کد خبر 408314
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

موافقان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس معتقدند استانی شدن باعث افزایش ظرفیت قانونگذاری و نظارت نمایندگان شده و اثرات مثبتی در پی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، موافقان کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس معتقدند استانی شدن باعث افزایش ظرفیت قانونگذاری و نظارت نمایندگان شده و اثرات مثبتی در پی خواهد داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را بررسی کردند.

در همین زمینه علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات این طرح گفت: برای پی بردن به ضرورت تصویب طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید به وضع فعلی خانه  ملت نگاهی بیندازیم.

وی ادامه داد:‌ امروز نمایندگان به مشکلات موکلان خود می‌پردازند که این وظیفه آنها نیست، چنین روندی باعث شده نمایندگان وقت کمتری برای قانونگذاری بگذارند.

«گاهی دلم برای نمایندگان شهرستان‌ها می‌سوزد زیرا آنها مجبور به پیگیری امور موکلان خود هستند و این موضوع باعث شده تا آنها در زمان مطرح شدن طرح و لوایح در صحن مجلس یا مطالعه کافی نداشته و یا تمرکز ذهنی نداشته باشند».

مطهری با بیان اینکه امروز بار برخی از مدیران استانی و شهرستانی بر دوش نمایندگان افتاده است، تصریح کرد:‌ برخی از مطالبات مردم از نمایندگان وظایفی است که باید از سوی مدیران استانی دنبال شده و انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس زمان بیشتر برای قانونگذاری و نظارت، بالا رفتن سطح کیفی مجلس و پایین آمدن آمار خرید و فروش رای را از جمله مزیت‌های استانی شدن انتخابات مجلس دانست و ایجاد وحدت بیشتر بین نمایندگان را مزیت این طرح توصیف کرد.

مطهری همچنین با تاکید بر اینکه اصل طرح استانی شدن انتخابات مجلس خلاف قانون اساسی نیست، گفت: در طرح فعلی هم کاستی وجود دارد به همین دلیل معتقدم طرح باید دو شوری شده و برای انجام اقدامات کارشناسی بیشتر به کمیسیون برود.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس در موافقت با کلیات طرح مذکور این سؤال را مطرح کرد که چرا امروز ما به جای وقت گذاشتن برای اموری همچون اشتغال و صنعت تمام زمان خود را برای انجام اقدامات استانی می‌گذاریم؟

وی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که از سوی مردم در حوزه‌های انتخابیه ما مطرح می‌شود جزو وظایف فرمانداران و مسئولان استانی و محلی است که قدرت اجرایی و ظرفیت‌های بیشتری دارند اما اغلب مردم مسائل را با ما در میان می‌گذارند.

گروسی همچنین تاکید کرد که استانی شدن انتخابات مجلس نقش قومیت و پول را در انتخابات کاهش داده و برکاتی برای کشور خواهد داشت.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر سومین نماینده‌ای بودکه در موافقت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

وی حرکت به سمت برنامه‌محوری به جای شخص‌محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما امروز نماینده همه ملتیم و باید حافظ منافع تمامی آنها باشیم.

وی همچنین بر لزوم توجه نمایندگان به قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون اظهار داشت: شان مجلس قانونگذاری است نه امتیاز گرفتن برای شهرستان‌ها.

نماینده مردم بهشهر با تاکید بر اینکه مردم در ایران رفتار حزبی ندارند، تاکید کرد که می‌توان با استانی شدن انتخابات مجلس رفتار حرفه‌ای را به مردم آموخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    استانی شدن انتخابات هیچ ربطی به نگاه کلان یا خرد نمایندگان ندارد ونه تنها سود نداشته بلکه به ضرر نظام بوده وموجب کاهش شرکت مردم در پای صندوقها وورود مافیای قدرت وصاحبان زروزور به مجلس ومحرومیت نخبگان شهرهای کوچک به مجلس میشود که ظلم آشکاری درحق مردم است این طرح نه بخاطر رفع معضل بلکه نمایندگان فعلی می خواهند با این طرح موقعیت خود را تثبیت کنند و مجالی برای ورود نیروهای تازه نف ندهند.انشاءالله شورای نگهبان رد خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس