کد خبر 412322
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

قطر روز دوشنبه یک قرارداد چند میلیارد یورویی برای خرید 24 فروند جنگنده رافال با گروه دفاعی داسو (Dassault) فرانسه امضا کرد.

به گزارش مشرق، مراسم امضای قرارداد با حضور سران دو کشور برگزار شد. اریک تاپیه مدیر عامل گروه داسو و احمد الملکی ژنرال قطری که بر مذاکره برای این توافق شش میلیارد و 300 میلیون دلاری نظارت داشتند قرارداد نهایی را امضا کردند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در این مراسم حضور داشت به الملکی گفت قطر در خرید این هواپیماها «انتخاب خوبی» انجام داده است.

الملکی روز دوشنبه قراردادی نیز با گروه چند ملیتی موشک سازی ام بی دی ای (MBDA) امضا کرد.
حمد بن علی العطیه وزیر دفاع قطر و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی وی هم قرارداد جداگانه ای برای آموزش 36 خلبان ، حدود 100 مهندس تعمیر و همچنین افسران اطلاعاتی قطر امضا کردند.

هواپیماهای رافال در پروازهای شناسایی می توانند مورد استفاده گیرند. تراپیه گفت مراسم روز دوشنبه «موفقیتی برای داسو» و نتیجه کار طاقت فرسای اعضای آن بود. داسو به تازگی قراردادهای پر منفعتی برای فروش هواپیماهای رافال با مصر و هند نیز امضا کرده است. لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز به تازگی گفته است مذاکره برای فروش رافال به امارات عربی متحده به خوبی پیش می رود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خوش به حالشون
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    آقا مگه هر هواپیما رو چند حساب کردند؟ البته می دونم قرارداد شامل آموزش قطعات یدکی و تسلیحات هواپیما هم میشه ولی بازم خیلی گرونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس