ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوگروه آن شامل 12 جنگنده رافائل و 9 جنگنده بمب افکن‌ سوپراتاندارد که در خلیج فارس مستقر شده بود، روز شنبه خلیج فارس را ترک کردند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/1/31 به شرح زیر است:


احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/ایران:

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها وجود دارد

گلف‌نیوز- استفان سلیگ معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور تجارت بین‌الملل تأکید کرد که اگر تحریم‌های ایران لغو شود، امکان ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران وجود دارد اما قبل از حصول توافق نهایی ایران و 1+5، کارهای زیادی می‌بایست انجام گیرد. تحریم‌ها تا زمانی که ما واقعاً در ماه ژوئن به توافق با ایران نرسیم، لغو نخواهد شد.

حجم مبادلات ایران و آلمان در سال‌های آینده چند برابر می‌شود

دویچه ویتشافت ناخریشختن- میشائیل توکس رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران معتقد است، به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ارزش مبادلات تجاری میان دو کشور می‌تواند از 2.4 میلیارد یورو، حداقل به 5 میلیارد یورو افزایش یابد. در عین حال، اتاق بازرگانی و صنعت آلمان نوشت، علی رغم رقابت سخت میان روسیه، ترکیه و چین بر سر دسترسی به بازار ایران، مبادلات تجاری ایران و آلمان طی سال‌های آتی به بیش از 12 میلیارد یورو خواهید رسید.

درباره سیاست‌های نفتی با طرف ایرانی صحبت کردیم

خبرگزاری فارس- دلسی رودریگرز وزیر خارجه ونزوئلا در نشست خبری با محمدجواد ظریف گفت: توانستیم مروری بر چارچوب همکاری‌ها داشته باشیم و در حال پیشروی‌های مثبتی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و انرژی هستیم. وی با بیان اینکه ما با هر نوع یکجانبه‌گرایی مخالفت می‌کنیم و حامل پیام دوستی آقای مادورو به ایران هستیم، خاطرنشان کرد: دوستی ما با ایران راهبردی و استراتژیک است.

ظریف: وزرای نفت تهران-کاراکاس دیدار می‌کنند

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی خود با دلسی رودریگرز همتای ونزوئلایی گفت: روابط ما بسیار عمیق و گسترده و مبتنی بر دیدگاه‌ها، منافع و مواضع مشترک است که ضرورت همکاری و هماهنگی بین دو کشور را در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند. وی تأکید کرد مذاکرات خوبی در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین دو طرف صورت گرفت، به خصوص درباره عضویت ونزوئلا در شورای امنیت و نقشی که می‌تواند در بحران‌های منطقه‌ای ایفا کند. ظریف ادامه داد: خوشحالیم که وزیر نفت ونزوئلا در این سفر حضور دارد و قرار است با آقای زنگنه وزیر نفت ایران دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

زمان آن رسیده که غرب بین همکاری و تقابل یک گزینه را انتخاب کند

نیویورک‌تایمز- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران طی یادداشتی نوشت: به منظور امضای یک توافق هسته‌ای پیش‌بینی شده، اراده سیاسی بیشتری نیاز است. مردم ایران قبلاً با انتخاب تعامل عزتمند، عزم خود را نشان دادند. زمان آن رسیده که آمریکا و همپیمانان غربی این کشور بین همکاری و تقابل، بین مذاکره و شعار و بین توافق و تهدید و اجبار انتخاب کنند. وی با اشاره به آشفتگی در منطقه وسیع‌تر خلیج فارس نوشت: نمی توانیم نسبت به ویرانی های عمیق اطرافمان بی تفاوت باشیم. نمی‌توان با القاعده و برادران ایدئولوژیک آنها همچون گروه باصطلاح دولت اسلامی در عراق که نه اسلامی است و نه دولت، تقابل کرد و در عین حال به طور موثری موجبات رشد آنها در یمن و سوریه را فراهم آورد. چندین عرصه وجود دارد که منافع ایران و دیگر سهامداران اصلی و مهم با یکدیگر تلاقی دارند. مدت‌ها است که زمان راه‌اندازی مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای در خلیج‌فارس به منظور تسهیل تعامل از راه رسیده است.

پیام سیاسی تحویل اس-۳۰۰ به ایران مهم‌تر از پیام نظامی آن است

روزنامه فرانسوی لیبراسیون- ولادیمیر پوتین در روز 13 آوریل حکمی را امضا کرد که ممنوعیت تحویل موشک‌های اس 300 به ایران را لغو کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که رئیس‌جمهور روسیه منتظر لغو تحریم‌ها و امضای توافق نهایی 30 ژوئن میان تهران و گروه 1+5 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نماند. پیام سیاسی تحویل اس 300 به ایران بسیار مهمتر از پیام نظامی آن است. روسیه نشان داد که مایل است از لحاظ سیاسی و تجاری، ذینفع و سودبرنده اصلی بازگشت ایران به صحنه بین‌المللی و لغو تحریم‌ها باشد اما این در عین حال راهی است که مسکو می‌تواند از طریق آن در بطن بازی در خاورمیانه قرار بگیرد. پس از سوریه و عراق، هم‌اکنون نوبت ایران است. مثلث دمشق-تهران-مسکو هم‌اکنون تشکیل شده و این پیامی بسیار شفاف برای کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و آمریکاست.

جشن تجار آمریکایی در تهران با وجود عدم رفع تحریم‌ها

فایننشال‌تایمز- گروهی 22 نفره از مشاوران و سرمایه‌گذاران اقتصادی آمریکا در شمال شهر تهران و در رستورانی مجلل با طرف‌های ایرانی به بررسی ابعاد سرمایه‌گذاری در این کشور پرداختند. این سفر اولین حضور تاجران آمریکایی در ایران بعد از پیروزی انقلاب در سال 79 میلادی به این سو بود.

سپاه پاسداران ایران دارای نیروهای خلاق و قدرتی مرگبار است

پایگاه تحلیلی هات ایر- رابرت کاپلان تحلیلگر آمریکایی ضمن قیاس ایران با کشورهای عرب منطقه و بیان برتری ساختار حکومتی و فرهنگی جمهوری اسلامی نوشت: رفتار خارج از مرزهای جغرافیایی حکومت ایران بسیار فعال و موثرتر از هر حکومت مسلمان دیگری در خاورمیانه است. ایران فعالانه در منطقه حرکت می‌کند اما دیگر کشورها سرگرم تدوین شیوه و فرمولی برای واکنش به ایران هستند و وقتی هم به این مرحله می رسند هنوز تاثیر نفوذشان از ایران کمتر است. وی ادامه داد: نیروی زمینی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای قدرتی مرگبار و افراد خلاق هستند. در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایدئولوژی مقاومت را به طور راهبردی و عملگرایانه به دیگر کشورهای عرب منطقه تفهیم کرده است. آنچه که مشهود است قدرت ذاتی ساختار حکومتی ایران و در مقابل ضعف همتایان عرب ایران در منطقه می‌باشد.

وزیر خارجه فرانسه: تحویل اس-300 باعث تشدید مخالفت با توافق هسته‌ای خواهد شد

فایننشال تایمز- لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از موافقت روسیه برای تحویل اس-300 به ایران انتقاد کرد و گفت این کار باعث افزایش مخالفت‌ها با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 خواهد شد. تحویل این سامانه، سیگنال غلطی بود که در بحبوحه تلاش غرب برای نهایی کردن توافق هسته‌ای فرستاده شد. توافق هسته‌ای فقط برای پیش‌گیری از تسلیح ایران به بمب اتم نبوده و خواهان کاهش تنش‌ها نیز خواهد بود. ما نباید بگونه‌ای عمل کنیم که احساس شود این روند به تسلیح مجدد ایران ختم می‌شود؛ این کار فضایی نامطلوب ایجاد می‌کند و موضع مخالفان توافق را تقویت می‌کند.

وزیر دفاع کانادا: تحویل اس-300 به ایران یعنی اداره سیاست خارجی روسیه بر مبنای بی‌مسئولیتی

شبکه خبری سی‌تی‌وی- جیسون کنی وزیر دفاع کانادا به شدت از تصمیم مسکو برای تحویل موشک‌های پدافندی اس-300 به ایران انتقاد کرده و گفته که این کار نشان‌دهنده اداره سیاست خارجی روسیه بر مبنای بی‌مسئولیتی است.

مقام اماراتی: توفان قاطع طرح عربی مشترک در مقابل نفوذ ایران است

پایگاه خبری النشره- انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد: تجاوز نظامی اعراب به یمن طرح مشترک آنها برای جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران است. وی مدعی شد هجمه ایرانی علیه عربستان، موفق نخواهد شد اتحاد میان اعراب حاشیه خلیج فارس را از بین ببرد.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/یمن:

علی عبدالله صالح: هیچ ائتلافی با انصارالله ندارم

روزنامه الیمن الیوم- رئیس حزب کنگره مردمی یمن و رئیس‌جمهور پیشین اعلام کرد که از زمان تحویل قدرت در سال 2012 در ارتش هیچ قدرتی نداشته و با انصارالله نیز هم‌پیمان نشده است. وی که اکنون رئیس حزب کنگره مردمی یمن است گفت که با قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل مثبت برخورد خواهد کرد. وی افزود که هیچ نفوذ و قدرتی در میان انصارالله ندارد تا آنها را به پایبندی به قطعنامه شورای امنیت یا عقب‌نشینی از شهرهای مختلف متقاعد کند. جامعه بین‌الملل خود باید انصارالله را مورد خطاب قرار دهد و آنها را به عقب‌نشینی متقاعد سازد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: جایی برای بحث درباره طرح ایران وجود ندارد

العربیه- ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت جایی برای بحث درباره طرح صلح 4 ماده‌ای پیشنهادی ایران وجود ندارد. طرح چهار ماده‌ای محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران که روز جمعه به قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل تسلیم شد خواستار توقف فوری حملات خارجی به یمن و آغاز گفت‌وگوهای فراگیر داخلی برای پایان دادن به بحران این کشور است.

صنعا در کمتر از دو ساعت 25 بار بمباران شد

المیادین- جنگنده‌های سعودی در کمتر از دو ساعت، 24 بار پایتخت یمن را بمباران کردند که این حجم از بمباران در طی 26 روز گذشته بی‌سابقه بود. از سوی دیگر امروز رسانه‌ها خبر دادند که جنگنده‌های سعودی برای مقابله با مردم یمن و افزایش تلفات از مواد سمی و گازهای خفخه کننده در بمب‌های خود استفاده می کند. پس از آنکه بمب‌های سعودی دود غلیظی از خود پس از انفجار منتشر می‌کردند، بررسی ها نشان داد که این بمب‌ها حاوی مواد سمی و شیمیایی خفه کننده‌ای است که پس از انفجار قربانیان را به کام مرگ می‌کشاند.

چگونه نصرالله با یک سخنرانی جنگ روانی علیه یمن را تغییر داد؟

النشره- در کانون جنگ رسانه‌ای که هدف آن نشانه گرفتن سید حسن نصر الله همزمان با هدف‌گیری یمن بود، طوفان قاطع رسانه‌های مغرض عربی نیز آغاز شد. بنابراین لازم بود تا یکی از هم پیمانان و اعضای قدرتمند محور مقاومت به انصار الله کمک کند. اینگونه بود که عربستان سعودی و هم پیمانانش در دامی گرفتار شدند که سید حسن نصر الله برای آنها گسترده بود و در این میان هرچه آنها حملات خود علیه وی را افزایش می‌دادند، موفقیت وی در تحقق آنچه برای آن برنامه ریزی شده بود، افزایش می‌یافت. این رسانه‌ها توجه نداشتند که ناخودآگاه در حال ترسیم تصویری از جنگ در اذهان افکار عمومی جهان اسلام و عرب هستند که تنها جنبش انصار الله می‌تواند، از آن به سود خود بهره برداری کند و به این ترتیب دبیرکل حزب الله کمکی به انصار الله تقدیم کرد که ارزش آن از میلیاردها دلار هم بیشتر بود.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/عربستان:

وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است

عرب تایمز- ریاض شبیه به امپراطوری روم و وزیر دفاع سعودی شبیه به اسکندر مقدونی است. وی در یمن ظرف چند ساعت به پروژه توسعه طلبانه تهران و حامیانش در جنوب بیروت پایان داد. وقتی شاهزاده محمد بن سلمان به این پست انتخاب شد، بسیاری نه تنها در پادشاهی بلکه در کل منطقه متعجب شدند اما در اولین اقدامات و نصب‌هایش او زیرکی و شجاعتش را ثابت کرده است! ما می‌خواهیم به آن‌ها (ایرانی‌ها) اسکندر مقدونی را یادآوری کنیم. کسی که وقتی سی و چند ساله بود، فارس‌ها را از آسیای مرکزی بیرون کرده و به امپراطوری آنها پایان داد.

ممنوعیت رسانه‌های عربستانی از هرگونه انتقاد و یا ابراز نظر درباره عملیات طوفان قاطع

آسوشیتدپرس- رسانه‌های عربستان سعودی از هرگونه پوشش متضاد و یا مغایر با اصول دیکته شده از سوی مقامات امنیتی درباره عملیات طوفان قاطع منع شده‌اند. رسانه‌های این کشور باید نبرد علیه یمنی‌ها را به عنوان بخشی از نبرد علیه ایران و متحدانش در سوریه، عراق و لبنان به تصویر بکشند.

دیدار تونی بلر با ملک سلمان در ریاض

خبرگزاری رسمی عربستان- تونی بلر نخست‌وزیر اسبق انگلیس و نماینده کنونی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه یکشنبه در ریاض با ملک سلمان پادشاه سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار، دو رهبر درباره تحولات و تلاش‌های کمیته صلح خاورمیانه درباره فرایند صلح فلسطین با هم گفت‌وگو کردند.

گله خبرنگار بی‌بی‌سی از قوانین عربستان سعودی علیه زنان

توئیتر- جرمی بوئن خبرنگار ارشد و با سابقه بی‌بی‌سی، تلویحا از قوانین موجود عربستان سعودی که با حقوق زنان ضدیت دارد، انتقاد و گله کرد. وی نوشت: در حال فیلمبرداری در عربستان سعودی بودیم. همکار سعودی ما با لحنی عذرخواهانه به خانم حاضر در تیم بی‌بی‌سی گفت که طبق قانون شما باید در صندلی عقب خودرو بنشینید.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/سازمان همکاری شانگهای

سازمان همکاری شانگهای قدرت نظامی خود را تقویت می‌کند

پایگاه خبری کانیوز- در چهار چوب برنامه‌های سازمان همکاری شانگهای، نیروهای ویژه‌ای متشکل از روسیه، چین، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان در محدوده مرزی قرقیزستان تمرینات نظامی انجام می‌دهند. هدف از برگزاری این تمرینات نظامی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اعلام شده است.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/سوریه:

بشار اسد: نمایندگان دولت فرانسه به دمشق آمدند، اما با آنها همکاری نداریم

فرانس 2- بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد که با نمایندگان سرویس‌های مخفی دولت فرانسه که به دمشق سفر کردند دیدار کردیم، اما به دلیل سیاست خارجی فرانسه که مخالف هرگونه مذاکره با دولت دمشق است با آنها همکاری نداریم. ماه گذشته میلادی روزنامه فرانسوی فیگارو از سفر پاتریک باراکاند بازرس کل وزارت دفاع فرانسه به عنوان یک مقام عالی فرانسوی به سوریه و دیدار وی با ژنرال علی مملوک رئیس سرویس اطلاعات عمومی سوریه خبر داد.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/فرانسه:

ناو فرانسوی شارل دوگل خلیج فارس را ترک کرد

فیگارو- ناو فرانسوی شارل دوگل و ناوگروه آن شامل 12 جنگنده رافائل و 9 جنگنده بمب افکن‌ سوپراتاندارد که از چندی پیش بمنظور مشارکت در عملیات نظامی نیروهای ائتلافی علیه گروه تروریستی داعش در خلیج فارس مستقر شده و که در عملیات‌های بمباران مواضع داعش در عراق شرکت داشتند، روز شنبه به مأموریت خود پایان دادند و خلیج فارس را ترک کردند. ناو هواپیمابر شارل دوگل ناو سرفرماندهی فعلی فرانسه و اولین شناور سطحی با نیروی محرکه اتمی این کشور است و بعد از ناو روسی "آدمیرال کوزنتسو،" دومین ناو بزرگ اروپایی لقب گرفته است.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/چین:

چین بیشتر از آمریکا در پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند

بی‌بی‌سی- رئیس جمهور چین در صدد است با هدف تاثیرگذاری بر اقتصاد آسیای جنوبی و مرکزی، در سفر خود به پاکستان سرمایه گذاری در این کشور را به ۴۶ میلیارد دلار افزایش دهد. این میزان سرمایه گذاری چین در پاکستان از ارزش کل سرمایه گذاری آمریکا در این کشور فراتر خواهد رفت.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/لبنان:

دریافت کمک‌های نظامی ایران مشروط به رفع تحریم‌های شورای امنیت است

رویترز- سمیر مقبل وزیر دفاع لبنان طی مراسمی اعلام کرد که لبنان اولین محموله سلاح فرانسوی که از سوی عربستان خریداری شده را دریافت کرد. وی همچنین از عربستان به دلیل این اقدام تقدیر کرد. از سوی دیگر ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد که لبنان از سوی گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش تحت فشار است و لبنان را کشوری برادر توصیف کرد. وزیر دفاع لبنان در پاسخ به سؤالی درباره دریافت کمک‌های تسلیحاتی از ایران گفت که لبنان آمادگی دریافت هرگونه کمک نظامی غیر مشروطی را دارد و اگر شورای وزیران لبنان با دریافت کمک نظامی از ایران موافقت کند و تحریم‌های شورای امنیت از این کشور رفع شود، لبنان کمک‌های نظامی ایران را نیز دریافت خواهد کرد.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/آمریکا:

لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای به تقویت موضع اوباما در مذاکرات منجر می‌شود

سی‌ان‌ان- بن کاردین سناتور ارشد کمیته روابط خارجی سنا تأکید کرد که لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، در واقع دست باراک اوباما را در مذاکرات هسته‌ای با ایران باز می‌گذارد. کمیته روابط خارجی سنا علیرغم مخالفت‌های کاخ سفید، هفته گذشته لایحه نظارت کنگره بر توافق نهایی با ایران را به اتفاق آرا تصویب کرد و باراک اوباما روز جمعه اعلام کرد که در صورت تصویب این لایحه در کنگره آن را به امضا درمی‌آورد و استدلال کرد که این لایحه مذاکرات هسته‌ای را از مسیر اصلی منحرف نمی‌کند و یک مصالحه منطقی است.

کنگره توافقی که شامل بازرسی از هر کجا و هر زمان نباشد را نمی‌پذیرد

سی ان اس- لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه تأکید کرد کنگره توافقی که شامل بازرسی در هر کجا و هر زمان از تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران نشود را نمی‌پذیرد. این سناتور جمهوری‌خواه به اظهارات برخی مقامات ایرانی اشاره کرد که تأکید کرده بودند که ایران به هیچ بازرس خارجی اجازه بازید از تأسیسات نظامی را نمی‌دهد. گراهام گفت: شانس اندکی برای تصویب این چارچوب توافق در کنگره با این وضع کنونی وجود دارد. منتظر می‌مانم تا ببینم روی برگه چه می‌آید اما اگر توافق شامل بازرسی در هر زمان و هرکجا نشود، این مسئله را فراموش کنید که کنگره آن را تصویب می کند.

لهستان‌ سفیر آمریکا را احضار می‌کند

رویترز- در پی انتشار مطلبی که در آن جیمز کمی یکی از مقامات امنیتی اف‌بی‌آی آمریکا لهستان را در هولوکاست در جریان جنگ جهانی دوم مسئول دانسته بود، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که احتمالاً سفیر واشنگتن در ورشو احضار خواهد شد و لهستان از آمریکا می‌خواهد که از این کشور عذرخواهی کند.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/آلمان:

وزیر خارجه آلمان: دوستی آلمان و اسرائیل مثل یک معجزه است

یدیعوت آحارونوت- فرانک والیتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان در جمع بازماندگان هولوکاست گفت ملت‌ها باید در برابر بی‌عدالتی و بیگانه‌هراسی بایستند و آلمان خود را موظف می‌داند که گذشته وحشتناک خود را در زمینه تبعیض نژادی فراموش نکند. وی افزود: با در نظر گرفتن این وقایع دهشتناک، دوستی عمیق این روزهای آلمان و اسرائیل شبیه یک معجزه است.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/مصر:

عبدالفتاح السیسی و رئیس سیا با یکدیگر دیدار کردند

پایگاه خبری الوطن- عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و جان برنان رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ضمن دیدار با یکدیگر در قاهره درباره تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/امارات متحده عربی:

داعش: قفس آتشین خود را برای مریم المنصوری آماده کردیم

الوقت- داعش پس از انتشار فیلم سوزاندن خلبان اردنی، خلبان زن اماراتی را در صورت تداوم مشارکتش در ائتلاف ضد ‌داعش به اقدامی مشابه خلبان اردنی تهدید کرده و عنوان داشته که قفس آتشین خود را در داخل منزل وی برپا خواهد کرد.

تنش در مرز دریایی امارات و عمان

پایگاه خبری البلد- گارد دریایی امارات به سمت صیادان عمانی در ساحل دبا الحسن (مشترک با امارات) تیراندازی کرد و به آنها دستور داد فورا منطقه مذکور را ترک کنند. یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در واکنش به این حادثه گفت: اماراتی‌ها از صیادان عمانی شکایت دارند و صیادان عمانی نیز از اماراتی‌ها شاکی هستند و دلیل این امر عدم ترسیم مرزهای دریایی است. عمان مرزهای دریایی خود با طرف اماراتی را در شمالی ترین نقطه این کشور به ویژه در مسندم تعیین نکرده است و این موضوع باعث شده منطقه مذکور هر چند وقت یکبار شاهد اینچنین حوادثی باشد.

احتمال ورود شرکت‌های آمریکایی به ایران بعد از لغو تحریم‌ها/ وزیر دفاع عربستان شبیه اسکندر مقدونی است/ «شارل دوگل» خلیج فارس را ترک کرد/ سرمایه‌گذاری چین در پاکستان بیش از آمریکا شد/ تشکیل مثلث «دمشق-تهران-مسکو» پیامی شفاف برای آمریکاست/ مشاور امور خارجی امارات: هجمه ایرانی علیه عربستان موفق نخواهد شد/ استفاده سعودی‌ها از گازهای سمی/اردن:

وزیر دفاع فرانسه با پادشاه اردن دیدار کرد

الجمهوریه- دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه که به این کشور سفر کرده با عبدالله دوم پادشاه اردن درباره ساز و کار مقابله با تروریسم دیدار کرده است. به نظر می‌رسد این هماهنگی‌ها میان کشورهای شرکت کننده در عملیات توفان قاطع برای حمله به یمن با فرانسه با تلاش عربستان برای اقدام زمینی علیه یمن نیز بی ارتباط نباشد


آرشیو اخبار هفته گذشته:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ترلان ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    همه این تجار را گردن بزنید تا بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد
  • محمد ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    این وزیر خارجه آلمان واقعا احمقه! آلمان سالانه برای جبران هولوکاستی که اتفاق نیفتاده 60 میلیون دلار از محل مالیاتهای مردمی به اسرائیل میده! چقدر انسان میتونه احمق و لوده باشه!؟ آمریکایی ها بعد تصرف آلمان بزرگترین طرح مخفی ای که اجرا کردند تغییر نسل ژرمن ها یود! شرم آوره نه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس