کد خبر 410766
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

اردیبهشت سال 1362 سران حزب توده و تعدادی از اعضای آن در عملیات امیرالمومنین(ع) دستگیر می‌شوند. اقدامی که امام‌امت در پیام خود، آن را «موجب سرفرازی امت اسلامی» و «اعجاب و تحیر دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی سراسر جهان» معرفی می‌کنند.

به گزارش مشرق، بیانات امام خامنه ای در سال ۱۳۶۲: ابرقدرتها بیش از همه چیز با هیبت و ابهت خود زندگى مى‌کنند؛ اگر این ابهت در دل و چشم ملت‌ها بشکند ملت‌ها خواهند توانست به پیروزى دست بیابند. ملت ایران از این ابهت نترسید.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثا مقام معظم رهبری سخنان امام خامنه‌ای را که در تاریخ 1362/03/07 پیرامون دستگیری اعضای حزب توده بوده است منتشر کرد.

اردیبهشت سال 1362 سران حزب توده و تعدادی از اعضای آن در عملیات امیرالمومنین(ع) دستگیر می‌شوند. اقدامی که امام‌امت در پیام خود، آن را «موجب سرفرازی امت اسلامی» و «اعجاب و تحیر دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی سراسر جهان» معرفی می‌کنند.

دستگیری و محاکمه سران حزب توده چند سال پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گامی محکم برای اثبات شعار «نه شرقی نه غربی» جمهوری اسلامی ایران بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای -رئیس‌جمهوری وقت- مدتی بعد در خصوص تبلیغات منفی‌ای که آن روزها علیه این عملیات انجام می‌شد، موضع گرفتند.

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

ابرقدرتها بیش از همه چیز با هیبت و ابهت خود زندگى مى‌کنند؛ اگر این ابهت و این هیبت در دل و چشم ملت‌ها بشکند ملت‌ها خواهند توانست به پیروزى دست بیابند. ملت ایران از این ابهت نترسید؛ هر روزى هم یکى از این قدرت‌هاى بزرگ به نحوى هیبت خود را به رخ ما کشید. بلندگوهاى تبلیغاتى دست این قدرت‌هاست، دست این دولت‌هاست؛ هر چه مى‌خواهند مى‌گویند و صداى ما به قدر صداى آنها کشش و بُرد ندارد، امکانات تبلیغاتى عالم دست آنهاست.

هر اقدامى که این ملت کرد یکى یا چند از این قدرتها اظهار نظرى کردند و این ملت را به نحوى محکوم کردند. آن روزى که ملت ما جاسوس‌خانه‌ى امریکائیان را - که در قلب این کشور به جاسوسى و فساد مشغول بود - تسخیر کرد و بست، بلندگوهاى تبلیغاتى ما را متهم کردند که تحت تأثیر سیاست آن ابرقدرت دیگر قرار گرفتیم؛ حتى در داخل هم بلندگوهاى ابرقدرت امریکا این حرف را تکرار کردند. آن روزى هم که برادران جان برکف سپاه پاسداران شبکه‌ى جاسوسى حزب خیانتکاران را برمى‌چیند باز بلندگوهاى دیگرى، تبلیغات دیگرى، ما را متهم مى‌کنند که تحت تأثیر ابرقدرت غرب قرار گرفتیم. هر کار سازنده‌اى، هر عمل قاطعى که انجام بگیرد یکى از قدرت‌هاى بزرگ به نحوى در آن صدمه مى‌بینند و ما را متهم مى‌کند. بگذار متهم کند، بگذار بلندگوها بگویند، بگذار کسانى هم حرف‌هاى آنها را تکرار کنند، ما به عنوان ملت و دولت راه استقلال واقعى را ادامه خواهیم داد.

سخنرانی رهبر انقلاب در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها 1362/03/07

منبع: دفتر مقام معظم رهبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس