انجمن دفاع از آزادی آمریکا میزبانی مسابقه‌ای را در مرکز نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) برعهده گرفته که جایزه‌ آن 10 هزار دلار است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/2/14 به شرح زیر است:

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/ایران:

نتانیاهو: توافق هسته‌ای با ایران خطر بسیار بزرگی علیه تل‌‌آویو است

روزنامه صهیونیستی اسرائیل حیوم- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین واکنش نسبت به وقوع توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی گفت: یک توافق بهتر ضروری است و چنین توافق بهتری امکان‌پذیر می‌باشد. نتانیاهو در ادامه سخنان خود تاکید کرد که عدم توافق بهتر از توافقی بد با ایران است. نتانیاهو در ادامه گفت: کشورهای جهان باید شجاعت لازم جهت حصول توافق بهتر را از خود نشان دهند. من به عنوان نخست وزیر اسرائیل به شما قاطعانه می‌گویم که توافق هسته‌ای برای اسرائیل بسیار خطرناک است. این توافق نه تنها اسرائیل، بلکه خاورمیانه و جهان را به خطر خواهد افکند.

تنگه هرمز، آبراه هولناک ایران؛ خط قرمز اوباما

نشریه آمریکایی پولتیکو- آشکار نیست که آمریکایی‌ها به رویکرد ایران در شیوه ایجاد وقفه محدود در تنگه هرمز که می‌تواند عامل بازدارنده در برابر افزایش فشار اقتصادی، دیپلماتیک، یا نظامی علیه این کشور باشد چه واکنشی نشان خواهند داد. تنگه هرمز به عنوان یکی از خطوط قرمز اوباما به نقطه انفجار ژئو پولتیک مبدل شده است. واشنگتن می‌خواهد توازنی را بین اعمال قدرت نظامی آمریکا و پایش کشتی‌ها در این منطقه برقرار کند. البته پایش کشتی‌ها ارسال پیام به ایران نیست. پایش کشتی تنها تامین امنیت علیه برخی رفتارهای غیر قابل پیش بینی ایران در تنگه هرمز همانند آن‌چه در چند روز گذشته شاهد بودیم، می‌باشد و البته نباید انتظار داشت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

بدهی خارجی 7.6 میلیارد دلاری ایران تا پایان 2013

بانک جهانی- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از افزایش 241 میلیون دلاری بدهی خارجی ایران خبر داد و اعلام کرد: کل دیون خارجی ایران در پایان سال 2013 به 7.647 میلیارد دلار رسید. از کل دیون خارجی ایران در پایان سال 2013 بالغ بر 3.842 میلیارد دلار به بدهی‌های بلندمدت و 1.600میلیارد دلار به بدهی‌های کوتاه‌مدت و 2 میلیارد و 204 میلیون دلار به بدهی به صندوق بین‌المللی پول اختصاص دارد.

ظریف: نگارش متن برجام پیش می‌رود، اما پرانتز‌های زیادی باقی مانده

توئیتر- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز دوشنبه گفت کار نگارش متن توافق هسته‌ای، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال پیشرفت است. وی در پیامی در توئیتر نوشت: نگارش توافق هسته‌ای به پیش می‌رود. کار دشوار و پرانتزهای بسیاری باقی مانده است. مصمم هستیم که به این بحران ساختگی پایان داده و افق‌های جدیدی بگشائیم.

رایزنی سفیر ایران و عمار حکیم در بغداد

خبرگزاری فارس- حسن دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق یکشنبه در دیداری در خصوص تحولات روابط ایران و عراق گفت‌وگو کردند. اوضاع کنونی عراق و سفرهای مقامات ۲ کشور طی روزهای آینده از دیگر موارد مورد گفت‌وگوی دانایی‌فر و حکیم بود.

صاحب کشتی توقیف‌شده در خلیج فارس: در دیدار با مقامات ایران پیشرفتی حاصل نشد

خبرگزاری فارس- مرسک شرکت دانمارکی صاحب کشتی توقیف شده در خلیج فارس از دیدار بی نتیجه نمایندگان این شرکت با مقامات ایرانی برای رفع توقیف کشتی خبر داد. چند روز قبل بود که شبکه العربیه عربستان سعودی ادعا کرد ایران یک کشتی باری آمریکایی با 34 خدمه را توقیف و آن را به سمت بندر عباس هدایت کرد.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/آمریکا:

کنگره احتمالاً کنترل عملیات‌ پهپادهای آمریکا را از سیا به پنتاگون واگذار می‌کند

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل وابسته به کنگره- کنگره‌ آمریکا احتمالاً در آستانه انتقال کنترل برنامه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از سیا به پنتاگون می‌باشد. واگذاری کنترل برنامه پهپادهای آمریکا یکی از اولویت‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بود اما این درخواست از سال 2013 تاکنون در حاشیه قرار گرفته بود.

پایان حکومت نظامی در بالتیمور آمریکا اعلام شد

توئیتر- پس از چندین روز اعتراضات شدید در بالتیمور و سرکوب گسترده معترضان توسط نیروهای گارد ملی و پلیس، سرانجام مقامات این شهر قانون منع آمد و شد را پایان دادند. استفانی راولینگ بلیکس شهردار بالتیمور در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: من دستور قبلی خودم مبنی بر قانون منع آمد و شد را لغو کردم که این دستور (دستور لغو حکومت نظامی) فورا به اجرا گذاشته می‌شود.

کشورهای خلیج (فارس) در ازای حمایت از توافق ایران، خواهان ضمانت امنیتی آمریکا هستند

وال استریت ژورنال- وال استریت ژورنال از درخواست شورای همکاری خلیج فارس از آمریکا برای ضمانتهای امنیتی و تسلیحات پیشرفته در ازای حمایتشان از توافق هسته‌ای ایران خبر داد. بر اساس گفته‌های مقامات آمریکایی و عرب، کشورهای پیشروی خلیج (فارس) خواهان سیستم‌های جدید تسلیحاتی عمده و ضمانت‌های امنیتی از کاخ سفید در ازای حمایتشان از توافق هسته‌ای با ایران هستند.

اسکورت کشتی‌های حامل سلاح در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان- سی‌ان‌ان در گزارشی از عملیات پایش و مراقبت (اسکورت) 4 کشتی حامل پرچم آمریکا در تنگه هرمز خبر داد. یک مقام نظامی آمریکایی با تایید این خبر به سی‌ان‌ان گفت که این عملیات آغاز حمایت از کشتی‌ها در برابر دردسرسازی‌های بالقوه نیروی دریایی ایران است. تمامی این 4 کشتی بدون نشان دارای تجهیزات نظامی و تحقیقاتی بودند که از سوی مرکز فرماندهی سیلفیت آمریکا که سازمانی جهت نظارت و مراقبت از کشتی‌های نظامی است، هدایت می‌شدند . نیروی دریایی آمریکا پیشتر گفته بود که قصد دارد از این به بعد همه کشتی‌های تحت پرچم این کشور را به هنگام عبور از تنگه هرمز، پایش و مراقبت کند.

نتانیاهو به کری: وقت مناسبی برای سفر به اسرائیل نیست، بعد از تشکیل دولت بیا

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل- پس از آنکه جان کری در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از عزم خود برای سفر قریب‌الوقوع به اراضی اشغالی خبر داد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم تقاضای چنین سفری را رد کرد و به وزیر آمریکایی گفت که پس از تشکیل کابینه صهیونیستی سفر خود را آغاز کند. کابینه رژیم صهیونیستی هنوز به دلیل اختلافات درونی در میان سران این رژیم تشکیل نشده و رایزنی‌ها برای تعیین اعضای کابینه ادامه دارد.

آمریکایی‌ها فکر می‌کنند حمله به ایران سبب جنگ جهانی سوم می‌شود

خبرگزاری فارس- ژنرال عاموس یادلین رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در سخنرانی در یک اندیشکده این رژیم گفت که اکثر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند حمله نظامی (به ایران) به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

تیراندازی در نزدیکی یک مرکز نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در تگزاس

فاکس‌نیوز- رسانه‌های آمریکایی بامداد دوشنبه گزارش دادند که بیرون نمایشگاهی در تگزاس که در آن تصاویر و کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) به نمایش درآمده بود، تیراندازی صورت گرفته است. دو فرد مسلح یکشنبه شب به وقت محلی بعد از تیراندازی به نگهبان امنیتی مقابل مرکز نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در حومه دالاس در تگزاس، کشته شدند. مأموران پلیس اعلام کردند که هنوز مشخص نیست که آیا حادثه تیراندازی مرتبط با نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام بوده یا اینکه یک حادثه معمولی تیراندازی بوده است. انجمن دفاع از آزادی آمریکا میزبانی مسابقه‌ای را در مرکز نمایش کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) برعهده گرفته است که این مسابقه جایزه‌ای معادل 10 هزار دلار برای بهترین کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام تعیین کرده است.

موانع قانون نظارت کنگره بر توافق هسته ای با ایران قابل حل شدن هستند

روزنامه جروزالم‌پست- راب پورتمن سناتور جمهوریخواه می‌گویدموانع قانون نظارت کنگره بر توافق هسته ای با ایران قابل حل شدن هستند. لایحه‌ای که کنگره را قادر خواهد ساخت بر توافق هسته‌ای آتی با ایران نظارت کند - علیرغم مشکلاتی که بر سر راه این پروسه قانونی وجود دارد - می‌تواند تصویب شده و به قانون تبدیل شود. وی اظهار تاسف کرد که بحث بر سر یکسری از اصلاحیه‌ها، تصویب لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران دشوارتر ساخته است.

آمریکا از فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان دفاع کرد

خبرگزاری فرانسه- یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در واکنش به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در خصوص استفاده ائتلاف عربستان از بمب‌های خوشه‌ای در یمن، ضمن توجیه فروش این سلاح‌ها به عربستان گفت که کشورها باید متعهد شوند که این سلاح‌ها را علیه اهداف کاملاً نظامی استفاده کنند. وی تصریح کرد: ما روزانه، تمامی تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها در جریان در یمن را جدی می‌گیریم. ما از تمامی طرفین می‌خواهیم که به قوانین بین‌المللی انساندوستانه پایبند باشند و اقدامات ملموسی را برای کاهش صدمات غیرنظامیان اتخاذ کنند.

دستگاه امنیتی آمریکا به دشمنی با ایران نیاز دارد

شبکه الجزیره- مهمترین عامل در ترسیم سیاست آمریکا در قبال ایران، سیاست داخلی است و نه نگرش و دید ژئوپلتیکی خاص اوباما. احتمال آن کم است که دولت اوباما بیشتر از آنچه دولتهای قبلی آمریکایی انجام دادند، به سمت یک رابطه جدید با ایران تغییر مسیر بدهد. دلیل این موضوع هم بسیار ساده است؛ دستگاه امنیت ملی آمریکا که قدرت مسدود و ممانعت کردن هر ابتکاری را دارد، منافع بلندمدت اساسی در ادامه سیاست رفتار کردن با ایران به عنوان یک دشمن دارد.

شکست طرح ضدایرانی دو سناتور جمهوری‌خواه در سنا

پایگاه اطلاع‌رسانی پولتیکو- تام کاتن با هدف تحت فشار قرار دادن باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای اتخاذ یک موضع سخت‌تر در مذاکره با ایران، روز پنج‌شنبه هفته گذشته تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا متمم پیشنهادی‌اش تصویب شود. این متمم، ایران را ملزم می‌کند که تاریخچه برنامه هسته‌ای خود را آشکار کند و تمامی تأسیسات هسته‌ای خود را تعطیل کند. از طرف دیگر مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا نیز متممی را پیشنهاد کرد که ایران را ملزم کند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. با این حال، رهبران جمهوری‌خواه سنای آمریکا ضمن نادیده‌ گرفتن متمم‌های کاتن و روبیو، تلاش می‌کنند روز دوشنبه کار بر روی لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران را آغاز کنند. هفته گذشته، سنا در خصوص دو متمم رأی‌گیری کردند و بندهای افزوده شده به لایحه کورکر را حذف کردند. این بندها ایران را ملزم به انصراف از حمایت از آنچه که آنها تروریسم خطاب کرده بودند، می‌کرد و توافق هسته‌ای را به پیمان بین‌المللی تبدیل می‌کرد که می‌بایست به تصویب سنا درآید.

مخفی‌کاری پنتاگون در پرونده فساد اخلاقی نظامیان ارتش آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس- سناتور کریستن گیلیبرند روز دوشنبه ضمن انتقاد از مخفی‌کاری پنتاگون در گزارش جرایم جنسی صورت گرفته در ارتش آمریکا تصریح کرد که همسران نظامیان و زنان غیرنظامی که در نزدیکی پایگاههای نظامی زندگی یا کار می‌کنند در معرض آزار‌جنسی قرار دارند. وی ادامه داد، مسئله‌ای که وجود دارد این است که علیرغم چنین رخدادهایی، در گزارشات پنتاگون هیچ‌گونه اشاره‌ای به آنها نشده است و مشخص نیست که تاچه حد در بین افسران درجه‌دار چنین معضلاتی وجود دارد.

سفر کری به عربستان بعد از تغییرات گسترده در پادشاهی آل‌سعود

دیلی استار- جان کری وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی، چهارشنبه و پنج شنبه به ریاض سفر خواهد کرد. این سفر چند روز پس از آن انجام می‌شود که پادشاه عربستان تغییرات گسترده‌ای را در ساختار حاکمیتی این کشور ایجاد کرده است و این اولین سفر یک مقام آمریکایی به ریاض پس از این تحولات است.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/عربستان:

چرا شاهزاده طلال با تصمیمات اخیر ملک سلمان مخالفت کرد؟

روزنامه الدیار چاپ بیروت- تغییر و تحولاتی که این روزها در ساختار حکومتی عربستان سعودی شاهد آن هستیم، با مخالفت‌هایی میان برخی از شاهزادگان سعودی از جمله مخالفت آشکار و علنی شاهزاده طلال بن عبد العزیز مواجه شده است. در میان معارضان خاندان سعودی، این تنها شاهزاده طلال بن عبد العزیز آل سعود بود که آشکارا و علنی با گذاشتن پست‌هایی در صفحه توئیتر خود مخالفتش با این تصمیمات را اعلام کرد و نوشت من از تصمیمات جدید اطاعت نمی‌کنم و در نتیجه بیعتی هم انجام نمی‌دهم. شاهزاده طلال که سال‌هاست با برادرانش، فرزندان ملک عبد العزیز اختلاف نظر دارد، بر این باور است که این تصمیمات برخلاف توافقات صورت گرفته در نشست‌های مکه بین پسران عبد العزیز است و به همین منظور خواستار نشست فوری هیات بیعت، پسران عبد العزیز، اعضای مجلس شورا و هیات علمای بزرگ عربستان شد تا در این تصمیمات تامل شود.

آیا شما شیعه‌اید؟؛ سؤال جدید عربستان سعودی از زائران حج

کامیونیتی دیجیتال نیوز- یک پایگاه آمریکایی از اقدام تبعیض‌آمیز و بی‌سابقه ریاض علیه مسلمانان شیعه متقاضی انجام سفر حج خبر داد. در گزارش این پایگاه آمده است: آیا شما شیعه هستید؟ این سوالی است که مسلمانان مجبور هستند به عنوان بخشی از روند درخواست برای سفر حج به آن پاسخ دهند. عربستان سعودی در حال اجبار شیعیان برای برچسب زدن به خودشان (به عنوان شیعه) هستند همانند کاری که هیتلر با یهودیان کرد. متاسفانه مقامات سعودی اقداماتی برای سیاسی کردن مراسم حج کرده‌اند که بی‌احترامی به مسلمانان شیعه است.

سفیر عربستان در لبنان مدعی ترور نافرجام خود شد

پایگاه خبری تواصل- علی عسیری سفیر عربستان سعودی در لبنان، مدعی شد، نیروهای امنیتی لبنان، تلاش برای ترور وی را ناکام گذاشته‌اند. ادعاهای سفیر عربستان در لبنان، همراه با گزارش مجله الشرع لبنان وابسته به جریان سعودی است که در آن آمده است، نیروهای امنیتی لبنان دو تبعه سوری و فلسطینی که قصد ترور علی عسیری را داشتند، بازداشت کرده است. هنوز مقامات رسمی لبنانی در این مورد اظهار نظر رسمی نداشته‌اند. دو سال قبل هم عادل الجبیر سفیر وقت عربستان در آمریکا و وزیر خارجه کنونی سعودی مدعی شد که فردی ایرانی تبار به نام ارباب سیر قصد ترور وی را داشته است.

احتمال کودتای داخلی علیه سلمان یا رویارویی نظامی میان وفاداران به متعب و پادشاه

پایگاه تحلیلی آی‌اچ‌اس جین- سرعت اقدامات سلمان در ساختار سیاسی عربستان سعودی بی‌سابقه است. این تغییرات گسترده، احتمالا موجب بروز خصومت از سوی متعب، فرزند قدرتمند پادشاه فقید، که کنترل گارد ملی را در اختیار دارد، شده است. حتی ممکن است محمد بن سلمان برای کنار زدن محمد بن نایف از ولیعهدی و در دست گرفتن قدرت پیش از برآوردهای کنونی، تلاش کند. این خردادها، ریسک اینکه ولیعهد و دیگر شاخه‌های آل سعود برای برکناری شاه سلمان به بهانه مشکلات سلامت، با شورای بیعت لابی کنند را افزایش داده است. چنین چیزی ریسک تقابل نیروهای نظامی وفادار به پادشاه علیه نیروهای نظامی وفادار به شاهزاده متعب و شاهزاده محمد بن نایف را نیز به وجود می‌آورد.

توفان قاطع در عمل متوقف شود نه در حرف

روزنامه رأی الیوم- طوفان قاتع بدون اینکه اهداف خود را محقق کند امروز یک ماهه شد. بسیار دشوار است که با توسل به دیکته یا تحمیل بحران یمن به راه حل سیاسی منتهی شود بلکه نتیجه این مسئله افزایش تنش و بحران و پیچیدگی است. عملیات توفان قاطع باید در عمل نه در گفتار متوقف و به عملیات توفان آرامشی تبدیل شود که امید، ثبات، امنیت و زندگی عادی را به 25 میلیون یمنی بازگرداند.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/یمن:

حمله ۳۰ باره عربستان به فرودگاه عدن

خبرگزاری فارس- جنگنده‌های سعودی یکشنبه فرودگاه عدن را به شدت بمباران کردند. جنگنده‌های عربستانی بیش از 30 بار این فرودگاه را هدف قرار دادند. سازمان دیده بان حقوق بشر روز یکشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که با وجود ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در دنیا، در حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن از این بمبها استفاده می‌شود.

انصارالله استقرار نیروهای زمینی عربستان در عدن را تکذیب کرد

شبکه خبری العالم- محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفته که اخبار منتشر شده درباره حضور نیروهای زمینی عربستان و دیگر اعضای عضو ائتلاف متجاوز به عدن صحت ندارد. عبدالسلام گفت: منابع رسانه‌ای وابسته به عربستان تلاش می‌کنند با انتشار چنین اخباری روحیه عناصر تروریستی القاعده را که متحمل ضربات سنگینی شدند، تقویت کنند.

اهداف ورود نیروهای ائتلاف سعودی به یمن چیست

خبرگزاری آسوشیتدپرس- در حالی که روز یکشنبه همه طرف‌های درگیر در یمن ورود نیروهای زمینی ائتلاف سعودی به این کشور را رد کردند، آسوشیتدپرس در گزارشی بار دیگر این ادعا را مطرح کرده و نوشته است که هدف از ورود این نیروها، انجام عملیات شناسایی بوده است. به ادعای این خبرگزاری، روز یکشنبه دستکم 20 نفر از ائتلاف سعودی از جمله اتباعی از یمن، برای انجام عملیات شناسایی وارد شهر عدن شده‌اند. آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نظامی یمن (وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی) نوشته است که این نظامیان تلاش می‌کنند تا نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن را سازماندهی کرده و آموزش دهند.

عقب‌نشینی نظامیان عربستانی از منطقه مرزی جازان

شبکه العالم- نظامیان ارتش عربستان سعودی پس از درگیری با نیروهای وابسته به قبایل یمن و متحمل شدن ضربات سنگین در جازان مجبور به عقب نشینی از این منطقه مرزی شدند. تاکنون چندین نفر از نیروهای نظامی سعودی در پی درگیری‌های مرزی گروهی از قبایل مسلح یمنی با نیروهای مرزبانی عربستان در مناطق نجران و جازان کشته و زخمی شده‌اند. پیشتر گزارش‌ها حاکی بود که با دستور سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای اعزام نیروهای امنیتی گارد ملی این کشور به مرزهای مشترک با یمن، نیروهای گارد ملی عربستان وارد این منطقه شده بودند.

خالد بحاح در کشورهای حاشیه خلیج فارس طرح تجزیه یمن را کلید می‌زند

پایگاه خبری یمنی السلطنه الرابعه- خالد بحاح نخست‌وزیر مستعفی یمن و معاون عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور در حال انجام سفری دوره‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس است. وی در این سفرها به دنبال جلب حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آغاز گفت‌وگوهای یمنی-یمنی با گزینه تشکیل دولتی فدرال متشکل از دو اقلیم در شمال و جنوب یمن است. این سفر دوره‌ای در حالی صورت می‌گیرد که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که آمریکا و غربی‌ها به دنبال اجرای طرح تقسیم عراق به 3 بخش، یمن به 2 بخش و سوریه به 2 بخش هستند.

هادی: طرح ابتکاری شورای همکاری و قطعنامه شورای امنیت ضامن خروج یمن از بحرانند

خبرگزاری فارس- عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم اجرای آن، توافق‌های صورت گرفته در گفت‌وگوی ملی و قطعنامه شورای امنیت را اصول اصلی ضامن برون رفت از بحران جاری در این کشور دانست. وی در استقبال از عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، از کشورهای شورای همکاری خواست کمک های انساندوستانه بیشتری به ملت یمن ارائه دهند تا از رنج مردم این کشور کاسته شود. وی از ملک سلمان، پادشاه عربستان برای صدور دستوراتی در راستای بهبود اوضاع اتباع یمنی تقدیر کرد.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/فلسطین:

سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز روزنامه‌نگاران فلسطینی

وبگاه خبری روزنامه الیوم عربستان- تعدادی از روزنامه‌نگاران فلسطینی شنبه به مناسبت روز جهانی آزادی روزنامه‌نگاری در بیت‌لحم دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زدند و به سمت ایست بازرسی‌های این شهر در سمت شمال آن به راه افتادند. نظامیان رژیم صهیونیستی این تظاهرات را بشدت سرکوب کردند که باعث شد دست و پای برخی از تظاهرات‌کنندگان دچار شکستگی شود و برخی از آنها در اثر استنشاق گاز سمی دچار حالت خفگی شدند. اتحادیه روزنامه‌نگاران عرب به این اقدام نظامیان صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

تعیین راهبرد در فلسطین برای ربایش نظامیان صهیونیست

وبگاه خبری فلسطین الیوم- احمد المدلل از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تمامی گزینه‌ها در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی برای آزاد کردن اسرا از زندان‌های اسرئیلی باز است، اسرایی که مورد شکنجه‌ها مختلفی در این زندان‌ها واقع می‌شوند. این عضو جهاد اسلامی در مراسمی که برای اعلام حمایت از اسرا برگزار شده بود، فلسطینیان ساکن کرانه باختری را تشدید اقدامات مقاومتی و انتفاضه در مواضع برخورد با دشمن صهیونیستی دعوت کرد تا انتفاضه‌ای به خاطر اسرا باشد. وی ضمن اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از 6000 اسیر در زندان‌های اسرائیلی وجود دارند خواستار اخذ راهبردهایی برای ربودن نظامیان صهیونیستی با هدف مبادله آنها با اسرای فلسطینی شد زیرا رژیم اشغالگر فقط زبان زور را می‌فهمد.

حمله به تظاهرات اتیوپیایی‌تبارها در تل‌آویو با گاز اشک‌آور

هاآرتص- نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن اعتراضات آفریقایی‌تبارهای ساکن اراضی اشغالی به گاز اشک‌آور و بازداشت معترضان متوسل شدند. هزاران نفر از اتیوپی‌تبارهای ساکن اراضی اشغالی که در اعتراض به خشونت نژادی پلیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در تل‌آویو تظاهرات کردند.

توافق با ایران باید مسیر دستیابی این کشور به بمب هسته‌ای را مسدود سازد

پایگاه خبری عاروتص شوع- بنیامین نتانیاهو در دیدار با سناتور راب پورتمن رئیس کمیته فرعی تحقیق کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل دیدگاه‌های متفاوتی درباره توافق هسته‌ای با ایران دارند، گفت،‌ هدف این توافق باید مسدود کردن مسیر ایران به سمت دستیابی به بمب هسته‌ای باشد.

جلسه اضطراری درتل‌آویو برای کنترل اعتراضات یهودیان سیاهپوست

خبرگزاری فارس- در پی برگزاری دومین تظاهرات یهودیان اتیوپیایی طی یک هفته گذشته در تل اویو علیه خشونت پلیس ضد این بخش از جامعه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم اسراییل خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شد. وی در پی وقوع ناآرامی ها و تظاهرات گسترده یهودیان اتیوپیایی در تل آویو، خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی اوضاع با حضور یوحنان دانینو بازرس کل پلیس این رژیم شد. در جریان تظاهرات یهودیان اتیوپیایی در وسط تل آویو در اعتراض به خشونت پلیس رژیم صهیونیستی، 20 نفر از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی زخمی و 6 نفر از یهودیان نیز بازداشت شدند. پلیس با استفاده از گلوله های صوتی تعدادی از تظاهرکنندگان را متفرق کرد.

سفیر فلسطین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

وبگاه خبری 24 امارات- ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حقوق اطفال ارائه داد. این شکایت در پی بازداشت چند ساعته یک کودک فلسطینی 6 ساله و نگه داشتن وی در بخش بازپرسی تا فردای روز بازداشت بدون حضور والدین وی صورت گرفت. منصور گفت: هر روز و به صورت‌های مختلف کودکان فلسطینی قربانی نقض حقوق بشر از جانب اسرائیل می‌شوند. بازداشت‌های مکرر در قدس و کرانه باختری تقریبا هر روز صورت می‌گیرد و در این بین کودکان نیز مستثنی نیستند.

نتانیاهو معترضان اتیوپیایی را به نقض قانون متهم کرد

پایگاه خبری عاروتص شوع- در پی برگزاری تظاهرات گسترده یهودیان اتیوپیایی معترض به خشونت پلیس صهیونیستی و نحوه تعامل جامعه صهیونیستی با آنها، بنیامین نتانیاهودر دیدار با اسحاق آحارانوویچ وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت، قطعا باید مسئله‌ای که معترضان مطرح کرده‌اند، بررسی شود اما جایی برای خشونت یا نقض قانون وجود ندارد. آحارانوویچ نیز اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که معترضان شکایت‌های موجهی دارند. امروز در زندان افیر، 19 درصد زندانی‌ها اتیوپیایی هستند و زمان‌هایی بوده که 40 درصد زندانی‌ها از جامعه اتیوپیایی‌ها بوده است. اما آنها اجازه برگزاری این تظاهرات را نداشتند و این کار غیر قانونی بوده است. آنچه باعث شعله‌ور شدن خشم یهودیان آفریقایی‌تبار در اراضی اشغالی شد، انتشار ویدیویی بود که در آن پلیس یک سرباز اسرائیلی اتیوپیایی تبار را کتک می‌زد.

اعلام آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات

وبگاه خبری المصریون- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری آماده است و این محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات است که این انتخابات را به تاخیر می‌اندازد. حماس گفت: عباس برای دور دستور برگزاری انتخابات و تعیین زمان آن جدی نیست و از مسئولیت‌های خود در این زمینه فرار می‌کند. آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان سال 2005 و آخرین انتخابات شورای قانونگذاری سال 2006 برگزار شده و پس از آن فتح و حماس بر تعیین یک مهلت برای برگزاری انتخابات به توافق نرسیده‌اند.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت یک جوان فلسطینی

روزنامه صهیونیستی معاریو- پلیس رژیم صهیونیستی دوشنبه یک جوان فلسطینی را در ایستگاه مترو شهر قدس اشغالی مورد هدف گلوله قرار داد و او را زخمی کرد. پلیس مدعی است این فلسطینی که 35 سال سن دارد قصد داشته با چاقو به تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست حمله کند اما پلیس با گلوله به او حمله می‌کند و وی را فورا زخمی می کند.

اذعان رئیس رژیم صهیونیستی به تبعیض‌ نژادی علیه یهودیان اتیوپی‌تبار در اراضی اشغالی

پایگاه خبری عاروتص شوع- بعد از تظاهرات شب یکشنبه در تل‌آویو که به خشونت کشیده شد، رووئن ریولین خواستار خویشتن‌داری معترضان اتیوپی‌تبار و پلیس رژیم صهیونیستی شد. ریولین صبح دوشنبه پذیرفت که این اعتراضات نتیجه نارضایتی اسرائیلی‌های اتیوپی‌تباری بوده است که نادیده گرفته شده‌اند اما گفت: این امر بهانه برای بروز خشونت نمی‌شود. اعتراض ابزار ضروری برای دموکراسی است اما خشونت راه‌حل نیست.

جیمی کارتر: اسرائیل در صلح جدی نیست

وبگاه خبری اسکای نیوز عربی- جیمی کارتر سی‌ونهمین رئیس ‌جمهور آمریکا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای تحقق سازش که او آن را صلح در خاورمیانه نامید، جدی نیست. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق با ایران در ماه ژوئن حاصل شود. کارتر هفته گذشته سفری سه روزه به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی آن داشت. وی قرار بود به نوار غزه نیز سفر کند اما در آخرین لحظات از آن منصرف شد.

لیبرمن به کابینه ائتلافی نتانیاهو نمی‌پیوندد

پایگاه خبری عبری زبان ان‌آرجی- منابع نزدیک به آویگدور لیبرمن گفتند او به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته، به کابینه ائتلافی نمی‌پیوندد. به گفته آنها، لیبرمن از نحوه انجام مذاکرات ائتلاف ناخرسند است. نتانیاهو بدون لیبرمن هم می‌تواند کابینه ائتلاف تشکیل دهد اما این امر او را در برابر خواست‌های شرکای ائتلافی خود آسیب‌پذیر می‌سازد. به علاوه، کوچک بودن اکثریت به این معناست که ائتلاف قدرت قانون‌گذاری اندکی دارد و تصویب لایحه‌های جدید برای آن دشوار می‌شود.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/عراق:

اعدام ۳۰۰ ایزدی توسط داعش در شمال عراق

شبکه خبری بی‌بی‌سی- تکفیری های داعش که تاکنون هزاران نفر از ایزدی‌های عراق را به اسارت گرفته‌اند، روز جمعه گذشته 300 تن از آن‌ها را در منطقه تل عفر به قتل رسانده‌اند.

خانواده عزت الدوری به وزارت بهداشت عراق فراخوانده شدند

شبکه العربیه- وزارت بهداشت عراق برای تکمیل آزمایش دی‌ان‌ای از جسد عزت الدوری معاون پیشین صدام دیکتاتور معدوم عراق، خانواده او را به این وزارت فراخوانده است. وزارت بهداشت عراق اعلام کرده است که به نمونه‌هایی از دی‌ان‌ای بستگان عزت الدوری نیاز دارد تا آنها را با نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای از جسد معاون پیشین صدام مقایسه کند. مقامات وزارت بهداشت عراق، از سفارت آمریکا، وزارت کشور، و اتاق عملیات امنیت عمومی نخست وزیری، خواسته بودند تا در اسرع وقت آنها را در یافتن یکی از بستگان عزت الدوری یاری کنند.

اردن عشائر الانبار را تسلیح می‌کند

روزنامه عکاظ- أحمد الدباش سخنگوی رسمی گروه شبه‌نظامی موسوم به ارتش اسلامی در عراق اعلام کرد که اردن، عشائر الانبار را مسلح می‌کند. وی گفت: توافق بر سر تسلیح و تجهیز عشائر الانبار در کنفرانس امان که برای نجات عراق و حمایت از انقلاب در این کشور در اوایل سال جاری برگزار شد، صورت گرفت. این کنفرانس را عشائر اهل سنت عراق تحت نظارت اردن برگزار کرده بودند. اردن از زمان برگزاری این کنفرانس در امان، تماسهای خود با سران عشائر سنی عراق به ویژه الانبار را افزایش داده است و گفته می شود که این تصمیم همراستا با دفاع از مرزهای اردن در قبال داعش اتخاذ شده است.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/سوریه:

عبدالله دوم دولت اسد را به سهل انگاری در مقابله با داعش متهم کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان- عبدالله دوم پادشاه اردن مدعی شد که حکومت سوریه در ابتدا تلاش کرد تا با تشکیل داعش در سوریه مقابله نکند تا به این ترتیب به جامعه جهانی نشان دهد گروهی بدتر از خودش نیز وجود دارد و به این ترتیب باز انتقادات را به دمشق کم کند. پادشاه اردن داعش را به سوء استفاده از جوانان برای انجام عملیات انتحاری متهم کرد و خواستار برقراری ارتباط با عشایر سنی سوریه و رفع مشکلات اهل سنت عراق شد تا با داعش در دو کشور مقابله شود.

آمریکا پس از حل پرونده هسته‌ای ایران در پرونده سوریه فعال‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس- خالد الخوجه رئیس ائتلاف مخالفان سوری در سخنانی با اشاره به اینکه اوضاع در سوریه تغییرات جدی خواهد داشت اظهار داشت که اکنون محاصره حلب توسط ارتش سوریه در حال شکسته شدن است. وی ابراز داشت که تلاش می‌کنیم تا هماهنگی در جبهه جنوبی(درعا) با جبهه شمالی(حلب) را افزایش دهیم. الخوجه با تقدیر از طرح آمریکا برای آموزش تروریست‌های مسلح سوری در نبرد با ارتش سوریه تاکید کرد که واشنگتن پس از توافق با ایران برای اقدام کردن در سوریه دستش بازتر خواهد بود.

واشنگتن‌پست خواستار تشکیل منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد

روزنامه واشنگتن‌پست- یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود به دولت باراک اوباما توصیه کرده است تا منطقه‌ای امن برای شکل‌گیری و تقویت گروه‌های غربگرا در سوریه ایجاد کند: باید یک منطقه امن مورد حمایت ایالات متحده در سوریه شکل گیرد تا سران اپوزیسیون غیرنظامی بتوانند آنجا مستقر شده و در داخل کشور اقدام به سازماندهی نیروهای خود کنند. خودداری از پذیرش این طرح، موجب از دست دادن اراضی تحت کنترل نظام سوریه و گسترش نواحی تحت سیطره گروه‌های تروریستی، می‌شود.

یک هیأت فلسطینی برای بررسی بحران اردوگاه یرموک وارد دمشق می‌شود

وبگاه خبری الیوم السابع مصر- أحمد مجدلانى عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که یک هیئت از این سازمان دوشنبه وارد دمشق خواهند شد. این هیئت فلسطینی برای بررسی وضعیت میدانی و افزایش تلاش به منظور فراهم‌سازی کالاهای اساسی و پزشکی برای ساکنان اردوگاه یرموک به سوریه سفر کرده‌اند.

تلاش ترکیه برای متحد کردن گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه

روزنامه الحیاه- ترکیه در ادامه دسیسه‌های خود علیه سوریه این بار در استانبول تصمیم گرفته است که گروه‌های تروریستی را متحد کند تا بتوانند در اطراف دمشق حملات تروریستی را ترتیب دهند. ترکیه در تلاش است تا معارضان را گرد هم آورد و گروه‌های تروریستی حرکة أحرار الشام به سرکردگی هاشم الشیخ و جیش الإسلام به سرکردگی زهران علوش را متحد کند. این در حالی است که طی ساعات آینده گروه‌ تروریستی فیلق الشام در گروهک تکفیری أحرار الشام ادغام خواهد شد. این اقدام ترکیه در راستای استقرار 70 هزار تروریست در شمال و مرکز سوریه و در نزدیکی دمشق است.

طرح مردمی برای حل بحران سوریه در انتظار موافقت اسد است

وبگاه خبری العاجل- یک هیئت از گروه موسوم به المبادره الشعبیه العربیه (طرح مردمی عربی) قصد دارد طی روزهای آتی وارد دمشق شود و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کند. این هیئت قصد دارد بشار اسد را در جریان طرح دفتر اجرایی این گروه قرار دارد؛ طرحی که برای حل بحران چهار ساله سوریه در نظر گرفته شده است. بندهای این طرح شامل توقف هر گونه اقدام مسلحانه، گفت‌وگوی ملی سوری میان طیف‌های سیاسی داخلی و دولت، تأکید بر استقلال و صلح سوریه و آزادی همه زندانیان سیاسی است.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/روسیه:

آمریکا از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا به فشار اقتصادی علیه روسیه ادامه دهد

روزنامه روسی وزگلاد- روزنامه روسی وزگلاد روز شنبه با انتشار گزارشی، به موضع‌گیری‌های مقامات آمریکا اشاره کرده و نوشته است که واشنگتن در تلاش است تا فشارها علیه روسیه ادامه یابد. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد وحدت آمریکا و اروپا برای فشار بیشتر به روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه روسیه به مفاد موافقت‌نامه مینسک عمل نکرده است. وی افزود: آمریکا برای فشار اقتصادی مضاعف به روسیه با متحدان اروپایی خود همکاری می‌کند، زیرا کاخ سفید دلیل اصلی بحران اوکراین را در حمایت روسیه از جدایی طالبان روس تبار شرق اوکراین می‌داند. در این راستا آمریکا حمایت نظامی و اقتصادی خود را از اوکراین تشدید خواهد کرد.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/اوکراین:

پروشنکو تلویحا الحاق کریمه به روسیه را پذیرفته است

اسپوتنیک- در حالی که پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین بارها بر مالکیت اوکراین بر کریمه تاکید کرده است، افشای برخی از مدارک نشان می‌دهد که او احتمالا از نخستین افرادی خواهد بود که با برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن کریمه به روسیه موافقت خواهد کرد. یکی از مشاوران ویکتور یانوکویچ رئیس‌جمهور پیشین اوکراین مدارکی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پروشنکو به صورت غیر مستقیم وارد مذاکراتی با روسیه شده است. 16 آوریل فقط یک ماه بعد از اینکه کریمه به روسیه پیوست، نامه‌ای از وزارت صنعت و بازرگانی روسیه دریافت شد. در این نامه از پروشنکو خواسته شده بود تا فعالیت‌های اقتصادی کارخانه سواستوپول در فاصله سالهای 2010 و 2014 اعلام کند. در این نامه از شبه جزیره کریمه به عنوان جمهوری کریمه یاد شده است.

سران کشورهای همسود گردهم می‌آیند

پایگاه خبری نیوزتایمز‌کز- نشست غیر‌رسمی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در تاریخ 8 می سال جاری در مسکو پایتخت روسیه برگزار می‌شود. این نشست قرار است به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شود. بررسی آخرین اوضاع امنیتی منطقه، بحث احتمال نفوذ تروریست‌ها به مرزهای جنوبی آسیای مرکزی و گسترش همکاری بین کشورهای عضو این سازمان محور نشست فوق خواهد بود.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/مصر:

مصر حضور نیروهای نظامی‌اش در نزدیک مرزهای یمن را تمدید کرد

ال.بی.سی- هیئت دولت مصر دستور حضور نیروهای نظامی‌ این کشور در نزدیک آب‌های سرزمینی یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب را به بهانه دفاع از امنیت ملی برای سه ماه دیگر تمدید کرد. ارتش مصر به درخواست سعودی‌ها نیروهای خود را در نزدیک آب‌های سرزمینی یمن مستقر کرده تا تکمیل کننده حلقه محاصره این کشور باشد. نیروی دریایی مصر به عنوان بخشی از عملیات موسوم به طوفان اراده در چندین نوبت مناطقی از خاک یمن را نیز گلوله باران کرده‌اند.

مأموریت نظامیان مصری حاضر در ائتلاف سعودی 3 ماه تمدید شد

رویترز- همزمان با ادامه عملیات ائتلاف سعودی در یمن، دولت مصر یکشنبه شب از تصمیم خود برای تمدید 3 ماهه مأموریت نیروهای مصری حاضر در این ائتلاف خبر داد. در بیانیه قاهره آمده است که مأموریت خارجی برخی عناصر در نیروهای مسلح مصر برای 90 روز دیگر تمدید شده است.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/لبنان:

حسن نصرالله سه‌شنبه شب سخنرانی می‌کند

وبگاه خبری العهد لبنان- حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله قرار است که شامگاه سه شنبه سخنرانی کند. این سخنرانی تلویزیونی خواهد بود و ساعت 8:30 به وقت محلی پخش شود.

رایزنی‌ محرمانه ساف و حزب‌الله برای مبارزه با تحرکات تروریستی در لبنان

وبگاه خبری رأی الیوم- مسئولان فلسطینی آگاه اعلام کردند مسئولان ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) مذاکرات و گفت‌وگوهای گسترده‌ای با مسئولان حزب‌الله داشته اند تا شاید بتوانند جلوی تحرکات گروهک‌های افراطی در اردوگاه فلسطینی عین حلوه را بگیرند. یک مقام فلسطینی گفته است که گفت‌وگوهای محرمانه‌ای میان ساف با مسئولا عالی رتبه حزب‌الله انجام شده تا راه در برابر تروریست‌هایی که قصد ورود و تمرکز در عین‌حلوه را دارند، گرفته شود.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/امارات متحده عربی:

فرود اضطراری هواپیمای اماراتی در پی تهدید یک مسافر به عملیات انتحاری

پایگاه خبری شبکه العربیه- بامداد روز دوشنبه تهدید یک مسافر مبنی بر انجام عملیات انتحاری، خلبان یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایر عربیه امارات متحده را وادار به فرود اضطراری کرد. این هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی المنهاد امارات، واقع در 24 کیلومتری جنوب شهر دوبی، فرود آمده است.

پرونده هسته‌ای ایران و یمن در صدر گفت‌وگوهای ولی‌عهد ابوظبی و وزیر دفاع فرانسه

وبگاه خبری البیان امارات- محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی دوشنبه با ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه که به امارات سفر کرده، دیدار کرد. در این دیدار در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و مرحله دوم عملیات در یمن که تحت عنوان بازگشت امید معرفی شده، بحث و گفت‌وگو شد.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/پاکستان:

عملیات 2 هزار نیروی ویژه برای آزادی 7 پلیس گروگان در پاکستان

دنیا نیوز- بیش از 2 هزار پلیس از ایالت پنجاب و سند در عملیاتی مشترک موفق شدند 7 گروگان پلیس را که روز یک‌شنبه ربوده شده بودند، آزاد کنند. 5 مخفیگاه افراد مسلح توسط بالگردهای جنگی هدف قرار گرفت و نیروهای پلیس توانستند گروگان‌ها را نجات دهند. تا کنون در این عملیات یکی از افراد مسلح به نام گولوشر کشته شده و تعدادی نیز زخمی شدند. روز گذشته نیز نواز شریف نخست‌‌وزیر پاکستان در واکنش به گروگان گیری اعضای پلیس پنجاب دستور داد نیروهای امنیتی هر چه زودتر برای آزاد کردن گروگان‌ها وارد عمل شوند.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/افغانستان:

بیانیه مذاکرات قطر دوشنبه منتشر می‌شود؛ ریاض و غرب غایبان دوحه

رویترز- مقامات دولت افغانستان و طالبان روز یکشنبه مذاکرات دو روزه ای را در قطر آغاز کردند. نمایندگان دولت افغانستان و پاکستان وقوع این مذاکرات را انکار می‌کردند و اصرار بر عدم برگزاری آن داشتند. طرفین روز شنبه در دوحه گردهم آمدند و روز یکشنبه نیز مذاکرات دوجانبه صلح برگزار شده است، انتظار می‌رود روز دوشنبه بیانیه نهایی این نشست منتشر شود. پاکستان مدت‌هاست که به عنوان یک بازیگر مهم در روند صلح افغانستان و طالبان دیده می‌شود، اما مذاکرات قطر نشان داد که طالبان به طور مستقل با دولت افغانستان وارد مذاکره شده‌اند. نکته قابل توجه این دور از مذاکرات، این بود که هیچ یک از کشورهای عربستان سعودی، پاکستان و کشورهای اروپایی در آن حضور نداشتند، و این امر نشان دهنده پیشرفت قابل تحسینی در روند مذاکرات صلح است.

مذاکرات طالبان با دولت افغانستان بدون نتیجه در قطر پایان یافت

وبگاه خبری 24 امارات- نمایندگان جنبش طالبان و افغانستان یکشنبه برای روز دوم در قطر به بحث نشستند و احتمال توافق برای رسیدن به آتش‌بس را بررسی کردند اما در نهایت درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان اختلاف پیدا کردند. این مذاکرات غیررسمی پس از عقب‌نشینی بیشتر نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان انجام شد. پاکستان و آمریکا از این مذاکرات استقبال کردند. مذاکرات مذکور بدون رسیدن به نتیجه‌ای پایان یافت و قرار است نشستی دیگر در امارات عربی متحده احتمالا در ماه آینده برگزار شود.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/ازبکستان:

تبلیغ داعش در قلب تاشکند

خبرگزاری آزادگان- شب گذشته یک شهروند ازبکستان به اتهام همکاری و پخش برگه‌های تبلیغاتی داعش در تاشکند پایتخت ازبکستان دستگیر شد. وزارت کشور ازبکستان در این زمینه اعلام کرد، بازجویی از این فرد در حال حاضر آغاز شده است. این بازداشت به احتمال قوی به حادثه روستای حصارای ناحیه پارکنت استان تاشکند مربوط است که در روزهای گذشته بر روی دیوارهای مدارس و موسسات آموزشی اشخاص ناشناس برگه‌های به نشانه تهدید بر علیه حکومت و به طرفدارای داعش به شکل سیاه رنگ نصب کرده بودند.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/آلمان:

مشاهده یک مورد مشکوک به ابولا در آلمان

رویترز- کلینیک دانشگاهی دوسلدورف آلمان، یک نفر از اهالی بوخوم را که از گینه بازگشته است از بیم ابتلا به ابولا بستری و تحت‌نظر ویژه گرفته است. وی را شب گذشته نیروهای آتش‌نشانی تحت تدابیر ویژه امنیتی به بیمارستان منتقل کردند و در بیمارستان هم در بخشی به صورت ایزوله، تحت نظارت قرار دارد. ویروس کشنده ابولا که اولین بار در غرب افریقا مشاهده شد تاکنون جان چند هزار نفر را گرفته است.

انتقاد شدید نماینده پارلمان آلمان از عملکرد دولت در مواجهه با رسوایی همکاری جاسوسی با واشنگتن

خبرگزاری فارس- آندره هان نماینده ارشد کنترل اطلاعاتی پارلمان آلمان با اشاره به افشای رسوایی‌های اخیر درباره همکاری این کشور در جاسوسی‌های آمریکا از کشورهای اروپایی، دولت را به کوتاهی در روشنگری در این زمینه متهم کرد. هان گفت: دولت در مسیری قرار دارد که دیگر نمی‌تواند (این مسئله) را انکار کند. وی از رویکرد دولت مبنی بر در اختیار گذاشتن اطلاعات نصفه‌ و نیمه برای پارلمان و نوع رفتار دولت در این زمینه با منتخبین مردم هم انتقاد کرد.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/آرژانتین:

آرژانتین جزئیات بیشتری را از مرگ نیسمن اعلام می‌کند

ته‌لام- پس از یک هفته بررسی ویدئوهای کالبد شکافی و محل یافتن جسد آلبرتو نیسمن دادستان ویژه پرونده آمیا، همچنین مطالعه 1400 عکس گرفته شده توسط پزشکی قانونی و محققین، در نهایت تعدادی از پزشکان قانونی آرژانتین مباحثه‌ای 24 ساعته را در خصوص نقاط بحث برانگیز ماجرای قتل آغاز می‌کنند. نیسمن کمی قبل از مرگ خود، رئیس‌جمهور و هکتور تیمرمن وزیر امور خارجه آرژانتین را به سرپوش گذاشتن روی اقدامات متهمین و مظنونین پرونده حمله به آمیا در سال 1994 میلادی محکوم کرده بود. این حادثه 85 کشته و بیش از 300 زخمی بر جای گذاشت. جسد بی‌جان دادستان ویژه پرونده آمیا شب 18 ژانویه (28 دی 93) به همراه یک تفنگ با کالیبر 22 در حمام محل سکونتش یافت شد. دادستان ویژه پرونده آمیا به داشتن ارتباطات مستقیم با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی متهم شده بود؛ اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس در سال 2010، ارتباطات وی را با کارمندان سفارت آمریکا در بوینوس آیرس افشا کردند.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/ونزوئلا:

مورالس: ونزوئلا تهاجم سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا را شکست می‌دهد

تله‌سور- اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی ضمن ابراز همبستگی خود با دولت بولیواری ونزوئلا اعلام کرد که این کشور آمریکای لاتین تهاجمات سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا را شکست می‌دهد. مورالس همبستگی خود را با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دیوسدادو کابیو رئیس مجلس ملی این کشور که به تازگی توسط آمریکا به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر متهم شده است، ابراز کرد. وی گفت: واشنگتن خواهان ایجاد یک کودتا در این کشور بولیواری است و این بار با دادستان خود برای ارتباط دادن دولت مشروع ونزوئلا به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر دسیسه‌چینی می‌کند.

انجمن مادرید به دنبال ضربه زدن به ونزوئلاست

تله‌سور- تارک ویلیام صعاب دادستان عمومی و مدافع ملت ونزوئلا(در یک مؤسسه ملی حقوق بشر) کرد: انجمن مادرید (سازمانی که توسط حدود 90 نفر از رؤسای جمهور سابق دولت‌های بین‌المللی ایجاد شده) در واقع یک کارتل می‌باشد که به بحث و گفت‌و‌گو و دسیسه‌چینی علیه کشور بولیواری ما می‌پردازد. این کارتل با اهداف روشن به منظور صدمه وارد کردن به دولت ونزوئلا، به طرح بحث و گفت‌و‌گوهای بد و نادرست علیه این کشور آمریکای لاتین می‌پردازند. 30 آوریل سال جاری نامه‌ای توسط 12 رئیس جمهور سابق آمریکای لاتین، 10 رئیس جمهور سابق اروپا، 2 رئیس جمهور سابق آفریقا و 2 رئیس‌جمهور سابق آسیا امضا شد که در آن نسبت به شرایط سختی که ونزوئلا با آن روبرو است، ابراز نگرانی شده بود. بین ماه‌های فوریه و می سال گذشته میلادی، کاراکاس صحنه تظاهرات خشونت‌آمیز سازماندهی شده توسط راست‌گرایان این کشور تحت حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا به منظور ایجاد یک کودتای ضد دولتی و سرنگونی دولت مشروع بولیواری این کشور بود.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/فرانسه:

رشد 100 درصدی اقدامات یهودستیزانه در فرانسه

روزنامه فرانسوی لوپاریزین- وزارت کشور فرانسه در گزارش سال 2014 خود تحت عنوان مبارزه با نژادپرستی، یهودستیزی و بیگانه‌ستیزی نوشت: اقدامات یهودستیزانه در فرانسه رشد 100 درصدی داشته است به‌ گونه‌‌ای که طی سال 2014 میلادی 851 مورد اقدام با ماهیت بزهکارانه در فرانسه به ثبت رسیده حال آنکه این میزان در سال پیش از آن یعنی 2013 میلادی 423 مورد بوده است. این در حالیست که ناظر ملی ضد اسلام‌هراسی در فرانسه از افرایش قابل توجه اقدامات علیه مسلمانان در فرانسه پس از حملات 7 و 9 ژانویه 2015 پاریس خبر داده و اعلام کرده است که پس از این حملات 116 مورد اقدام علیه مسلمانان صورت گرفته است که این از رشد 110 درصدی اینگونه اقدامات در مقایسه با سال 2014 حکایت دارد.

قرارداد ۶.۳ میلیارد یورویی فروش جنگنده‌های فرانسوی به قطر رسماً منعقد شد

خبرگزاری فرانسه- قرارداد مربوط به فروش 24 فروند جنگنده فرانسوی رافائل به قطر به ارزش 6.3 میلیارد یورو، دوشنبه در حضور فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه رسما منعقد شد. داسو شرکت سازنده رافائل، این هواپیما را جنگنده‌ای چندمنظوره با قابلیت پنهان‌کاری نسبی توصیف کرده که قادر است بطور همزمان در عملیات‌های دفاع هوایی، بمباران‌های استراتژیک و پشتیبانی زمینی، شناسایی هوایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی شرکت کند.

نجات بیش از ۲ هزار مهاجر غیرقانونی توسط گارد ساحلی ایتالیا

خبرگزاری فرانسه- گارد ساحلی ایتالیا از نجات 2 هزار و 150 مهاجر دیگر در روز دوشنبه از دریای مدیترانه خبر داد. اجساد 8 مهاجر دیگر هم یافت شد. روز گذشته نیز بیش از هزار و 400 مهاجر غیرقانونی از دریای مدیترانه نجات یافته بودند. آخرین گزارش‌ها از وضعیت نجات مهاجران غیرقانونی به اروپا حاکی از آن است که اروپا در طول روزهای گذشته تعداد 5 هزار و 800 مهاجر غیرقانونی را در دریای مدیترانه نجات داده است.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/بحرین:

سوگواری زنان بحرینی به تظاهرات علیه حکومت تبدیل شد

خبرگزاری فارس- اهالی مناطق مختلف بحرین از جمله منطقه مقابه شب گذشته در سالروز شهادت حضرت زینب -سلام‌الله علیها- مراسم سوگواری برپا کردند. بعد از مراسم سوگواری دسته‌های عزادار به خیابان‌ها آمدند و مراسم را به تظاهرات علیه دولت آل خلیفه تحت عنوان زینب نام پایداری من است تبدیل کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی مختلف جهت اعتراض به دولت آل خلیفه در دست گرفتند و از دولت خواستار آزادی زندانیان در بند رژیم آل خلیفه شدند.

10 هزار دلار پاداش مسابقه آمریکایی موهن‌ترین کاریکاتور علیه پیامبر اسلام/ آمریکا از ترس ایران کشتی‌های خود را در تنگه هرمز اسکورت می‌کند/ بدهی خارجی ایران 241 میلیون دلار افزایش داشته است/انگلیس:

کامرون: به ما رای بدهید تا آینده روشنی برایتان رقم بزنیم

خبرگزاری فارس- دیوید کامرون نخست وزیر این کشور با انتشار یادداشتی از مردم این کشور درخواست کرد برای تشکیل دولتی ثابت و قوی به وی رای بدهند. کامرون گفته است روز جمعه یکی از ما دو نفر، اد میلیبند یا من، نخست وزیر آینده شما خواهیم بود. خیلی ساده است، انتخابی گریز ناپذیر: انتخاب من برای دولتی قوی و باثبات یا دولتی با نخست وزیری میلیبند و بحران بدهکار بودن به حزب ملی اسکاتلند را در پی خواهید داشت. انتخابات سراسری (پارلمانی) بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز) پنج‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد. رقابت اصلی میان دو حزب محافظه‌کار و کارگر است که بر اساس نظرسنجی‌ها رقابتی شانه‌به‌شانه دارند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    مسابقه بهترین کاریکاتور از پیغمبر مسلمانان، حضرت محمد(ص) توسط یک زن یهودی بنام پامیلا گیلر که همه او را مسلمان ستیز و حامی اسراییل آپارتاید می شناسند برای گرم نگه داشتن تنور "جنگ علیه ترور" و کشتار وسیع مسلمانان در کشورهای مختلف توسط نوکر سیه کار صهیونیزم اوباما ترتیب داده شده بود. این زن ضد سامی و ضد ایران 56 ساله است که سازمان خود را با لقب دروغین " دفاع از آزادی آمریکایی " نامگذاری کرده است. پیغام این زن ضد اسلام اینست: اسلام آمریکا را به نابودی تهدید می کند و با شعار اسلامیزه شدن آمریکا را متوقف کنید مردم بیسواد و جاهل را می ترساند که تعدادش در آمریکا بسیار زیاد است. این زن یهودی نفرت انگیز و نژادپرست مردم آمریکا را با شعارهایی نظیر" کشتن یهودی ما را به خداوند نزدیک می کند" علیه مسلمانان می شوراند. شما اگر چنین شعارهایی را در فرانسه یا انگلیس یا کانادا علیه یهودیان بدهید مسلما دستگیر و زندانی شده و مجبورید هزاران دلار جریمه بپردازید. اما بعلت کاشتن بذر نفاق توسط صهیونیست ها و غرب مسلمانان عرب و عجم هنوز علیه این جنایتکاران غرب و اسراییلی متحد نشده اند بنابراین مسلمانان طعمه این جنایتکاران هستند و روزانه با بهانه های مختلف مسلمانان را یهودیان و مسیحیان صهیونیست می کشند و آب هم از آب تکان نمی خورد و ظریف هم به آنان تبریک می گوید.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این کشور ها میگن در کشور ما ازادی هست و هر چیزی می تونه سوژه برای کاریکاتور قرار بگیره اما در عمل اینطور نیست چرا کاریکاتور کشته های جنگ جهانی رو نمیکشند یا اگه کسی کاریکاتور هولو کاست بکشه مجرم تلقی میشه اما کاریکاتور پیامبر و حضرت مسیح ازادیه من واقعا از همه عذر می خام این یک خریت سیاسیه.
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    چند تا آدم بیکار وعقده ای که دست شان از منطق خالی است می خواهند جهان اسلام را وادار به واکنش و جنجال کنند نور قرآن و پیامبر خدا خاموش شدنی نیست و هر روز پر فروغ تر می شود. این وعده حتمی قرآن است.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    دو نفری را که پلیس فاشیست آمریکا کشته با برنامه قبلی بوده است. آنان به هیچ کس تیراندازی نکرده اند اما پلیس برای گرم نگه داشتن "جنگ علیه ترور" این دو نفر که قبلن هم اف بی آی دنبالشان بوده است - شاید نمی خواستند خبر چین اف بی آی علیه مسلمانان باشد - در پارکینگ نزدیک کنفرانس کشته است. بعلت متحد نبودن مسلمانان در کشورهای غربی پلیس فاشیست آمریکا و اف بی آی تروریست با تله مسلمانان را روزانه بقتل می رسانند بدون اینکه کسی صدایش را بلند کند زیرا دولت پلیسی آمریکا محیط رعب و وحشت را در سراسر آمریکا پهن کرده است. خاک بر سر ایرانیان مقیم خارج که همچنان با خفقان و سکوت در مقابل کوهی از نژادپرستی و کشتار وسیع مسلمانان در کشورهای غربی و در کشورهای اسلامی همچنان به خرید در مال ها مشغول و با سکوت خود از این جنایتکاران و دزدان حمایت می کنند.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    این آدمهای نجس وکثافت غرق در اندیشه ها وافکار پوچ خود هستند واز اینکار یعنی با کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام کاری از پیش نبرده ونمی برند0 فقط مسلمانان حواسشان باشد هر جایی که احساس کردند این جماعت مشغول به چنین عملی هستند بدون فوت وقت تمامی آنان را قلع وقمع کرده واز بین ببرند . به این معنا که ریختن خون این آدمها مباح است
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    مسلمانان در سراسر دنیا باید شبکه ی قوی اطلاعاتی داشته باشند تا اخبار دشمن و تاکتیک ها ی آنان را رصد نمایند تا به موقع آنان را نابود سازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس