کد خبر 410588
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این اثر به‌کوشش سعید علامیان نوشته شده که همانند جلد نخست خاطرات، ساختار کتاب براساس سؤال و جواب تنظیم شده است.

به گزارش گروه تاریخ مشرق، سعید علامیان، نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نویسی دفاع مقدس در این باره گفت: جلد دوم خاطرات محسن رفیق دوست از سال 68 آغاز می‌شود و تا سال 78 که مأموریت وی در بنیاد مستضعفان امام خمینی(ره) به پایان می‌رسد، ادامه دارد. وی گفت: رفیق‌دوست را شخصیتی جامع الاطراف دیده‌ام که از موضوعات مختلف اطلاعات گسترده‌ای دارد و نمی‌شود کتاب خاطرات چنین شخصیتی به صورت من راوی و داستان‌گونه تنظیم شود؛ با توجه به همین امر ساختار اثر را این‌گونه انتخاب کردم.
جلد دوم خاطرات محسن رفیقدوست

علامیان با اشاره به اینکه تنظیم سوال و جواب را برای این کتاب به این دلیل انتخاب کرده که کمترین دخل و تصرف را داشته باشد، تصریح کرد: روش پرسش و پاسخ این مزیت را دارد که شما با ارائه خود سوال و در قالب سؤال می‌توانید به خواننده اطلاعات بیشتری بدهید، سؤال‌ها با استناد به مطبوعات مطرح شده است و حوادث و گزارش‌هایی است که در روزنامه‌های آن دوران آمده است.

وی گفت: من در این مصاحبه به عنوان یک روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سوالات رامطرح می‌کنم، نه به عنوان یک مورخ و اگر دیگران هم این مسیر را طی کنند و خاطرات را گردآوری کنند، مورخان می‌توانند تاریخ انقلاب را از مجموع این خاطرات به دست بیاورند. رفیق‌دوست خاطرات دهه اول و دوم انقلاب اسلامی را بازگو کرده است و دیگران هم باید همین کار را کنند.

گفتنی است این کتاب در 426 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2500 جلد منتشر شده است.
*سوره مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس