روز جمعه یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی عربستان سعودی در حین گشت زنی به دلیل نقص فنی به دست انصار الله افتاد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/2/12 به شرح زیر است:


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاایران:

سازمان ملل حضور ایران در گفت‌وگوهای سوریه در ژنو را تأیید کرد

آسوشیتدپرس- سازمان ملل شرکت ایران در رایزنی‌های سوریه که از دوشنبه در ژنو آغاز می‌شود را تأیید کرده است. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفته این رایزنی‌ها به منزله دور جدید گفت‌وگوهای ژنو نیستند بلکه نشست‌هایی برای فراهم کردن مقدمات دور بعدی مذاکرات هستند.


بازداشت یک سلفی کویتی به اتهام توهین به ایران

خبرگزاری فارس- دستگا‌ه‌های امنیتی کویت روز جمعه «ولید الطباطبایی»، نماینده معارض و سابق پارلمان این کشور را به دستور دادستانی کویت بازداشت کردند. حکم بازداشت این نماینده معارض و سابق کویتی پس از آن صادر شد که وی در صفحه اینترنتی خود در «توئیتر» ایران را متهم به دخالت سیاسی در امور کویت کرده و مدعی شده بود، در پس برکناری ولی عهد کویت از قدرت فشارهای ایران قرار داشته است.


کشورهای عرب در نشست کمپ‌دیوید خواستار مهار نفوذ ایران در خاورمیانه می‌شوند

روزنامه انگلیسی گاردین- کشورهای عربی در نشست خود در مجموعه کمپ‌دیوید با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار چیزی فراتر از «بیانیه سیاسی» می‌شوند. به گفته یک مقام یکی از این کشورها «یکی از نتایج مثبت این نشست، توافقی مختصر و آشکار بر سر مهار نفوذ ایران در خاورمیانه خواهد بود


شکسته نفسی به سبک ظریف

فیس بوک- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس بازنگری پیمان عدم اشاعه هسته‌ای (NPT) در نیویورک به سر می‌برد در صفحه شبکه اجتماعی‌اش گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کرد. دنیای عجیبی است. گروهی جنگ طلب در این سوی دنیا تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند، تا از هرگونه توافق احتمالی جلوگیری کنند. از هر بهانه‌ای برای سیاه نمایی ایران و ایرانی به منظور افروختن آتش استفاده می‌کنند. به دلیل فضا سازی صورت گرفته در داخل مجبورم با کمال تواضع عرض کنم که مخالفان ایران و ایرانی در خارج از کشور از تأثیرگذاری این دو مصاحبه در خدشه دار کردن فضای ساخته شده از ایران عصبانی شدند و چندین مقاله نوشتند. یک سایت تندرو در تیتر خود نوشت: رئیس دیپلماسی ایرانی نیویورک را خیره کرد. یک سایت صهیونیستی هم در تیتر خود با عصبانیت نوشت: چرا (حرف‌های) ظریف اینقدر گیرا به نظر می‌آید؟


ایران به معنای واقعی قادر به بستن تنگه هرمز است

روزنامه آمریکایی آبزرور- ایران و آمریکا در حال انجام بازی «بتل فیلد» هستند و در این بین ایران قادر به رصد اقدام‌های ما می‌باشد ولی آمریکا تنها اقدام‌های این کشور را حدس می‌زند. اگر ایران تنگه هرمز را مسدود کند، آنگاه به معنای واقعی کلمه جهان را به زانو در خواهد آورد. در این میان و در حالی‌که آمریکا در تنگه هرمز حضور دارد اما نشان داده که در واکنش دادن به چنین حوادثی مشکل دارد. ایرانی‌ها همواره راهبرد و تاکتیک نوینی داشته و حال نیز نحوه حملات دریایی خود را در تنگه هرمز بهبود بخشیده‌اند. شیوه حمله‌های آن‌ها حمله «دسته جمعی» نامیده می‌شود و قایق‌های تندرو با حداکثر سرعت حرکت کرده و دشمن را به محاصره خود در خواهند آورد.


شدیدترین بازرسی های تاریخ، همه تاسیسات ایران را دربر خواهد گرفت

خبرگزاری فرانسه- جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز جمعه با بیان اینکه تأسیسات هسته‌ای ایران در صورت حصول توافق نهایی تحت «شدیدترین بازرسی‌های طول تاریخ از برنامه هسته‌ای کشورها» قرار خواهند گرفت تصریح کرد دامنه این بازرسی‌ها به همین حد محدود نخواهند بود. این مقام آمریکایی در ادامه اضافه کرد واشنگتن انتظار ندارد با توافق هسته‌ای نگرانی‌های موجود درباره «رفتار ایران» برطرف شوند.


پادشاهی‌های خلیج فارس خود را برای بعد از توافق هسته‌ای آماده می‌کنند

روزنامه انگلیسی گاردین- سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اواسط ماه جاری میلادی به آمریکا سفر خواهند کرد تا در نشست دو روزه کمپ دیوید با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دیدار کنند. گاردین این سفر و دیدار را در دید مهمانان عرب، نشانه اقدامی برای جبران کردن توافق هسته‌ای غرب با ایران می‌داند. یک مقام ارشد از میان این کشورهای عرب خلیج فارس گفت: انتظار می‌رود این مدعوین تردیدهای خود از توافق با ایران را مطرح نکنند. ما نمی‌خواهیم مانند نتانیاهو عمل کنیم. وی ادامه داد: وقتمان را برای مقابله با این توافق از دست نخواهیم داد. نمی‌خواهیم مانند کسی باشیم که در مقابل متحد نزدیک خود ایستاده چرا که این سیاست برای ما بد است. به جای آن، خودمان را برای بعد از توافق آماده می‌کنیم.


پاداش‌ کشورهای عرب به فرانسه بابت کارشکنی در مذاکرات ایران

رویترز- مواضع سخت‌گیرانه فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران و باعث ایجاد ارتباطات راهبردی جدیدی در خاورمیانه شده که با حضور فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در نشست هفته آینده سران کشورهای عرب مستحکم‌تر می‌شود. «فرانسوا اولاند» قرار است در نشست فوق العاده شورای همکاری خلیج فارس که در ریاض برگزار خواهد شد شرکت کند اما او پیش از راهی شدن به ریاض برای شرکت در این نشست، روز ۴ مه به دوحه سفر می‌کند تا قرارداد مورد نظر را امضا کند. یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی می‌گوید: «این برای ما مهم است چون تمجید کشورهای خلیج فارس را به خاطر رویکردهای ما در قبال ایران، سوریه و داعش نشان می‌دهد. ما نشان داده‌ایم که یک شریک قابل اتکا هستیم که مسئولیت‌هایش را زیر پا نمی‌گذارد


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاآمریکا:

آمریکا با افزایش فروش سلاح از نگرانی کشورهای عربی برای توافق با ایران می‌کاهد

نیویورک تایمز- کاخ سفید در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای دادن اطمینان خاطر به متحدان عربی خود در نشست کمپ دیوید در ماه جاری و کاستن از نگرانی‌های آنها درباره برنامه هسته‌ای ایران است. در یک ضیافت شام با حضور اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که حدود دو هفته پیش برگزار شد، وزیر دفاع آمریکا از گروهی از متخصصان خاورمیانه درباره روش‌های ممکن برای کاستن از نگرانی کشورهایی نظیر عربستان سعودی، امارات و قطر نظرخواهی کرده است. یکی از گزینه‌هایی که دولت در حال بررسی آن است، امکان قرار دادن عربستان سعودی و امارات در فهرست "متحدان اصلی غیرناتو" است. قرار گرفتن این دو کشور در فهرست مذکور با کاستن از محدودیت‌های فروش سلاح به آنها، امکان فروش بیشتر به آنها را فراهم می‌کند.


واشنگتن‌پست: آمریکا در قبال ایران یک راهبرد دوگانه را دنبال می‌کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست- آمریکا در قبال ایران یک راهبرد دو گانه را دنبال می‌کند؛ از یک طرف در خصوص موضوع هسته‌ای با ایران وارد تعامل دیپلماتیک می‌شود و در عین حال، در خفا از اقدامات نظامی عربستان، اردن و ترکیه حمایت می‌کند.


بارزانی برای سفری یک هفته‌ای یکشنبه وارد واشنگتن می‌شود

‌رویترز- «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق برای سفر یک هفته‌ای روز یکشنبه هفته آینده وارد واشنگتن می‌شود. بارزانی قرار است علاوه بر اوباما برخی مقامات دیگر کاخ سفید با اعضای کنگره آمریکا دیدار کند و در اتاق بازرگانی آمریکا سخنرانی کند.


دادستان بالتیمور «قتل» سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس را تأیید کرد

نیویورک تایمز- دادستان ارشد شهر «بالتیمور» دلیل مرگ «فردی گری» را «قتل» اعلام کرد و گفت دلایل کافی برای شکایت از افسران پلیس دخیل در این پرونده وجود دارد. فردی گری ۲۵ ساله یک هفته بعد از بازداشت توسط پلیس به عارضه نخاعی دچار شد و جان باخت.


استفاده از نارنجک بی حس کننده و گاز فلفل در بالتیمور

رویترز- پلیس آمریکا در ادامه مقابله با اعتراضات در این کشور، ده‌ها ساکن بالتیمور را بازداشت کرد. اداره پلیس «بالتیمور» روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حکومت نظامی را تا اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) تمدید می‌کند. کمیسر «آنتونی باتس» در یک کنفرانس خبری از تمدید حکومت نظامی در بالتیمور خبر داد و گفت که احتمالاً راهپیمایی‌های بزرگی طی اواخر هفته در این شهر برگزار خواهد شد. از نیروهای پلیس شهر سیاتل برای مقابله با معترضان از گاز فلفل و نارنجک‌های بی‌حس کننده استفاده کردند.


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاروسیه:

مسکو: روسیه با غرب درباره موضوعات مختلف از جمله مساله هسته‌ای ایران همکاری می‌کند

راشاتودی- همکاری روسیه با اروپا و آمریکانقش مهمی در حل مشکلات جهانی دارد و به عنوان نمونه می‌توان به تفاهمی که اوایل آوریل با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای به دست آمد اشاره کرد. «سرگئی ایوانوف» رئیس کاخ کرملین » در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان همکاری بیشتر مسکو و غرب با اعلام این مطلب گفت که کشورش تاکنون نقش فعالی در این زمینه داشته است. وی همچنین هشدار داد که همکاری نکردن درباره مسایل جهانی می‌تواند به مشکلات مهمی تبدیل شود.


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاسوریه:

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی: آماده تحقیق درباره استفاده از گاز کلر در سوریه هستیم

آسوشیتدپرس- سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که تیم حقیقت‌یاب این سازمان آماده سفر به سوریه و تحقیق درباره ادعاهای اخیر درباره استفاده از گاز کلر است.


واشنگتن: در حال بررسی گزینه‌ها برای تقویت مخالفان سوریه هستیم

رویترز- جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: کمک‌های آمریکا به مخالفان سوریه، کمک‌های نظامی، انسانی و لجستیکی را شامل می‌شوند اما به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هایمن:

سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین سعودی در یمن و غنیمت‌گیری توسط انصارالله

خبزگزاری فارس- روز جمعه یک هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی عربستان سعودی در حین گشت زنی در استان‌های شمالی یمن به دلیل نقص فنی با چتر نجات فرود آمده و به دست نیروهای انصار الله افتاد.


جلسه بی‌نتیجه شورای امنیت برای کمک به مردم یمن

آسوشیتدپرس- نشستی که پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل که با محوریت بحث درباره پیشنهاد روسیه جهت آتش‌بس برگزار شد،‌ بی‌نتیجه پایان یافت. نشست اضطراری جمعه شب شورای امنیت سازمان ملل در حالی پشت درهای بسته برگزار شد که موضوع نشست، بررسی پیشنهاد روسیه برای توقف درگیری‌ها در یمن برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بود.


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاعراق:

دیدار نخست‌وزیر کانادا با حیدرالعبادی

السومریه نیوز- «استفان هارپر» نخست وزیر کانادا در سفر روز شنبه خود به بغداد، با «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد. حیدالعبادی در این دیدار گفت: نیروهای عراقی قادر به از بین بردن داعش و بیرون راندن آن از تمام شهرهای عراق هستند. وی در ادامه تأکید کرد که تروریست‌های داعش در ضعف و عقب‌نشینی مستمر قرار دارند.


شکسته نفسی به سبک ظریف/دستگیری یک کویتی برای توهین به ایران/شدیدترین بازرسی های تاریخ در انتظار ایران/پهپاد عربستان در دستان یمنی هاعربستان:

شرکت نفت عربستان «آرامکو» در قبضه «محمد بن سلمان»

روزنامه الحیات- شورای عالی اقتصادی عربستان با اعلام انحلال «شورای عالی امور نفت و معادن» و تأسیس «شورای هیأت امنای آرامکو»، «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع را به عنوان رئیس هیأت امنای آن انتخاب کرده است. شرکت نفت آرامکو، بزرگترین شرکت نفت عربستان و جهان محسوب می‌شود که قدرت اقتصادی این کشور بر روی تولیدات آن استوار است.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی از قم ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    کویتی ها خیلی به ما ایرانی ها بده کار هستند.این کویت بود که به صدام 30میلیارد دلار کمک کرد تا بمب و موشک روی سر مردم بریزید و بهترین فرزندان این اب و خاک را شهید کند ولی وقتی عراق به کویت حمله کرد مردم کویت به ایران پناه اوردند و ایرانی ها هم به ان ها پناه دادند.کاری را ما ایرانی ها کردیم که هیچ مردم در تاریخ نکرده است
  • ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    هواپیمای عربستان بر اثر نقص فنی با چتر سقوط کرد این مسئله خیلی شک برانگیز ه برای من برای شما اینطور نیست؟؟؟؟/
  • ايرانى ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    انقلابيون حوثى و انصارالله ميبايست با شك به اين هواپيماى بدون سرنشين نگاه كنند شايد جى پى اس اين هواپيما مخفيگاه انها رو ردگيرى كرده و مواضع حوثيها شناسايى شده و مورد حمله مزدوران و نوكران اسرائيل قرار بگيرد.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    مرگ بر رژیم کودک کش و جنایتکار آل سعود
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    تذکر خوبی این عزیز ایرانی به مبارزان و مجاهدان شجاع و دلیر یمنی داده امید است جدی بگیرند و با هوشیاری و رعایت اصول حفاظتی روز به روز موفق تر و دشمنانشات ناکام تر باشندانشاءالله
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    دوستان توجه کردید چقدر زیرکانه اسرائیل رفته تو حاشیه اخبار همش شده جنگ سرد عرب و پارس؟ دوستمونم بیارید وسط زیاد خوشحال شده تو حاشیه.نره به ریش ما بخنده.
  • سید یونس ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    خب حالا تو فرض کن کار ایران بود که چی؟
  • علی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    جالبه بدونی به زودی اسرائیل از حاشیه کاملا خارج وکلا ازصفحهء روزگار حذف خواهد شد فقط اندکی صبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس