کد خبر 408699
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

یک مرکز اسلامی در ملبورن استرالیا به دلیل نگرش خصمانه و نحوه برخورد رسانه‌های همگانی با این مرکز فعالیت خود را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، یک مرکز اسلامی در استرالیا به دلیل اتهام ارتباط با چند مظنون به برنامه‌ریزی تروریستی فعالیت خود را متوقف کرده است.

مرکز جامعه اسلامی الفرقان در شهر ملبورن، استرالیا، گفته است که به دلیل نگرش خصمانه و نحوه برخورد رسانه‌های همگانی، پلیس و سیاستمداران با این مرکز تصمیم گرفته است دست از فعالیت بردارد.

چند روز پیش، پلیس ملبورن اعلام کرد که در پی چند ماه تحقیق و پیگیری، پنج مرد را به ظن برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به مراسم یادبود یکصدمین سالگرد مشارکت استرالیا در جنگ جهانی اول بازداشت کرده است.

در پی انتشار این خبر، روز شنبه ماموران واحد ضدتروریسم پلیس استرالیا در ارتباط با این بازداشت‌ها، بیش از دویست محل را مورد بازرسی قرار دادند و ظاهرا مرکز اسلامی الفرقان یکی از محل‌ها بوده است.

در اطلاعیه‌ مربوط به توقف کار مرکز الفرقان در وبسایت این مرکز آمده است که «مرکز اسلامی الفرقان تصمیم گرفته است که فورا تمامی فعالیت خود را متوقف و درهای خود را ببندد.»

این اطلاعیه می‌افزاید: «این تصمیم به سادگی اتخاذ نشده اما به اعتقاد ما، با توجه به جو ارعاب و فشار مستمر و اتهاماتی که علیه این مرکز، به خصوص از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران، وارد می‌شود، این بهترین تصمیم برای صیانت از جامعه محلی، اعضای مرکز و جامعه وسیع‌تر مسلمانانی است که هدف این حملات مرموز قرار گرفته‌اند.»

در این وبسایت، اخباری از بازرسی مراکز مختلف اسلامی توسط پلیس استرالیا و واکنش خصمانه نسبت به فعالیت این مرکز نیز منتشر شده است. 

تا چند ماه دیگر، مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پیاده شدن نیروهای ارتش استرالیا و زلاندنو در گالیپولی در جریان جنگ اول جهانی در استرالیا برگزار خواهد شد و کشف برنامه‌ریزی برای حمله به این مراسم در نقاط مختلف به نگرانی امنیتی در این زمینه دامن زده است.

روزنامه‌های استرالیایی گفته‌اند که یکی از مسئولان اصلی جذب نیرو برای داعش در این کشور «نیل پراکاش» نام دارد که از اعضای سابق مرکز الفرقان بوده است.

پراکاش در یک نوار ویدیوئی که اخیرا منتشر کرد از هواداران داعش خواست به تلافی اقدامات این کشور علیه دولت اسلامی، به هدف‌هایی در استرالیا حمله کنند.

استرالیا از اعضای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه دولت اسلامی است و در حال حاضر، چند صد تن از نفرات ارتش این کشور به منظور آموزش نیروهای عراقی جهت مقابله با پیشروی داعش در عراق به سر می‌برند و این موضوع باعث افزایش حساسیت نسبت به اقدامات تلافی جویانه مسلمانان افراطی در استرالیا شده است.

{$sepehr_album_25508}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    جون ميده براي تركاندن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس