کد خبر 408138
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

هاشمی با اشاره به جلسه خویش با امام برای مشورت درباره حزب جمهوری اسلامی گفت: در آن جلسه امام گفتند که مخالفتم برای تشکیل حزب در زمان مبارزه، نگرانی از شناسایی نیروهای مؤثر توسط رژیم بود و الان بروید حزب تشکیل دهید.

به گزارش مشرق، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و مسؤولان کمیته‌های اجرایی و اعضای دفتر سیاسی و مسؤولان استانی حزب وحدت و همکاری ملی، با تبریک آغاز ماه رجب، به عید مبعث در این ماه اشاره و خاطرنشان کرد: نقطه آغاز حرکت مسلمانان برای خلق یک تمدن و فرهنگ جاودان و پایدار است.

وی نظام، تحزّب را ضرورت امروز جوامع مردم‌سالار دانست و گفت: در این فضا تنها راه موفقیت‌های دولت‌ها توجه به فعالیت‌های احزاب است تا مردم در محیط آزاد، افکار و اندیشه‌های مختلف را بررسی و برای آینده کشور انتخاب کنند.

وی با تأکید بر این که «در انقلاب‌های اخیر، به دلیل نبود احزاب فراگیر و قدرتمند، مردم ثمره مبارزات را نچشیدند»، اظهارکرد: به دلیل میدان‌داری گروه‌های افراطی، مردم به خاطر ناامنی‌ها نگران و کم‌کم از انقلاب خود پشیمان می‌گردند و اوضاع دوباره به شرایط همان استبدادی بر می‌گردد که استعمارگران می‌خواهند.

وی «همکاری مثلث استعمار، استبداد و گروه‌های افراطی» را از پدیده‌های اجتماعی سال‌های اخیر دانست و با ذکر مصادیقی از این نوع همکاری در چند کشور اسلامی، گفت: بدیهی‌ترین نتیجه این همکاری، گسترش جنگ‌های داخلی و تقویت اختلافات قومی و مذهبی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تشریح تاریخ دین و تمدن مصر و توصیف جایگاه آن کشور در مقاطع مختلف تاریخ اسلام، به شرایط فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: سلفی‌های تندرو کار را به جایی رسانده‌اند که مردم از یک گروه ریشه‌دار، یعنی اخوان المسلمین برگشتند و دوباره یک نظامی، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

وی با یادآوری اوضاع ایران در ماه‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که گروهک‌ها با غارت کلانتری‌ها مسلح شده بودند و حتی در دانشگاه تهران، اتاق جنگ داشتند، رهبری داهیانه امام(ره) و حضور گسترده مردم را دو امتیاز برای گذشتن از گردنه خطرناک آن مقطع دانست و تاکید کرد: دامن زدن به شورش‌های کور، تجزیه‌طلبی‌های قومی و حذف نیروهای مؤثر در بسیج مردم، از توطئه‌های آن‌ها بود، اما پیروی مخلصانه مردم از رهبری آگاه، تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی در ادامه با ارائه تحلیلی از تاریخ سیاسی سال‌های اول انقلاب و تشکیل شورای انقلاب، دولت موقت و انتخابات ریاست جمهوری، عدم تشکیلات منسجم را ضعف نیروهای مذهبی پیرو خط امام دانست و خاطرنشان کرد: پس از تشکیل حزب جمهوری اسلامی، در اولین انتخابات که برای پایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی بود، نیروهای مذهبی پیروز بلامنازع شدند.

هاشمی‌رفسنجانی با توضیح چرایی و چگونگی تشکیل حزب جمهوری اسلامی، به جلسه خویش با امام(ره) برای مشورت در خصوص آن اشاره کرد و گفت: امام در آن جلسه گفتند که مخالفتم برای تشکیل حزب در زمان مبارزه، نگرانی از شناسایی نیروهای مؤثر توسط رژیم بود و الان بروید حزب تشکیل دهید.

وی با یادآوری دستاوردهای تشکیل حزب جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب اسلامی و تأکید بر این‌که «شرایط عوض شده است» به توصیف روحیات و افکار جوانان و مردم در عصر انفجار اطلاعات پرداخت و افزود: شرایط جدید کشور که مبتنی بر آگاهی و هوشیاری مردم است، زمینه را برای فعالیت احزاب مهیا کرده و راه درست، ترویج بحث‌های دمکراتیک در فضایی آزاد است.

وی آموزش احزاب به مردم را ضرورت امروز دانست و با یادآوری امتیازات ایران در طول تاریخ، تصریح کرد: سه جریان اصولگراها، اصلاح طلبان و معتدل‌ها، باید برای اعتلای کشور برنامه‌ریزی و افکار خود را معرفی کنند تا مردم براساس آن، نظرات خود را در انتخابات بیان کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    اولین کار برای اعتلای کشور بازنشسته شدن شماست حاج آقا
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    بازهم حاج آقا خاطره و خاطراتش، بابا یکی به این بگه بسه دیگه!!!
  • جاوید ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    مسئولین ما حرفهای قشنگی میزنن ولی در عمل خودشون کم میارن.الان این حرفهای هاشمی کاملا خوبه ولی سیاست ذات دروغین داره و مخصوصا کسانی هم که گرفتار قدرت و ثروت میشن نمیتونن درست عمل کنن .
  • ناشناس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    مشرق سلام: هاشمی یک مهره سوخته هست چه دلیلی داری که از ایشون مطلب میزنی.قانون هم که با پسرش نتونست کاری بکنه .اجازه بدین از ذهن مردم فراموش بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس