کد خبر 409831
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۵

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری از حیث ابطال ابلاغ آقای مرتضوی اجرا شده است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر بختیاری در پاسخ به این سوال که سعید مرتضوی مدعی شده رای هیات عمومی دیوان از سوی وزیر وقت تعاون و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اجرا و به دیوان ابلاغ شده است اظهارکرد: با این فرضی که گفتید و همان‌طور که در گذشته نیز گفتم، رای هیات عمومی دیوان از حیث ابطال ابلاغ آقای مرتضوی اجرا شده است.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: وزیر در تاریخ 25 اسفند ماه سال 90، ابلاغی را داده بود که بعد از صدور رای هیات عمومی دیوان و پیگیری از ناحیه اجرا، خود آقای وزیر بر اساس مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، آن ابلاغ را لغو کرد. همان طور که در گذشته نیز گفتم، از این حیث رای هیات عمومی اجرا شده تلقی می‌شود.

بختیاری در پاسخ به این سئوال که بنابراین در بحث اجرای رای دیوان تخلفی صورت نگرفته است افزود: رای هیات عمومی از حیث ابطال ابلاغ آقای مرتضوی، توسط وزیر وقت اجرا و مراتب نیز به دیوان اعلام شده است.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در فرض استنکاف از رای دیوان، موضوع باید در شعبه‌ تجدید‌نظر دیوان مورد بررسی قرار گیرد اظهارکرد: قانون گذار در قانون سابق و قانون جدید تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ضمانت اجرا را از حیث عدم اجرای رای از سوی محکوم علیه یا طرف شکایت، پیش بینی کرده است؛ بنابراین دیوان بحث استنکاف را با توجه به قوانین جاری خود پیگیری می‌کند اما از آنجا که آرای هیات عمومی دیوان در حکم قانون است و اگر موجب دیگری باشد، می‌تواند عدم اجرای آن از سوی مراجع دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بختیاری در پاسخ به این سئوال که آیا دادسرا یا دادگاه در خصوص عدم اجرای رای هیات عمومی، استعلامی از دیوان عدالت کرده است یا خیر؟ گفت: در جریان استعلام نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم تا کنون استعلامی نشده و اگر شود ما با توجه به محتویات پرونده پاسخ می‌دهیم.

نخستین جلسه محاکمه سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی، پنجم اردیبهشت ماه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. دومین جلسه دادگاه، فردا(دوشنبه) برگزار می‌شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس