کد خبر 407874
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

نمایندگان مجلس مقرر کردند که شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی مرکب از معاون اول رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس و معاون اول قوه قضائیه تشکیل شود.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس مقرر کردند که شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی مرکب از معاون اول رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس و معاون اول قوه قضائیه تشکیل شود.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقامتی را مورد بررسی قرار دادند.
 
وکلای ملت در بررسی جزئیات این طرح با تصویب ماده یک طرح مذکور مقرر کردند شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی که در این قانون شورا نامیده می‌شود مرکب از معاون اول رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوه قضائیه است تا نسبت به هماهنگ‌سازی، تعیین اولویت‌های برنامه‌های سه قوه، تعیین شاخص‌های مربوط، پایش مستمر آنها و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.
 
بهارستان‌نشینان همچنین با تصویب ماده 2 این طرح، کارگروه مشترکی از قوای 3 گانه با انتخاب شورا را ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون، موظف کردند در صورت لزوم با کسب نظر کارشناسی صاحبنظران، قوانین و مقررات مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی کند تا به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو آنها از طریق شورا اقدام قانونی به عمل آید.
 
پس از تنقیح قوانین در مواردی که خلاء قانونی دیده شود، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به ارسال لایحه یا تدوین طرح اقدام می‌شود.
 
بر اساس این مصوبه باید نتایج فعالیت‌های این کارگروه در مقاطع 3 ماهه به اطلاع مجلس شورای اسلامی برسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس