکل ظاهر شود و همه تایید می کنند که این تیم جوان با نتیجه گیری خوب در لیگ تمام کارشناسان فوتبال را متعجب کرده و از تیم های صاحب نام در جدول رده بندی بالاتر است.

فریادشیران با تمجید از عملکرد تیمی نفت گفت: حتی اگر نفت هیچ کدام از این سه جام را کسب نکند، که حتما یکی از جام ها را خواهد گرفت، به نظر من این تیم شایسته تقدیر و تشکر است و باعث خوشحالی بنده و اهالی فوتبال خواهد بود. کادرفنی به بازیکنان جوان اعتماد کردند، بازیکنانی که اسمی نداشتند، اما الان در نفت تهران خیلی خوب کار می کنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که در همه تیم ها به دنبال کسب نتیجه هستند این تیم بازیکن می سازد و بحث صادر کردن بازیکن به لیگ های خارجی و حتی تیم های داخلی و تجربه و درآمد خوبی هم برای تیم ایجاد کرده است. امیدوارم این تیم نتیجه بگیرد و شایسته نتیجه هم هست که حداقل یکی از جام ها را بدست بیاورد. آقای منصوریان خوشبختانه با توجه به سن پایینی که در مربیگری دارند ارتباط خیلی خوبی با بچه های تیم برقرار کردند و با توجه به تیم جوانی که موجود است و بازیکنان جدیدی که اضافه شدند، تیم موفقی درست کرده است.
منصوریان زمانی که تیم پول داشت و زمانی که پول نداشت حتی برای تهیه بلیط هم مشکل داشتند  به واسطه رفاقت و دوستی و هماهنگی که با بازیکنان ایجاد کرد. روزی بازیکنان کباب درست می کردند و حتی روزی آقای منصوریان این کار را می کرد. این ها ارتباطاتی است که کمتر بین سرمربی و بازیکنان سایر باشگاه ها دیده می شود. دوستی و رفاقتی که آقای منصوریان ایجاد کرده یک شیوه جدیدی شکل داده که الگویی برای سایر مربی ها باشد که از بالا به بازیکنان نگاه نکنند، حالت خشن با بازیکنان رفتار نکنند. می بینیم که مربیان حرفه ای که در سطح جهان هستند، بهترین شیوه را که ارتباط خیلی خوب با بازیکنان است در پیش می گیرند، حرف راست را به بازیکنان می گویند و از بازیکن به نفع شایسته کار می خواهند، و آخر این می شود که نتایج بدست می آید.

پیشکسوت نفت افزود: دیگر زمان فحاشی و توهین و کوچک کردن بازیکن گذشته، البته متاسفانه هنوز هم در باشگاه ما شاهد آن هستیم هر چند که کم رنگ تر شده است، از زمانی که آن بازیکن به هر دلیلی از باشگاه جدا می شود از مربی قبلی خود انتقاد می کند و انشاءالله طوری شود که همه مربی ها اخلاق مدار شوند و رفتار خیلی خوبی را با  بازیکن داشته باشند. احترام بگذارند تا احترام ببینند. و نتیجه هم می شود تیم نفت تهران.

تبانی همچنان بیداد می کند
به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران در بخش دیگری از صحبت های خود راجع به بحث تبانی هایی که در حال اتفاق افتادن است گفت: ما همیشه انتقاد کردیم و باز هم انتقاد می کنیم و باید جایی جلوی این تبانی و زد و بندهایی که در لیگ و مدارس فوتبال اتفقا می افتد گرفته شود.

این پیشکسوت با تاکید بر اینکه در لیگ برتر هم تبانی وجود دارد گفت: بنده قاطعانه می گویم تبانی در یالاترین سطح فوتبال ایران وجود دارد و بعدها شما خواهید شنید که چه اتفاقاتی در لیگ برتر رخ داده است. آن‌هایی هم که می گویند در لیگ برتر ما تبانی نیست خود اهل تبانی هستند. واقعیت این است که زمانی می گفتند داورها تبانی می کنند، اما همان طور که دکتر سیار گفتند در یک جعبه سیب یک سیب گندیده باشد سایر سیب ها را آلوده می کند. همین مثال بین مربی ها اتفاق می افتد. مربی های منشوری، به چه دلیل منشوری خطاب می شوند؟ تخلف و تبانی کردند، قانع به دستمزد خود نبودند و با برخی از دلال‌هایی که معروف هستند و اسمشان مشخص است همکاری کردند. به بازیکنی که قیمت فنی 100 میلیونی داشت، 500 میلیون پرداخت کردند. و از کنار این بازیکنان منافع زیادی را بدست آوردند. همین باعث شد که بعدها جاهایی که بازیکن و یا مربی از تیم جدا شدند و صحبت می کنند و در نهایت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، در دوره آقای عزیز محمدی، شناسایی و پلیس امنیت باعث شدند که این ها مشخص شوند. افرادی هم که در بحث تبانی بودند، افراد زیادی هستند. الان هم بازیکنان تبانی می کنند، مربی هایی هستند که در شبکه هایی کار می کنند، شبکه های مافیایی دارند که با هم کار می کنند، تیم هایشان تعیین می شود، بازیکنان سفارش می شود، به همین شیوه زمانی که می‌خواهند تیم شان ببازد،
به جای این که در هفته 5 یا 6 جلسه تمرین کنند، هر جلسه 2 ساعت، نیم ساعت زمان تمرین را بیشتر می کنند.

وی ادامه داد: حال آن مدیر عامل ناآگاهی هم که در باشگاه است یا مدیر فنی خوشحال می شود و فکر می کند برای بردن بازی این فشار مضاعف را وارد می کند، نمی داند که فشار بیش از حد برای بازیکنان سم است. استخر و سونا هم می روند و فشار را بیشتر می کند. بازیکنانی که قابلیت های فنی بالایی دارند، به زمین که وارد می شوند توان فنی خود را نمی‌توانند نشان دهند، حتی شاید در آن بازی اول بعد از فشاری که به بازیکنان می آورند نتیجه بگیرند اما بازی بعدی که باید در آن بازی مساوی کند یا ببازد در آن بازی نتیجه را به تیمی که می خواهد نتیجه بگیرد تقدیم می‌کند.

شیوه دیگری که هست دروازبان ها هستند که عمدی گل می خورند، دفاعی که عمدی صحنه سازی می کند. مثلا ضربه سانتر زده می شود و به جای بلند شدن و ضربه زدن با فوروارد بلند می شود ولی سر نمی زند. یا دفاعی که پنالتی به ضرر تیمش می دهد. قبلا بوده و هنوز هم هست. به ضرر تیمش کار می کند تا مربی یا تیمی که می خواهد نتیجه بگیرد به هدفش برسد. یا فوروارد می شود و به عمد گل نمی زند. وظیفه فوروارد گل زدن است و وظیفه دروازبان و دفاع حفظ دروازه و گل نخوردن است که این قضیه برعکس می شود.  برخی حتی حاضر هستند پای طرف مقابل را هم بشکنند، یا او را عصبانی کنند که کارت بگیرد، تا به آن هدفی که شبکه های مافیایی، دلال‌ها و واسطه‌ها می خواهند برسند.

فریادشیران اضافه کرد: قبلا گفتم و باز هم قاطع می گویم، سردبیری هست که سردبیر روزنامه ورزشی است، 300 بازیکن دارد و 50 مربی دارد که با آن هم کار می کند. همه هم می دانند که این چنین کاری می کند اما کسی با او کاری ندارد.  چرا؟
چون قانون نداریم. خوشبختانه یک نفر آگاه و ورزشی و متخصص آمده و کار می کند. (آقای دکتر اسدی) و امیدوارم به خاطر نداشتن قانون، کسانی که در بحث تبانی به هر دلیلی همکاری و شراکت دارند مخصوصا بازیکن و مربی و در کل عوامل باشگاه؛ اگر ثابت شود که این فرد تبانی و زد و بند کرده مادام العمر از فعالیت های فوتبالی محروم است. حتی به مراکز قضایی تحویل داده می شود که دادگاهی شود. اگر به یاد داشته باشید کونته سرمربی سابق یوونتوس از تبانی در سری A اطلاع داشت، اما شراکت نکرده بود فقط اطلاع داشت، یکسال دچار محرومیت شد. اما مربی منشوری ما که مشخص هم هست که چه کسانی هستند، تبانی می کنند ثابت هم می شود منتها پرونده به کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال می رود، آن جا هم فراموش می کنند.

فریادشیران ادامه داد: قانون را نمی توان شکست منتها خم و از زیر آن عبور می کنند. الان هم این موازی کاری‌ها معنی ندارد در جایی مثلا حاج آقای علیپور رئیس کمیته صیانت از لیگ برتر هست، من نمی دانم آقای محمد زاده از کجا آمده است. که موازی کاری می کند. تمام مسابقات لیگ برتر و لیگ 1 توسط سازمان لیگ برگزار می شود. قبلا هم آقای علیپور این پست را داشتند با آقای عزیز محمدی، حال نمی دانم چه اتفاقی افتاده که مثلا مربی های منشوری چگونه مجوز مربیگری گرفتند. برای من سوال است که چه کسی به این ها مجوز داده که مجددا در تیم ها کار می کنند. مربی هایی که پرونده قطور تخلفات دارند.

من از آقای کفاشیان سوال دارم، از هیات رئیسه فدراسیون و حتی از وزیر ورزش هم سوال دارم، که خودشان آگاهی کامل به تبانی و زد و بند دارند. این 4-5 نفری که الان به لیگ برتر آمدند و معروف به مربیان منشوری هستند، مجوز این ها را سوال دارم که چه کسی داده است؟ آیا کسی که سابقه تخلف دارد به همین راحتی مجوز می دهند؟ ما به خاطر این که قوانین درستی داشته باشیم، خودمان آن را انجام نمی دهیم. خودمان پیگیری و برخورد نمی کنیم. برخوردها خیلی ملایم و نرم است که جرات پیدا می کنند دوباره دست به این کارها بزنند. به خاطر این که فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق و ... به جز آقای علیپور و عزیز محمدی، به وظایف خود آشنا نیستند و در نتیجه چه اتفاقی می افتد، مجلس وارد کار می شود.

وی در پایان به مشرق گفت: من انتقادی از مجلس دارم، چون قرار شد که برخوردها جدی شود، صحن علنی مجلس گفته شود. من دوستان نماینده مجلس را دوست دارم منتها گفته بودند قبل از جام جهانی، بعد گفتند بعد از جام جهانی، بعد گفتند قبل از جام ملت ها، دوباره گفتند بعد از جام ملت ها، به من گفتند قبل از عید، و مجددا گفتند بعد از عید، الان یک ماه و نیم از از عید گذشته هنوز پرونده قطور تخلفات فوتبال هنوز در جای خود است و هیچ اتفاقی رخ نداده است. در کمیسیون اصل 90 چرا برخورد نمی شود؟ البته ناگفته نماند با توجه به تخلفات 3 هزار میلیاردی و غیره، پرونده فوتبال و گردش مالی در بین آن ها هیچی نیست؛ ولی تخلف، تخلف است و اگر ما پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم باید انجام دهیم، حال چه تخلف یک ریالی باشد چه تخلف 3 هزار میلیاردی. در هر حال حرف کلی من این است: آقایانی که آمدند و فوتبال را آلوده کردند، باید از صحنه فوتبال خارج شوند. امام صادق (ع) می فرماید: از نظر من تفاوتی ندارد که کار را به خیانتکار داد یا به آدم ناشی و ناوارد و نامتخصص. این فرمایشات گرانسگ و همیشه ماندگار در خصوص برخی آقایان در فدراسیون صدق می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    پشت پرده فوتبال چه می گذرد اطلاعات و کد هایی که فریادشیران می دهدحقیقت دارد طی هشت ساله گذشته بحث تبانی و زد و بند هر روز بیشتر از قبل شده و کفاشیان هنوز هم در حال خندیدن و مسخره کردن است
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    وجدان بیدار فوتبال ایران دورود
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    هر کس مصاحبه کند و بگوید تبانی و فساد در فوتبال است به دادگاه معرفی می کنیم کفاشیان.!؟استاد خنده ف . ک های یا مربیان معروف به فساد و تبانی فرهاد کاظمی و فیروز کریمی و فراز کمالوند و نادر دست نشان و... پرونده پرونده های قطوری در کمیته اخلاق سازمان لیگ دارند عقل کل استاد خنده چه کسی یا چه مسولی مجوز اینمنشوریها را صادر کرده حتما خواجه حافظ شیرازی خوب مشخص است یا شما مجوز فعالیت مربیان منشوری را صادر کردید یا تاج پس عوام فریبی نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس