کد خبر 407076
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا را به داستان پردازی درباره برنامه هسته‌ای ایران متهم و تاکید کردند: آمریکا و نه ایران منبع واقعی تهدیدات امنیتی است. بیانات ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه ای روز یک‌شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده شهدای ارتش جمهوری اسلامی فرمودند: نیروهای مسلح ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی است. این که ایران تاکید کرده به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رود در همین چارچوب بوده و بر اساس تقیدات دینی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با انتشار این خبرنوشت: رهبری ایران گفت که داستان سلاح‌های هسته‌ای ایران ساختگی است در حالی که آمریکا منبع واقعی تهدید است. این کشور اکنون در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات در هفته جاری لحن خود را سخت ‌ر کرده است.

آیت‌الله خامنه ای در این باره گفت: آمریکایی‌ها داستان سلاح‌های هسته‌ای را ایجاد کردند تا ایران را به عنوان تهدید معرفی کنند اما تهدید خود آن‌ها هستند.

رهبری ایران ادامه داد: طرف مقابل به طور وقیحانه و منظم ما را تهدید نظامی می‌کند. حتی اگر آن‌ها این کار را به طور آشکار انجام نمی‌دادند ما باید آماده باشیم.

به گزارش آسوشیتدپرس ایران و گروه 1+5 در دو آوریل 2015 به چارچوب یک تفاهم برای حصول توافق هسته‌ای نهایی دست پیدا کردند که بر اساس آن فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور محدود خواهد شد.

اما برخی مقامات آمریکایی در طول این مدت گفته‌اند که استفاده از گزینه نظامی علیه تهران هنوز به قوت خود باقی است.

هم‌چنین خبرگزاری رویترز روز یک‌شنبه (امروز) بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه ای در جمع نیروهای ارتش را منتشر کرد و گزارش داد: رهبری ایران گفت که آمریکا با ساختن داستان جعلی سلاح‌های هسته‌ای ایران تلاش می‌کند تا این کشور را به عنوان تهدید نشان دهد و پیش از ازسرگیری مجدد مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری لحن خود را سخت‌تر کرده است.

آیت‌الله خامنه ای که همواره از مذاکرات هسته‌ای حمایت کرده است، هنوز هم بی‌اعتمادی خود را نسبت به آمریکا نشان می‌دهد. وی که بالاترین مقام ایران محسوب می‌شود و حرف آخر را در مذاکرات هسته‌ای می‌زند، حمایت نکردنش از این مساله می‌تواند منجر به بی‌نتیجه ماندن مذاکرات شود.

رهبری ایران هم‌چنین تاکید کرد که آمریکا خود تهدید واقعی است. طرف مقابل به طور وقیحانه و منظم ما را به اقدام نظامی تهدید می‌کند و ما باید برای مقابله آماده باشیم.

شبکه خبری المنار نیز گزارش داد:‌ رهبری ایران روز یک‌شنبه در جمع فرماندهان و کارکنان ارتش این کشور بر لزوم آمادگی ایران برای مواجه با دشمنانش تاکید کرد و گفت: طرف مقابل ما را به طور منظم تهدید نظامی می‌کند در حالی که انتظار دارد ما از ظرفیت های دفاعی مان دست بکشیم.

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که قدرتمندانه از خود دفاع می‌کند. تمام ملت با یکدیگر متحد می‌شود تا با مهاجمان مقابله کند.

وی تاکید کرد:‌ ملت ما در دفاع با یکدیگر متحد و کامل است و آمادگی خود را حفظ می‌کند.

رهبری ایران هم‌چنین گفت که آمریکا یک داستان جعلی درباره این که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است ساخته تا نشان دهد این کشور یک تهدید است در حالی که خود تهدید واقعی محسوب می‌شود.

آیت‌الله خامنه ای در حالی این اظهارات را بیان کرده است که این کشور شنبه 18 آوریل روز ملی ارتش را که به مناسبت تاسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده در سراسر این کشور گرامی داشت.

روزنامه هاآرتص و دیلی میل از دیگر رسانه‌هایی هستند که بازتاب گسترده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در روز یک‌شنبه ارائه دادند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس