کد خبر 408392
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

فرماندار اسبق ایالت فلوریدا و نامزد احتمالی ریاست جمهوری سال آتی آمریکا، جاسوسی‌های گسترده از ارتباطات مردم این کشور را بهترین اقدام دولت فعلی آمریکا دانست.

بهترین اقدام دولت اوباما از نظر جب بوش

به گزارش مشرق، «جب بوش» فرماندار اسبق ایالت فلوریدای آمریکا و نامزد احتمالی انتخابات سال 2016 گفت بهترین نکته درباره ریاست جمهوری باراک اوباما، حمایت وی از جمع‌آوری گسترده اطلاعات ارتباطی مردم توسط آژانس امنیت ملی (ان‌اس‌ای) است.

به نوشته «مک‌کلاچ دی‌سی» بوش که روز سه‌شنبه (دیروز) گفت‌وگویی رادیویی داشت از دولت اوباما برای محافظت ادامه‌دار از آمریکا با برنامه‌های وسیع اطلاعاتی، تشکر کرد.

وی در این گفت‌وگوی رادیویی در پاسخ به سوالی درباره بهترین بخش عملکرد دولت فعلی آمریکا گفت: با وجود آن‌که اوباما از این برنامه حمایت نکرده و هرگز آن را تایید نمی‌کند، اما جمع‌آوری اطلاعات را توسط ان‌اس‌ای ارتقا داده است.

بوش مدعی شد جمع آوری اطلاعات توسط مهم‌ترین سرویس خدماتی، برای حفاظت از ملت است. وی ادامه داد: فناوری‌هایی وجود دارد که می‌تواند برای این منظور استفاده شود در عین حال آزادی مدنی را حفظ کند.

موضع جب بوش، وی را در شرایط عجیبی نسبت به سناتور «رند پل»  یکی از رقبای انتخاباتی و از نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه  قرار می‌دهد.پل سال گذشته از برنامه جاسوسی‌های گسترده دولت آمریکا و جاسوسی از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی افراد، گله کرده بود.

ان‌اس‌ای از کلیه ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم آمریکا به بهانه حفظ امنیت جاسوسی می‌کند. باراک اوباما ابتدا این برنامه را رد می‌کرد اما بعدها خودش به عنوان رئیس جمهور آمریکا این برنامه را به امضا رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس