در حالی که قرار بود یارانه نقدی 15 میلیون نفر از پردرآمدها در سال جاری حذف شود، اما دولت تصمیم گرفته به منظور حذف رانت موجود در شبکه آرد و نان و صرفه‌جویی در مصرف آرد، یارانه نان را تا مهرماه به طور کامل حذف کند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*کیهان

آمریکا قابل اعتماد نبود وعده اوباما دروغ از آب درآمد

وعده دولت آمریکا مبنی بر وتو مصوبه احتمالی کنگره علیه توافق هسته‌ای با ایران دروغ از آب درآمد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، به نظر می‌رسد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از نظر کنگره در خصوص توافق هسته‌ای احتمالی با ایران حمایت می‌کند. کاخ سفید اعلام کرده باراک اوباما حاضر است نسخه اصلاح شده طرح مطرح در کنگره را امضاء کند تا به این ترتیب، اعضای کنگره نیز درباره توافق هسته‌ای، نظر بدهند. این اعمال نظر کنگره درباره مسائلی از قبیل برداشته شدن تحریمها و جزئیات این توافق خواهد بود که کاری پیچیده است.

جیم شوتو خبرنگار شبکه در گزارشی از واشنگتن گفت: «پس از چند ماه دعوای کاخ سفید با کنگره برای جلوگیری از اقدام اعضای کنگره برای مختل کردن مذاکرات باایران، کنگره توانست نظر خودش را بقبولاند. به گفته رابرت کورکر عضو جمهوریخواه سنای آمریکا، کنگره آمریکا باید در این زمینه ایفای نقش کند تا اطمینان حاصل شود، همه جزئیات لازم  در این توافق گنجانده شود. اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا از طرحی حمایت کرده‌اند که براساس آن، به اعضای کنگره حق نظارت و اعمال نظر درباره توافق نهایی هسته‌ای می‌دهد. به گفته بن کاردین عضو دموکرات سنای آمریکا، اعمال حق نظارت ویژه کنگره است و کنگره می‌تواند تحریمها را اعمال کند یا بردارد. براساس مصالحه‌ای که بین سناتور رابرت کورکر رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و باب کورکر فرد شماره دوی این کمیته حاصل شده است، در طرح جدید مربوط به این مسئله، دوره زمانی بررسی توافق هسته‌ای در کنگره، از شصت روز به سی روز کاهش می‌یابد.

به گزارش رجانیوز تنها ده روز پس از قرائت بیانیه لوزان، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره، لایحه ضد ایرانی خود را که اوباما وعده وتوی آنرا به مذاکره کنندگان ایرانی داده بود، به تصویب رساندند، این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید نیز گفته است اوباما مانعی برای امضاء این لایحه و تبدیل آن به قانون رسمی آمریکا ندارد.

این گزارش می‌افزاید: در شرایطی که طبق یک تقسیم کار قابل حدس، همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 نمایندگان کنگره آمریکاکه آنزمان به عنوان تندروهای آمریکا معرفی می‌شدند، به رهبری نمایندگان ارشد جمهوریخواه و دموکرات یک لایحه ضد ایرانی با موضوع تشدید تحریم‌ها علیه ایران را در دستور کار قرار داده بودند، کاخ سفید اعلام کرد آمریکا این مصوبه را وتو خواهد کرد.
محافل رسانه‌ای، توافق دولت و کنگره آمریکا را پایان جنگ زرگری توصیف کرده‌اند.
 
الجزیره: اقدام اوباما روحانی را مشکوک کرد

«لحن تند روحانی رئیس جمهور ایران به خاطر فرمول مشکوک آمریکایی‌هاست».

وبسایت الجزیره با اشاره به توافق رئیس دولت و کنگره آمریکا  و اظهارات رئیس جمهور کشورمان در سفر به گیلان نوشت: لحن تند سخنان رئیس جمهوری ایران در خصوص «اصل توافق در برابر برداشتن کامل تحریمها» احتمالاً ناشی از فرمول مشکوکی است که آمریکایی‌ها در خصوص اعطای حق به کنگره برای نظارت بر هر گونه توافق نهایی با ایران تدوین کرده‌اند. روحانی تأکید کرد کشورش توافق جامع هسته‌ای را فقط در صورتی خواهد پذیرفت که همه تحریمها برداشته شود.

الجزیره می‌افزاید: این اظهار نظر روحانی اندکی پس از تصویب پیش‌نویس قانونی در کمیته روابط خارجی سنا صورت گرفت که برداشتن تحریم‌های ایران را منوط به موافقت کنگره کرده است. بدون لغو کامل همه تحریم‌ها توافقی در کار نخواهد بود. این موضعی است که مقامات ایرانی همواره از زمان گفت‌وگو درباره پرونده هسته‌ای خود بر آن تأکید کرده‌اند.

یادآور می‌شود رئیس جمهور در کنفرانس خبری پنج‌شنبه برای اولین بار تصریح کرد: تا توافق مسیر و راه دشواری پیش رو داریم. همزمان روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: تصمیم فوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای امضای طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران در حالی که پیش از این گفته بود آن را وتو خواهد کرد، عقب‌نشینی تلخی است. کاخ‌سفید سعی می‌کند این عقب‌نشینی را این‌گونه توجیه کند که این طرح دو حزبی در مقایسه با پیش‌نویس اولیه آن کمتر قابل اعتراض است. اما سازش رئیس‌جمهور در مقابل اکثریتی که قدرت وتوی وی را خنثی می‌کردند نشان داد که حتی دموکرات‌ها نیز معتقد هستند که وی تند رفته است.

یادآور می‌شود دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی سنا با اتفاق آرا به طرح مذکور رأی دادند. کاخ‌سفید نیز گفت این مصوبه را امضا خواهد کرد.
 
خبرنگار رژیم صهیونیستی: محل تولدم در پاسپورت آمده بود!

خبرنگار صهیونیستی که با پوشش غیرصهیونیستی به ایران سفر کرده بود، می‌گوید این سفر را با پاسپورت آمریکایی انجام داده است.

ورلی آزولای به بی‌بی‌سی گفت برخلاف گفته وزیر فرهنگ ایران با گذرنامه آمریکایی به ایران رفته که در آن نام محل تولد «اسرائیل ]فلسطین اشغالی[» به صراحت ذکر شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی وی در واشنگتن زندگی می‌کند و برای «یدیعوت آحارانوت» پرتیراژترین روزنامه اسرائیل، درباره تحولات آمریکا می‌نویسد.

این گزارش می‌افزاید: سفر آزولای مقارن بوده با مذاکرات اتمی قدرت‌های بزرگ با ایران و امضای تفاهم لوزان. او به همراه توری که از طرف روزنامه نیویورک‌تایمز سازماندهی می‌شود، به عنوان گردشگر دو هفته به ایران سفر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار اسرائیلی را به دغل‌بازی متهم کرده و گفته بود او با گذرنامه اروپایی به ایران سفر کرده بود. اما اورلی آزولای به بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید با گذرنامه آمریکایی خود به ایران سفر کرد که در آن محل تولدش اسرائیل، به صراحت قید شده است.
 
دولت نان را گران می‌کند تا یارانه پردرآمدها را حذف نکند!

دولت چرا به جای حذف یارانه پردرآمدها، دنبال حذف یارانه نان است که بر زندگی اقشار پایین اثر می‌گذارد؟!

این پرسش به شکل متفق‌القول در رسانه‌های حامی و منتقد دولت مطرح شده است. علت هم انتشار خبری است مبنی بر اینکه یارانه نان تا تیر ماه حذف می‌شود. روزنامه‌های آرمان و شرق و جوان و سایت تابناک هر کدام به نوعی به این ماجرا پرداخته‌اند. روزنامه جوان در این زمینه نوشت: در حالی که قرار بود یارانه نقدی 15 میلیون نفر از پردرآمدها در سال جاری حذف شود، اما دولت تصمیم گرفته به منظور حذف رانت موجود در شبکه آرد و نان و صرفه‌جویی در مصرف آرد، یارانه نان را تا مهرماه به طور کامل حذف کند.

جوان می‌افزاید: دولت باید به منظور جبران هزینه‌ها و تأمین کسری بودجه امسال، یارانه 15 میلیون پردرآمد را حذف کند و یارانه نقدی مرفهین را در بخش بهداشت و سلامت هزینه کند. آیا دولت می‌خواهد با حذف یارانه نان شوک جدیدی بر اقتصاد و اقشار آسیب‌پذیر وارد کند؟

روزنامه آرمان نیز خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از نانوایی‌ها با وجود بهره‌مندی از آرد دولتی و لزوم رعایت نرخ رسمی نان، این محصول را با قیمت آزاد به مردم می‌فروشند، رئیس اتاق اصناف کشور اعلام کرده که به زودی همه نانوایی‌ها آزادپز می‌شوند.

آرمان از روند بی سر و صدای گرانی نان انتقاد کرد و آن را دردسر جدید خانواده خواند.

روزنامه شرق نیز در برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت نان و حذف یارانه آن خبر داده و تصریح کرد: «از وقتی نان گران و سخن از حذف یارانه آن مطرح شد، نگرانی‌ها از تأمین قوت غالب مردم، به ویژه قشر آسیب‌پذیر، به میان آمد.

اقدام دولت در این زمینه مردم را به شدت شوکه کرد. پس از سخن‌ها پیرامون این مسئله، پای عمل نیز به میان آمد. از آذر ماه سال گذشته، پس از دو سال، قیمت نان در سراسر کشور 20 تا 30 درصد، بنا به وضعیت هر استان افزایش یافت و در کنار آن 20 درصد از نانوایی‌های کشور نیز آزادپز شدند. حال با گذشت حدود شش ماه از آن تاریخ، دوباره سخن از حذف یارانه نان به میان آمده است.

حسین راغفر به این روزنامه گفته است: «سال گذشته وزارت بازرگانی اعلام کرد در اقلام محدودی قصد نظارت و آزادسازی قیمت‌ها را دارد. به نظر من اینها بخشی از سیاست‌های تعدیل ساختاری یا همان برنامه‌های دهه 70 است. متاسفانه دولت در آزادسازی قیمت‌ها به خصوص در زمینه نان، صداقت کامل ندارد».

راغفر می‌گوید: دولت‌ها در همه جای دنیا نگران وضعیت مردم هستند، اما دولت ما شبیه به یک ماشین بروکراسی بزرگ است و مسئولان با عامه مردم و مشکلات جمعیت در ارتباط نیستند. وظیفه اصلی دولت جمع‌آوری مالیات از طبقه‌های بالای جمعیت و هزینه کردن برای عموم و به خصوص بخش‌های آسیب‌پذیر است. طبق آمار سازمان مالیاتی کشور، بین 20 تا 25 درصد از تولید ناخالص ملی، فرار مالیاتی داریم؛ تولید ناخالص در سال 1392، حدود 934 هزار میلیارد تومان بوده است که 20 درصد این مبلغ رقمی بیش از 185 هزار میلیارد تومان می‌شود و کل مالیات  اخذ شده حدود 70 هزار میلیارد تومان است؛ یعنی ما بیش از 255 هزار میلیارد تومان ظرفیت مالیاتی داریم که به راحتی دولت را از ورود پول نفت به بودجه بی‌نیاز می‌کند، اما دولت در بحث دریافت مالیات ناتوان است و در تامین معیشت مردم به خصوص قشر ضعیف، کوتاهی می‌کند.

همچنین سایت تابناک نوشت: دولت یارانه‌ نان را حذف می‌کند، ثروتمندان همچنان یارانه می‌گیرند! مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات رئیس اتاق اصناف ایران مبنی بر حذف یارانه نان تا سه ماه آینده گفت: حذف یارانه نان، از برنامه‌های دولت است؛ اما قطعا تا سه ماه آینده انجام نمی‌شود.» وی با بیان اینکه حذف یارانه‌ نان تدریجی و با دستور رئیس‌جمهور انجام می‌شود، تاکید کرد «شاید رئیس‌جمهور یکباره دستور به حذف یارانه نان دهد».

تابناک می‌نویسد: در واقع در حالی دولت به این صراحت از احتمال حذف یارانه نان که قوت غالب اکثر مردم و به شدت در زندگی مردم عادی تأثیرگذار است، سخن می‌گوید که به هیچ وجه از شیوه و احتمال حذف یارانه‌بگیران پردرآمد سخن نمی‌گوید. هم‌اکنون پرسش اینجاست که دولت چرا به جای اینکه یارانه‌ نان مردم را کامل حذف کند، یارانه پردرآمدها را حذف نمی‌کند؟
 
فعالیت تجاری مدیران تهدید سلامت نظام اقتصادی

یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به فعالیت‌های اقتصادی برخی مدیران دولتی و اثر احتمالی آن بر فساد هشدار داد.

حسین راغفر اقتصاددان ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان تصریح کرد: شواهد نشان می‌‌دهد  بی‌توجهی به موضوع تعارض منافع در کشور، موجب شده تا برخی از وزرای کابینه کنونی هر چند افراد بسیار سالم و قانونمداری هستند شخصا فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند و لازمه این جریان نادیده گرفتن اصول اولیه‌ای است که می‌تواند در بروز یک فساد بزرگ ایفای نقش کند.

وی ادامه می‌دهد: با نادیده انگاشتن «اصل تعارض منافع» در شرایطی که تصمیم‌سازان کشور که در موضع اتخاذ تصمیم برای حفظ منافع عمومی قرار دارند و خود نیز در بخش خصوصی بنگاهدار هستند، به خودی خود امکان ایجاد فساد فراهم می‌شود، زیرا اتخاذ تصمیم و دستوراتی که با منافع شخصی یک مقام مسئول در تداخل باشد می‌تواند منافع عمومی را که با منافع خود او در بخش خصوصی تعارض دارد به مخاطره بیندازد.

راغفر می‌افزاید: لازم است قوه مقننه هنگام دادن رای اعتماد به وزرا بر این موضوع توجه جدی داشته باشد و از آنجا که تعارض منافع می‌تواند منافع عمومی را تهدید کند، دولت و رئیس دولت می‌تواند در انتخاب مسئولین و معرفی افراد به این مورد توجه جدی داشته باشد چرا که این مهم از زمینه‌های بالقوه فساد در اقتصاد است و برای رفع موانع حقوقی تعارض منافع در کشور چاره‌اندیشی شود چرا که نمی‌توان انتظار داشت فردی هم منافع عمومی را حفظ کند و در تعارض با منافع شخصی خود دچار خطا نشود و خود را در اولویت قرار ندهد و منافع عمومی را به مخاطره نیندازد.

*خراسان

ذره بين مسئولان روي عملکرد نخبگان در دستگاه ها

بر اساس ابلاغيه چندي پيش نهادهاي مسئول به تعدادي از وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، اعلام شده است که با توجه به دستورالعمل ها و ضوابط تعيين شده براي جذب و فعاليت نخبگان در اين دستگاه ها، بايد در اسرع وقت نسبت به ارائه فهرست مربوط به تعداد نخبگان و استعدادهاي برتر موجود در آن دستگاه، وضعيت به کارگيري، پروژه هاي واگذار شده به آنها و محاسن و معايب حضور اين افراد در سيستم اداري کشور، گزارش مبسوطي را تهيه و به مسئولان مربوطه ارائه کنند.

مجوز روحاني براي فروش زمين 51 هزار متري دولت

بر اساس پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح دولت که طي روزهاي گذشته توسط حجت الاسلام روحاني رييس جمهور کشورمان مورد تاييد قرار گرفته، مقرر شده است براي حمايت از توسعه سرمايه ‏گذاري در بخش کشاورزي و تشکيل صندوق‏ هاي حمايت از توسعه اين بخش، نسبت به فروش عرصه و ساختمان هاي موجود در يک زمين متعلق به دولت به مساحت 51 هزار متر مربع در مرکز کشور اقدام و وجوه حاصل از فروش در اختيار وزارت جهادکشاورزي قرار بگيرد.

*ایران

وزارت‌خارجه‌امریکا خواستار تخفیف تحریم ایران شد

وزارت خارجه امریکا با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اجرای تخفیف‌های تحریمی ایران در راستای پایبندی به توافق موقت ژنو شد.

به گزارش «فارس»، دفتر امور اقتصادی و تجاری وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای خواستار تعلیق اجرای تحریم‌های ایران ذیل قانون اختیارات دفاعی مصوب سال 2012 و در راستای پایبندی به «طرح اقدام مشترک» شد. این اطلاعیه که به امضای «جان کری»، وزیر خارجه امریکا رسیده همچنین یادآور می‌شود تمامی اشخاص امریکایی یا مؤسسات خارجی تحت مالکیت اتباع این کشور کما فی‌السابق، مگر در صورت دریافت مجوز از وزارت خزانه‌داری امریکا از انجام مبادلات مالی با ایران منع می‌شوند.  بنا بر این اطلاعیه، تحریم‌های تعلیق شده ذیل «قانون اختیارات دفاع ملی» در صورت انجام نشدن اقدامات بیشتر از سوی ایران و گروه 1+5 روز 1 جولای 2015 از سر گرفته می‌شوند.

ظریف، در فهرست  100 چهره تأثیرگذار جهان

«در تازه ترین شماره مجله امریکایی «تایم»، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در میان تأثیرگذارترین چهره‌های جهان معرفی شده است». «بی بی‌سی » ضمن اعلام این خبر افزود:« در میان چهره‌های برجسته جهانی این فهرست نام پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل،‌ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین امریکا و شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین نیز دیده می‌شود». بر اساس این گزارش، در یادداشتی که رابین رایت، خبرنگار سابق «واشنگتن پست » و محقق کنونی در مؤسسه صلح امریکا و مرکز بین‌المللی «وودرو ویلسون» درباره ظریف نوشته، آمده است: « او چهره خندان  انقلاب ایران است». به نوشته «رابین رایت»، ظریف طی سه دهه گذشته در پایان دادن به جنگ ایران و عراق،‌ آزادی گروگان‌های امریکایی در لبنان و میانجیگری در افغانستان پس از طالبان نقش داشته و اکنون در مقام وزیر خارجه ایران، «شخصیت کلیدی در دیپلماسی هسته‌ای ایران است».

وزیر دفاع عراق: امریکا سلاح ندهد، از ایران می‌خریم

خالد العبیدی هشدار داد اگر امریکا در تحویل سلاح به عراق تاخیر داشته باشد به کشورهای دیگر از جمله ایران مراجعه می‌کنیم.  وزیر دفاع عراق در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در واشنگتن گفت:« برای عراق کشورهایی به عنوان کشورهای جایگزین امریکا مطرح است که چین، رومانی، جمهوری چک و دیگر کشورها حتی ایران در این فهرست جای دارند، دولت عراق به این گزینه توجه دارد و در این راه ملاحظه‌ای نیز ندارد».

نوه امام(ره) خاطره آیت‌الله هاشمی را تأیید کرد

در پی اختلاف نظرها درباره صحت و سقم نقل خاطره آیت‌الله هاشمی مبنی بر اینکه « سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم»، حجت‌الاسلام رشید داودی پژوهشگر علوم دینی و از شاگردان آیت‌الله سید حسن خمینی، ضمن انتشار مطلبی در سایت «انتخاب» نوشت:« نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضای بیت امام در این جلسه بوده‌اند. پس از اطلاع از موضوع و برای اجازه نقل و تأیید ادعای مذکور، نگارنده در تماسی با نوه گرانقدر امام، جناب حجت‌الاسلام مسیح بروجردی، جویای شرح این جلسه و صحت و سقم آن شد و ایشان در پاسخ، پس از استعلام از مادر گرانقدر و خواهر گرامی شان سخن آیت‌الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود».

*شرق

یونسی: تحریک‌ مذهبی و قومی خدمت به اسرائیل است


ایرنا: علی یونسی، دستیار ویژه امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی رئیس‌جمهوری، گفت: «ممکن است کسانی باشند که به علت تعصب و نادانی، دست به اقدامات تحریک‌آمیز مذهبی و قومی بزنند؛ ولی بدانند که این کار آنها خدمت به اسرائیل است». او ادامه داد: هرکسی بین شیعه و سنی و بین اقوام اختلاف و دشمنی ایجاد کند، مزدور رژیم صهیونیستی است. یونسی افزود: «هرجا اختلافی بین مردم ایجاد شده، دست خارجی و دشمنان این ملت و کشور دیده می‌شود چرا که مردم با هم اختلافی ندارند. او همچنین با اشاره به حمله و تجاوز ناجوانمردانه عربستان به کشور و مردم مظلوم یمن ادامه داد: این اتفاق به بهانه حضور ایران می‌افتد در حالی که ایران، در کشور یمن، اصلا حضور ندارد.»

شهادت یک مدافع حرم در سامرا


ابنا: «حبیب جنت‌مکان»، یکی از رزمندگان ایرانی اهل خوزستان، که به‌عنوان مستشار نظامی نیروهای مردمی در شهر سامرا حضور داشت، چهارشنبه‌شب گذشته (۲۷ فروردین) در اطراف این شهر در حین دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین (ع) به شهادت رسید. او از رزمندگان گردان‌های امیرالمؤمنین (ع) و جعفر طیار در هشت‌سال دفاع مقدس بود و از چند‌ماه پیش تاکنون در کنار نیروهای مردمی عراق در جنگ با عناصر گروه تروریستی داعش حضور داشت. 

 ۱۳ نفر به تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود


تسنیم: عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغییراتی که در مجلس خبرگان رهبری ایجاد می‌شود، گفت: ۱۳ نفر عضو جدید به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند و تعداد اعضا به ٩٩نفر افزایش می‌یابد. آیت‌الله خاتمی با اشاره به تصویب‌نامه وزیر کشور درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان افزود: این مصوبه به‌دلیل تغییر در آمار نفوس سال ٩٠ کشور ایجاد شده است. در هریک از استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و فارس یک نماینده دیگر به جمع خبرگان معرفی می‌شود و استان تهران نیز نمایندگان خود را از ١٦ نفر به ٢٠ نفر ارتقا می‌دهد. 

واکنش حزب‌الله و سفارت ایران به اظهارات وزیر کشور لبنان


حزب‌الله لبنان در واکنش به سخنان وزیر کشور لبنان علیه مقامات عالی‌رتبه جمهوری‌اسلامی‌ایران، عربستان‌سعودی را «جنایت‌کار»، «نادان» و «منبع‌اصلی تروریسم در منطقه» خواند و این کشور را عامل تفرقه‌آفرینی در منطقه دانست. در بیانیه حزب‌الله لبنان که در سایت العهد منتشر شده، بر این موضوع تأکید شده است که جمهوری‌اسلامی‌ایران و رهبری آن «در کنار ملت‌های مستضعف جهان ایستاده‌اند». به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری‌اسلامی‌ایران در لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ادعاهای برخی مقامات لبنانی علیه ایران، با تأکید بر اینکه این اظهارات را موضع رسمی دولت لبنان نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: «با توجه به شناختی که این اشخاص از جبهه النصره و داعش و ریشه‌های فکری و منابع مالی و تابعیت بسیاری از آنها دارند، چگونه می‌توانند فجایعی را که در عراق و سوریه و در ادامه آن در یمن از طرف تروریسم انجام می‌شود و موجب کشتار، سربریدن و زنده‌سوزاندن افراد بی‌گناه (سنی، شیعه، مسیحی، ایزدی و...) شده است، نادیده گرفته و اعتراضی به عاملان واقعی آنها نمی‌کنند؟» این بیانیه پس از آن منتشر شد که وزیر کشور لبنان در سخنانی واهی اتهاماتی را درباره مسائل یمن و سایر مسائل منطقه، متوجه مقامات عالی‌رتبه کشورمان کرد.


*آرمان

هديه شهروند ونزوئلايي براي احمدي‌نژاد

شنیده شد که يك بازرگان ايراني كه اخيرا از ونزوئلا به تهران بازگشته است، در ديدار با احمدي‌نژاد هديه يك شهروند ونزوئلايي را به همراه درودهاي مردم اين كشور به وي تقديم كرد. مهر مردم نوشت؛ چاوز رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا و دوست وفادار او احمدي‌نژاد رئيس دولت‌هاي نهم و دهم، در ميان مردم اين كشور از محبوبيت بالايي برخوردارند و مردم ونزوئلا ياد و خاطره آنان را همچنان در دل‌هاي خود زنده نگه داشته‌اند. يك بازرگان ايراني كه اخيرا از كاراكاس به تهران بازگشته است، در ديدار با احمدي‌نژاد، ضمن تقديم هديه يك فروشنده ونزوئلايي، سلام‌هاي گرم مردم اين كشور را به وي ابلاغ كرد. اين هديه يك تي‌شرت سفيد رنگ است كه بر روي آن نوشته شده است: <ونزوئلا سرزمين صلح>. 
 
درخواست لپ تاپ از رئيس‌جمهور

شنیده شد که همزمان با ورود رئيس‌جمهور به گيلان و با وجود اطلاع‌رساني درباره حضور 1000 كارشناس در طرح سامد، باز هم شاهد خيل مردم نامه به دست در مسير ورود رئيس‌جمهور و در سالن شهيد عضدي رشت بوديم. هر چند افراد بسياري براي مطالبه درخواست‌هاي خود به دست رئيس‌جمهور همان روش قديمي و سنتي دادن نامه را انتخاب كردند و در اين راه براي رساندن نامه‌هايشان دست به دامن عكاسان، خبرنگاران، نيروهاي هلال احمر، و حتي اتومبيل‌هاي همراه رئيس‌جمهور مي‌شدند، اما بسياري هم از تلفن طرح سامد 111 براي ارتباط با رئيس‌جمهور و طرح درخواست‌هاي خود استفاده كردند. خزر نيوز نوشت: « در يكي از نامه‌ها آمده است: من 9 سال دارم و آقاي رئيس‌جمهور بابام براي من لپ تاپ نمي‌خرد و مي‌گويد پول نداريم. مي‌خواهم پدرم از بي‌پولي در بيايد و براي من لپ تاپ بخرد»
 
پيگيري ممنوعيت پخش «ايران برگر» در لرستان

شنیده شد که نماينده مردم خرم آباد در مجلس با بيان اينكه مجمع نمايندگان استان لرستان، عدم اكران ايران برگر در شهرهاي لـرنشين را منطقي نمي‌داند، تصريح كرد: در صورت ادامه ممنوعيت اكران، اين موضوع را از مسئولان استاني پيگيري خواهيم كرد. خانه ملت نوشت؛ ايرج عبدي گفت: اگرچه گويش بازيگران در اين فيلم به گويش مردم خرم آباد و ساير شهرهاي استان لرستان چندان نزديك نيست؛ با اين حال در اين مجمع، توهيني در اين فيلم نسبت به قوم خاصي مشاهده نشد. نماينده مردم خرم آباد و در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس تصريح كرد: اين فيلم از گذشته دور اجتماعي قسمتي از قوم لر صورت گرفته كه پيرامون ظرافت‌هاي آن صحبت و گفت‌وگو شد لذا حساسيتي نسبت به اكران آن وجود ندارد و علت ممنوعيت اكران را مشخص و منطقي نمي‌دانيم. 
 
دولت بهار، خبر تمدن را كذب خواند

شنیده شد که مسئول روابط عمومي دفتر احمدي‌نژاد، خبرسازي‌هاي اخير برخي رسانه‌ها درباره سفرهاي استاني احمدي‌نژاد را تكذيب كرد. دولت بهار نوشت؛ عقيل امامي خاطرنشان كرد: <مطلب منتسب به آقاي مرتضي تمدن در برخي سايت‌هاي خبري پيرامون سفرهاي دكتر احمدي‌نژاد از اساس كذب بوده و تكذيب مي‌شود.>  يادآور مي‌شود برخي سايت‌هاي خبري با انتساب نقل قولي كذب به مرتضي تمدن، استاندار سابق تهران و چهره نزديك به رئيس‌جمهور سابق، به برخي داستان سرايي‌هاي بي‌پايه درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي پرداخته بودند. 
 
تائيد تقلب در انتخابات دو شهر

شنیده شد که مصطفي افضلي‌فرد نماينده مردم اردبيل در مجلس و رئيس كميته سياسي نظامي كميسيون اصل نود مجلس، گفت: اين كميسيون و كميته سياسي نظامي به موضوع چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا ورود پيدا كرده كه در جريان بررسي‌ها صندوق‌هاي راي در شهرستان‌هاي ۲ استان باطل شده است. بوير نيوز نوشت؛ وي افزود: برخي از مقامات و شخصيت‌ها با وجود اينكه سعي مي‌كنند تا عملكرد آنها زير سوال نرود و سعي دارند تا تقلب صورت گرفته در انتخابات شوراهاي شهر و روستا را در برخي صندوق‌هاي شهرها منتفي اعلام كنند اما براي ما محور قانون و حق افراد است. 
 
27 هزار سيم كارت به نام يك نفر

شنیده شد که معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به برخورد با دارندگان سيم‌كارت‌هاي غيرمجاز گفت: 15 هزار يا 27 هزار سيم‌كارت به نام يك نفر ثبت شده است و اين يك تخلف مقرراتي است و ما با آنها برخورد خواهيم كرد. غلامرضا داداش‌زاده درگفت‌وگو با خبرگزاري صداوسيما افزود: برخي افراد بيش از 10 سيم‌كارت در هر اپراتور در اختيار دارند و اين تخلفي است كه متاسفانه در دفاتر امور مشتركين اپراتورهاي تلفن همراه صورت گرفته است. وي گفت: اسامي افرادي كه بيش از 10 سيم‌كارت در هر اپراتور دارند احصا شده است و از امروز با اين افراد كه اسامي آنها در اختيار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است تماس گرفته مي‌شود و به آنها اطلاع‌رساني مي‌شود كه مي‌توانند از ميان سيم‌كارت‌هاي خود فقط 10 سيم‌كارت در هر اپراتور را انتخاب كنند. 
 
شربت مسموم؛ این بار در گچساران

شنیده شد که 8 زائر مرقد بی بی حکیمه گچساران روز جمعه با خوردن شربت، مسموم و به بیمارستان اعزام شدند. ایرنا نوشت؛  روز سه شنبه بیست و پنجم فروردین ماه نیز 10شهروند دهدشتی از توابع کهگیلویه با خوردن شربت تقلبی که از سوی افراد ناشناس توزیع شده بود، مسموم شدند. مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با یادآوری مسمومیت چند نفر در شهرستان های دهدشت و چرام با مصرف شربت تقلبی، نسبت به مصرف غذاهایی که با عنوان نذری از سوی افراد ناشناس توزیع می شود، هشدار داد. «ستار اسدپور» در باره مسمومیت زائران مرقد بی بی حکیمه گچساران گفت:پنج زائر مسموم شده که از بندر گناوه استان بوشهر به زیارت خواهر امام رضا (ع) آمده بودند با مشارکت فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند. وی اظهار کرد: سه نفر دیگر از زائران مسموم شده پس از اعزام به بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان در این مرکز درمانی بستری شدند.
 
برنامه مناظره روی آنتن نرفت

شنیده شد که بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان صدا و سیما قرار بود در شصت و هشتمین برنامه مناظره که نخستین برنامه در سال 94 است به این موضوع پرداخته شود اما به دلایل نامعلومی این برنامه پخش نشد. ایرنا نوشت؛تلاش برای گفت و گو با عوامل و دست اندکاران این برنامه درخصوص کسب اطلاع از دلایل پخش نشدن این برنامه بی نتیجه ماند. تاکنون 67 برنامه مناظره از شبکه یک روی آنتن رفت. پخش این برنامه از سال 93 آغاز شده است. برنامه مناظره به تهیه کنندگی علیرضا اسکندری محصول گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که ساعت 16:30 روز جمعه هر هفته با به چالش کشیدن مسائل اقتصادی، اجتماعی، ... جامعه روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عجب
  • صالح ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    واقعا ....................گرانی نان تدبیر خوبیه بایستی امیدواربود
  • محسن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    باید بریم سرِ کوچه فلانی نون بخریم!!؟
  • ح ت ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    یک نوع سیاست است بنام سیاست بی پدر که در آن منافع حزبی مهمتر از منافع ملت است و ظاهرا در دولت تدبیر و امید این سیاست رگه های روشنی دارد وگرنه بخاطر پیروزی در انتخابات یارانه پردرآمدها حذف و از افزایش قیمت برخی کالاها جلوگیری می شد . بسوزد پدر این سیاست بی پدر
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    آقا ماه پیش یکی از اعضای خانوار رو کم کردن. برای بقیه هم همینطوره؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اگر مطبوعات گذاشتن این دولت کار خودشو بکنه!!!مدام انتقاد و تخریب و...
  • ناشتاس ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    نان گران کنید تا دولت بودجه خودش بدست بیاره تا کم و کسری نداشته باشه دلشون به حال مردم که نسوخته
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    دروغگو نگو سر کوچه ما هم نون ارزونه همه جا نون ارزونه
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    دولت طبق قانون هدفمندی یارانه ها موظف است مابه التفاوت این قیمت را به مردم پرداخت کند. اما کاری که الان دولت انجام می دهد همان حذف سوبسید دوره سازندگی است و ابدا ربطی به قانون هدفمندی یارانه ها ندارد. ضمنا ادعای تورم زا بودن یارانه مستقیم صحیح نیست. چون وقتی چند برابر همین میلغ را به وارد کننده و کارخانه دار و سرمایه دار می دانند تورم زا نبود و حالا که مبلغ پرداختی دولت کاهش یافته است مدعی هستند ندارند بدهند!
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    جان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس