یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه ادعا کرده کشتی‌های ایرانی در حال خروج از منطقه شمال شرقی از یمن هستند. این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده این اقدام را نشانه‌ای نوید بخش توصیف کرد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/2/4 به شرح زیر است:


روزنامه بین المللایران:

جنگنده‌های سعودی مانع از ورود هواپیمای ایرانی به‌ آسمان یمن شدند

المیادین- جنگنده‌های سعودی برای بار دوم از فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه و مواد دارویی و غذایی در فرودگاه صنعاء پایتخت یمن، جلوگیری کردند. روز گذشته نیز جنگنده‌های سعودی از ورود هواپیمای ایرانی به آسمان صنعاء و فرود در پایتخت یمن جلوگیری کرده بودند.

هنوز برنامه‌ای برای نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ در نیویورک تنظیم نشده است

رویترز با وجود دیدار احتمالی محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس بازنگری پیمان منع گسترش (NPT) که از هفته آینده در شهر نیویورک برگزار می‌شود هنوز برگزاری نشست کامل ایران و گروه 1+5 در سطح وزرای خارجه برنامه‌ریزی نشده است. مقامات سازمان ملل می‌گویند ظریف و کری احتمالا روز دوشنبه که روز افتتاحیه نشست یک ماهه نیویورک است، سخنرانی خواهند کرد.

ریابکوف: تحویل اس-۳۰۰ منوط به لغو شکایت ایران است

خبرگزاری تاس- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه گفت انتقال ذخایر اورانیوم ایران به روسیه یکی از گزینه‌های پیش رو در مذاکرات هسته‌ای است. وی با این حال تصریح کرد که تهران چنین نظری ندارد و به دنبال راهکارهای دیگر است. ریابکوف دراظهاراتی دیگرکه نشانه وجود اختلاف در گروه 1+5 است، گفت مسکو با بازگشت تحریم‌ها بدون رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل مخالف است. معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از مصاحبه با تاس، به تصمیم این کشور برای تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران پرداخت و گفت این قرارداد نیاز به تغییراتی دارد. ریابکوف همچنین گفت، برای اجرای قرارداد، لازم است تا اوضاع در خصوص شکایت ایران علیه طرف روسی به دلیل اجرای نادرست تعهدات، روشن شود. انتظار داریم که این مسئله به صورت دوجانبه حل شود

عراقچی: کار نگارش خوب پیش می‌رود

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچیمعاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که نگارش متن با چه موضوعی آغاز شده است، گفت: اولویت ما در این دور از مذاکرات، بحث‌های مربوط به تحریم‌ها و روشن شدن ابعاد و جزئیات آن و شروع نگارش توافق‌ها در این زمینه است و اکنون مشغول همین کار هستیم.

ایران هیچ محدودیتی برای اتباع جمهوری آذربایجان ایجاد نکرده است

خبرگزاری فارس- به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ایجاد محدودیت برای اتباع جمهوری آذربایجان در گذرگاه های مرزی، محمدحسین آیت اللهی مسئول رسانه ای سفارت ایران در باکو، ضمن تکذیب این خبر، گفت: ایران هیج محدودیتی برای اتباع جمهوری آذربایجان ایجاد نکرده است. شایان ذکر است برخی از رسانه ها خبری را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه ایران قوانین جدیدی در رابطه با گذرگاه های مرزی وضع کرده که براساس این قوانین، شهروندان جمهوری آذربایجان نمی توانند بیش از دو بار در یک ماه به ایران سفر کنند.

منابع غربی: بین ۶ قدرت جهانی درباره مکانیسم بازگشت تحریم‌های ایران اجماع وجود ندارد

ایتارتاس روسیه- دیپلماتهای غربی از عدم اجماع نظر گروه 1+5 درباره مکانیسم بازگشت و ازسرگیری تحریم‌ها در صورت نقض توافق هسته‌ای توسط ایران خبر دادند. به نقل از منابع دیپلماتیک غربی آمده است: ۶ قدرت جهانی رویکردهای متفاوتی نسبت به چکونگی اعمال مجدد تحریم‌های ایران در صورت ناکامی و شکست آن در اجرای تعهدات مندرج در توافق نهایی هسته‌ای نشان داده و بیان کرده‌اند.

مونیز: تا ۲۵ سال دسترسی بی‌سابقه‌ای بر زنجیره تأمین اورانیوم ایران خواهیم داشت

سی‌ان‌بی‌سی- ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا می‌گوید این کشور با توافق هسته‌ای با ایران از توان نظارت بر برنامه هسته‌ای این کشور برخوردار خواهد بود. برای یک دوره زمانی قابل توجه، یعنی دست‌کم 10 سال، ما به راحتی توانایی کشف هر گونه فعالیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و زمان کافی برای پاسخدهی به آن را خواهیم داشت.

روزنامه بین المللآمریکا:

بایدن: تمام گزینه‌ها در برابر ایران روی میز است

سی ان ان- جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به حمایت از اسرائیل پرداخت و گفت واشنگتن و تل‌آویو مانند اعضای یک خانواده هستند. بایدن که در سالگرد استقلال اسرائیلدر سفارت اسرائیل در واشنگتن صحبت می‌کرد، وجود اختلاف نظر میان طرفین را تائید کرد، اما گفت اسرائیل و آمریکا در عین حال روابط مستحکمی دارند.

دادگاه آمریکایی برای دیوید پترائوس در پرونده انتقال اطلاعات محرمانه سیا حکم صادر کرد

رویترز- دادگاه آمریکایی در پرونده انتقال اطلاعات محرمانه توسط رئیس اسبق سیا به یک خبرنگار حکم صادر کرد. پیشتر وزارت دادگستری آمریکا دیوید پترائوسرئیس اسبق سازمان اطلاعات آمریکا را به دستکاری و نقض قوانین نگهداری اطلاعات متهم شد. گفته شده وی اطلاعات محرمانه‌ را در اختیار خبرنگاری که بعدها مشخص شد، معشوقه وی بوده، قرار داد. حکم صادره، پترائوس را به دو سال تعلیق مراقبتیو پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه به خاطر انتقال اسناد و اطلاعات محرمانه به معشوقه خود محکوم کرد. تعلیق مراقبتی نوعی کیفر است که در آن بزهکار حبس نخواهد کشید ولی او را به ارضای مستمر برخی شرایط تحمیلی ملزم می‌کند و فرد خاطی باید مدتی را تحت نظارت شدید باشد شرایطی چون معرفی منظم خود به مأمور، حضور در مراکز بازپروری اعتیاد، حضور در جلسات مشاوره و رفتاردرمانی، داشتن شغل و غیره.

لورتا لینچبا تأیید سنا وزیر دادگستری آمریکا شد

سی ان بی سی- مجلس سنای آمریکا با ۵۶ رأی موافق در برابر ۴۳ رأی مخالف صلاحیت لورتا لینچبرای تصدی ریاست وزارت دادگستری آمریکا را تأیید کرد. وی از ماه نوامبر که اوباما وی را برای جایگزینی اریک هولدرمعرفی کرده بود منتظر تأیید مجلس سنا بود.

کری و لاوروف درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند

آسوشیتدپرس- جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند. دو طرف علاوه بر برنامه هسته‌ای ایران درباره مسائل اوکراین و بحران یمن هم به رایزنی پرداخته‌اند.

مک‌کانل: هفته آینده بحث شدیدی در سنا درباره نظارت بر توافق هسته‌ای ایران انجام می‌شود

پایگاه هیل- میچ مک‌کانل عضو ارشد جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که هفته آینده بحث شدیدی در این مجلس درباره طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران انجام می‌شود. رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا درباره آغاز روند رای‌گیری درباره طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران در صحن سنا از هفته آینده گفت: این لایحه برای اصلاحیه باز است و آنهایی که می‌خواهند (شرایط و محتوای) آنرا بهبود دهندفرصت این کار را دارند».

اوباما: مسئولیت کشته شدن شهروندان غربی در حمله پهپادی سیا را به عهده می‌گیرم

سی ان ان- باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا کشته شدن تصادفیدو شهروند غربی در یکی از حملات پهپادهای سازمان سیا را تسلیت گفت. اوباما گفت مسئولیت کامل این واقعه را به عهده می‌گیرد اما افزود تصور نیروهای آمریکایی این بوده که مجموعه مورد حمله متعلق به نیروهای القاعده بوده و هیچ فرد غیرنظامی در آن حضور نداشته است. کاخ سفید روز پنجشنبه (3 اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات موسوم به عملیات ضدتروریسمدولت آمریکا در ماه ژانویه به کشته شدن دو شهروند بی‌گناه گروگان القاعده منجر شده است.

روزنامه بین المللیمن:

آماده‌باش گارد ملی عربستان در مرز یمن؛ بمباران شدید شهر عدن

المیادین- درگیری شدیدی در شهرهای مختلف استان عدندر جنوب یمن بین ارتش و نیروهای طرفدار منصور هادی درگرفته است. در شهرهای سعد، کریترو خور مکسردر عدن بیشترین درگیری‌ها گزارش شده است. کماکان برخی نیروهای طرفدار منصور هادی و هم پیمان با عربستان در این منطقه حضور دارند. همچنین همزمان با این درگیری‌ها، هواپیماهای عربستان در راستای کمک به جبهه هم‌پیمان خود، چندین حمله به فرودگاه و بندر عدن انجام داده‌اند. همچنین در استان إبحملات جنگنده‌های سعودی موجب کشته شدن 5 و زخمی شدن 20 تن شده است. در عربستان نیز یک گردان از نیروهای گارد ملی این کشور در مرز با یمن مستقر شده‌اند تا با هرگونه حمله از جانب قبائل یمنی مقابله کنند.

یونیسف: دستکم 115 کودک در حملات عربستان به یمن کشته شده‌اند

المیادین- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه اعلام کرد در جریان حملات یک ماهه ائتلاف سعودی به یمن، دست کم 115 کودک جان خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل شمار مجموع کشته‌های این حملات را نزدیک به 1000 نفر اعلام کرده است. در عین حال منابع بیمارستانی یمن می‌گویند این آمار حدود 3000 نفر است.

بعید است عربستان سعودی به اهدافش در یمن برسد

پرس تی وی- ناصر العمری تحلیلگر و کارشناس آمریکایی مسائل منطقه درباره شروع دوباره حملات سعودیها علیه یمن تحت نامی متفاوت گفت: گزارشها می‌گویند که حوثیها(انصارلله) حرکت خود را به سمت عدن مجددا آغاز کرده‌اند و بدین منظور نیروهای بیشتری را به خدمت گرفته‌اند. اگر چه نمی‌توان به گزارشها دقیقا استناد کرد اما شورای امنیت مواضعش در این زمینه شفاف است و خواستار پایان حملات و بازگشت طرفهای درگیر به پای میز مذاکره است. ناصر العمری در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی به اهداف خود از فاز اول حملات علیه یمن رسیده است گفت: آنها به اهدافشان نرسیده‌اند و بعید است که به اهداف خود دست یابند.

دیدار نواز شریف با وزیر دفاع عربستان و رئیس‌جمهور مستعفی یمن

المیادین- نواز شریف نخستوزیر پاکستان که به ریاض سفر کرده است، پنجشنبه‌شب با عبدربه منصور هادی رئیسجمهور مستعفی یمن و محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرده است. نخست وزیر پاکستان که با مشارکت در تجاوز به یمن مخالفت کرده بود، روز پنج شنبه برای بررسی اوضاع یمن، راهی ریاض شد. مقامات پاکستانی اعلام کردند که فرمانده ارتش و وزیر دفاع پاکستان و شمار دیگری از مسؤولان ارشد نواز شریف را در سفر به ریاض همراهی کردند.

مقام آمریکا ادعا کرد: کشتی‌های ایرانی در حال ترک یمن هستند

رویترز- یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه ادعا کرده کشتی‌های ایرانی در حال خروج از منطقه شمال شرقی از یمن هستند. این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده این اقدام را نشانه‌ای نوید بخش توصیف کرده اما افزوده واشنگتن برای حصول اطمینان از عدم تغییر مسیر کشتی مورد نظر همچنان به نظارت خود در منطقه ادامه خواهد داد.

عضو ارشد کنگره: قواعد درگیری با کشتیهای ایرانی مستقر در نزدیکی یمن پیچیده است

سی ان ان- ماک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قواعد درگیری‌ با کشتی‌های ایرانی در نزدیکی یمن پیچیده است. تورنبری گفته که اگر کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی مستقر بودند، قواعد درگیری با این کشتی‌ها پیجیده می‌شد و نوعی اقدام پیشگیرانه و محتاطانه برای عقب‌نشینی آن باید صورت می‌گرفت. وی در ادامه افزود: اگر کشتی‌های ایرانی وارد آب‌های سرزمینی یمن می‌شدند در اینصورت ممکن بود با موافقت دولت و رئیس‌جمهور یمن دست به اقدامات جدی‌تر و قوی‌تر بزنیم.

روزنامه بین المللسوریه:

سازمان ملل از ۴ ماه مه میزبان طرف‌های سوری برای حل بحران سوریه

نهارنت- سازمان ملل اعلام کرد که از چهارم ماه مه به صورت جداگانه میزبان طرفهای سوری خواهد بود تا درباره راههای برون رفت از بحران این کشور گفت‌وگو و مذاکره کنند. احمد فوازی سخنگوی سازمان ملل در سوئیس به خبرنگاران گفت: دعوت نامه های مذاکرات ژنو چند روز پیش ارسال شده و مذاکرات ممکن است ۴ تا ۶ هفته در سطح سفرا به طول بینجامد.

روزنامه بین المللفلسطین:

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

روزنامه القدس العربی- جنگنده‌های صهیونیستی اواخر پنج شنبه شب دو حمله به شمال غزه انجام دادند که بنا به گفته اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، خسارات جانی در پی نداشت. هواپیماهای اسرائیلی دو موشک به یک منطقه خالی از سکنه در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه پرتاب کردند که بنا به گفته شاهدان عینی خسارات زیادی به مزارع کشاورزی در این منطقه وارد کرد.

شنیده شدن آژیر هشدار در جنوب سرزمین‌های اشغالی

روزنامه هاآرتص- رسانه‌های اسرائیل لحظاتی پیش از شنیده شدن صدای آژیر هشدار در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. صدای آژیرهای هشدار حملات هوایی در شهرک جنوبی سدیروتبه صدا درآمده و شهرک‌نشینان به سمت پناهگاه‌ها هجوم آورده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی پرتاب راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرده و گفته این راکت احتمالاً در مناطق آزاد فرود آمده است.

روزنامه بین المللعربستان:

معاون پیشین موساد: عربستان ما را دشمن خود نمی‌داند

کانال دو اسرائیل- مناخیم ناحیک نفوت معاون اسبق موساد رژیم صهیونیستی تأکید کرد که سعودیها دوست و شریک این رژیم هستند و به آنها نگاه خصمانه ندارند. نفوت که مسئول روابط غیررسمی با کشورهای عربی در موساد بوده است در گفتگو با افزود: ما در عربستان دوستان و شرکای زیادی داریم و آنها نگاه خصمانه‌ای به ما ندارند. من به بسیاری از کشورهای عربی سفر کرده ام و در این کشورها ما دوستان زیادی به ویژه در منطقه شبه جزیره عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم. نفوت تأکید کرد که پیوستنش به شعبه تفیلدر سال 1959 این امکان را به وی داد که به بسیاری از کشورهای عربی برود و در آن کشورها از جمله شبه جزیره و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان دوستانی پیدا کرد.

شاهزاده سعودی: نیروهای ایرانی می‌توانند عربستان را ظرف ۲۴ ساعت نابود کنند

فاکس آلمان- طلال بن عبد العزیزکه یکی از شاهزادگان عربستان سعودی است اذعان کرد که ریاض از هم پیمانان خود خواسته است که در جنگ علیه یمن، ایران را تحریک نکنند. طلال که هیجدهمین فرزند آل سعود است و چندین منصب بین‌المللی و دولتی را بر عهده داشته است ادعا کرد: عربستان به هم‌پیمانان خود گفت که با تحریک و تهدید ایران ماجراجویی نکنند؛ زیرا اگر ما این اقدام را انجام دهیم بدین معناست که دروازه آتش جهنم را به روی خود گشوده‌ایم. نیروهای ایران می‌توانند عربستان را طی 24 ساعت نابود کنند».

اخوان المسلمین توان خارج شدن از چنبره آل سعودرا ندارد

پایگاه النشره- تجاوز عربستان سعودی علیه مردم و کشور یمن درحالی وارد چهارمین هفته خود شد که در عرصه سیاسی برخی موضع گیری‌ها در قبال این تجاوز مانند جماعت اخوان المسلمینسوال برانگیز بوده است و در حالی‌که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران انتظار داشتند، اخوانی‌ها این تجاوز را محکوم کنند، با حمایت آن مواجه شدند.



آرشیو اخبار هفته گذشته:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حدحد ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    نگفتم اینا s300 بده نیستن ؟ تحویل بگیرید ...
  • رحمن ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    دنیا دنیای معامله است روسیه می تواند باندازه خسارتی که به ایران زده است یک اشانتیونی در معامله اس 300به ایران بدهد یا موشک و یا قطعات یدکی.و یا رادار های پیشرفته
  • حدحد ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    داداش هنوز سر تحویل گرفتن اس 300 دعواس ! داری دم از اشانتیون میزنی ؟ اینا ماکت اس300 رو هم به ما نخواهند داد ...
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    لغو شکایت منوط به تحویل S300 است.
  • علی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    s300 قدیمی شده و شاید به درد مقابله با سلاحهای جدید غرب نخورد. ما باید سامانه دفاعی را خودمان بسازیم. با پول اس300 می توان به جای 6 مورد 600 مورد ساخت. به شرکتهای طراح و دانش بنیان داخل اعتماد کنید و به طور موازی کار را به چندین گروه از شرکتها دهید.
  • حسن فاضل نجف آبادی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    همشون نامردنند ------ فقط خدا خدا خدا خدا
  • عااااااشق وطن ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    آقای ظریف آقای روحانی تورو حضرت عباس این حرفا یعنی چی؟((((((مونیز: تا ۲۵ سال دسترسی بی‌سابقه‌ای بر زنجیره تأمین اورانیوم ایران خواهیم داشت سی‌ان‌بی‌سی- ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا می‌گوید این کشور با توافق هسته‌ای با ایران از توان نظارت بر برنامه هسته‌ای این کشور برخوردار خواهد بود. برای یک دوره زمانی قابل توجه، یعنی دست‌کم 10 سال، ما به راحتی توانایی کشف هر گونه فعالیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و زمان کافی برای پاسخدهی به آن را خواهیم داشت))))))خب این حرفارو ملت میشنون که اعتمادشون ازتون سلب میشه.خب اگه میتونید این حرفارو نفی کنید بسم الله.
  • سید ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    همیشه معامله با روسیه غم داره
  • سروش ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    به روسیه و روس جماعت نمیشه اعتماد کرد اونها چند سالی نیست که قابل اعتماد نیستند توی این 150 الی 200 سال اخیر سابط کردند که قابل اعتماد نیستند اگر دولت مردان فصد تعامل دارند حافظه مردم چیزی رو فراموش نخواهد کرد.
  • کدخدا ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    به جهنم که ندن! 4 میلیارد خسارت رو بدن خودمون میسازیم!!
  • فرهاد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    یعنی منظورتون اینه که گستاخی سعودیها به جایی رسیده که مانع رفت و آمد هواپیماهای ما به یمن میشوند ؟ مسئولین کلاهشان را بالاتر بگذارند ... این دیگه غیر قابل باور هست ! پس مسئولین امر چه میکنند ؟ چرا باید آل سعود به کارش به اینجا بکشه و ما هم فقط سفیرش رو احضار کنیم ؟ چرا پاسخ قاطع نمیدهیم ؟ در مقابل این سعودیهای کثیف هم باید با احتیاط برخورد شود ؟ والله خیلی ننگه ...!
  • ش س ی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    ما باید اعلام کنیم از دریافت اس-300 منصرف شدیم تا روس ها تیرشون به سنگ بخوره ان شا الله تست گرم باور
  • محمد علی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    در واقع اومده هم از غرب امتیاز بگیره و هم با زیرکی شکایت ایران لغو کند و هیچ اس سیصدی هم در کار نیست اکستاکس نت و زیر دریایی طارق که یادتون نرفته ...
  • حاجوی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    روسها همیشه از در دوستی وارد شدن و از در دشمنی خارج شدن همیشه از پشت خنجر زده اند
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    داداش اینا اس سی صد میدن الان تو مذاکرات اومدن تحریمشو دور زدن که ایرانو از دست ندن مثل اینکه نمیدونی ایران الان خریداره همه ی تولید کننده ها هم رقابت میکنن تسلیحات به ایران بدن در ضمن هنوز تحویل نداده ایران کپیشو زده اگه شیش تا تحویل بدن که فبها....
  • رحمن ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    گمانم این اس 300دیگر بدرد نمی خورد زدن 12هدف هم زمان چیز خیلی توپی نیست الآن صحبت زدن 30 هدف و بالاتر است
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    بعد از مذاکرات با 1+5 نظر خودرا درمورد انصراف از شکایت درمورداس300 به روسها اعلام می کنیم البته این احتمال است نه حتم
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 0
    وقتی اس-۳۰۰ را تحویل بدهند بررسی شکایت ایران دیگر معنی نخواهد داشت.
  • مش قاسم ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چرا جیگر ! 5 سال از خلف وعده گذشته هر دادگاهی محکوم میکنه علی الخصوص حالا که با روسها هم خوب نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس