کد خبر 409444
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

یک روزنامه مشهور آمریکایی به نقل از مقام های رسمی نوشت، هکرهای روسی که سال گذشته به بخش های حساس سامانه رایانه‌ای کاخ سفید نفوذ کردند، توانسته‌اند ایمیل‌های غیر محرمانه رئیس جمهور آمریکا را بخوانند.

هکرهای روسی ایمیل‌های اوباما را خوانده‌اند
به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که مقام‌های کاخ سفید تاکید کرده‌اند که هیچ مدرکی از این مساله وجود ندارد که ایمیل شخصی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هک شده است ولی هکرهای روسی توانسته‌اند ایمیل‌های طبقه بندی نشده و غیرمحرمانه اوباما را بخوانند. این واقعیت که بخشی از ارتباطات الکترونیکی اوباما در بین اطلاعاتی بوده هکرها به آن نفوذ کرده‌اند، یکی از مهمترین مسائلی است که تحقیقات در خصوص آن انجام شده است.

سخنگوی کاخ سفید حاضر به توضیح در خصوص این مساله نشده است ولی کاخ سفید پیش از این نفوذ هکرها به سامانه رایانه‌ای رئیس جمهور آمریکا را تایید کرده است. نفوذ هکرها سال گذشته انجام شده ولی اطلاعات طبقه بندی شده کاخ سفید در این حمله سایبری، آسیب ندیده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: گرچه هیچ یک از شبکه‌های طبقه بندی کاخ سفید به خطر نیفتاده است ولی مقام‌های رسمی به این مساله اذعان کرده‌اند که سامانه‌های غیر طبقه بندی شده کاخ سفید نیز حاوی اطلاعات حساسی مثل ایمیل‌های رد و بدل شده با دیپلمات‌ها، برنامه‌های رئیس جمهور و مذاکره در مورد سیاست‌های آمریکا بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس