پس از بررسی آی‌پی‌های ایرانی، نیروی مقاومت بسیج، بانک سپه، دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه شریف، عاملان حمله به زیرساخت‌های سایبری آمریکا معرفی شده‌اند و از سویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در راس تمام این حملات نشان داده است.

گروه جنگ نرم مشرق- به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در ماه فوریه یک سال بعد از حمله سایبری به رایانه‌های یک شرکت شرط‌بندی آمریکایی (شلدون آدلسون)، جیمز کلپر مدیر آژانس اطلاعات ملی به کنگره گفت: هکرهای ایرانی در پشت این حمله بوده‌اند.

سایبر اتک

حالا در مطالعه‌ای که توسط شرکت امنیت سایبری نورس و موسسه امریکن اینترپرایز انجام شده است نتیجه گیری می‌کند که ایران حتی در زمان انجام مذاکرات با گروه 5+1 نیز به شدت تعداد و مهارت حملات سایبری خود را افزایش داده است.

فدریک کاگان مدیر موسسه پروژه تهدیدات حیاتی می‌گوید: سایبر یک سلاح قابل استفاده برای ایران است. این درحالیست که فناوری هسته‌ای این طور نیست. اگر تحریم‌های ایران برداشته شوند، تهران می‌تواند بودجه بیشتری را صرف تسلیحات سایبری کند.

اسناد موجود در گزارش نورس نشان می‌دهد که ایران طی چند سال اخیر خیلی بیشتر از تسلیحات سایبری استفاده کرده است. بیشتر این حملات برای جاسوسی بوده است و فقط تعداد کمی از آنها با هدف تخریب بکار برده شده‌اند.

دراین گزارش که قرار است روز جمعه چاپ شود به این مساله اشاره شده است که بسیاری از حملات علیه اهداف آمریکایی توسط هکرهای ایرانی انجام شده است و هکرهای ایرانی از مرحله حملات سایبری در قالب تغییر شکل وب‌سایت‌ها یا از دسترس خارج کردن آنها عبور کرده‌اند و بیشتر به دنبال سامانه‌های زیرساختی هستند تا بتوانند خسارت‌های بیشتری را رقم زنند.

شرکت نورس در گزارش خود به این مساله نیز اشاره می‌کند که طی چند ماه اخیر بر تعداد حملات سایبری ایران اضافه شده است. اما، یک شرکت دیگر رایانه‌ای با نام سایلنس نیز در گزارشی اعلام کرد که ایران در زمان مذاکرات تمامی حملات سایبری خود را متوقف کرده است و هیچ‌گونه حمله سایبری با آی‌پی ایران ثبت نشده است.

افزون بر شرکت رایانه‌ای نورس، شرکت سیلانس (Cylance)، یک شرکت دیگر امنیت سایبری اعلام کرده است این حملات پیچیده تر نیز شده است؛ به باور آنان هکرهای ایرانی این بار سامانه‌های زیرساختی را هدف گرفته‌اند که به مراتب مخرب‌تر است.

براساس گزارش نورس، حسگرهای این شرکت 900 حمله در روز که از پرتکل‌های اینترنتی ایران (IP) سرچشمه می‌گیرند را در نیمه اول ماه مارس ثبت کرده است.

بر اساس گزارشی که با همکاری شرکت نورس و بخش تهدیدات بحرانی اندیشکده آمریکن اینترپرایز تهیه شده، پس از بررسی آی‌پی‌های ایرانی، نیروی مقاومت بسیج، بانک سپه، دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه شریف، عاملان حمله به زیرساخت‌های سایبری آمریکا معرفی شده‌اند و از سویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در راس تمام این حملات نشان داده است.

حملات هکری به آمریکا زیر سر بانک سپه و دانشگاه شریف است + دانلود // در حال ویرایش
تصویری از اعضای شناسایی شده گروه هکری آشیانه


حملات هکری به آمریکا زیر سر بانک سپه و دانشگاه شریف است + دانلود // در حال ویرایش
جانمایی حملات سایبری و سیستم آی‌تی دانشگاه امام حسین (ع)


حملات هکری به آمریکا زیر سر بانک سپه و دانشگاه شریف است + دانلود // در حال ویرایش
جانمایی حملات سایبری و سیستم‌های آی‌تی بانک سپه


حملات هکری به آمریکا زیر سر بانک سپه و دانشگاه شریف است + دانلود // در حال ویرایش
مصورسازی حملات سایبری دانشگاه شریف به سیستم‌های شرکت نورس

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم در گزارشی، تعداد حملات سایبری از سوی ایران به زیرساخت‌های آمریکا را در حال افزایش دانسته و عنوان می‌کند که حملات هکرهای ایرانی طی 15 ماه گذشته دوبرابر شده است. این کانال تلویزیونی همچنین ادعا می‌کند که هکرهای ایرانی برای ضربه زدن به زیرساخت‌های آمریکا از مدخل شرکت‌های رایانه‌ای این کشور استفاده می‌کنند.

مصاحبه فدریک کاگان مدیر موسسه پروژه تهدیدات حیاتی اندیشکده آمریکن اینترپرایز با کانال سی‌ان‌ان درباره تهدیدات سایبری ایران علیه آمریکا

این در حالی است که اگر واقعا چنین حملاتی در سطحی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند انجام شده بود، باید اثرات آن را در سخنان مقامات دولتی این کشور می‌دیدیم یا اینکه واکنشی عملی از سوی کشوری که صاحب جهانی و اصلی کل فضای اینترنت بوده و کلید روشن و خاموش کردن آن را در دست دارد مشاهده می‌کردیم (چیزی شبیه آنچه که برای کره شمالی اتفاق افتاد).

حملات هکری به آمریکا زیر سر بانک سپه و دانشگاه شریف است + دانلود // در حال ویرایش
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سبحان ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس