کد خبر 413112
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا روز سه شنبه مسیر لازم برای رای‌گیری در خصوص طرحی که به کنگره اجازه بازنگری توافق هسته‌ای با ایران را می‌دهد، هموار کرده و سنا قصد دارد فردا (پنج شنبه) این طرح را به رای سناتورها بگذارد.

سنا پنج شنبه در خصوص ایران رای‌گیری می‌کند
به گزارش مشرق، رویترز نوشت: میچ مک‌کانل رهبر جمهوریخواهان سنا روز گذشته کفایت مذاکرات در خصوص روند طرح بازنگری کنگره بر توافق هسته ای با ایران را اعلام کرد تا به بحث و جدل های به وجود آمده در این باره، پایان دهد.

هم جمهوریخواهان و هم دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که انتظار دارند قانون بازنگری توافق هسته‌ای با ایران، که قرار است رای ‌گیری درباره آن روز پنج شنبه انجام شود، با رای بالایی به تصویب سنا برسد.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز تاکید کرد که اگر بتوانیم بدون فراز و نشیب بیشتر به رای نهایی برسیم، فکر می‌کنم قادر به جلب حمایت حداکثری خواهیم بود.

کورکر در نشست روز گذشته با سناتورهای جمهوری‌خواه پشت درهای بسته، از آنها خواسته است تا از این طرح بدون اعمال تغییرات زیاد، حمایت کنند.

اختلاف بین سناتورهای جمهوریخواه بر سر اصلاحات طرح بازنگری بر توافق هسته‌ای با ایران، سنا و رهبران کمیته روابط خارجی را در هفته گذشته با چالش جدی روبرو کرده بود.

تا روز گذشته بیش از 67 اصلاحیه برای این طرح از سوی سناتورهای جمهوریخواه ارائه شده است. بسیاری از اصلاحیه های مطرح شده می‌تواند موجب شود تا این طرح حمایت بسیاری از دموکرات ها را از دست بدهد و تهدید باراک اوباما برای وتوی آن را تقویت کند.

ایران و قدرت‌های جهانی 2 آوریل به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و در ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.

دو طرف اکنون تا 30 ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته‌ای به توافق نهایی دست یابند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس